Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Modyfikacje mechaniczne/elektroniczne.
martiner
Stara się...
Stara się...
Posty: 71
Rejestracja: 28 cze 2012, 20:01
Model: Avensis T27
Silnik: 1AD-FTV
Lokalizacja: WWA

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: martiner »

Nie mogę wkleić zdjęcia wykresu, a robiłem w http://www.gt4serwis.pl/.
Zmiana bardzo odczuwalna, inna przyjemność z jazdy. Samochód ciszej pracuje, życie zaczyna sie od około 1700 obrotów no i ma 6 biegu przyspiesza.

Awatar użytkownika
konradob
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 171
Rejestracja: 27 gru 2013, 20:08
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: konradob »

:ok:
martiner pisze:Nie mogę wkleić zdjęcia wykresu, a robiłem w http://www.gt4serwis.pl/.
Zmiana bardzo odczuwalna, inna przyjemność z jazdy. Samochód ciszej pracuje, życie zaczyna sie od około 1700 obrotów no i ma 6 biegu przyspiesza.
:ok:

Miłosz
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 546
Rejestracja: 20 cze 2016, 19:59
Model: IS220D
Silnik: 2ad

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: Miłosz »

martiner pisze:I po robocie ;) 151 KM i 359 Nm
Cyferki to tam jedynie pogląd, najważniejsze to odczucia kierowcy po robocie. W gt4 wg mnie, chyba kompleksowe podejście do cipsa z racji serwisowania tych aut. Dużo osób do mnie pisze, że byli gdzieś tam u takiego i takiego tunera i po za shamowaniem auta to nic więcej nie zrobii... W sumie mój tuner też się uczył na moim aucie, po 4 korektach już jest wszystko cacy ;)

martiner
Stara się...
Stara się...
Posty: 71
Rejestracja: 28 cze 2012, 20:01
Model: Avensis T27
Silnik: 1AD-FTV
Lokalizacja: WWA

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: martiner »

Miłosz pisze:
martiner pisze:I po robocie ;) 151 KM i 359 Nm
Cyferki to tam jedynie pogląd, najważniejsze to odczucia kierowcy po robocie. W gt4 wg mnie, chyba kompleksowe podejście do cipsa z racji serwisowania tych aut. Dużo osób do mnie pisze, że byli gdzieś tam u takiego i takiego tunera i po za shamowaniem auta to nic więcej nie zrobii... W sumie mój tuner też się uczył na moim aucie, po 4 korektach już jest wszystko cacy ;)
Dlatego uważam że lepiej jest zrobić u kogoś kto tych samochodów zrobił dużo, a nie u kogoś komu kiedyś zdarzyło się zrobić.

Miłosz
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 546
Rejestracja: 20 cze 2016, 19:59
Model: IS220D
Silnik: 2ad

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: Miłosz »

U mnie problem był tego typu, że chyba jako jeden z pierwszych miałem zrobione i opisane auto w internetach, dlatego tak się to ciągnęło i stąd te poprawki, obecnie w pomorskim mój tuner też klepie lexy i toyoty i wychodzi mu to bez poprawek. Paru osobom też poleciłem gt4 i nikt nie miał zastrzeżeń.

Awatar użytkownika
konradob
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 171
Rejestracja: 27 gru 2013, 20:08
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: konradob »

Czy Panowie z GT4 piszą program sami czy korzystają z gotowych programów( dopasowanych do danego samochodu ) firmy Vtech.

carsik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 833
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:22
Model: Corolla Verso
Silnik: 2AD
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: carsik »

konradob pisze:Czy Panowie z GT4 piszą program sami czy korzystają z gotowych programów( dopasowanych do danego samochodu ) firmy Vtech.
Nikt nie "pisze"programu sam. Jest to po prostu niemożliwe. Na świecie jest kilka firm, które są w stanie na tyle rozgryźć soft producenta aby nanosić w nim oczekiwane zmiany. One tworzą wzorce. Wg tych wzorców programista wprowadza zmiany do programu oryginalnego zgranego z samochodu biorcy i ten program wraca do pojazdu w poprawionym stanie. Robi się tak dla bezpieczeństwa, wszelkie wgrywanie "gotowców" może (choć nie musi) zakończyć się katastrofą. I nie jest to soft Vtech-u z pewnością :).

Miłosz
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 546
Rejestracja: 20 cze 2016, 19:59
Model: IS220D
Silnik: 2ad

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: Miłosz »

Jak już przytoczyłeś Najmana tuningu w polsce, to też o te firmy mi chodziło które jedynie co umiały to shamować auta na sterownikach denso. Co do pisania softów od nowa to masz wyżej odpowiedź, nikt nie pisze programów od nowa, czy to sportmile z ich 1000 konnymi rsami czy tc performance z bmw. Dodam Ci że nawet nie trzeba hamowni żeby zrobić cipsa. Wystarczy zlogować auto przed i po i masz wszystko jak na dłoni czy pacjent się nada czy nie. Sam tak robiłem kablem za 50 zł pod blokiem (a soft dłubał kumpel) ;)

Awatar użytkownika
konradob
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 171
Rejestracja: 27 gru 2013, 20:08
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: konradob »

carsik pisze:
konradob pisze:Czy Panowie z GT4 piszą program sami czy korzystają z gotowych programów( dopasowanych do danego samochodu ) firmy Vtech.
Nikt nie "pisze"programu sam. Jest to po prostu niemożliwe. Na świecie jest kilka firm, które są w stanie na tyle rozgryźć soft producenta aby nanosić w nim oczekiwane zmiany. One tworzą wzorce. Wg tych wzorców programista wprowadza zmiany do programu oryginalnego zgranego z samochodu biorcy i ten program wraca do pojazdu w poprawionym stanie. Robi się tak dla bezpieczeństwa, wszelkie wgrywanie "gotowców" może (choć nie musi) zakończyć się katastrofą. I nie jest to soft Vtech-u z pewnością :).
W przyszłym tygodniu zadzwonię do Panów z gt4 i umówię się na hamownie i ewentualne chipowanie auta.

Awatar użytkownika
Zupens
Mistrz
Mistrz
Posty: 1367
Rejestracja: 25 mar 2013, 15:03
Model: Avensis T25
Silnik: 1AD+V-tech
Lokalizacja: NGI

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: Zupens »

To może poprostu zapytaj carsika :-)

jaswil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 06 lis 2018, 09:04
Model: Avensis
Silnik: 2ADFHV
Lokalizacja: warszawa

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: jaswil »

Witam, odebrałem t27 po strojeniu w gt4serwis.pl , mogę śmiało polecić. Jest to automat wiec dużo zależy od skrzyni ale przy stałej prędkości widać i czuć wzrost momentu obrotowego.
Polecam

Awatar użytkownika
konradob
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 171
Rejestracja: 27 gru 2013, 20:08
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: konradob »

jaswil pisze:Witam, odebrałem t27 po strojeniu w gt4serwis.pl , mogę śmiało polecić. Jest to automat wiec dużo zależy od skrzyni ale przy stałej prędkości widać i czuć wzrost momentu obrotowego.
Polecam
Fajnie :ok: . A możesz pokazać wykres z hamowni. jestem ciekaw jak jest wystrojone auto. Przebieg momentu obrotowego, od kiedy jest dostępny.

carsik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 833
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:22
Model: Corolla Verso
Silnik: 2AD
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: carsik »

możesz podejrzeć jak wyglądają wszystkie 1AD z groszowymi różnicami tu https://www.facebook.com/gt4warszawa/ph ... =3&theater

martiner
Stara się...
Stara się...
Posty: 71
Rejestracja: 28 cze 2012, 20:01
Model: Avensis T27
Silnik: 1AD-FTV
Lokalizacja: WWA

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: martiner »

konradob pisze:
martiner pisze:I po robocie ;) 151 KM i 359 Nm
Super :ok: Jak wrażenia :auto: , gdzie robiłeś i czy możesz wkleić wykres z hamowni.

Nie sugerować się nazwą Toma Racing, tam tylko hamowania była. :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
konradob
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 171
Rejestracja: 27 gru 2013, 20:08
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: konradob »

Witam. W moim aucie wyszło tak.
Jak na razie mogę tylko powiedzieć że jest bardziej elastyczny i nie buczy przy przyspieszaniu. co do reszty to opisze trochę później jak pojeżdżę i przyzwyczaję się do samochodu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
piokli
Spamer
Spamer
Posty: 6117
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:50
Model: T25FL
Silnik: ADFTV
Lokalizacja: WWW

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: piokli »

konradob pisze:Witam. W moim aucie wyszło tak.
Jak na razie mogę tylko powiedzieć że jest bardziej elastyczny i nie buczy przy przyspieszaniu. co do reszty to opisze trochę później jak pojeżdżę i przyzwyczaję się do samochodu.
Ktoś tu przegiął chyba z podlewaniem paliwa z dołu.
Silnik może sporo kopcić z niskich obrotów, ale przez DPF nie będzie widać że sadze lecą.
Moc przyrosła 15 koni zamiast 30u, paliwo się leje ale powietrza brakuje?

Zawsze tak się robiło żeby moment rósł spokojnie osiągając znacznie podwyższone wartości dopiero jak złapie obrotów i turbina zacznie wyraźnie pompować powietrze. Bo tak jak na tym wykresie to silnik przy depnięciu z dołu będzie mocno zgniatał sprężyny w 2masie i raczej kopcił.

Może to jakiś nowy trend w modyfikowaniu softu silników, może nie potrzebnie się czepiam, ale jeżeli turbina tak dobrze pompuje to gdzie znikła moc której ten silnik potrafi 150-160 koni wygenerować?
Ostatnio zmieniony 27 gru 2018, 19:59 przez piokli, łącznie zmieniany 2 razy.

carsik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 833
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:22
Model: Corolla Verso
Silnik: 2AD
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: carsik »

piokli pisze:
konradob pisze:Witam. W moim aucie wyszło tak.
Jak na razie mogę tylko powiedzieć że jest bardziej elastyczny i nie buczy przy przyspieszaniu. co do reszty to opisze trochę później jak pojeżdżę i przyzwyczaję się do samochodu.
Ktoś tu przegiął chyba z podlewaniem paliwa z dołu.
Silnik może sporo kopcić z niskich obrotów, ale przez DPF nie będzie widać że sadze lecą.
Moc przyrosła 15 koni zamiast 30u, paliwo się leje ale powietrza brakuje?

Zawsze tak się robiło żeby moment rósł spokojnie osiągając znacznie podwyższone wartości dopiero jak złapie obrotów i turbina zacznie wyraźnie pompować powietrze. Bo tak jak na tym wykresie to silnik przy depnięciu z dołu będzie mocno zgniatał sprężyny w 2masie i raczej kopcił.

Może to jakiś nowy trend w modyfikowaniu softu silników, może nie potrzebnie się czepiam, ale jeżeli turbina tak dobrze pompuje to gdzie znikła moc której ten silnik potrafi 150-160 koni wygenerować?
to jest duża turbina jak na ten silnik i późno wstaje ale jak się ją napędzi od dołu paliwem to później szybko skiśnie. Stąd duży moment obrotowy raczej nisko jak na ten silnik i szybki spadek później. No cóż, zobaczymy co będzie z DPFem za parę tysięcy km.

Awatar użytkownika
konradob
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 171
Rejestracja: 27 gru 2013, 20:08
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: konradob »

carsik pisze:
piokli pisze:
konradob pisze:Witam. W moim aucie wyszło tak.
Jak na razie mogę tylko powiedzieć że jest bardziej elastyczny i nie buczy przy przyspieszaniu. co do reszty to opisze trochę później jak pojeżdżę i przyzwyczaję się do samochodu.
Ktoś tu przegiął chyba z podlewaniem paliwa z dołu.
Silnik może sporo kopcić z niskich obrotów, ale przez DPF nie będzie widać że sadze lecą.
Moc przyrosła 15 koni zamiast 30u, paliwo się leje ale powietrza brakuje?

Zawsze tak się robiło żeby moment rósł spokojnie osiągając znacznie podwyższone wartości dopiero jak złapie obrotów i turbina zacznie wyraźnie pompować powietrze. Bo tak jak na tym wykresie to silnik przy depnięciu z dołu będzie mocno zgniatał sprężyny w 2masie i raczej kopcił.

Może to jakiś nowy trend w modyfikowaniu softu silników, może nie potrzebnie się czepiam, ale jeżeli turbina tak dobrze pompuje to gdzie znikła moc której ten silnik potrafi 150-160 koni wygenerować?
to jest duża turbina jak na ten silnik i późno wstaje ale jak się ją napędzi od dołu paliwem to później szybko skiśnie. Stąd duży moment obrotowy raczej nisko jak na ten silnik i szybki spadek później. No cóż, zobaczymy co będzie z DPFem za parę tysięcy km.
Umówiłem się że pojeżdżę i jak będę miał uwagi to poprawią, zaobserwuję co ze spalaniem.

carsik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 833
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:22
Model: Corolla Verso
Silnik: 2AD
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: carsik »

a co ma być ze spalaniem?

Awatar użytkownika
konradob
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 171
Rejestracja: 27 gru 2013, 20:08
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: konradob »

jeśli tak jak mówicie podlewają paliwem to spalanie nie spadnie, ani nie będzie na poziomie sprzed modyfikacji, powinno wzrosnąć choć by z powodu częściej wypalającego się filtra. A jeśli tak będzie poproszę o poprawki programu.
Mój poprzedni samochód też miał podobnie zrobioną mapę i filtr funkcjonuje do dnia dzisiejszego ( obecny przebieg to 325 000, silnik 2,0 dci ) z ta różnicą że miał ze 130 KM zrobione 175 KM i 400 nM.

ODPOWIEDZ