Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Modyfikacje mechaniczne/elektroniczne.
carsik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 833
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:22
Model: Corolla Verso
Silnik: 2AD
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: carsik »

przemyslaw.pajak pisze:
carsik pisze:
szymon16 pisze:W Ząbkach. Do centrali wysyłają oni pobraną mapę i ją tam obrabiają, a w Ząbkach jest ona spowrotem wgrywana i sprawdzana na hamowni.
z tą hamownią to nie ma co przesadzać. Zmiana jest tak odczuwalna, że jak ktoś lubi cyferki to może się nimi pozachwycać. Czasami tylko przydaje się gdyż niektóre modele programowo nie trzymają parametrów fabrycznych (np. Peugeot 508 2.0 HDI 140KM) albo mają jakąś usterkę i wtedy widać na hamowni w wyjściowym badaniu.
Robić chiptunnig bez sprawdzania na hamowanii to tak jak by zrobić komuś operację bez badań. Obrazek Obrazek

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
powtórzę, te badanie nadaje się do klepania zdrowasiek przez podnieconego cyferkami właściciela. Najważniejsze jest zawsze ile jest KM bo tym można się pochwalić :-D :-D :-D .
Wsiadam w samochód i wiem po 100m czy jest ok czy coś go boli a w odkryciu co to już hamownia nie pokaże. Każdy programista ma swoje myki a różnice są w zakresie kilku KM. Nie ma się czym podniecać czy 1AD ma 155 czy 160KM. Różnice w okolicach 1500rpm są tak odczuwalne jakby to był zupełnie inny samochód.

Spalony6
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 123
Rejestracja: 28 sty 2017, 18:54
Model: AvensidT25
Silnik: D4D 1AD

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: Spalony6 »

Witam potrzebuję zrobić chip tuning w silniku 1ad 126 km obecnie przebywam w podkarpackim możecie kogoś konkretnego sprawdzonego polecić z góry dziękuję

Spalony6
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 123
Rejestracja: 28 sty 2017, 18:54
Model: AvensidT25
Silnik: D4D 1AD

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: Spalony6 »

Ewentualnie Śląsk Gliwice Okolicę

Awatar użytkownika
prenrzyk
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 523
Rejestracja: 11 lip 2010, 16:57
Model: Ave T25 FL
Silnik: 1AD
Lokalizacja: Elbląg

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: prenrzyk »

W piątek zrobiłem Chip tuning w swojej Ave.Zrobiłem po tym ok 400 km i jestem bardzo zadowolony. O wiele lepiej się zbiera właściwie od 1600 obr czuć jak przyspiesza.6 bieg w pełni można wykorzystać.
Robiący miał troszkę problemów bo u mnie nie ma fabrycznie DPF i modził z mapami .EGR wycięty programowo i zaślepiony blaszką.
Link do wykresu : https://drive.google.com/open?id=0B6OM9 ... npwRE83Ukk
Obrazek

Awatar użytkownika
piokli
Spamer
Spamer
Posty: 6117
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:50
Model: T25FL
Silnik: ADFTV
Lokalizacja: WWW

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: piokli »

Wydrukowało Ci chyba moc na kołach.
Najważniejsze są odczucia, 1ADFTV zbiera się jak 2ADFTV, a z 6 biegu można w końcu korzystać.
U mnie dodatkowo zniknął lag przy dodaniu gazu z niskich obrotów.
Niech moc będzie z Tobą !

Awatar użytkownika
prenrzyk
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 523
Rejestracja: 11 lip 2010, 16:57
Model: Ave T25 FL
Silnik: 1AD
Lokalizacja: Elbląg

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: prenrzyk »

Nie mam pojęcia czy to na kołach czy silniku itp.Nie bardzo mnie to interesuje.
Mam odczucia bardzo pozytywne.Wreszcie Ave ma wszystkie biegi do jazdy a nie 5 i+ podtrzymanie życia na autostradzie.I ciągnie równo do 4 tys obr bez zadyszki.
Nie miałem okazji testować na dłuższych trasach więc to przede mną.O spalaniu to powiem po kilku tankowaniach.
Obrazek

Awatar użytkownika
piokli
Spamer
Spamer
Posty: 6117
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:50
Model: T25FL
Silnik: ADFTV
Lokalizacja: WWW

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: piokli »

U mnie spalanie spadło około 10%

Awatar użytkownika
pafcio
Spamer
Spamer
Posty: 6328
Rejestracja: 08 mar 2012, 22:22
Model: Rav4,Verso,Yaris
Silnik: 2ZRFAE
Lokalizacja: WI/WS/WU/WZ

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: pafcio »

Ciesz sie "nowym" autem

Awatar użytkownika
Zupens
Mistrz
Mistrz
Posty: 1367
Rejestracja: 25 mar 2013, 15:03
Model: Avensis T25
Silnik: 1AD+V-tech
Lokalizacja: NGI

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: Zupens »

Jak dobrze pamiętam wcześniej miałeś doświadczenia z boxem, czekam na jakieś porównanie :-)

Awatar użytkownika
prenrzyk
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 523
Rejestracja: 11 lip 2010, 16:57
Model: Ave T25 FL
Silnik: 1AD
Lokalizacja: Elbląg

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: prenrzyk »

Na ile pamiętam - a na boxie nie jeździłem od 2 lat - to na chipie zbiera się lepiej i równomiernie.dodatkowo ciągnie równo do 4500 bez zadyszki .Przy boxie miał dość przy ok 4000 .Dodatkowo przy chipie mam wycięty programowo i zaślepiony EGR.
Wykresów nie mam już od boxa więc nie porównam.Ale z tego co pamiętam je to chyba wartości maksymalne były przy boxie wyższe o kilka KM i paręnaście Nm.Z tym ,ze bardziej "brutalnie" były osiągane w okolicy 1800 obr i trzymały do 3700.Wykres był bardziej poszarpany z wyraźnymi dołkami.Przy chipie jest równiutko.
Dodatkowo wiadomo jak działa box a jak chip i to mnie głównie skłoniło do zamiany.Obawa o trwałość układu wtryskowego i jego wpływ na resztę silnika.

Poza tym robiłem boxa w V-techu w Gdyni.Coś modzili z oprogramowaniem boxa bo w standartowej wersji nawet na 2 programie wyzwalał check przy przekroczeniu 3500 obr.Wsadzili jakiś niestandartowy soft i chyba z 5 razy hamowali auto.Więc też ten box to nie był taki "plug-play".
Zreszta ich podejscie sposób pracy i komunikacja z klientem mocno mnie rozczarowala i zawiodła.
Obrazek

Miłosz
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 546
Rejestracja: 20 cze 2016, 19:59
Model: IS220D
Silnik: 2ad

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: Miłosz »

Niedawno przed prenrzykiem jeszcze inny kolega robił swojego is220d przed 132 km 337Nm , po 186km 404Nm . Dziwne te motory są. Niebawem chyba jeszcze jeden kolega swojego is220d tam ugryzie, to też dam znać. O vtechu nie ma co pisać nawet w tym temacie, oni mają problem nawet z wystrojeniem boxa, a obd2 szukają w bagażniku ;)

przemyslaw.pajak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 03 mar 2016, 12:12
Model: T27
Silnik: 2.0 diesel

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: przemyslaw.pajak »

Mam i ja z tym że w serii słabo było bo 115.9 a wyszło 140. Miał ktoś tak słabą serię? [img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201708 ... 7bdf10.jpg[/img]

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
jozekpunktak
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 195
Rejestracja: 24 mar 2008, 14:27
Model: ave T27/corolla E15
Silnik: 1AD-FTV+bonus
Lokalizacja: warszawa

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: jozekpunktak »

Znajomy miał podobny wynik, wykres wrzucałem na drugiej str. tego tematu.
Jaki przebieg auta?

przemyslaw.pajak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 03 mar 2016, 12:12
Model: T27
Silnik: 2.0 diesel

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: przemyslaw.pajak »

jozekpunktak pisze:Znajomy miał podobny wynik, wykres wrzucałem na drugiej str. tego tematu.
Jaki przebieg auta?
112tys

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

marlad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 22 paź 2015, 21:31
Model: Avensis
Silnik: 2.2
Lokalizacja: Kraków

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: marlad »

177 moze raz widzialem ktora trzyma serie. z reguly jest biednie.

Obrazek

tomekz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 22 kwie 2016, 18:12
Model: avensis t27
Silnik: 2,2150 d-cat

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: tomekz »

Witam wszystkikich mam pytanie posiadam awensis t27 decat 150km może ktoś podpowie gdzie można ja trochę ztuningowowac

Awatar użytkownika
Fans
Guru
Guru
Posty: 2921
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:40
Model: Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM 4x4
Lokalizacja: Białołęka Warszawa

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: Fans »

Można ją stuningować w wyspecjalizowanych warsztacie zajmującym się takimi rzeczami.
O jakie miasto pytasz? Czy nie zależy Tobie i chcesz punkty na całej Polsce.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r. ---> Nissan X-trail 2.2dci 04r. ---> Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r.


Pozdrawiam Lukatoari

Awatar użytkownika
heko
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 135
Rejestracja: 05 maja 2011, 00:06
Model: Focus 3 ST
Silnik: 2.0t EB 250/300KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: heko »

2.0 126 na sofcie


Obrazek
Chip..hipp..hurra!!
http://gcstuning.pl
skype grzegorz-heko
GG 11781398
https://www.facebook.com/GCSTuning

marianoG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 23 lip 2015, 09:01
Model: Avensis T25
Silnik: 1AD-FTV 149KM@345Nm
Lokalizacja: Żuromin

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: marianoG »

wszystkie idą po kablu? czy nadal tak jak moja są wersje oporne i lutowanie?

mularczw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 06 wrz 2018, 11:42
Model: Avensis T27
Silnik: 2.0 D-4D 1AD-FTV

Re: Chiptuning programowy 2.0 i 2.2d4d

Post autor: mularczw »

Szanowni koledzy,

Od ponad roku posiadam Toyotę Avensis T27 z silnikiem 2.0 D-4D.
Przy zakupie powiedziałem sobie, że dam sobie trochę czasu zanim podejmę decyzję o chip tuningu...roczek minął więc to już chyba wystarczająco dużo czasu :-)

Przeczytałem więc kilkukrotnie ten wątek, z którego można uzyskać wiele ciekawych informacji na temat chip tuningu w kontekście mojego modelu i silnika.
Chciałbym jednak trochę uaktualnić wiedzę, bo minęło kilka miesięcy od ostatnich postów i może macie jakieś dodatkowe przemyślenia.

Dlatego proszę tych użytkowników T27'ek, którzy wykonali chip tuning silników 2.0 D-4D 1AD-FTV o odpowiedzi na nurtujące mnie pytania:
1. Ile tyś. km udało się Wam już pokonać po podniesieniu mocy?
2. Czy zauważyliście jakieś minusy przeprowadzonej zmiany, jeśli tak to jakie?
3. Czy zauważyliście zmianę spalania paliwa i jeśli tak to jaką?
4. Czy zauważyliście może zwiększone zużycie oleju silnikowego? (U mnie obecnie praktycznie w ogóle nie ubywa)
5. Czy zmieniła się charakterystyka ruszania samochodu (chodzi mi o to, że obecnie przed zmianą samochód rusza dość ociężale przy niewielkiej ilości obrotów)?
6. I wreszcie, czy jesteście zadowoleni i czy jeszcze raz zdecydowalibyście się na chip tuning?

Dodam jeszcze tylko, że zależy mi na nieco większym momencie obrotowym tak, aby skrócić czas wyprzedzania.
Denerwuje mnie również turbo dziura, która w szczególności drażni przy ruszaniu oraz niskich obrotach na 2 i 3 biegu.
W szczególności ruszanie jest bardzo dziwne, bo bardzo czuć dużą bezwładność samochodu.

Nie planuję żadnego wycinania DPF'a ani zaślepiania EGR'a.
Mam nadzieję, że jeden i drugi działa OK i nie wymaga żadnych napraw ani czyszczenia (to się pewnie okaże na hamowni).
Ale nawet jeśli będzie coś przy nich zrobić, to na pewno nie będę wycinał, albo zaślepiał.

I na koniec standardowe pytanko - który warsztat polecacie? Biorę pod uwagę VTech w Ząbkach albo Kreator Mocy Warszawa (chyba, że jest jeszcze inne dobre miejsce w Warszawie lub okolicach?)

Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc :-)

ODPOWIEDZ