Strona 1 z 1

Stukający kompresor na wolnych obrotach

: 25 sie 2019, 10:11
autor: damian01211
Witam.

Wreszcie po wydaniu setek euro w klimatyzację i zajechaniu do Pl by zakuć gumowy wąż klima działa :jupi: :jupi:
Lecz niestety stuka kompresor na wolnych obrotach jak się załącza. Na szybko mechanik tutaj w Polsce stwierdził że może to być łożysko bo jak załącza się kompresor to strasznie lata pasek klinowy między kompresorem a wspomaganiem kierownicy. Czasami sobie popiszczy.

ALE UWAGA! Wszystko przestaje się dziać kiedy silnik ma 1200 rpm lub więcej. Przestaje słychać cokolwiek. Wydaje mi się że kompresor jakby się zacierał to cały czas a nie tylko na wolnych obrotach. Chyba że to może łożysko? Ale to raczej ze sprzęgłem jest prawda?

Orientuje się ktoś co to może być? Łożysko, sprzęgło klimatyzacji czy jednak kompresor? Jak sprzęgło to orientuje się ktoś gdzie takie sprzęgło kupić albo chociaż numery części zdobyć?

Re: Stukający kompresor na wolnych obrotach

: 25 sie 2019, 21:07
autor: piootr
a może sprzęgło zrywalne kompresora?

Re: Stukający kompresor na wolnych obrotach

: 27 sie 2019, 11:58
autor: damian01211
No właśnie już zgłupiałem, dzisiaj byłem u 2 mechaników.
Jeden stwierdził że przez to że zakuta rurka to może opiłek jest i zaciera kompresor ale mówię mu że to już wcześniej też było ale uparł się na swoim że kompresor się zaciera.

Drugi nawet nie popatrzył tylko stwierdził że trzeba to rozebrać i zobaczyć ale terminy UWAGA za 2 tygodnie :/ Urlopu mi braknie.

Jak myślicie jechać na ściągnięcie odczynnika i po prostu samemu wymienić kompresor bo już to robiłem i ciężko nie jest tylko jednak szukać jakiegoś regenerowanego czy jak?

Bo nie wiem czy tak mogę jeździć oto chodzi. Trochę się pasek ślizga i ten samochód 2k w ciągu 2 dni zrobi więc lepiej żeby to chodziło.

Re: Stukający kompresor na wolnych obrotach

: 17 wrz 2019, 10:58
autor: Padlina80
Witam

Po pierwsze to zrzuć pasek wielorowkowy i pokręć kołem pasowym od sprężrki (czy chodzi delikatnie czy są jakieś niepokojące odgłosy)? Sprawdź inne rolki przy okazji...od napinacz i rolke prowadzącą
Ja miałem takie stuki kiedy zerwał się gwint na jednej ze szpilek, którymi przykręcona jest sprężarka do silnika. Mechanior poprawił mi gwint i założył nową szpilkę. Sprężrarka trzyma się na trzech śrubach.
Też tak miałem że powyżej 1200-1500rpm, że była cisza.
Złap za te gumowe węże od klimy, które są przy kompresorze. Czy czujesz tam to stukanie?

Najlepiej wjedź na kanał i poproś kogoś żeby dodawał gazu rytmicznie i złap po kolei szpilki mocujące sprężarke.

Ja zanim do tego doszedłem wymieniłem przy okazji cały kompletny napinacz....który niestety nie jest tani...i odwiedziłem trzech mechaniorów...aż w końcu się wkurzylem i sam poszukałem :D

Pozdrawiam