Power boxy dla D-4D

Modyfikacje mechaniczne/elektroniczne.
lukasz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 08 kwie 2007, 17:30
Lokalizacja: Kraków

Power boxy dla D-4D

Post autor: lukasz »

Jak to mówią mocy nigdy za wiele, dlatego mam parę pytań dotyczących tak zwanych power boxów. Podobno można dzięki nim uzyskać do 20% mocy i momentu obrotowego, co brzmi chyba całkiem dobrze zwłaszcza gdy moment obrotowy jest dostępny w szerokim zakresie. Moje pytania (jestem laikiem więc proszę o wyrozumiałość):

1)czy taki tuning jest szkodliwy dla silnika - np. wpływa na skrócenie jego żywotności?

2)Moja wątpliwość co do tego iż jest to całkowicie bezpieczne nawet przy założeniu zastosowania profesjonalnego zestawu wynika z takiego rozumowania. Gdyby to był taki prosty sposób podniesienia mocy, bez ryzyka dla silnika to taki „tuning” robiony byłby już w fabryce. Przecież marketingowo lepiej brzmi 170 KM niż tylko 150 KM, a więc producenci samochodów byliby zainteresowani by ich silniki dawały pełnie mocy już wyjeżdżając z fabryki. A chyba centra rozwojowe takiej Toyoty maja dość pieniędzy i profesjonalizmu by „dopieścić” silnik. Wiec chyba musi być tu gdzieś jakiś haczyk, może właśnie większa moc kosztem trwałości silnika.

3)Jeżeli dobrze rozumiem, to nie tylko maksymalna moc i moment jest istotny, ale charakterystyka silnika z boxem - mam na myśli wykres mocy i momentu w zależności od obrotów. Taki wykres to pewnie jedna z podstawowych informacji o jakości boxa.

4)Czy są jakieś inne parametry, których można zażądać od producenta aby zweryfikować czy ten tuning nie jest szkodliwy? Nie znam się na tym, ale o ile wiem to taki tuning głównie wpływa na skład mieszanki, a wiec pewnie mogą ulec takie parametry, jak max temperatura spalania, maksymalne ciśnienie w cylindrze, pośrednio ciśnienie doładowania? Czy można jakoś zweryfikować czy te parametry nie przekraczając wartości dopuszczalnych dla danego silnika.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2010, 14:58 przez lukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
lukasz

blue_point

Post autor: blue_point »

Mowisz o tym Power Boxie z allegro ?

Awatar użytkownika
ayrsen
Mistrz
Mistrz
Posty: 1363
Rejestracja: 22 lut 2007, 22:17
Lokalizacja: 3M

Post autor: ayrsen »

lukasz - silniki diesel'a ze względu na swoją konstrukcję i sterowanie faktycznie łatwo poddaję się modyfikacjom - o ile jest to proces zaplanowany a zakład go przeprowadzający ma w tym zakresie doświadcznie... Jest na forum użytkownik, który "wydusił" co się dało z Yaris'a D4D, więc pewnie napisze co i jak, gdy juz tutaj zajrzy... ;-)

Póki co, postaram się zamieścić w dziale download info ze strony oficjalnego tunera Toyoty - czyli TTE - www.tte.de
Proponują m.in. chipy do D4D /niestety, w Avensis jedynie do silników 2.0 D4D 110KM/ - ale te ceny, ceny...
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:

CarinaGTI
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 421
Rejestracja: 26 mar 2007, 19:32
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica

Post autor: CarinaGTI »

Pamiętaj, że na DENSO możesz załozyć tylko Boxa, jeżeli w toycve masz Sterownik Boschowski EPC15/16 to możne sporo więcej, a tym samym też bezpiecznie kręcić więcej
Powiem ci tak, że mój przyjaciel ma Seata Ibize, wcześniej miała 130KM (1.9TDi), teraz ma 234KM :-D i tak juz jeździ od 50kkm :-D przykładów mozna by mnożyć i mniożyc. Prosta zasada- jechałeś dynamicznie-daj turbince odpoczac z 1min na jałowym, dfbaj o filtry i paliwko (ja leje tylko na BP ON UIltimate) i nic ci się nie stanie :-)
lukasz pisze:1)czy taki tuning jest szkodliwy dla silnika - np. wpływa na skrócenie jego żywotności?
w obu moich toyotkach mam zapuszczony programik, w Yarisku (wcześniej z 75KM miaŁem 105) przejeździłem tak ok. 60kkm i prócz wymiany oleju na lepszy - Motul i wymiany filtra powietrza co 10kkm nic się nie dzieje :)
lukasz pisze:2)Moja wątpliwość co do tego iż jest to całkowicie bezpieczne nawet przy założeniu zastosowania profesjonalnego zestawu wynika z takiego rozumowania. Gdyby to był taki prosty sposób podniesienia mocy, bez ryzyka dla silnika to taki „tuning” robiony byłby już w fabryce.
Każdy siln ik dioesla ma rerwę, a ten tok rozumowania skonforntuje z tym, że zawsze fabryka woli wypuścić silnik z ciut mniejszą ilość KM@Nm ponieważ dają zaronbić tunerom. Przykładów można by mnożyć np. dla TTE, TRD itp.
lukasz pisze:3)Jeżeli dobrze rozumiem, to nie tylko maksymalna moc i moment jest istotny, ale charakterystyka silnika z boxem - mam na myśli wykres mocy i momentu w zależności od obrotów. Taki wykres to pewnie jedna z podstawowych informacji o jakości boxa.
nie samo podniesienie KM i Nm da ci odczuwalny przyrost, owszzem bedziesz czuł różnicę, ale można np. zlikwidować uciążliwoą turbodziurę (ja w swoich dwoch toyotkach tak mam) można pójść dalej i poprzez montaż większe InterCoolera na przodzie, pod zderzakiem, uzyskać jeszcze większe i nadal bezpieczne możliwości podnoszenia KM i Nm w wyższych partiach obrotów np. 3000-4000rpm
lukasz pisze:4)Czy są jakieś inne parametry, których można zażądać od producenta aby zweryfikować czy ten tuning nie jest szkodliwy? Nie znam się na tym, ale o ile wiem to taki tuning głównie wpływa na skład mieszanki, a wiec pewnie mogą ulec takie parametry, jak max temperatura spalania, maksymalne ciśnienie w cylindrze, pośrednio ciśnienie doładowania? Czy można jakoś zweryfikować czy te parametry nie przekraczając wartości dopuszczalnych dla danego silnika.
wazne by zwrócili uwagę na temperaturą po podniesieniu i ewentualnie skorygowali
inne parametry nie zwięksają ci. Dobry tuner pokaże ci co zwiększył i dlaczego i co to ci da :-)

EDIT:
w twoim 2.2, jeżeli masz wersję 177KM to można podnieść do prawie 200KM :-)
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm

lukasz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 08 kwie 2007, 17:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukasz »

Dzięki za info. Odpowiadając na jedno z pytań - miałem na myśli głównie Powerboxy by V-Tech, choć na stronę TTE też zaglądałem. Na stronie V-techa znalazłem informację iż dla silników D-4D nie ma innej opcji niż zewnętrzny moduł mocy. Poszperałem tez coś między czasie (natchniony zdjęciami super mocnej Yarisce po tuningu :) ) i znalazłem na stronie TTC taką opinię „nie montujemy modułów zewnętrznych (tzw. Box-ów) mając na względzie ich niekorzystny wpływ działania na sterowanie jednostkę napędową.” Nie wiem może tylko straszą bo sami nie produkują takich boxów. Jeżeli TTE (oficjalny tuner Toyoty) oferuje „D-4D PERFORMANCE KITS”, (niestety dla mojego silnika jeszcze nie ma boxa) to chyba nie jest to tak szkodliwe jak sugeruje TTC?
lukasz

CarinaGTI
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 421
Rejestracja: 26 mar 2007, 19:32
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica

Post autor: CarinaGTI »

daniel z TTC nie montuje boxów, robił mi programik, przed i po zainstalowaniu u szymona i patryka w Compsport Intercoolera dedykowanego do Yariska :-)
daniela ciężko zastać, non stop siedzi zagranicą i dostraja zagraniczne ustrojstwa przed wyścigami, ale jest to jeden z najlepszych moim zdaniem speców w RP.
Pamiętaj, tak jak pisałem wcześniej, że zawsze jest lepiej wgrać do kompa program niż montować zewnętrznego boxca, daje to większe pole manewru, bo BOX może mniej niż program, choć z pozoru BOX to takie pudło z programem w srodku, ale nie do konca. Box zawsze będzie ciut gorszy niż program :-) gorszy w tym sensie, że po pierwsze trzeba go wpinać w wiązkę, a po drugie daje mniejszy przyrost niż program :-)
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm

jawor
Stara się...
Stara się...
Posty: 56
Rejestracja: 12 maja 2007, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jawor »

witajcie, czy orientuje się ktoś jak zwiększy się moc i moment po zapodaniu powerbox'a albo chipa w silniku 2.0 D-4D 126KM 300Nm ?

pozrd.

CarinaGTI
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 421
Rejestracja: 26 mar 2007, 19:32
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica

Post autor: CarinaGTI »

Niniejszym bardzo uprzejmie donoszę, że DENSO zostało przez daniela z TTC rozszyfrowane i z 177KM wyciska się 201KM :-D natomiast ze 116KM prawie 150KM na samym programie :-)
wiem ze sie cie3szycie
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm

blue_point

Post autor: blue_point »

CarinaGTI pisze:wiem ze sie cie3szycie
bardziej bym sie cieszył gdyby Daniel rozszyfrowal 7A-FE :-D

Ziemas
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 421
Rejestracja: 10 maja 2007, 21:17
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Ziemas »

blue_point pisze:
CarinaGTI pisze:wiem ze sie cie3szycie
bardziej bym sie cieszył gdyby Daniel rozszyfrowal 7A-FE :-D
a jeszcze bardziej gdyby Daniel byłna stałe w Polsce :-D

CarinaGTI
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 421
Rejestracja: 26 mar 2007, 19:32
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica

Post autor: CarinaGTI »

ostatnimi czasy to jest 50/50 :-D
ma juz u siebie bdb mechanika, wiec oprzerobki mechaniczne tez sa dostepne, bo wczesniej trzeba było Compotów odwiedzac, ktorzy cenią sie moim zdaniem juz za bardzo :/
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm

wiaq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 18 sty 2008, 21:28
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: wiaq »

Niniejszym bardzo uprzejmie donoszę, że DENSO zostało przez daniela z TTC rozszyfrowane i z 177KM wyciska się 201KM natomiast ze 116KM prawie 150KM na samym programie
pisalem ostatnio do TTC w sprawie silnika D4D 116 KM z 2005 roku, ale niestety odpisali, że takimi silnikami się nie zajmują ??? i ich wcześniej nie robili. na ich stronie tez nie ma żadnych info na temat programu do Toyoty Avensis. Aż się ciepło zrobiło jak usłyszałem o tym 150 KM ze 116 KM ;-) o co kaman

adamrydz75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 17 paź 2007, 17:53
Lokalizacja: polska

Post autor: adamrydz75 »

Wiaq ja też bym chcaił u siebie te 150km ze 116 km , więc jest nas conajmniej dwóch

recku
Stara się...
Stara się...
Posty: 37
Rejestracja: 28 sty 2008, 01:14
Lokalizacja: Wrocław & Rybnik

Post autor: recku »

moj ojciec władował boxa do swojego (bmw 320d) i mamy samochodu (golf plus) i powiem Wam, że efekty są bardzo dobre... najbardziej widać to na nizszych obrotach kiedy to wydaje się, koła chce wyrwać z samochodu :D pytałem też o boźa do avensis i cene to okolo 400 Euro :(

sqmir
Stara się...
Stara się...
Posty: 91
Rejestracja: 27 sty 2008, 19:47
Lokalizacja: Polska

Post autor: sqmir »

a dla D4D 1CD-FTV grzebał ktoś już coś w sprawie podniesienia mocy?
na jednej ze stron znalazłem informacje ze już robią D4D z wykorzystaniem power box i wyciągaj ok +15 km i +25 NM. Mnie natomiast bardziej interesowało by zawirusoanie kompa.

browar za konkretne informacje, a co!! :tak:

P.S.
jakim złączem(komputer)dysponuje ave D4D 2002 z ww silnikiem? czy jest to już OBD ?
2002 D4D Hatchback

Stiopa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 21 lut 2008, 20:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Stiopa »

No ja też zainteresowany jestem tematem. Mam Ave z 2007 roku, 2.0 D4D 116 KM. Dzwonilem do v-techa. Boxa da sie wstawic ale przynosi 'różne' efekty, 15-20 KM przyrostu. Co ważne przy Boxie nie traci sie gwarancji bo mozna go wypiac na czas przegladu. Czy ktos wie jaki sa jeszcze inne mozliwosci w nowym ave?

Awatar użytkownika
Schwefel
Guru
Guru
Posty: 2609
Rejestracja: 03 cze 2007, 23:18
Model: T22 & T27

Post autor: Schwefel »

sqmir pisze:czy jest to już OBD
Jest już :)

Kazzzi
Stara się...
Stara się...
Posty: 56
Rejestracja: 02 lut 2008, 14:06
Model: Avensis T25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Kazzzi »

ostatnio tez sie zapytalem w jednej z firm ile to kosztuje i jaki jest przyrost mocy oto co mi napisali
W nawiązaniu do Pana zapytania przesyłam informację na temat możliwości bezpiecznego zwiększenia mocy w Pana samochodzie Toyota Avensis 2.0 D4d



Oczywiście wykonywaliśmy już takie modernizacje, mimo to każdy samochód wymaga indywidualnego podejścia.



Cała modernizacja polega na zamontowaniu specjalnego dodatkowego sterownika, który sprawi, iż będzie całość pracy silnika będzie optymalniej sterowana.



Zapewni to zależnie od obciążenie ( technologia cyfrowa) korzystny i odczuwalny przyrost elastyczności samochodu od niższych do wyższych obrotów.



Wszystko oczywiście zostanie wykonane wraz z pomiarami na hamowni jak i indywidualną regulacją celem uzyskania optymalnej pracy silnika.



Do tego zalecamy jako opcja wykonanie u nas dynamicznego dolotu powietrza który sprawi, iż silnik otrzyma znacznie większą ilość chłodnego powietrza i będzie znacznie sprawniejszy (opcja zalecana w tym modelu iż temperatura w dolocie seryjnym jest aż o 30 stopni wyższa niż temperatura zewnętrza)



Zarówno przyrost mocy i momentu jak i modernizacja jest w pełni bezpieczna i można spokojnie dokonywać normalnych przebiegów.



Reasumując, zyska Pan w bezpieczny sposób ( zależnie od indywidualnej sprawności silnika):



- ok. 20-32 KM mocy więcej

- nawet 38-55 Nm. momentu obrotowego więcej

- oszczędność paliwa na trasie przy zachowaniu tej samej techniki jazdy

- lepsze przyspieszenia na każdym biegu poprzez znacznie większą elastyczność

- zminimalizowanie "turbo dziury" czyli auto od niższych do wyższych obrotów będzie miało znacznie korzystniejszą siłę ciągu.

- znacznie szybszą reakcję na pedał gazu

- bezpieczniejsze wyprzedzanie

- 2 letnią gwarancję

- oraz znacznie więcej przyjemności z jazdy



Czas wykonania ok. 3-5 godzin wraz z pomiarami, montażem i regulacją.



Warto dokonać umówienie terminu z wyprzedzeniem ok. 4-8 dni



Cała profesjonalna modernizacja wraz z pomiarami i zależnie od wybranej opcji to inwestycja:



Ok. 20 KM i 38-40 Nm. – 1500 zł – 1800 zł – produkcji polskiej

Ok. 30 KM i 50 Nm. – 2400 zł specjalne sprawdzone rozwiązanie zagraniczne

OK. 32 KM i 55 Nm. – 3000 zł ( opcja z dolotem)



Wszystkie opcje są w pełni bezpieczne i do wykorzystania w samochodzie co codziennej jazdy

co o tym sadzicie warte jest to zainteresowania

stiopa46
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 983
Rejestracja: 03 wrz 2007, 19:04
Model: Avensis T22,
Lokalizacja: szczecin

Post autor: stiopa46 »

opisane oki ale ktos tam juz robił swoje autko i ma opinie związane z tą firmą
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php

Kazzzi
Stara się...
Stara się...
Posty: 56
Rejestracja: 02 lut 2008, 14:06
Model: Avensis T25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Kazzzi »

nie dodalem ze jest to firma z opola 44tuning

ODPOWIEDZ