Płukanka LIQUI MOLY ENGINE FLUSH przy wymianie oleju

Paliwa, oleje, smary, lakiery, woski i inne preparaty...
Awatar użytkownika
sandr
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 238
Rejestracja: 05 kwie 2008, 17:54
Model: Avensis Verso
Silnik: 2.0 D4-D
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: sandr »

Wodzu.tg pisze:...Gdy wyraziłem wątpliwość, czy cylindry moga być przytarte przy 160000km, kierownik powiedział że mniej więcej w połowie silników 1,8 vvti które rozbierali tak własnie było.
[...]
- nie chce mi się wierzyć by opisywana płukanka była w stanie rozruszać zapieczone pierścienie zgarniające. Gdyby była taka szansa, chętnie ją wypróbuję. Co o tym sądzicie?
- 160.000km? - Słabiutko...
W ubiegłym miesiącu, pracownik zerwał pasek rozrządu w naszej starej Nubirze (430.000km) - po zdjęciu głowicy okazało się, że tuleje są w super stanie (widoczne ślady honowania), sam byłem zdziwiony.

Co się tyczy preparatu, nie gwarantuję że odblokuje zapieczone (chociaż tego nie wykluczam) pierścienie, ale z pewnością porządnie oczyści układ smarowania z substancji najłatwiej się zapiekających. Przed stosowaniem płukania - wlewałem po wymianie ~5.5 litra, po płukaniu wlewam 6~6.2 litra oleju. Wyraźnie widać, że ok. 0.5~0.7 litra starych, gęstych frakcji (10% stanu) może "uszlachetnić" z marszu nasz nowy olej.
Stosuję i polecam.

Wodzu.tg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 22 lut 2009, 14:33
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Wodzu.tg »

A czy ta płukanka jest bezpieczna dla silnika? Niektórzy mechanicy twierdzą, żeby trzymać się od takich środków z daleka.
Jaki preparat tego typu oprócz Liqui Moly można wypróbować (Liqui Moly musiałbym zamawiać przez net, bo w żadnym sklepie nie znalazłem)?
Czy marka Xeramic jest godna polecenia, czy też zamówić sobie wysyłkowo LM?

esem
Stara się...
Stara się...
Posty: 41
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:25
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: esem »

Wodzu.tg pisze:A czy ta płukanka jest bezpieczna dla silnika? Niektórzy mechanicy twierdzą, żeby trzymać się od takich środków z daleka.
Jaki preparat tego typu oprócz Liqui Moly można wypróbować (Liqui Moly musiałbym zamawiać przez net, bo w żadnym sklepie nie znalazłem)?
Czy marka Xeramic jest godna polecenia, czy też zamówić sobie wysyłkowo LM?
Na dwoje babka wróżyła: jednym pomogło, większości zaszkodziło. Taka płukanka = dokładne wyczyszczenie poprzez rozpuszczenie (umycie). Jak szczelność silnika wynika z osadów i brudów - to na pewno zaszkodzi. :czytaj:
Moim zdaniem takie płukanki mają sens tylko jak je stosuje się od samego początku i konsekwentnie :chytry:
Ja stosuję inną metodę: nie jeżdżę na tym samym oleju 2 x pod rząd: raz Castrol, potem Mobil potem Elf, raz Orlen potem Opel itd. Płukanie i mycie mam zagwarantowane :nuda:

wtom
Mistrz
Mistrz
Posty: 1480
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:03
Model: i45
Silnik: 2.4 GDI
Lokalizacja: PL

Post autor: wtom »

płukałem i jestem bardzo, zadowolony mam przebieg już od wymiany 1000km a olej nadal złocisty. po przepłukaniu weszło więcej niż zwykle oleju, bo szlam zszedł. Wcale nic się nie stanie silnikowi, bo preparat ten jest w 100% bezpieczny - wypłukuje jedynie osady smoliste a nie narusza nagarów, które w przypadku uwolnienia są niebezpieczne. ponadto odblokowuje pierścienie tłokowe. mowa o czywiście o LM, ma bardzo pozytywne recenzje i w śró mechaników i w prasie. xeramics- a nie polecam, różne jego specyfiki raczej nie zabardzo działają . kolega sandr płukał już ze 4 razy i silnik mu przestał olej brać (obecnie ok 0.2l/12tys przy przebiegu ~200tys) ja mam 154tys. ogólnie polecani są dwaj producenci płukanek LM i chyba Valvoline. wszelkie info www.liquimoly.de

saint
Stara się...
Stara się...
Posty: 99
Rejestracja: 09 kwie 2008, 21:22
Model: T22
Silnik: 2,0 D4D
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Post autor: saint »

szczerze to nie pamietam gdyz mechanik ktoremu oddalem auto po prostu stara nalepke zdarl i nalal z beczki czegos co mialo byc zdaje sie shellem,nie mam 100% pewnosci czy to bylo 5w30 czy cokolwiek innego,szczerze obawiam sie ze mnie troche przerobil na calej okresowej wymianie stad zastanawiam sie co powinienem zrobic w przypadku kiedy w ogole nie wiadomo jest co bylo lane,co najbezpieczniej byloby zrobic?co do oleju mocno zastanawiam sie nad valvoline tylko ktory i jak to zrobic zeby nie skopac.

wtom
Mistrz
Mistrz
Posty: 1480
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:03
Model: i45
Silnik: 2.4 GDI
Lokalizacja: PL

Post autor: wtom »

nic się nie stanie! naczytałeś się bzdur. ludzie często piszą o rozszczelnieniu silnika - stek bzdur, silnik nie uszczelnia się olejem. ewentualny syf nagromadzony w silniku nalezy wypłukać, lub zrobić kolejną wymianę w krótkim czasie po zalaniu syntetykiem. kwestia brania oleju przez d4d to już inna sprawa ;-) często bierze się właśnie ze stosowania nie tego oleju co zalecany (zapiekanie się pierścieni itp.)

saint
Stara się...
Stara się...
Posty: 99
Rejestracja: 09 kwie 2008, 21:22
Model: T22
Silnik: 2,0 D4D
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Post autor: saint »

w takim wypadku najlepszym rozwiazaniem bedzie zalanie go jakim typem oleju?(nie chodzi o marke,chyba ze bylaby ona nierozlaczna)

Awatar użytkownika
KN
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 465
Rejestracja: 10 mar 2009, 20:46
Model: Outback
Silnik: 2.5i boxer, CVT
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KN »

saint pisze:w takim wypadku najlepszym rozwiazaniem bedzie zalanie go jakim typem oleju?
Takim, co do którego będziesz miał pewność, że to ten, co myślisz. Generalnie to naprawdę wszystko jedno czy to będzie 0W40 czy 5W30 czy coś innego, byleby to był olej syntetyczny, markowy i z pewnego źródła. No i oczywiście z gamy olejów zalecanych przez producenta do silnika w Twoim samochodzie.

Jeśli chcesz zadbać o silnik, to zób tak, jak Ci piszą koledzy: użyj dobrej płukanki, a potem wlej pochodzący z pewnego źródła olej. No i oczywiście filtr oleju trzeba wymienić bezwzględnie.

ave jacek
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 131
Rejestracja: 13 kwie 2009, 14:12
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: ave jacek »

Witam.
Rzeczywiście dziwna jest sprawa z olejem w d4d. Niedawno wymieniłem olej w mojej ave -zrobiłem przed wymianą płukankę preparatem STP i wlałem 5.5l oleju 5w50. Okazało się ze na bagnecie jest ze dwa milimetry ponad górną kreskę. Jak to się ma do instrukcji, w której jest napisane że powinno wejść 6.4l po mimo zrobienia płukanki. Czy to możliwe, że zostało jeszcze prawie litr syfu w silniku?

wtom
Mistrz
Mistrz
Posty: 1480
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:03
Model: i45
Silnik: 2.4 GDI
Lokalizacja: PL

Post autor: wtom »

wchodzi max 5,9l przy wymianie filtra. 6.4 to wchodzi do fabrycznie suchego silnika :jezyk: 5,5 to jest standard. mi po płukance LM weszło 5,75, wcześniej zawsze 5,5. na marginesie to są tylko 2 skuteczne płukanki: firm LM i Valvoline (sprawdzone i polecane przez specjalistów, bezpieczne dla silnika)
Ostatnio zmieniony 02 sie 2009, 11:39 przez wtom, łącznie zmieniany 1 raz.

jonw
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 410
Rejestracja: 18 lis 2007, 11:02
Model: Avensis T25
Silnik: 1CD-FTV
Lokalizacja: Tychy

Post autor: jonw »

Czytam i czytam.
Myślę nad zmianą z półsyntetyka (160tys przebiegu) na syntetyka.
Pacjent to avensis t25 2.0 1cd-ftv z 2004r.
Rozumiem że ma to być olej 5w30 A5 B5. Szperałem po allegro i znalazlem LiquyMolly top tec 4300, Castrol Magnatc 5w30 o takich parametrach. Polecacie coś jeszcze?
I jaka płukanke najlepiej zastosowac ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Croom
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 595
Rejestracja: 18 mar 2009, 08:44
Model: Avensis T22
Silnik: 4A+FE
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: Croom »

jonw pisze:Pacjent to avensis t25 2.0 1cd-ftv z 2004r
Ja polecam do tego silnika 5W-40 z Amsoila.
Wiem że w D4-D sie spisuje wyśmienicie, a dokładnie ten:
http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2245.pdf
Nie znam lepszego oleju do nowszego D4-D.


Płukanka to dobra sprawa ale dobrych producentów, Motul, LM, Amsoil.
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl

wtom
Mistrz
Mistrz
Posty: 1480
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:03
Model: i45
Silnik: 2.4 GDI
Lokalizacja: PL

Post autor: wtom »

ja przeszedłem 3 lata temu z mineralnego 10w40 LM diesel na toptec4300 i jest ok. zawsze płuczę przy wymianie płukanką LM.

Callisto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 21 sty 2011, 20:31
Model: T22
Silnik: 1.6 VVT

Płukanka LIQUI MOLY ENGINE FLUSH przy wymianie oleju

Post autor: Callisto »

Witam
różne opinie w necie, dlatego wolę zapytać właścicieli danego silnika, czy po stosowaniu tego preparatu auto pobiera większe ilości oleju? Pytam, ponieważ znalazłem dużą ilość wątków dotyczących zatarcia tego właśnie silnika...
pozdrawiam

Awatar użytkownika
MaŁy_RaDeK
Administrator
Administrator
Posty: 2349
Rejestracja: 09 lut 2007, 22:47
Model: Avensis T27
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

T22 D4D Wymiana oleju z płukanką? LIQUI MOLY

Post autor: MaŁy_RaDeK »

Callisto pisze:czy po stosowaniu tego preparatu auto pobiera większe ilości oleju?
Zalewałem to w każdym, swoim aucie (benzyna i diesel) co 3 -4 wymianę oleju i jakoś nic się nie stało.
Oczywiście zawsze silniki były w idealnym stanie.
Zakładam, że jak to wlejesz do sztrucla, który był wcześniej uszczelniany Moto-Doktorem bo brał olej litrami to papa silniczku :-D
Wtedy zgodzę się, że będzie brał olej. Przecież ta płukanka jest po to, żeby usunąć z silnika wszystkie syfy, nagar itd., które jak by nie patrzeć uszczelniają nieco silnik.
Callisto pisze:znalazłem dużą ilość wątków dotyczących zatarcia tego właśnie silnika...
Ciekawe jak... ?
Dolewasz to do oleju przed wymianą, silnik chodzi 10 minut, zlewasz wszystko i wlewasz nowy olej.
Niby jak może się zatrzeć silnik ?
Trzeba tylko pamiętać żeby przed wlaniem nie był maksymalny stan oleju w silniku :nuda:

Awatar użytkownika
Arfeel
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 401
Rejestracja: 04 lip 2008, 23:06
Model: Avensis T22 liftback
Silnik: 2.0 D-4Diesel

Re: T22 D4D Wymiana oleju z płukanką? LIQUI MOLY

Post autor: Arfeel »

Moim zdaniem i zdananiem mojego mechanika nie ma sensu stosować płukanek, no chyba że ma się smołę zamiast oleju w silniku. :) Wystarczy lać markowy olej, stosować dobry filtr oleju i w drogę...
If today was perfect, there would be no need for tomorrow

wtom
Mistrz
Mistrz
Posty: 1480
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:03
Model: i45
Silnik: 2.4 GDI
Lokalizacja: PL

T22 D4D Wymiana oleju z płukanką? LIQUI MOLY

Post autor: wtom »

płuczę za każdym razem z wymianą i jest ok. olej czarny mam dopiero po słusznym przebiegu ok 5tys :jezyk:, a nie odrazu po odpaleniu silnika :ok: . zużycie jest na takim samym poziomie.

Paweł_G
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 265
Rejestracja: 07 gru 2009, 19:16
Model: Avensis T25 FL
Silnik: 2.2 D4D
Lokalizacja: Szczecin

Re: [T22] D4D Wymiana oleju - płukanka LIQUI MOLY

Post autor: Paweł_G »

Jestem po remoncie głowicy i też zastanawiam się nad tą płukanką. O ile głowica i kolektory zostały wyczyszczone z tego czarnego syfu to dół silnika jest jeszcze pewnie mocno zawalony. Boje się jednak że coś się rozszczelni - tak wiem że to śmieszne ale jakbyście zobaczyli syf jaki miałem w silniku to byście się za głowę złapali - kolektor ssący prawie zapchany, dziura pomiędzy kolektorem a egr zatkana kompletnie.

avendi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 21 kwie 2011, 14:22
Model: Avensis T25
Silnik: 1CD-FTV 116 KM

[T22] D4D Wymiana oleju - płukanka LIQUI MOLY

Post autor: avendi »

Luzik, jak tylko silnik w miarę zdrowy to płukanka pomoże a na pewno nie zaszkodzi. Robię ją co 3-4 wymiany tak jak MaŁy_RaDeK. Jak najbardziej warto to robić o ile używasz dobrego oleju - choćby Liqui Moly właśnie. Jak używasz byle jakiego to nie ma sensu nic płukać bo i tak zaraz się zrobi syf.

wtom
Mistrz
Mistrz
Posty: 1480
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:03
Model: i45
Silnik: 2.4 GDI
Lokalizacja: PL

Re: [T22] D4D Wymiana oleju - płukanka LIQUI MOLY

Post autor: wtom »

Paweł_G pisze:Jestem po remoncie głowicy i też zastanawiam się nad tą płukanką. O ile głowica i kolektory zostały wyczyszczone z tego czarnego syfu to dół silnika jest jeszcze pewnie mocno zawalony. Boje się jednak że coś się rozszczelni - tak wiem że to śmieszne ale jakbyście zobaczyli syf jaki miałem w silniku to byście się za głowę złapali - kolektor ssący prawie zapchany, dziura pomiędzy kolektorem a egr zatkana kompletnie.

pomyśl, co może się rozszczelnić? :diabel:

ODPOWIEDZ