Problemy z ogrzewaniem/klimatyzacją...

Wszystko o klimatyzacji i ogrzewaniu...
yacek
Stara się...
Stara się...
Posty: 39
Rejestracja: 27 wrz 2007, 20:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: yacek »

Dzięki za instrukcję, ale na razie odpuściłem sobie tę naprawę bo jest za zimno, a nie mam garażu. Jak tylko będzie cieplej to rozkręcam bo to terkotanie mnie denerwuje, pozdrawiam.

zzabot
Stara się...
Stara się...
Posty: 33
Rejestracja: 28 lip 2007, 13:08
Model: Avensis T221
Silnik: 7A-FE
Lokalizacja: Bournemouth

Post autor: zzabot »

Wg mnie najlatwiej i najszybciej bylo by zdjac konsole. Na pewno szybciej niz bawic sie penseta. Operacja jest bardzo prosta i zajmuje nie wiecej niz kilkanascie sekund - wiem bo sam to robilem. Wystarczy pociagnac delikatnie do siebie panel, zamocowana jest on na zatrzaskach ktore latwo puszczaja.

Wlasciwie instrukcje demontazu i wymiany zarowek konsoli srodkowej znajdziesz w sekcji ZRÓB TO SAM » Wymiana żarówek w konsoli środkowej. MaŁy_RaDeK przygotowal instrukcje ze zdjeciami.

slavo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 18 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: lodz

Post autor: slavo »

Wczoraj zdjąłem konsole z tych zatrzasków faktycznie łatwizna i zobaczyłem że ten trzpień na którym jest osadzone pokrętło ciepło/zimno dlatego jet luźny bo się urwał nie łąćzy się z takąbiałą skrzyneczką gdzie podejrzewam jest cały mechanizm odpowiadający za regulacje wentylacją. niestety kierowałem się postem gdzie było napisane że pokrętłą spoko zejdą, a kiedy nie bedą chciały można to zrobić kombinerkami przez szmatke. No i cóż trzpień się urwał i teraz mam maxymalną temperature w samochodzie, bede próbował to jakoś skleić może bedzie trzymać jak nie to mam nadzieje że jakiś el magico da radę to naprawić żebym nie musiał kupować całego mechanizmu od wentylacji.

[ Dodano: 2007-12-07, 15:00 ]
no teraz już wiem wszystko, ułamany trzpień spróbuje skleić, a temperature zniwelowałem przekręcając pęsetą pozostałośc po trzpieniu, teraz jest już luks. żaróweczki wymienić w liczniku kilometrów i konsoli środkowej to faktycznie bułka z masłem
Ostatnio zmieniony 29 lis 2007, 19:45 przez slavo, łącznie zmieniany 1 raz.
slavo

Pigletto
Stara się...
Stara się...
Posty: 73
Rejestracja: 20 gru 2007, 23:02
Model: Avensis T22
Silnik: 3S-FE
Lokalizacja: Orzesze

Ogrzewanie

Post autor: Pigletto »

Jako że to mój pierwszy post na tym forum, witam wszystkich.
Dziś stałem się posiadaczem Avensis Wagon z 2000 roku z silnikiem 3SFE (wersja przed liftingiem).

Dziwna rzecz, którą zauważyłem to działanie ogrzewania/nawiewów (mam wersję z opcją AUTO). Mianowicie po ustawieniu kierunku nawiewu na szybę i na nogi, a pokrętła temperatury na godzinę 11 tą (niebieskie pole ale blisko czerwieni) czuję że z nawiewu górnego leci chłodnawe powietrze, natomiast z nawiewu dolnego leci powietrze wręcz gorące. Dopiero po skręceniu pokrętła temperatury do godziny 9 z dołu zaczyna lecieć powietrze chłodniejsze.

Tak więc generalnie problem dotyczy dużej różnicy temperatur pomiędzy górą a dołem. Jakieś pomysły gdzie zacząć szukać? A może tak ma być?

bobikos
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 956
Rejestracja: 21 cze 2007, 11:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bobikos »

Mianowicie kolego radzę przeczytać inne wątki. A dowiesz się z nich że ze środkowego nawiewu przy ustawieniach nawiewów na szybę leci zawsze zimne powietrze. Dlaczego? Przeczyta w innych wątkach. Ciepłe powietrze zaczyna lecieć tylko na ustawianiach na człowieka, czyli na godzinach od 8 - 11. Przeczytaj instrukcję a dowiesz się do kilku ciekawych rzeczy o nawiewie i jego funkcjach.

Pigletto
Stara się...
Stara się...
Posty: 73
Rejestracja: 20 gru 2007, 23:02
Model: Avensis T22
Silnik: 3S-FE
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Pigletto »

bobikos pisze:Mianowicie kolego radzę przeczytać inne wątki. A dowiesz się z nich że ze środkowego nawiewu przy ustawieniach nawiewów na szybę leci zawsze zimne powietrze. Dlaczego? Przeczyta w innych wątkach. Ciepłe powietrze zaczyna lecieć tylko na ustawianiach na człowieka, czyli na godzinach od 8 - 11. Przeczytaj instrukcję a dowiesz się do kilku ciekawych rzeczy o nawiewie i jego funkcjach.
Czytałem inne wątki, czytałem instrukcję, wiem że ze środkowego nawiewu (na kabinę) może lecieć zimne powietrze (i tak jest u mnie), ale mój problem nie dotyczy środkowego nawiewu, tylko nawiewu na nogi z którego leci gorące powietrze mimo że np. nawiewem górnym (na szybę) leci chłodniejsze.

deeper
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 281
Rejestracja: 09 gru 2007, 15:00
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: deeper »

Wlasciwie to ja tez zauwazylem co podobnego.
Jak dziala pokretlo od wyboru kierunku nawiewu tj. na nogi, szybe, czy kabina ?
Jest tam jakies cieglo ?

Tez zauwazylem ze jak ogrzewanie sie "rozbuja" to na nogi leci naprawde goraco...
To ze na szybe leci chlodniejsze to bym sie chyba specjalnie nie martwil,
chyba podstawowa funkcja jest odparowanie.

Pigletto
Stara się...
Stara się...
Posty: 73
Rejestracja: 20 gru 2007, 23:02
Model: Avensis T22
Silnik: 3S-FE
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Pigletto »

deeper pisze:Wlasciwie to ja tez zauwazylem co podobnego.
Jak dziala pokretlo od wyboru kierunku nawiewu tj. na nogi, szybe, czy kabina ?
Jest tam jakies cieglo ?
Sądząc po tym jakie słychać dźwięki przy kręceniu i tego ze czuć pewien opór przy kręceniu to "kierunek nawiewu" jest na cięgnach. Natomiast regulacja temperatury to już coś elektrycznego.

Pojeździłem jeszcze trochę i stwierdziłem że poza opisanym problemem (z gorącym powietrzem na nogi) źle działa u mnie sama regulacja temperatury. Tzn. wygląda to tak że tylko przy ustawieniu na 16 stopni (czyli minimum) leci chłodne (choć i tak cieplejsze niż na zewnątrz) powietrze, natomiast już jedno czy dwa oczka w górę leci ciepłe, tak by w pozycji 22 stopnie (czyli w połowie skali) leciało już gorące. W praktyce czerwonej części w ogóle nie muszę używać bo już na niebieskim kończy się zakres regulacji.
Posłuchałem sobie na zgaszonym silniczku dźwięków silniczka przy kręceniu potencjometrem ogrzewania i w sumie tylko na dole skali (przy zimnym) słychać jakieś dźwięki)...
Co tam można sprawdzić? Jak to w ogóle działa - jest tam czujnik temperatury (jeśli tak to gdzie?).

[ Dodano: 2007-12-27, 12:42 ]
Dziś wszystko to rozkręciłem ale nie doszedłem do niczego ciekawego... Jakieś zielone kółko z napisem 3K (potencjometr?) jest z tyłu i tyle.
Mam taki panel (na fotce nie jest mój ale identyczny):
Obrazek

Jedynie przy przestawieniu z minimum (16) na +1 oczko słychać było że dość długo pracuje jakiś silniczek. Na innych pozycjach cisza. W związku z tym pytanie czy w waszych Ave przy przejściu na pozycje minimum i minimum +1 oraz odwrotnie silniczek pracuje dość długo (jakieś 4-5 sekund)? Bo zastanawiam się czy ta długa praca nie wynika z przejścia od grzania na max do chlodzenia na max. Czy przy przechodzeniu do wyższych temperatur słychać u Was przy każdym "oczku" że silniczek pracuje?

Awatar użytkownika
ayrsen
Mistrz
Mistrz
Posty: 1363
Rejestracja: 22 lut 2007, 22:17
Lokalizacja: 3M

Post autor: ayrsen »

Pigletto pisze:Czy przy przechodzeniu do wyższych temperatur słychać u Was przy każdym "oczku" że silniczek pracuje?
U mnie totalna cisza przy przełączaniu pomiędzy żadanymi temperaturami.

Co do różnicy pomiędzy powietrzem na nogi i szybę - podział strumienia jest mechaniczny i temperatura jest taka sama - ale weż pod uwagę jedną rzecz - w naprawdę zimne dni dmuchając na szybę poniekąd rozgrzewasz całą deskę rozdzielczą i właśnie szybę a dodatkowo pęd powietrza przez cały czas chłodzi to, co Ty grzejesz... ;-)
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:

bobikos
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 956
Rejestracja: 21 cze 2007, 11:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bobikos »

3k to potencjometr o wartości 3 kohm, powinien mieć jeszcze literkę A lub B w zależności ci skala jest liniowa czy logarytmiczna. Może sprawdź jeszcze co mówi Twój czujnik temperatury wewnętrznej. Przyczepiony jest nad pedałami do osłonki z otworkami. Masz sterowanie elektroniczne i w tym wypadku komputer bierze pod uwagę jaka temperatura jest w środku. Sprawdzasz przez pomiar jego rezystancji, ale teraz nie wiem jaką powinien mieć dla danej temperatury, zapewne kilka kohm i rezystancja ta powinna zmieniać się z temperaturą. Sam potencjometr też możesz sprawdzić miernikiem.

Pigletto
Stara się...
Stara się...
Posty: 73
Rejestracja: 20 gru 2007, 23:02
Model: Avensis T22
Silnik: 3S-FE
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Pigletto »

Dzięki za pomoc. Rozmawialem tez z kolegą Manym i potwierdzil ze u niego tez tak jest ze przy calkiem zimnym aucie jakies dzwieki slychac tylko przy przelaczaniu z 16 na 17 stopni i odwrotnie, wiec to jest ok. Natomiat po rozgrzaniu auta dzwieki silniczka slychac tez w innych pozycjach potencjometru ogrzewania.

Generalnie stwierdzilem ze w miejscu gdzie jest czujnik, mimo ze mi jest juz cieplo, panuje "zimnica" wiec mozliwe ze ma to wplyw na dosc mocne grzanie.
Przy ustawieniu AUTO i temperaturze na okolo 18 stopni jest ok. Wyzsze ustawienia to juz zbyt goraco. Rozmawialem z mechanikiem ktory ma w swojej Xantii prawie taki sam mechanizm i mówi ze zachowuje sie to u niego podobnie (on jezdzi zwykle na 17 stopniach). Pytanie na ile stopni Wy macie zwykle ustawiona temperature przy ujemnych temp. otoczenia?

Awatar użytkownika
gregor
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 756
Rejestracja: 27 paź 2007, 03:56
Model: avensis T25
Silnik: 2.0 1CDFTV
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregor »

najprzyjemniejsza jazda przu temp. klimy 21-23 stopnie, 17 to przecież już ziębi

rsirojc
Stara się...
Stara się...
Posty: 34
Rejestracja: 22 sty 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rsirojc »

Chcialbym wrocic do problemu nawiewu na szybe i nogi. Juz mnie to strasznie wkurza, ze jak ustawie temp. 1/2 niebieskiego i nastawie dmuchawe na szybe i nogi, to na nogi dmuchaja wiatry sahary! a u gory nic, skandynawski letni wiaterek. Przy innych temperaturach tez podobnie, tylko ze zima jest to mniej odczuwalne :) chociaz przy dluzszych podrozach nie jest to przyjemne.
Co tu jest nie tak? Czy naprawde tak powinno byc? Katowac klime chyba nie ma sensu?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
MaŁy_RaDeK
Administrator
Administrator
Posty: 2349
Rejestracja: 09 lut 2007, 22:47
Model: Avensis T27
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaŁy_RaDeK »

rsirojc pisze:na nogi dmuchaja wiatry sahary! a u gory nic, skandynawski letni wiaterek.
Nie powinno tak być, ale jest i raczej nic na to nie poradzisz :-(
Trzeba się przyzwyczaić :nuda:

rsirojc
Stara się...
Stara się...
Posty: 34
Rejestracja: 22 sty 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rsirojc »

szkoda, a juz mialem zamiar rozkrecac panel i sprawdzac czy sa tam dobrze wszystko polaczone...

marcin-lysy504
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 09 lis 2008, 23:08
Lokalizacja: Wrocław

brak ciepłego nawiewu gdy silnik pracuje na wolnych obrotach

Post autor: marcin-lysy504 »

mam problem z ciepłym nawiewem na niskich obrotach, autko jest swiezo po wymianie rozrzadu i pompy wody. przed wymiana nie miałem takich problemów. problem pojawia sie po chwili, jak tylko sie zatrzymam i są niskie obroty to dosłownie po 10-15 sek zaczyna leciec chłodne powietrze (ogrzewanie ustawione na max), gdy tylko przytrzymam go na obrotach (rzedu 2000-3000 obr) to zaczyna leciec ciepłe a po chwili gorace powietrze, płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest pomiedzy min a max. Dzieje sie tak samo na ciepłym jak i na zimnym silniku i bez znaczenia jest czy włączone czy wyłaczone jest dodatkowe podgrzewanie. Moim zdaniem moze byc to zapowietrzony układ chłodzenia zostawiony po wymianie, jesli ktos ma doswiatczenie w tej sprawie lub spotkał sie z czyms takim to prosze o pomoc!!!! Dokładnie chodzi mi o sposób odpowietrzenia układu chłodzenia lub samej nagrzewnicy!!!
Odjechana furka

tomek85_85
Moderator
Moderator
Posty: 1392
Rejestracja: 21 kwie 2007, 13:03
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomek85_85 »

zapowietrzony uklad

1.centralke wlaczyc na grzanie
2.rozgrzac silnik aby sie termostat otworzyl
3.gdy termostat sie rozgrzeje to powinno ubyc plynu
4.jak plynu ubedzie to dolac go i pogazowac troche auto aby plyn poszedl w obieg, by termostat otwieral sie i zamykal
5.w razie ponownego stwierdzenia ubytku plynu operacje powtorzyc
6. zaprzestac gdy stwierdzimy, ze plynu juz nie ubywa

inaczej sie nie da (z tego co zauwazylem to na wezach nie ma niestety odkrecanych korkow do odpowietrzania ukladu wiec innej metody nie podaje)
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...

marcin-lysy504
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 09 lis 2008, 23:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: marcin-lysy504 »

tomek85_85 pisze:zapowietrzony uklad

1.centralke wlaczyc na grzanie
2.rozgrzac silnik aby sie termostat otworzyl
3.gdy termostat sie rozgrzeje to powinno ubyc plynu
4.jak plynu ubedzie to dolac go i pogazowac troche auto aby plyn poszedl w obieg, by termostat otwieral sie i zamykal
5.w razie ponownego stwierdzenia ubytku plynu operacje powtorzyc
6. zaprzestac gdy stwierdzimy, ze plynu juz nie ubywa

inaczej sie nie da (z tego co zauwazylem to na wezach nie ma niestety odkrecanych korkow do odpowietrzania ukladu wiec innej metody nie podaje)
Wielkie dzieki!!!! Po tej operacji wszystko działa jak nalezy!!! Stawiam Piwko!!!
Odjechana furka

tomek85_85
Moderator
Moderator
Posty: 1392
Rejestracja: 21 kwie 2007, 13:03
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomek85_85 »

gratuluje udanego zabiegu
oby tak dalej a otworzysz aso :)
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...

P777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 18 maja 2008, 09:06
Lokalizacja: GORLICE

Post autor: P777 »

Witam wszystkich.
Mój problem polega na tym iż nizależnie od położenia pokrętła temp. ogrzewanie działa na maxa jedynie w skrajnym położeniu czyli wyłączone odcina ciepłe powietrze.Po pojawieniu się tego problemu zauważyłem że nie chce się włączyć klima a jeśli już zaskoczy to działa kilkanaście sekund i koniec (klima oczywiście nabita).Był już poruszany taki temat przez kol.rys202 i wskazanie padło na panel nawiewu czy koledzy uważają że tego należy się trzymać czy może jest jakaś inna możliwość?Bardzo proszę o pomoc i uwagi -rodzaj klimy jest z opcją auto ,d4d ,2000 rok po lifcie.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-01-21, 13:41 ]
Witam.
Dzisiaj wyeliminowałem panel sterowania i czujnik temp. wewnętrznej,to żadna z tych rzeczy.Pozostała jeszcze sprawa klapki która odcina doplyw cieplego powietrza może to jej wina .Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie ona się znajduje i jak się do niej dobrać ??

ODPOWIEDZ