[D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regeneracja

Dział dotyczący problemów z silnikami diesla i ich osprzętem
rafik25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:13
Model: Avensis T25
Silnik: 2.0

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: rafik25 »

rafik25 pisze:Wrzucam logi z testów na ciepłym silniku. Ten z zimnego jest z ostatniego razu.
Jak tylko naładuje mi się bateria w tel dodam film z testu na którym widać, że podczas odpalania ciśnienie jest równe 0 MPa.
Macie jakieś wskazówki co może być nie tak? Korekcje nie wyglądają chyba najgorzej.
Dzięki wielkie za każdą wskazówkę :)
https://1drv.ms/u/s!Am-2zWGE28-4qlfK7-z ... m?e=skuYkH
Wrzucilem filmy z testów, Jeszcze raz dziekuje za kazda pomoc w diagnostyce.

Awatar użytkownika
Rozzi
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 690
Rejestracja: 10 sie 2011, 20:59
Model: T25FL
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: Rozzi »

mhm...cos bardzo dziwnie ten interfejs dane zapisuje....XLS: co 12-13 sekund interwal zapisywania...to duzo za duzo...
dodatkowo dziwne te dane...np od wiersza 44-48 :
injection volume jest 32,89 mm3 a "Engine SPD" jest 0 rpm...
dlaczego nie ma danych az do momentu gdy silnik odpalil ? ..do 800 obr/min...
Obrazek

rafik25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:13
Model: Avensis T25
Silnik: 2.0

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: rafik25 »

Rozzi pisze:mhm...cos bardzo dziwnie ten interfejs dane zapisuje....XLS: co 12-13 sekund interwal zapisywania...to duzo za duzo...
dodatkowo dziwne te dane...np od wiersza 44-48 :
injection volume jest 32,89 mm3 a "Engine SPD" jest 0 rpm...
dlaczego nie ma danych az do momentu gdy silnik odpalil ? ..do 800 obr/min...
Dzięki Rozzi za poświęcony czas i analizę. Nie jestem pewien czy przy eksporcie do Excella zapisało wszystkie dane.
W plikach Techstream'a na osi czasu ladnie parametry się zmieniają.
Spróbuję dziś po pracy jeszcze raz zrobić test i pozmieniać interwały w Techstream.

Dziś przy nagłym przyśpieszeniu zauważyłem kolejny niepokojący objaw (zostawiłem po sobie czarną chmurę dymu)...szkoda mi tych kierowców za mną, ale mój mechanik chce wymieniać cały układ paliwowy. Wydaje mi się, że może sama pompa nie domaga albo wtryski, dlatego pytam Was bardziej obytych w temacie naszych Ave :)

rafik25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:13
Model: Avensis T25
Silnik: 2.0

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: rafik25 »

Wrzucilem nowy plik do folderu 07.04. Jutro postaram się go obrobić żeby był pardziej czytelny. Niestety nie jestem w stanie zwiekszyć próbkowania danych. Mam nadzieję, że teraz wyszło lepiej. Proszę kolegów o opinie.

Pozdrawiam serdecznie,
Rafal

rafik25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:13
Model: Avensis T25
Silnik: 2.0

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: rafik25 »

Witam,

Oddałem auto do serwisu Bosh w Stalowej Woli.
Niestety wszystkie wtryski przelewały, więc zakupiłem regenerowane w ASO.
Dodatkowo musiałem zregenerować pompę (wałek na pompie wstępnej) oraz wyczyściłem zbiornik paliwa (było pare opiłków).
Od tamtej pory auto śmiga bez problemów, nie ma żadnego problemu z odpalaniem silnika zarówno na ciepłym jak i na zimnym.

Marcinw85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 17 lut 2012, 01:30
Model: Avensis T25
Silnik: 2,0 D4D
Lokalizacja: Kobyłka

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: Marcinw85 »

A możesz podać jaki był całkowity koszt i gdzie pompa była robiona?
rafik25 pisze:Witam,

Oddałem auto do serwisu Bosh w Stalowej Woli.
Niestety wszystkie wtryski przelewały, więc zakupiłem regenerowane w ASO.
Dodatkowo musiałem zregenerować pompę (wałek na pompie wstępnej) oraz wyczyściłem zbiornik paliwa (było pare opiłków).
Od tamtej pory auto śmiga bez problemów, nie ma żadnego problemu z odpalaniem silnika zarówno na ciepłym jak i na zimnym.
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

rafik25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:13
Model: Avensis T25
Silnik: 2.0

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: rafik25 »

Wtryski kupiłem w ASO (Regenerowane OEM).
Pompa była regenerowana na miejscu w Bosh Service.

Cały koszt wtryski, pompa, czyszczenie zbiornika około 7k.

Myślę, że jeżeli sam jesteś w stanie powykręcać wszystko to znacznie mniej wyjdzie.
Ja jeszcze zapłaciłem 100zł od wtryska za sprawdzenie i czyszczenie starych wiec ta kwota końcowa za całokształt się uzbierała.

Wtryski w ASO około 950/sztuka , ale pytaj o rabat.
Regeneracja pompy (w zależności co poszło, u mnie wałek, obudowa i jakiś simering).
Czyszczenie zbiornika to max 500zl.

interno
Stara się...
Stara się...
Posty: 83
Rejestracja: 14 lis 2017, 18:57
Model: Corolla
Silnik: 1CDFTV

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: interno »

Przy jakim przebiegu lub po ilu latach eksploatacji powinno się wymienić uszczelniacze/podkładki wtrysków ?.
Czy podkładki zakupić w ASO czy też może kupić innej grubości ?.
Czy przy tej czynności demontażu wtrysków coś jeszcze zrobić, chodzi mi o gniazdo wtrysku ?.
Wtryski dam do mycia i sprawdzenia na przelew paliwa.

NoNamE
Stara się...
Stara się...
Posty: 48
Rejestracja: 06 mar 2017, 12:07
Model: Aventis T25
Silnik: 2.0 D4D
Lokalizacja: BL

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: NoNamE »

Zdarzyło się komuś coś takiego że po wyjęciu wtryskow wymianie podkładek uszczelek i jak to tam inaczej zwał ave weszła w tryb awaryjny ???

Awatar użytkownika
ANDRZEJ104
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 505
Rejestracja: 27 paź 2012, 14:36
Model: INNY
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Lokalizacja: Lublin

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: ANDRZEJ104 »

Błędy odczytane ? Może coś innego ?

NoNamE
Stara się...
Stara się...
Posty: 48
Rejestracja: 06 mar 2017, 12:07
Model: Aventis T25
Silnik: 2.0 D4D
Lokalizacja: BL

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: NoNamE »

Nie mówię że teraz pytam czy jest to możliwe zdjęlem obudowę silnika i zobaczyłem że przy 1 z wtrysków pojawiła się ropa już kiedyś dałem do mechanika by mi to wymienił po czym odebrałem samochód toyka w ogóle nie miała siły pojechałem do niego mówił że to tryb awaryjny dlatego też pytam czy po wyjęciu wtryskow jest możliwość że toyka znowu odmówi posłuszeństwa? Czy może robił mnie w konia by za podpięcie wsiąść kasę??? Tak w ogóle to ktoś wymieniał sam uszczelki pod wtryskami ??? Moze ktoś ma jakiś tutorial czy jak to tam się zwie ???? Podpowie jak się do tego zabrać na co zwrócić uwagę???

Bednar!
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 135
Rejestracja: 01 lip 2014, 21:20
Model: Avensis Verso
Silnik: 2.0 d4d 116KM
Lokalizacja: warszawa

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: Bednar! »

Ja wymieniałem sam.
W sumie nic mega skomplikowanego.
Po poskładaniu wszystkiego do kupy nie miałem żadnych błędów.
Auto odpaliło tak jak powinno.
Ja kupowałem:
4x podkładka pod wtrysk
4x oring na wtrysk
4x tulejka teflonowa na wtrysk
5x podkładka pod przelewy
Dodatkowo po wymianie podkładek wymieniłem też olej ,bo strasznie czarny od spalin.
I mocno śmierdział spalinami.
U mnie puszczało na dwóch wtryskach.
Podkładki wyciągałem wkręcając śrubę M9 w podkładkę.
Ta od stopki wtrysku miała zbyt małą średnicę(ktoś tu kiedyś pisał że wyciągał tą od stopki).

NoNamE
Stara się...
Stara się...
Posty: 48
Rejestracja: 06 mar 2017, 12:07
Model: Aventis T25
Silnik: 2.0 D4D
Lokalizacja: BL

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: NoNamE »

Bednar! Zapewne fotek nie masz żadnych ?

Bednar!
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 135
Rejestracja: 01 lip 2014, 21:20
Model: Avensis Verso
Silnik: 2.0 d4d 116KM
Lokalizacja: warszawa

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: Bednar! »

Niestety nie mam :(

piootr
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 350
Rejestracja: 03 lip 2011, 15:02
Model: Avensis T27
Silnik: 2.0 D4D
Lokalizacja: Radomsko

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: piootr »

Dopadło i mnie. Sytuacja taka, że czwarty wtrysk zaczął lać ropą w miejscu zakręcania przewodu paliwa :bojesie: Diagnoza na przewód, kupiony nowy w ASO (brak innego na szybko, 180PLN) - zamontowany i co? Jak lało tak leje :jacipokaze: Mechanik, raczej wymieniacz części mówi że to pęknięty wtrysk, że tak się czasami dzieje. Niestety nie mam nikogo z używką aby sprawdzić. Nie wiem czy ktoś miał taki problem. Samochodem nie jeżdżę bo dość mocno leje. Silnik jak chodził tak chodzi, moc, dźwięk bez zmian.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek

piootr
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 350
Rejestracja: 03 lip 2011, 15:02
Model: Avensis T27
Silnik: 2.0 D4D
Lokalizacja: Radomsko

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: piootr »

ewentualnie może ktoś ma namiar na używany, regenerowany wtrysk? cena nowego zabija, ASO poleca swoje regenerowane w cenie 1150 zł / szt ( cena po jakiejś zniżce)
Obrazek

piootr
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 350
Rejestracja: 03 lip 2011, 15:02
Model: Avensis T27
Silnik: 2.0 D4D
Lokalizacja: Radomsko

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: piootr »

ale tu cisza, może ktoś z własnego doświadczenia podpowie, jeśli założę inny wtryskiwacz ( używany / regenerowany / nowy) i silnik będzie chodził bez zastrzeżeń to jest konieczne podpisanie wtrysku w ECU? Jakie są ewentualne skutki / konsekwencje niepodpisania?
Obrazek

piootr
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 350
Rejestracja: 03 lip 2011, 15:02
Model: Avensis T27
Silnik: 2.0 D4D
Lokalizacja: Radomsko

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: piootr »

Jestem po zmontowaniu nowego wtryskiwacza w ASO (fabrycznie regenerowany). Poprosiłem o zrobienie diagnostyki i nowo-regenerowany wtryskiwacz posiada korekcję -1. Jestem umówiony przy wymianie oleju (za 4kkm) na ponowne sprawdzenie. Twierdzą że po przejechaniu kilkuset kilometrów korekcja wejdzie w okolice 0. Przy okazji wrzucam korekcje jakie wyszły:
- I - 0.0
- II - 0.0
- III - 0,6
- IV - -1.0 ( ten wymieniony)
przebieg 195kkm.
Jak sądzicie, ten wymieniony "ułoży" się i będzie na poziomie reszty?
Obrazek

DAWKRY
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 18 maja 2015, 07:11
Model: Avensis T 25
Silnik: 2.0 D4D

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: DAWKRY »

Ciężko powiedzieć co będzie pewnie masz na tą usługę gwarancję kazali poczekać więc musisz uzbroić się w cierpliwość. Możesz podać jakieś info co do ceny takiej przyjemności?

piootr
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 350
Rejestracja: 03 lip 2011, 15:02
Model: Avensis T27
Silnik: 2.0 D4D
Lokalizacja: Radomsko

Re: [D4D] Wtryskiwacze: trwałość, awarie, problemy, regenera

Post autor: piootr »

DAWKRY pisze:Ciężko powiedzieć co będzie pewnie masz na tą usługę gwarancję kazali poczekać więc musisz uzbroić się w cierpliwość. Możesz podać jakieś info co do ceny takiej przyjemności?
1835 PLN w samym serwisie a cena zawierała:
- wtrysk regenerowany TOYOTA A23670-29116-84,
- przewód paliwa A23704-0R030
- uszczelki A90904-30008
- uszczelka A23704-13005
- filtr paliwa
- wymiana wtrysku i filtra paliwa, popdpisanie wtrysku, pełna diagnostyka silnika
Obrazek

ODPOWIEDZ