Zakup Toyoty Avensis T27...
Zakup Toyoty Avensis T27...
Jak się sprawuje ten elektryczny ręczny? Nie miałem okazji testować tego patentu a wiele sprzecznych opini o nim słyszałem, dlatego pytam użytkowników jak wg nich sprawa wygląda?
Ostatnio zmieniony 13 mar 2009, 00:07 przez RG, łącznie zmieniany 1 raz.
- xdauser
- Coś wie...
- Posty: 168
- Rejestracja: 25 cze 2008, 19:04
- Model: Avensis T27
- Silnik: 2.2 D-CAT + BOX
- Lokalizacja: Gdynia
Sprawuje sie OK chociaz umieszczony w bardzo malo intuicyjnym miejscu. Kwestia przyzwyczajenia. Przydatna funkcja jest ruszanie z gorki. Nie musisz kombinowac by spuscic samochod z recznego w odpowiedniej chwili. Auto zrobi to samo jak wyczuje wzrost obrotow silnika i popuszczanie sprzegla. Chociaz bedzie mi brakowalo normalnego recznego hamulca z dzwignia np. do zabawy autkiem na sniegu/lodzie...RG pisze:Jak się sprawuje ten elektryczny ręczny? Nie miałem okazji testować tego patentu a wiele sprzecznych opini o nim słyszałem, dlatego pytam użytkowników jak wg nich sprawa wygląda?

Jedyna zaleta tego rozwiazania jest to ze linka od recznego nie bedzie mogla zamarznac w zimie...
Ostatnio zmieniony 13 mar 2009, 00:08 przez xdauser, łącznie zmieniany 1 raz.
194KM + 466Nm = 

- xdauser
- Coś wie...
- Posty: 168
- Rejestracja: 25 cze 2008, 19:04
- Model: Avensis T27
- Silnik: 2.2 D-CAT + BOX
- Lokalizacja: Gdynia
Jest tam maly silniczek elektryczny do napedu mechanizmu hamulca. Za kazdym razem slychac jego prace przy zasprzeglaniu/zwalnianiu hamulca.Portal pisze:Czyżby? W takim razie jak jest przenoszona siła na tylne hamulce?xdauser pisze:Jedyna zaleta tego rozwiazania jest to ze linka od recznego nie bedzie mogla zamarznac w zimie...
194KM + 466Nm = 

- xdauser
- Coś wie...
- Posty: 168
- Rejestracja: 25 cze 2008, 19:04
- Model: Avensis T27
- Silnik: 2.2 D-CAT + BOX
- Lokalizacja: Gdynia
No coz nie mialem jeszcze potrzeby kladzenia sie pod autem ale wydaje mi sie ze na kazde kolo przypada odrebny mechanizm hamowania, tzn odrebny silniczek elektryczny. Przynajmniej jest tak np. w Passatach. Lub co jest tez mozliwe bajzel ten siedzi gdzies posrodku i napedza ciegnami mechanizmy obu kol.Portal pisze:A w którym miejscu jest ten silniczek?xdauser pisze:Jest tam maly silniczek elektryczny do napedu mechanizmu hamulca. Za kazdym razem slychac jego prace przy zasprzeglaniu/zwalnianiu hamulca.
194KM + 466Nm = 

- Portal
- Guru
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lut 2007, 21:22
- Model: Superb Combi
- Silnik: 1.8TSI
- Lokalizacja: Warszawa
Ano właśnie. W temacie zamarzania cięgien to by sporo wnosiło. Ale to nie jest oczywiście jakiś szczególny powód do zmartwieńxdauser pisze:No coz nie mialem jeszcze potrzeby kladzenia sie pod autem ale wydaje mi sie ze na kazde kolo przypada odrebny mechanizm hamowania, tzn odrebny silniczek elektryczny. Przynajmniej jest tak np. w Passatach. Lub co jest tez mozliwe bajzel ten siedzi gdzies posrodku i napedza ciegnami mechanizmy obu kol.



1.ciekawy jestem czy jest jakis mechaniczny sposob odblokowania hamulca recznego?ktos cos wie na ten temat?
2. chcialem jeszcze zapytac o alarm...
czy zostal zamontowany fabrycznie?
czy zamykaja sie uchylone szyby w momencie zamykania auta?
czy po niezamknieciu samochodu zamyka sie sam po kikunastu sekundach?
jak syganalizuje niedomkniete drzwi?
czy jest funkcja umozliwiwajaca zostawienie psa w aucie?
czy sa czujniki ruchu?
pzdr
g.
2. chcialem jeszcze zapytac o alarm...
czy zostal zamontowany fabrycznie?
czy zamykaja sie uchylone szyby w momencie zamykania auta?
czy po niezamknieciu samochodu zamyka sie sam po kikunastu sekundach?
jak syganalizuje niedomkniete drzwi?
czy jest funkcja umozliwiwajaca zostawienie psa w aucie?
czy sa czujniki ruchu?
pzdr
g.
- xdauser
- Coś wie...
- Posty: 168
- Rejestracja: 25 cze 2008, 19:04
- Model: Avensis T27
- Silnik: 2.2 D-CAT + BOX
- Lokalizacja: Gdynia
1. Tak. Jest dostarczony imbusowy klucz razem z innymi przydatnymi narzedziami. Tylko 600 obrotow i hamulec odblokowany
2. Fabrycznie nie.
3. Nie sprawdzalem... ale sprawdze
4. Tak. Auto domyka drzwi o ile kluczyk elektroniczny nie jest w odleglosci mniejszej niz bodajze 10 m. Z kluczykiem mechanicznym nie ma znaczenia.
5. Tak jak masz opcje autoalarmu z czujnikiem ruchu w kabinie. Wtedy masz dodatkowy pstryczek do odlaczenia czujnika ruchu jak czworonog jest w samochodzie.
6. Patrz powyzej

2. Fabrycznie nie.
3. Nie sprawdzalem... ale sprawdze
4. Tak. Auto domyka drzwi o ile kluczyk elektroniczny nie jest w odleglosci mniejszej niz bodajze 10 m. Z kluczykiem mechanicznym nie ma znaczenia.
5. Tak jak masz opcje autoalarmu z czujnikiem ruchu w kabinie. Wtedy masz dodatkowy pstryczek do odlaczenia czujnika ruchu jak czworonog jest w samochodzie.
6. Patrz powyzej
194KM + 466Nm = 

Czekając na przyjęcie mojej avki do serwisu, posiedziałem sobie w T27 kombi wersja prestige.
Jasna skóra, duża navi, pełna elektryka siedzeń plus podgrzewanie. Wersja ze wszystkim. I tak:
- kierownica, cieniutka obręcz, ta nasadka środkowa jakoś mnie wkurza.
- fotele jak dla mnie rewelka, dobrze trzymają plus ich możliwości ustawień, tu wielki plus dla toyoty.
- wygląd kombi - jest bardzo ładna, szczególnie czarna wrsja z zaciemnionymi szybami.
- reszta tak sobie.
Autko w skali od 1 do 10 ma u mnie po 7. Powoli się z avką oswajam. Ale i tak poczekam na fl.
Jasna skóra, duża navi, pełna elektryka siedzeń plus podgrzewanie. Wersja ze wszystkim. I tak:
- kierownica, cieniutka obręcz, ta nasadka środkowa jakoś mnie wkurza.
- fotele jak dla mnie rewelka, dobrze trzymają plus ich możliwości ustawień, tu wielki plus dla toyoty.
- wygląd kombi - jest bardzo ładna, szczególnie czarna wrsja z zaciemnionymi szybami.
- reszta tak sobie.
Autko w skali od 1 do 10 ma u mnie po 7. Powoli się z avką oswajam. Ale i tak poczekam na fl.
- KN
- Coś wie...
- Posty: 465
- Rejestracja: 10 mar 2009, 20:46
- Model: Outback
- Silnik: 2.5i boxer, CVT
- Lokalizacja: Warszawa
Miałem jazdę próbną Ave 1.8 CVT i Passatem 2.0TDI DSG. W Pasacie jest trochę więcej miejsca nad głową, w kombi toyoty (szczególnie tej ze szklanym dachem) tego miejsca jest trochę mało. Passat Wariant w wersji Highline 1.8TSI z tiptronickiem, nawigacją etc kosztuje 114 tysięcy i - jak wiecie - tyleż samo kosztuje Ave T27 Wagon Sol+ 2.0 benzyna z CVT.
Macie jakieś uwagi, jakieś rady? Byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam,
KN.
Macie jakieś uwagi, jakieś rady? Byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam,
KN.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2009, 00:09 przez KN, łącznie zmieniany 3 razy.
- KN
- Coś wie...
- Posty: 465
- Rejestracja: 10 mar 2009, 20:46
- Model: Outback
- Silnik: 2.5i boxer, CVT
- Lokalizacja: Warszawa
Jak chciałem czerwoną to mi powiedzieli, że za trzy miesiące i prawdopodobnie po wyższej cenie, bo "Toyota nie przyjmuje na razie zamówień na nowe samochody". Zaproponowali wybór z tego, co jest. Po wprowadzeniu kryteriów technicznych wyskoczył jeden Prestige (srebrny) i trzy Sol Plusy (srebrny, czarny, grafitowy). Zdecydowałem się na grafitowy.Schwefel pisze:To coś szybko teraz Toyota realizuje zamówieniaJeszcze miesiąc temu słyszałem optymistyczną wersję za 2 miesiące a pesymistyczną za 3 miesiące.