T25 Wypadające zapłony

Dział dotyczący problemów z silnikami benzynowymi i ich osprzętem
kolka02
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 22 kwie 2009, 21:54
Lokalizacja: w-wa

T25 Wypadające zapłony

Post autor: kolka02 »

lista błędów:
P0300 przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonów
P0301 cylinder nr 1 wykryte wypadanie zapłonów
P0304 cylinder nr 4 wykryte wypadanie zapłonów
P0172 Zbyt bogata wartość korekty dawki paliwa (blok cyl. 1)
P0133 obwód sondy lambda (blok cyl. 1 czujnik 1) zbyt wolne zmiany

błędy wyskakują tylko na wolnych obrotach (do ok. 1800 - 2200), silnik na wolnych obrotach drży (obroty spadają na 500-600, ale drżenie jest wyraźnie spowodowane brakiem spalania w jednym z cylindrów), zimny przerywa przy przyspieszaniu i ogólnie jest gorzej na wolnych obrotach z mocą. Przy wyższych obrotach idzie jak burza.

świece wymienione 7 miesięcy temu (ok. 8 tys km), co prawda na jednokatodowe irydowe, ale gdzieś się dopatrzyłem w jakichś notach do tego silnika że są akceptowane - do tej pory nie było problemu.

cyklicznie (co kilkaset km) występuje błąd katalizatora P0420

proszę o wszelkie sugestie co sprawdzić we własnym zakresie, czego się spodziewać, i może jakiegoś speca w warszawie ktoś by polecił.
z góry dziękuję

Wolfgang
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 15 maja 2009, 06:53
Model: T25 wagon
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: Wolfgang »

Kiedyś mi się to także przytrafiło. Nie mam jednak pewności co pomogło. W każdym razie avka jest cholernie czuła na jakość paliwa (stąd m.in błędy katalizatora i sondy ale tych za katalizatorem).
U Ciebie jest błąd sondy przed katalizatorem warto by jej sie przyjrzeć. Podjedź do jakiegoś fachowca u którego sprawdzisz prawidłowośc działania sondy. Moze trzeba ją tylko przeczyścić a jak nie to wymiana. Raczej stawiałbym na tą przyczynę.
Czyszczenie przepustnicy takze by nie zaszkodziło. A obroty spróbuj najpierw ustawic najprostszą metodą, odłącz akumulator na minutkę - dwie i ponownie podłąćz. odpal auto ale bez uruchamiania jakichkolwiek urządzeń typu radio, dmuchawy itp i niech pochodzi do czasu włączenia sie wentylatora (teraz może to trwac dłużej bo jest zimno).
Metody proste czasami bywają dużo bardziej skuteczne :-)
Pozdrawiam.

kolka02
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 22 kwie 2009, 21:54
Lokalizacja: w-wa

Post autor: kolka02 »

ja raczej obstawiam cewkę którąś, wtryskiwacz, święcę lub zawór. cewkami dziś żąglowałem (tzn zamieniałem miejscami) i zauważyłem, że jak odłączę ją z pierwszego bcylindra to obroty się nie zmieniają a z innych najpierw się dławi, a potem wkręca na troszke wyższe obroty

kogut
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 132
Rejestracja: 08 lut 2009, 19:38
Lokalizacja: śląsk

Post autor: kogut »

Często lejący wtryskiwacz wyrzuca błąd nieregularnego cyklu spalania. Ale nie zawsze bywa że nie da sie uchwycić tego błędu silnik chodzi kiepsko a usterek z silnika zero.Proponuje zrobić test wydajności wtryskiwaczy na menzurkach i wszystko będzie jasne.

kolka02
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 22 kwie 2009, 21:54
Lokalizacja: w-wa

Post autor: kolka02 »

rozumiem, że taki test musi przeprowadzić ktoś kto się na tym zna i ma to czym zrobić??

ja tak jak pisałem, oczekuję jakiejś podpowiedzi co mogę sprawdzić sam we własnym zakresie, a z konkretnymi rzeczami no to wiadomo że już do specjalistów.

ps. dziś wykręciłem świece w 1 i 3 cylindrze i zauważyłem że w pierwszym świeca jest mocno okopcona na czarno - dużo bardziej niż w 3.

kogut
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 132
Rejestracja: 08 lut 2009, 19:38
Lokalizacja: śląsk

Post autor: kogut »

kolka02, Musisz sprawdzić wtryskiwacze możesz to sam zrobić jeśli masz choć trochę pojęcia o czym tutaj piszemy. Nie da sie tak z powietrza znaleźć przyczyny niedomagania Twojego wozu. Trzeba wyeliminować kilka przyczyn i sprawa będzie bardziej jasna. Jeśli świece są czarne to od razu nasuwa się potrzeba sprawdzenia układu zapłonowego. Pytanie czy świece sprawdzałeś po przejechaniu kilkuset kilometrów czy po dwóch minutach pracy silnika na zimnym?

kolka02
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 22 kwie 2009, 21:54
Lokalizacja: w-wa

Post autor: kolka02 »

świece sprawdzałem po kilkunastu km - na rozgrzanym silniku. byłem dziś u jednego z naszych forumowiczów i stwierdził że słyszy syk paliwa popuszczanego przez wtryskiwacz (na świeżo wyłączonym silniku i po odkręceniu świec). Zatem na razie do wymiany wtryskiwacz (oby tylko jeden). Zobaczymy jak auto będzie się po tym zachowywać

ODPOWIEDZ