VSC, TRC OFF, kontrolka silnika i zaslepienie EGR.

Dział dotyczący problemów z silnikami diesla i ich osprzętem
wtom
Mistrz
Mistrz
Posty: 1480
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:03
Model: i45
Silnik: 2.4 GDI
Lokalizacja: PL

Post autor: wtom »

wezmą 170zł, a możesz to samo zrobić za 50zł np. w sieci boscha :jezyk:

Jacek_J
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 13 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Jacek_J »

i jak sie okazalo padly swiece zarowe 3 szt. ale jest jeszcze jeden myk podczas dzisiejszej jazdy do aso nagle kontrolki wszystkie zgasly wiec zatrzymalem na chwilke na parkingu auto zgasilem go i powtornie odpalilem i kontrolki bledu sie nie swieca zadowolony zenie musze jechac do aso jechalem dalej i nagle wchodzac w zakret wlaczyla sie kontrola trakcji ale to tak jakby byla szklanka na drodze auto nie dalo sie prowadzic wiec i tak musialem jechac do aso. I tak stwierdzili ze bledy pokazywalo sie przez 3 swiece zarowe padniete a auto zle sie prowadzilo gdyz byl blad w komputerze i zle analizowal kontrole trakcji wykasowali blad i dalej mozna bylo prawidlowo jedzic. Jestem ciekaw czy ktos mial podobny przypadek gdy pokazal sie taki blad i czy ktos nie wykasowywal bledu i czy zeczywiscie auto mu nie dalo sie prowadzic::)))

kamyk
Guru
Guru
Posty: 2839
Rejestracja: 01 lip 2008, 09:21
Model: t25 przed i po fl
Silnik: 1cd i 1ad
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: kamyk »

wtom pisze:wezmą 170zł, a możesz to samo zrobić za 50zł np. w sieci boscha :jezyk:
w gdyni w boschu u Tuchołki pogonili mnie z avensisem tego sie da zdiagnozowac panie to jednorazowka g..no kup pan pasata to cos zrobim... egra wyszorowalem byl zawalony ze przelotu nie bylo no 200tys km klema w dół i auto smiga. nie wiem czy to od tego zamiast 7-8 bierze 6-6.5 sam jestem w szoku

wtom
Mistrz
Mistrz
Posty: 1480
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:03
Model: i45
Silnik: 2.4 GDI
Lokalizacja: PL

Post autor: wtom »

ja we wrocku bez problemu u Boscha diagnozowałem.

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17145
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Post autor: wrc »

kamyk pisze:w gdyni w boschu u Tuchołki pogonili mnie z avensisem tego sie da zdiagnozowac panie to jednorazowka g..no
mechanik byl jednorazowka, moje autko tez bylo testerem boscha testowane, ale sa testery i testery, mechanicy i mechanicy... , wiec tutaj akurat problemu nie ma

pozdr :-D

mikman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 31 paź 2009, 01:01
Lokalizacja: Bydgoszcz/Austria

Post autor: mikman »

ofik pisze:
Jacek_J pisze:a ja mam takie pytanie czy komus pojawil sie blad usterka silnika, VSC i TRC off w silniku d4d 2004 i co to moze byc na forum przeczytalem ze w benzynikach moze byc to sonda a dislach????. Nie wiem takze czy tez moze miec to wplyw na to bo zmienilem opony letnie na zimowki z alufelg na stalowki rozmiry opon pozostaly te same (to stalo sie na drugi dzien po wymianie kol) kodu bledu nie odczytalem bo to sobota wieczor i musze czekac do poniedzialku. Spadku mocy tez nie ma.
U mnie to samo stało się we wtorek. Pojechałem do ASO i gość powiedział , że mają kupę roboty i mam podjechać w poniedziałek ale najpierw żeby odłączyć akumulator na jakieś 20 minut. Stwierdził, że może to być od paliwa i wtedy taki zabieg powinien pomóc. Tak też zrobiłem i faktycznie do dziś spokój. Warto spróbować.
Witam wszystkich!Dołączam do kolegów "oświeconych" kontrolkami:)Też to mam i jakoś tak mi się skojarzyło ze zmianą kół na zimowe.Jeździłem na alu - teraz są stalowe rozmiar opon identyczny i zgodny z zaleceniem producenta - ponieważ paliły się kontrolki VSC i TRC z tym to skojarzyłem ........ są na pewno cięższe ale czy to ma wpływ?I teraz sam już nie wiem - schodzę do garażu i odłączam ako.Ciekawe czy skasuje. Ciekawe także,że rocznik i typ silnika się powtarza? Ciekaw jestem jak wyglądają sprawy u cytowanych kolegów. Pozdrawiam wszystkich

Jacek_J
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 13 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Jacek_J »

Zmina kol na zimowe czy na odwrot nie ma wpywu nalezy tylko odpowiedni rozmiar opon stosowac nie ma czujnikow tak jak w innych modelach np cisnienia powietrza itp. (jedynie sa czuiniki abs ale z tego co wiem to trzeba rozbierac hamulce zeby cos ewentualnie zepsuc jezeli sie myle to niech mnie porawi ktos ::)) mnie jedynie interesuje czy ktos mial taka sytuacje ze auto zachowywalo sie tak jak opisalem to w poscie z dn. 21.10.2009 godz. 11:20

mikman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 31 paź 2009, 01:01
Lokalizacja: Bydgoszcz/Austria

Post autor: mikman »

Jacek_J pisze:Zmina kol na zimowe czy na odwrot nie ma wpywu nalezy tylko odpowiedni rozmiar opon stosowac nie ma czujnikow tak jak w innych modelach np cisnienia powietrza itp. (jedynie sa czuiniki abs ale z tego co wiem to trzeba rozbierac hamulce zeby cos ewentualnie zepsuc jezeli sie myle to niech mnie porawi ktos ::)) mnie jedynie interesuje czy ktos mial taka sytuacje ze auto zachowywalo sie tak jak opisalem to w poscie z dn. 21.10.2009 godz. 11:20
Hm ciekawe objawy. Nic takiego nie miałem. Kontrolki świeciły ale silnik nie stracił na mocy i prowadził się zupełnie normalnie- mimo że pogoda fatalna.Nawaliło śniegu i tu tez szukałem przyczyny. Na razie "skasowałem" błąd odłączając ako. Zobaczymy czy to jednorazowy wybryk. A te świece w końcu Ci wymienili?

Jacek_J
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 13 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Jacek_J »

swiece sa wymienione ale problem pozostal oczywiscie bledy zostaly skasowane i jest ok ale czy tak kontrola trakcji powinna dzialac to ja sam nie wiem

ofik
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 108
Rejestracja: 16 sie 2008, 16:50
Model: Avensis T25
Silnik: 2.0 D4D
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ofik »

U mnie niestety po tygodniu problem również się powtórzył. Po podłączeniu do kompa wyszło, że to świece. Po wymianie kontrolki się dalej świeciły ale po skasowaniu błędu spokój - na razie spokój. Innych objawów nie było.
Obrazek

zieland
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 30 sty 2008, 21:25
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Lampki VSC, TRAC OFF i lampka sysat. zasilania silnika

Post autor: zieland »

Kilka tygodni temu zdażyło mi się, że zapaliły się wszystkie trzy lampki i kompletny brak mocy. Auto toczyło się tylko rozpędem i dodawanie gazu nic nie dawało. W końcu stanąłem, wycofałem kluczyk i odpaliłem ponownie. Lampki się paliły, ale auto ruszyło normalnie, pełna moc i żadnych problemów. Po kilku uruchomieniach silnika następnego dnia lampki zgasły i żadnych problemów. Dokładnie takie same objawy są co kilka dni (czasem co 3-4, czasem po 12 dniach jazdy bez zarzutu. Za każdym razem nawet nie staję tylko wysprzęglam, gaszę auto, odpalam ponownie i jadę dalej. Pojechałem do jednego serwisu i po diagnostyce komputerowej powiedzieli, że wtryski i można je wysłać do rtegeneracji, ale nie będę miał auta przez dwa tygodnie. Nie znalazłem pozaserwisowego warsztatu, który zrobiłby regenerację DENSO więc udałem się do bliższego miejsca zamieszkania serwisu w sprawie regeneracji wtrysków. Oni stwierdzili, że sami muszą postawić diagnozę i najpierw wymienili mi filtr paliwa (miał już 90 000 km) i przeczyścili przepływomierz powietrza. Wracając od nich problem się powtórzył. Dałem im auto na dwa dni do zdiagnozowania i powiedzieli, że to pompa paliwa, w której według jakichś wewnętyrznych wiadomości Toyoty szwankuje w tych modelach zawór i nowe pompy nie mają tych problemów. Zaproponowali nową pompę (6 000 zł) lub regeneracje (2 000 zł). Wybrałem trzecie rozwiązanie - kupiłem używaną z małym przebiegiem. Wymienili ją i po 20 km wracając od nich problem się powtórzył. Jestem "w plecy" koszt pompy i dalej nie wiem co jest. Może ktoś miał podobne doświadczenia i dobrnął do rozwiązania problemu?
Zieland

wtom
Mistrz
Mistrz
Posty: 1480
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:03
Model: i45
Silnik: 2.4 GDI
Lokalizacja: PL

Post autor: wtom »

po pierwsze jaki błąd ci wywala? nie wierz paprochom, bo ci auto do grobu doprowadzą!

midarek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:02
Model: Avensis T25
Silnik: 2,2 D4D 150 KM
Lokalizacja: Warszawa, Polska

EGR+TRC+ENG

Post autor: midarek »

witam,
pisałem o podobnym problemie rok-dwa lata temu. Lampki EGR+TRC+ENG zapalające się losowo, nierowna praca silnika, podwyższone spalanie... Ale po kolei z historią choroby:

- Moja Ave 2.2 D4D 150KM, prawie nówka, miala jakies 8 000 km gdy pojawil sie ten problem po raz pierwszy. Serwis: wykasować błąd
- po kilkuset kilometrach ponownie. Serwis: wykasować błąd.
- gdzieś w sumie przy przebiegu 12 000 km znowu to samo. Serwis: rozebrano EGR, jest cały zatłuszczony i się zawiesza, "używa pan złego paliwa". Używałem normalnego z ESSO (mieszkałem wówczas w Niemczech)
...
- było niecałe 30 000 km kiedy zmęczony kasowaniem, czyszczeniem itp. powiedziałem im, że każda taka "awaria" kończyć się będzie wzywaniem ADAC, bo według mnie jest to problem silnika, nieszczelności w montażu itp. Pan serwisant przewertował magazyny branżowe Toyoty i doszedł do podobnego wniosku. Opisywano zbliżony przypadek silnika diesla, gdzie olej silnikowy przedostawał się do komory spalania, spaliny były tłuste, więc zawór EGR siłą rzeczy "zawieszał się". Decyzja: wymieniamy blok silnika.

Teraz mam prawie 80 000 km i od czasu wymiany bloku silnika nic się nie dzieje.

Prawdą jest, że większość skomplikowanych problemów ma swoje proste rozwiązania. Głównie - niewłaściwe rozwiązania. Silnik to nie jest komputer, który mozna włączyć-wyłączyć i system podniesie się sprawny lub też po prostu skasować błąd, zamknąć zawór EGR itp. Wszystko tam ma swoje miejsce.

arek75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2009, 21:33
Model: Avensis T27
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
Lokalizacja: Straszyn/Gdańsk

Post autor: arek75 »

Mój ma przelatane już 320k. Przez ten czas parę razy komplet kontrolek mi się zapalił. Ale (takiej kolejności) wyczyściłem EGR, zregenerowałem turbinę i wymieniłem wtryski. Pomogło.

Pozdrawiam
Arek

pablosos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 17 sie 2009, 21:18
Lokalizacja: UK/Niemcy

Post autor: pablosos »

Witam! no widze ze nie jestem sam z tym problem. Jednak u mnie jest troche inaczej. Jakies 2 tygodnie temu zostal wyczyszczony EGR i sie wszystko poprawil, nie kopcil jak @grat@ a i moc wrocila. W sobote bylem na przegladzie i wszystko ok. Nagle dzisiaj jadac dotankowac zaswiecily mi sie kontrolki VSC TRC off I co ciekawe ABS. Czy moze ktos w kolegow mial taki problem?
Jutro odlacze bateria, ale nie wiem czy to cos da.
Pozdrawiam wszystkich i dziek za jakas pomocna dlon

kamyk
Guru
Guru
Posty: 2839
Rejestracja: 01 lip 2008, 09:21
Model: t25 przed i po fl
Silnik: 1cd i 1ad
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: kamyk »

no abs wskazuje raczej na cos z czujnikem (styk?) raczej egr nie ma nic do tego

pablosos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 17 sie 2009, 21:18
Lokalizacja: UK/Niemcy

Post autor: pablosos »

dzieki, chco nadal nie rozumiem dlaczego zapalaja mi sie te 3 kontrolki jednoczesnie. jak auto postoi to jest ok, jak tylko rusze, nawet ztocze soe choc troche zapalaja mi sie te kontrlki. No ale dzieki za abs, jutro tez lookne styki, moze sie cos poluzowalo....hm.............

wtom
Mistrz
Mistrz
Posty: 1480
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:03
Model: i45
Silnik: 2.4 GDI
Lokalizacja: PL

Post autor: wtom »

zapalaja się dlatego, że masz szynę CAN i systemy są nią połączone, więc świecą wszystkie.

pablosos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 17 sie 2009, 21:18
Lokalizacja: UK/Niemcy

Post autor: pablosos »

witam wszystkich! no dzisiaj zabawilem sie w odlaczenie bateri, no niestety nic nie dalo. sadze ze to jest problesm z czujnikiem abs, bo jak tylko ruszylem znowu zaswiecily mi sie wyzej wymienione kontrolki. w sobote lookne na abs. jak tylko sie poprawi dam znac.

Ps. nie mam ubytku mocy.
Pozdrawiam

zieland
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 30 sty 2008, 21:25
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Post autor: zieland »

Ale ja mam wersję 177 KM D-CAT z 2005 i tam podobno już nie ma tego filtra (EGR)

ODPOWIEDZ