Klocki na tył pod system Akebono.

Wszystko o hamulcach...
interno
Stara się...
Stara się...
Posty: 67
Rejestracja: 14 lis 2017, 18:57
Model: Corolla
Silnik: 1CDFTV

Klocki na tył pod system Akebono.

Post autor: interno »

Sorry, że wywołałem nowy temat, nie znalazłem interesujących mnie informacji.
Mam jak w nicku pojazd TOYKA WAGON E11 silnik 2.0 D4D z Japonii z tylnym systemem hamulcowym Akebono.

PIERWSZE ZAPYTANIE:

Szukam możliwie najlepszych klocków, niestety cena w ASO prawdziwych Japończyków to ponad 300 zł, lub za połowę tej kwoty coś z Francji 04466-YZZC5, producent znak zapytania.
Mam ograniczony wybór i pytani co wybrać ?:
TRW GDB 3329, FERODO FDB 4274, BOSCH 0 986 424 383, ATE 13.0460-5835.2 + inne pomniejsze firmy pomijam.
Jednocześnie nie polecam klocków AKEBONO tych sprzedawanych w Polsce, dystrybutor niemiecki produkcja, gdzieś w Europie.
KASHIAMA i SERVICE PARTS też sobie odpuścimy.

DRUGIE ZAPYTANIE:

Dotyczy pinu środkowego na dole blachy klocka czemu on służy ?.
ASO nie potrafiło mi tego póki co wyjaśnić.
Wszystkie klocki wymienione powyżej taki pin posiadają.
Ale już TOYOTA 04466-YZZC6 takiego pinu nie ma /YZZC5 pin jest/ i kształt okładziny ciernej klocka jest w obydwu przypadkach taka sam
BOSCH 0 986 461 136 pinu brak, ... 424 383 pin jest, okładzina cierna ma taki sam kształt.
Czemu pisze o kształcie okładziny ciernej, na blasze o tych samych wymiarach zwykle bez tego pinu środkowego, okładzina cierna ma większą powierzchnię ale grubość klocka, blacha, system wszystko jest tak jak w klockach z pinem.

Jest tu na forum kilku znawców tematu znam ich z innych istniejących lub już zawieszonych forum, może któryś mnie oświeci w czym tkwi problem a może go nie ma.
Tylko tak się zastanawiam po co Toyota ASO miałaby klocki 04466-YZZC5 i YZZC6, na co również mi nie potrafili odpowiedzieć, dostałem odpowiedź tych pierwszych czyli YZZC5 brak, proponują mi drogie japońskie a te drugie YZZC6 na podstawie katalogu nie pasują do mojego pojazdu.

Serdecznie pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość czytelników oraz zarządzających forum.

interno
Stara się...
Stara się...
Posty: 67
Rejestracja: 14 lis 2017, 18:57
Model: Corolla
Silnik: 1CDFTV

Re: Klocki na tył pod system Akebono.

Post autor: interno »

Sorry ale zakup przed mną i dlatego kolejne pytanie.

Może ktoś zna współczynnik tarcia klocków TRW GDB 3329 produkowanych we Francji lub z jakim typem klocka mamy do czynienia: metaliczny, półmetaliczny, organiczny ?. Jest duże prawdopodobieństwo, że tej samej fabryki są produkty OEM dla Toyoty.

Dla innych zainteresowanych współczynniki tarcia klocków, które rozpatruję poczynając od najsłabszych:
ATE 13. 0460-5835.2, kod EE 0,26-0,35
BOSCH 0 986 424 383, kod FE czyli na początku hamowania 0,36-0,45 ale przy wzroście temperatury okładziny spada efektywność na E czyli jak wyżej.
FERODO FDB 4274, kod GG te najbardziej mnie zaciekawiły, bez użycia miedzi uzyskano stabilny dość wysoki współczynnik tarcia 0,46-0,55.

interno
Stara się...
Stara się...
Posty: 67
Rejestracja: 14 lis 2017, 18:57
Model: Corolla
Silnik: 1CDFTV

Re: Klocki na tył pod system Akebono.

Post autor: interno »

No cóż poszedłem po taniości ale chyba stare tarcze nie obrażą się na TRW, miały być Ferodo ale cena dwa razy wyższa+ dodatkowo blaszki.
Będę miał teraz sporo czasu na wybór nowe tarcz e+ klocki i regeneracja oraz galwanizacja zacisków ale to za jakiś czas o ile silnik dotrwa ?, ale póki co ma się dobrze zalewam go olejkiem LM Synthoil i Millers CFS naprzemiennie bez specjalnego łykania.
Ja z tematu się wyłączam pozdrowionka.

ODPOWIEDZ