[t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Dział dotyczący problemów z silnikami diesla i ich osprzętem
Awatar użytkownika
AUTOKAM
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 875
Rejestracja: 30 lip 2011, 14:05
Model: W176 AMG
Silnik: 176.052

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: AUTOKAM »

silnik do remontu kolego :/
:swiety:

malyzbir
Stara się...
Stara się...
Posty: 98
Rejestracja: 21 cze 2013, 22:24
Model: Avensis T25 Wagon
Silnik: 2.0 D4D (1CDFTV)
Lokalizacja: Łódź

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: malyzbir »

A co konkretnie trzeba zrobić i jaki może być tego koszt?

Awatar użytkownika
AUTOKAM
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 875
Rejestracja: 30 lip 2011, 14:05
Model: W176 AMG
Silnik: 176.052

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: AUTOKAM »

:D żartowałem

tam gdzie drwa rąbią tam wióry lecą

to całkiem normalne kolego

nie masz się czym przejmować
:swiety:

malyzbir
Stara się...
Stara się...
Posty: 98
Rejestracja: 21 cze 2013, 22:24
Model: Avensis T25 Wagon
Silnik: 2.0 D4D (1CDFTV)
Lokalizacja: Łódź

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: malyzbir »

Ale zgrywus:p

Ale na pewno?:p

Bo ją już kasę liczyłem po Twoim poscie:p

Klubber7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2011, 18:48
Model: Avensis
Silnik: 2,2 D-Cut diesel
Lokalizacja: Łęczna

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: Klubber7 »

Witam serdecznie kolegów forumowiczów!
Podepne się pod temat....
Od 2 lat jeżdzę Toyotą 2,2 D-cut 177KM w zeszłym roku w listopadzie zauważyłem że Toyota mocno dymi na biało (niebiesko). problem pojawiłał sie przed osiągnięciem temperatury optymalnej oraz chwile po. Gdy był już nagrzany i przejechałem około 30 km dymienie ustawało. Z wstydem przejeździłem całą zimę i jak tylko zrobiło sie cieplej na zewnątrz problem całkowicie zniknął. przez cały "ciepły" okres wiosna i lato nie zaobserwowałem żadnego dymu.
głowne podejrzenia padały na DPF. Wyszukiwałem w internecie wszystkie mozliwe informacje na ten temat. Juz byłem bliski pozbycie sie tego "ekologicznego wynalazku", lecz koszt tego jest nie mały. znalazłem ciekawą informacje na temat aktualizacji oprogramowania, niektórzy twierdzą ze to pomogło.
Proszę o opinie na ten temat.
Z góry dziękuję.

Visitor1230

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: Visitor1230 »

Pozbycie sie tej ekologii jest jak najbardziej sensownym rozwiazaniem. I napewno w sumie tanszym niz diagnostyki, updaty i byc moze propozycja zakupu nowego filtra. Podjedz do ASO i w pierwszej kolejnosci daj sobie sprawdzic poziom wypelnienia filtra i system mierzenia roznicy cisnien (sensor) przed i za filtrem. Zrob to najlepiej po jakiejs trasie. Przejechanej na podwyzszonych obrotach (2500 jakies 50km) tylko bez palowania. Wtedy filtr powinien byc w miare czysty z sadzy. Nastepnie po zbadaniu poziomu wypelnienia bedzie wiadomo w jakim stopniu jest on juz nieodwracalnie zarosniety.

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17145
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: wrc »

W aucie z 2006 aktualizacja oprogramowania moze pomoc bo byla przeprowadzana i to wielkrotnie, i warto sprawdzic czy takowa zostala przeprowadzona w Twoim aucie czy nie, info otrzymasz w aso, pozdr

Awatar użytkownika
pafcio
Spamer
Spamer
Posty: 6285
Rejestracja: 08 mar 2012, 22:22
Model: Rav4,Verso,Yaris
Silnik: 2ZRFAE
Lokalizacja: WI/WS/WU/WZ

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: pafcio »

Gdybym był zmuszony do zakupu diesla z dpf-em to na pewno po pierwszych problemach z nim pożegnałbym się z nim na dobre.... Kupę kasy nas kosztuje ta ekologia...

Klubber7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2011, 18:48
Model: Avensis
Silnik: 2,2 D-Cut diesel
Lokalizacja: Łęczna

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: Klubber7 »

Witam ponownie.
Wgranie nowego oprogramowania nie pomogło. Komputer błędów nie wykazał. w załączniku zdjęcia wydruków z ASO.
Panowie nie potrafili powiedzieć dlaczego auto dymi, a tym bardziej dlaczego dzieje sie to tylko w zimniejsze dni.
DSC_0043_1.jpg
DSC_0041_1.jpg
DSC_0042_1.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Klubber7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2011, 18:48
Model: Avensis
Silnik: 2,2 D-Cut diesel
Lokalizacja: Łęczna

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: Klubber7 »

jeszcze jeden załącznik
DSC_0045_1.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AUTOKAM
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 875
Rejestracja: 30 lip 2011, 14:05
Model: W176 AMG
Silnik: 176.052

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: AUTOKAM »

heh komputer nic nie powiedział czyli wszystko w porządku :twarz:

a co to za ASO tak z ciekawości ?

na załączniku numer 3 i 4 widać nieprawidłowości

porównaj swoje dane z tymi z DATA LIST :czytaj:

Szkoda że Ci nie wydrukowali FREEZE FRAME DATA

Bo od tego zaczyna się diagnostykę w tym modelu silnika

ale co tam lepiej nacisnąć kasuj wszystkie błędy i po sprawie :jupi:
:swiety:

Awatar użytkownika
AUTOKAM
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 875
Rejestracja: 30 lip 2011, 14:05
Model: W176 AMG
Silnik: 176.052

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: AUTOKAM »

Ciekaw jestem kto pierwszy zauważy nieprawidłowości i pochwali się spostrzegawczością :chytry:

Panowie zawstydźcie pana Mariana z ASO :diabel:

Ciekawe jak zareaguje kierownik serwisu dowiadując się że jego diagnosta nie potrafi odczytać

podstawowych danych diagnostycznych :szatanek:

klubber7 nie ma tragedii ogarniemy to :ok:
:swiety:

Awatar użytkownika
AUTOKAM
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 875
Rejestracja: 30 lip 2011, 14:05
Model: W176 AMG
Silnik: 176.052

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: AUTOKAM »

i co nikt nie widzi żadnych nieprawidłowości ?

nikt nie chce pomóc koledze ?

może kolega alien się wypowie

bo wczoraj pozjadał wszystkie rozumy
:swiety:

Awatar użytkownika
alien_obcy
Mistrz
Mistrz
Posty: 1258
Rejestracja: 02 maja 2010, 18:04
Model: Matrix XRS
Silnik: 2ZZGE
Lokalizacja: Wawa

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: alien_obcy »

Klubber7 - widzę, że ja muszę Ci pomóc, bo na kolegę Autokam nie ma co liczyć, on zawsze wie, ale nie powie, taki typ :jezyk:
Po pierwsze, jak masz problemy z dymieniem to trzeba przeczyścić rurki - tylko jakie :swirek:
Ale muszę przyznać rację Autokam, że ten serwis ASO to powala na kolana - widocznie chłopaki nie znają angielskiego i nie czytają manuali, albo ich już nie mają, bo sprzedali na lewo i teraz lipa, bo nie mają z czym porównać, a na praktykach w Japonii też nie byli :hahaha:
Wracając do rzeczy, bo mnie Autokam ostatnio podpuszcza, ale mógł by się bardziej postarać, chociaż analizę parametrów w F1 Toyota, a tu taki stary silnik 2AD-FHV do analizy i to porówanwczej z jego manualami spod poduszki ....
Dobra do rzeczy:
1) Po pierwsze trzeba sprawdzić wszystkie parametry związane z wtryskami, bo jak dymi to pierwsze podejrzenie to wtryski, EGR, DPF lub turbo (zależy jaki kolor dymu)
2) Sprawdzając pierwszy parametr: Fuel Press - 36700 kPag, a powinno być 37 to 43 MPa, czyli troszkę mało u Ciebie
3) Następnie pozostałe parametry: Injection Volume: 8,55 mm3, a powinno być: 2.8 to 7.3 mm3
4) Pilot 1 Injection Period: 0 us, a powinno być: 45 to 215 µs
5) Pilot 2 Injection Period: 177 us, a powinno być: 110 to 230 µs
6) Main Injection Period: 323 us, a powinno być: 75 to 320 µs

A to jest tylko porównanie z danymi referencyjnymi z manualem Autokama spod poduchy, a wnioski to nasz ukochany kolega Autokam poda jak na tacy - teraz jego kolej do tablicy ....
Swoją drogę przepisz te parametry do excelka, bo ja słabo widzę na tych fotkach o niskiej rodzielczości ...
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/

euzebiuszek
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 238
Rejestracja: 06 mar 2008, 14:44
Model: T25
Silnik: 2,2 D-Cat
Lokalizacja: Łódź

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: euzebiuszek »

Klubber7 pisze:Wgranie nowego oprogramowania nie pomogło. Komputer błędów nie wykazał.
To tak jak u mnie. Wgranie nowego softu nie pomaga.
Klubber7 pisze:Panowie nie potrafili powiedzieć dlaczego auto dymi, a tym bardziej dlaczego dzieje sie to tylko w zimniejsze dni.
Nie bój nic. Dokładnie wiedzieli w czym problem. Tyle tylko, że oficjalnie nie mogą się do tego przyznać.

Awatar użytkownika
alien_obcy
Mistrz
Mistrz
Posty: 1258
Rejestracja: 02 maja 2010, 18:04
Model: Matrix XRS
Silnik: 2ZZGE
Lokalizacja: Wawa

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: alien_obcy »

Dobre - wiedzą, ale nie powiedzą - skąd ja to znam ??? :swirek:
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/

Awatar użytkownika
AUTOKAM
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 875
Rejestracja: 30 lip 2011, 14:05
Model: W176 AMG
Silnik: 176.052

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: AUTOKAM »

No i dałeś się podpuścić jak pastuch na kozę kolego alien :hahaha:
alien_obcy pisze:Klubber7 - widzę, że ja muszę Ci pomóc, bo na kolegę Autokam nie ma co liczyć, on zawsze wie, ale nie powie,
tu się zgodzę ale tym razem powiem z przyjemnością


Po pierwsze, jak masz problemy z dymieniem to trzeba przeczyścić rurki - tylko jakie

:szatanek: buheheheh co inne niż w 1CD i kolega już nie ma pomysłu które
alien_obcy pisze:Ale muszę przyznać rację Autokam, że ten serwis ASO to powala na kolana


alien_obcy pisze:Wracając do rzeczy, bo mnie Autokam ostatnio podpuszcza, ale mógł by się bardziej postarać, chociaż analizę parametrów w F1 Toyota, a tu taki stary silnik 2AD-FHV do analizy i to porówanwczej z jego manualami spod poduszki ....

Dobra do rzeczy:
1) Po pierwsze trzeba sprawdzić wszystkie parametry związane z wtryskami, bo jak dymi to pierwsze podejrzenie to wtryski, EGR, DPF lub turbo (zależy jaki kolor dymu)

ad1: napisz do rzeczy a nie jak 10 latek egr dpf turbo :wazup:

2) Sprawdzając pierwszy parametr: Fuel Press - 36700 kPag, a powinno być 37 to 43 MPa, czyli troszkę mało u Ciebie

ad2 : nie prawda jest w normie nie ma się czego czepiać

3) Następnie pozostałe parametry: Injection Volume: 8,55 mm3, a powinno być: 2.8 to 7.3 mm3

ad3 : dawka wtrysku jest lekko podniesiona przez zmianę softu na nowy

4) Pilot 1 Injection Period: 0 us, a powinno być: 45 to 215 µs

ad4 : no odpowiedz mi na pytanie dlaczego jest zero ?

Check to see if "Pilot 1 Injection Period"
is not zero when symptoms occur.

5) Pilot 2 Injection Period: 177 us, a powinno być: 110 to 230 µs

ad5 : w normie

6) Main Injection Period: 323 us, a powinno być: 75 to 320 µs

ad6: w normie

No to żeś naaaa diagnozował że huhu... :wysmiewacz:

Potwierdza to moje zdanie na twój temat że coś tam wiesz o 1CD i na tym koniec

niestety 2AD to jak sama nazwa wskazuje może za 2 Anno Domini i to musisz czytać i czytać

nie wiem czy ci te 2 lata wystarczą :tak:


alien_obcy pisze:A to jest tylko porównanie z danymi referencyjnymi z manualem Autokama spod poduchy, a wnioski to nasz ukochany kolega Autokam poda jak na tacy - teraz jego kolej do tablicy ....
Swoją drogę przepisz te parametry do excelka, bo ja słabo widzę na tych fotkach o niskiej rodzielczości ...

Jak już jestem przy tablicy :diabel:

z przyjemnością wytknę czego nie zauważył kolega który tak dumnie i pewnie oferuję niezawodną diagnozę na forum

Parametr : Diesel Throttle Learn Status

U kolegi klubbera widać jak BYK NG

CO OZNACZA NG :-D

nie dobrze ? hmmm? to takie skomplikowane co najmniej jak Main Injection Period :hahaha:

co kolego alien ?

otóż nie NG w tym wypadku oznacza :

NG indicates that a foreign object
may be lodged in the throttle
valve or actuator components, or
a disconnection/short exists in the
signal wires.

następny PARAMETR : EGR Close Lrn.val.

na biegu jałowym 0.34 to 0.70 V

u kolegi mamy 4V

Cóż nam to mówi ? hmmmm... alien znów zapomniał buuuuuuuuuuu.....

taki z niego diagnosta toyoty jak z koziej.....

otóż drogi kolego klubber mówi nam to że :

This value is the EGR position
sensor output voltage.
·
When the value is at the upper or
lower limit of the normal range, it
is possible that a foreign object is
lodged in the EGR valve seat
area.


jaki z tego morał ?

uwaga stawiam diagnozę na odległość :hahaha:

robię to pierwszy raz :diabel:

foreign object
may be lodged in the throttle
valve or actuator components

&

it
is possible that a foreign object is
lodged in the EGR valve seat
area.

Dziękuję za uwagę

i pozdrawiam Sarumana :papa:
:swiety:

Awatar użytkownika
alien_obcy
Mistrz
Mistrz
Posty: 1258
Rejestracja: 02 maja 2010, 18:04
Model: Matrix XRS
Silnik: 2ZZGE
Lokalizacja: Wawa

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: alien_obcy »

Autokam - no w końcu wyszedłeś na ludzi i pokazałeś, że masz manuale do wszystkiego, które leczą na odległość :-D
Ciekawe jaki tam Obcy siedzi w przepustnicy lub EGR ? :hahaha:
Teraz kolega Klubber7 powinien jechać do ASO i pokazać Twoje wnioski i niech szukają zagnieżdżonego Obcego - ciekaw jestem wyników.
A ja oprócz EGR sprawdziłbym przelewy na wtryskach (pomimo dobrych wartości korekcji wtrysków), to bardziej z praktyki niż z manuali :-)
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/

Awatar użytkownika
AUTOKAM
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 875
Rejestracja: 30 lip 2011, 14:05
Model: W176 AMG
Silnik: 176.052

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: AUTOKAM »

Synu mój, jeśli przyjmiesz moje wypowiedzi i zachowasz u siebie moje przykazania, aby swym uchem zwracać uwagę na mądrość, tak by skłonić serce ku rozeznaniu; jeśli też przywołasz zrozumienie i wydasz głos za rozeznaniem, jeśli będziesz tego szukał jak srebra i poszukiwał jak ukrytych skarbów, to zrozumiesz bojaźń przede Mną i znajdziesz poznanie. Gdyż Ja daje mądrość; z moich ust pochodzi wiedza i rozeznanie. I dla prostolinijnych zachowa on praktyczną mądrość; dla chodzących w nieskazitelności jest tarczą, przestrzega bowiem ścieżek sądu i strzec będzie drogi lojalnych wobec niego. Wtedy zrozumiesz prawość i sąd, i prostolinijność – całą drogę tego, co dobre.

2,1–9

:jezyk:
Ostatnio zmieniony 08 paź 2013, 19:58 przez AUTOKAM, łącznie zmieniany 1 raz.
:swiety:

Awatar użytkownika
lutek
Spamer
Spamer
Posty: 3648
Rejestracja: 02 kwie 2009, 22:43
Model: T27
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Lokalizacja: Zambrów/Łomża

Re: [t25+t27] d4d d-cat: Biały dym

Post autor: lutek »

Panie Kierowniku....my już spakowani....może kierownik prowadzić przez te Morze Czerwone suchą stopą :-D

Kod: Zaznacz cały

https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/94228
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”

ODPOWIEDZ