Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Wszystko o skrzyniach biegów...
Lux10
Stara się...
Stara się...
Posty: 48
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:43
Model: t27

Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: Lux10 »

Witam,
to mój pierwszy post na tym forum. Muszę podjąć decyzję: manual czy automat; przewertowałam w ciągu ostatnich kilku dni tony informacji w necie i jak to zazwyczaj bywa, nie jestem nic mądrzejszy, ba w głowie mam jeden wielki mętlik.
Ponieważ różnica między skrzynią automatyczną, a manualną to ok. 5 tyś, skłonny jestem tą kwotę dołożyć, ale pozostaje jedna jedyna niejasność: jaka jest trwałość tej skrzyni?
Czy jest ktoś na forum, kto zrobił już na tym automacie 100, 150, 200 tyś km? Może poza jak piszą "skuterowym" dźwiękiem i mułowatością (mnie to akurat nie przeszkadza) są jakieś inne mankamenty?
Proszę o opinię i uwagi użytkowników - z góry dziękuję!
Aha, nie mam do tej pory żadnych doświadczeń z skrzynią CVT, wszystko co wiem to teoria.
Pozdrawiam

DfourD
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 141
Rejestracja: 30 gru 2008, 08:24
Model: Avensis T27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: DfourD »

Ja jeździłem Avensis 1.8 benzyna z CVT który miał przebieg bliski 300 tys. i wszystko działało bez zarzutu.
Mam gdzieś jeszcze całą historię serwisową tego egzemplarza i o ile mnie pamięć nie myli to miał jakąś część
w CVT wymienianą, mogę poszukać jeśli jesteś zainteresowany...

Ludzie którzy testowali te skrzynie często opiniują ją jako ,, wyjącą '' co wg. mnie nie jest prawdą.
Po prostu samochodem z tą skrzynią trzeba umieć jeździć, a nie wciskać pedał do oporu i dziwić się, że trzyma
wysokie obroty. Jadąc ze stałą prędkością sama redukuje obroty do możliwie najniższych, a po szybkim
wciśnięciu pedału wchodzi na obroty i przyśpiesza :-)

Awatar użytkownika
PPyrek
Guru
Guru
Posty: 2039
Rejestracja: 10 sie 2013, 17:42
Model: Avensis T25 wagon
Lokalizacja: NGO

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: PPyrek »

@pafcio w swoim wargonie ma CVT http://avensis.info/viewtopic.php?t=13189

Awatar użytkownika
Adam-12
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 198
Rejestracja: 15 sty 2012, 20:51
Model: Avensis T27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: Adam-12 »

Jest kilka osób które użytkują CVT np. KN i jego wpis "Nie miałem żadnych problemów. Przez cały czas użytkowania samochód jeździ jak nowy, zresztą jestem zachwycony jego prowadzeniem. Zupełnie też nie rozumiem mody wśród dziennikarzy samochodowych do wyrażania niechęci wobec CVT. Ostatnio nawet czytałem, że irytujące jest narastanie dźwięku silnika przy przyśpieszaniu z CVT. A przecież to przy skrzyni manualnej narastanie dźwięku silnika jest bardziej odczuwalne. Przy CVT można przyśpieszać wciąż na tych samych obrotach.
Inna sprawa, że moim zdaniem negatywne wrażenia z jazdy z CVT wynikają z braku rozumienia specyfiki tej skrzyni (i skrzyni automatycznej w ogóle) i nieumiejętności posługiwania się nią. Kilka już razy na tym forum pisałem (i często tłumaczę to znajomym), że główną różnicą w prowadzeniu auta z automatem jest to, że w manualu dynamikę jazdy determinuje przede wszystkim drążek zmiany biegów. Jeśli jedziesz np. na piątce 90 km/h, to czy w tym momencie wciśniesz pedał gazu do dechy, czy tylko trochę - efekt będzie ten sam (samochód zacznie powoli przyśpieszać). W automacie jest inaczej - pedał gazu czuły jest na niuanse, więc praca pedałem gazu jest bardzo ważna i o wszystkim decyduje. Umiejętna praca pedałem gazu powoduje, że silnik zrobi wszystko, co w tym momencie chcesz. No ale tego się nie nauczysz na jednej jeździe próbnej."

Ja rownież użytkuje przebieg 116000km i zero problemów.

dinara
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 307
Rejestracja: 25 sty 2015, 21:19
Model: Avensis T27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: dinara »

przejechane 120tyś, zero problemów, tak jak kolega u góry napisał odpowiednie używanie gazu i nic takiego komfortu nie pobije. Jak chcę sobie poprzyśpieszać jak z normalną skrzynią, mam łopatki i co wyje?, tak wyje, tylko w taki sposób do jakiego wszyscy są przyzwyczajeni, do odcięcia i spadek o 2tyś i znów wyje do odcięcia ;]

Lux10
Stara się...
Stara się...
Posty: 48
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:43
Model: t27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: Lux10 »

Podane już w tych kilku postach przejechane ilości kilometrów robią wrażenie. Przeglądałem parę wątków angielskojęzycznych i w zakresie "problem" i "damage" skrzyń CVT montowanych przez Toyotę jest materiału mniej niż na forach polskich :niewiem: Dziwne, bo jak mniemam, na zachodzie, o Stanach nie wspominając musi tych skrzyń być sprzedawane wielowielokrotnie więcej niż u nas. Albo jesteśmy malkontentami, albo sprzedają nam jakieś skrzynki wybraki? Jest na YT trochę filmików z Niemiec i Francji, gdzie nie mogą się tego nachwalić - czyżby wszystkie były sponsorowane? I jeszcze jedno, czy Toyota może sobie pozwolić na sprzedaż milionów samochodów z niedorobioną skrzynią biegów? Dalej nie jestem przekonany, kupić, czy nie kupić (nowego) automata, choćby z powodu przewidywanych problemów sprzedaży po paru latach, kiedy będzie miał na liczniku ze 150 tyś, a każdy kto ma dostęp do klawiatury w mig doczyta, że wymiana skrzyni to ca 40 tyś PLN! Przecież to auto po 5 latach nie będzie tyle warte! Z skrzynią manualną sprzedam go od ręki.
Tego wszystkiego, tzn. różnych niejasności mogłoby nie być, gdyby producent zrobił np. taki gest: gwarancja na auto 3 lata, ale na sama skrzynię np. lat 5, albo 150 tyś km. To byłoby coś.
Pozdrawiam

SVVR
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 114
Rejestracja: 18 cze 2014, 17:13
Model: 3.

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: SVVR »

Kurde z takim podejściem to ja bym nie kupił roweru, bo łańcuch się wyciągnie i będzie trzeba kupić nowy...
stare ave t27 z automatem też się sprzedają i nikt nie płacze z powodów remontów albo ja przez 2 lata na tym forum nie czytam wszystkiego...
do pięcioletniej ave ze 150 tyś przebiegu jak padnie skrzynia to na alle.... kupisz za 2 tyś i będzie latać dalej. przecież toyota cvt ładuje już "kupe" lat do hybryd.
Ja tam fanem tego rozwiązania nie jestem ale nie toleruje diesla a lubie gaz i automat więc skazany byłem na ave z cvt w toyocie i role spełnia.
Jak chcesz automat i stać Cię na nówke to bierz kaskę do dealera i ciesz się jazdą.
Pozdrawiam
Jest:
Mazda 3 10r
Było
Avensis 12r
5008 10r
Bravo 10r
Swift 05r

dinara
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 307
Rejestracja: 25 sty 2015, 21:19
Model: Avensis T27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: dinara »

Tego wszystkiego, tzn. różnych niejasności mogłoby nie być, gdyby producent zrobił np. taki gest: gwarancja na auto 3 lata, ale na sama skrzynię np. lat 5, albo 150 tyś km. To byłoby coś.
Pozdrawiam
Przecież możesz przedłużyć gwarancję, jeżeli masz obawy, a to że coś w serwisie kosztuje kosmiczne pieniądze nie oznacza że tyle musisz zapłacić. Jeszcze jedno, przecież sam zauważyłeś że tych awarii jest tyle że o rety.....

DfourD
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 141
Rejestracja: 30 gru 2008, 08:24
Model: Avensis T27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: DfourD »

Lux10 pisze:Przecież to auto po 5 latach nie będzie tyle warte!
No to śmiało spróbuj kupić 5 letnie Avensis z przebiegiem 150 tys. 2.0 z
Multidrive S za 40 tys. PLN :fajka:

Prawdą jest, że samochód z manualną skrzynią biegów sprzedasz szybciej.
Nie chodzi tutaj tylko o specyficzny typ skrzyni ale o fakt, że w Polsce ludzie
wolą skrzynie manualne.
Ja też odpuściłem sobie model z CVT bo bałem się m.n kosztów ewentualnej
naprawy skrzyni itp. a później żałowałem, że go nie wziąłem :jezyk:

O ile mi wiadomo te skrzynie produkuje japońska firma JATCO
http://www.jatco.co.jp/ENGLISH/products/
Nie lubią silników Diesla, moment obrotowy je zabija dlatego Toyota
paruje je tylko z silnikami benzynowymi. Teoretycznie motory 1.8 i
2.0 Valvematic są dla tej skrzyni idealne, brak turbo, niski moment obrotowy.
Dodatkowo mają jeszcze jakieś zabezpieczenie przed gwałtownym wzrostem
obrotów ( opóźnia przeniesienie napędu ) czytałem kiedyś na jakiejś japońskiej stronie.

Lux10
Stara się...
Stara się...
Posty: 48
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:43
Model: t27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: Lux10 »

dinara pisze:Przecież możesz przedłużyć gwarancję, jeżeli masz obawy, a to że coś w serwisie kosztuje kosmiczne pieniądze nie oznacza że tyle musisz zapłacić.
To nie to samo. Przez płatne przedłużenie gwarancji kupuję sobie spokój, ale daję dodatkowy - niemały zarobek producentowi. To tak jak wykupienie jakiegoś ubezpieczenia - zawsze zarabia ubezpieczyciel.
Taki rachunek: jeśli mam zapłacić za roczną przedłużoną gwarancję 2000 zł to ta kwota wynika z jakiejś biznesowej kalkulacji. Skoro wymiana Multitronica kosztuje w serwisie jak czytam 42 tyś. zł, to dzielę 42 : 2 = 21. Z tego biznesowego rachunku wyłania się taki wniosek: jeśli co 21. skrzynia wymaga wymiany, to producent wychodzi na "0", ani nie dokłada ani nie zarabia. Jeśli natomiast wymianie podlega co 22 skrzynia, to producent jest już do przodu 2 tyś zł. I tak dalej. Liczby 1/20, 1/21, 1/22, to w przybliżeniu 5%. Nawet przy 5 procentowej wadliwości interes jest opłacalny dla producenta.
To co napisałem, to jest kompletny off-topic, ale arytmetycznie raczej nie do podważenia.
Mam pytanie dodatkowe: czy te 42 tyś za wymianę to prawda, widział ktoś fakturę?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PPyrek
Guru
Guru
Posty: 2039
Rejestracja: 10 sie 2013, 17:42
Model: Avensis T25 wagon
Lokalizacja: NGO

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: PPyrek »

Kup w manualu i będziesz miał święty spokój.

Awatar użytkownika
pafcio
Spamer
Spamer
Posty: 6271
Rejestracja: 08 mar 2012, 22:22
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Lokalizacja: WI/WS/WU

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: pafcio »

CVT wg mnie to jest jedna z najprostszych i najmniej awaryjnych skrzyń.
jak kolega przeczyta ten wątek http://avensis.info/viewtopic.php?f=57& ... &hilit=CVT to będzie miał więcej danych i faktów a nie przypuszczeń i dywagacji.
https://www.siepomaga.pl/kacpi-boruta

#kacpiborutapomocyszuka
#pomocdlaborutka

Awatar użytkownika
pafcio
Spamer
Spamer
Posty: 6271
Rejestracja: 08 mar 2012, 22:22
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Lokalizacja: WI/WS/WU

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: pafcio »

PPyrek pisze:Kup w manualu i będziesz miał święty spokój.
Tak tą z jelcza :-D :jezyk:
https://www.siepomaga.pl/kacpi-boruta

#kacpiborutapomocyszuka
#pomocdlaborutka

Lux10
Stara się...
Stara się...
Posty: 48
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:43
Model: t27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: Lux10 »

DfourD pisze:Prawdą jest, że samochód z manualną skrzynią biegów sprzedasz szybciej.
A może jak padnie automat, włożyć skrzynię manualną? ??? Ciekawe czy to się kalkuluje?
DfourD pisze:O ile mi wiadomo te skrzynie produkuje japońska firma JATCO
http://www.jatco.co.jp/ENGLISH/products/
Raczej nie, - na liście samochodów na ich stronie nie znalazłem Toyoty.
Pozdrawiam

Lux10
Stara się...
Stara się...
Posty: 48
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:43
Model: t27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: Lux10 »

pafcio pisze:CVT wg mnie to jest jedna z najprostszych i najmniej awaryjnych skrzyń.
jak kolega przeczyta ten wątek http://avensis.info/viewtopic.php?f=57& ... &hilit=CVT to będzie miał więcej danych i faktów a nie przypuszczeń i dywagacji.
Nim rozpocząłem ten wątek, przeczytałem ten, który mi polecasz. Rzeczywiście wątek megaobszerny, ale zauważ, że jakby odcedzić posty i jałową dyskusję o konieczności (czy też nie) wymiany oleju - 75% wątku, o wyższości skrzyń jednych nad drugimi i jak każdym temacie nietematyczne przepychanki, to treści pozostaje niewiele. Od początku do końca trwa przekomarzanie się kilku tych samych osób. Wiem, wiem - taki koloryt każdego forum, wiele spraw można by rozstrzygnąć, gdyby do dyskusji włączyła się Toyota, lub uznany powszechnie serwis. Póki co tak nie jest.
Pozdrawiam

Bandzur
Spamer
Spamer
Posty: 3509
Rejestracja: 07 gru 2012, 18:10
Model: T25

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: Bandzur »

A jaką Toyotę Ty w ogóle chcesz nową kupić że masz dylemat czy skrzynia manualna czy CVT w połączeniu z silnikiem 2.0 PB?

Awatar użytkownika
tomekroch
Mistrz
Mistrz
Posty: 1196
Rejestracja: 08 sty 2013, 11:15
Model: Auris I
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: tomekroch »

Ale to jest CVT. To nie jest jakaś stara hydrauliczna amerykańska skrzynia sterowana podciśnieniami z silnika. Prosta jak budowa cepa i prawdopodobnie trwalsza od tych pseudowyrobów skrzyń manualnych produkowanych w Polsce co je do Toyot pakują.
Kiedy za oczami noszę diabła, znajdź mnie tam gdzie +4822

Lux10
Stara się...
Stara się...
Posty: 48
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:43
Model: t27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: Lux10 »

tomekroch pisze:Ale to jest CVT. To nie jest jakaś stara hydrauliczna amerykańska skrzynia sterowana podciśnieniami z silnika. Prosta jak budowa cepa i prawdopodobnie trwalsza od tych pseudowyrobów skrzyń manualnych produkowanych w Polsce co je do Toyot pakują.
Widzę, że masz dużą wiedzę, mógłbyś podać nazwę firmy, której skrzynie montowane są w Avensisie?

Lux10
Stara się...
Stara się...
Posty: 48
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:43
Model: t27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: Lux10 »

Bandzur pisze:A jaką Toyotę Ty w ogóle chcesz nową kupić że masz dylemat czy skrzynia manualna czy CVT w połączeniu z silnikiem 2.0 PB?
Temat wątku brzmi: "Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0" - czy coś ty nie pasuje? Raczej nie. Teraz jeszcze raz przeczytaj posta, którym rozpocząłem ten wątek. Może będziesz musiał go przeczytać 2 albo i 3 razy. Na koniec przyznaj się do manipujacji pisząc: "hau, hau, hau, Lux10 nigdzie nie napisał, że rozważa zakup 2 litowego, benzynowego Avensisa z skrzynią manualną."
Swoją drogą pod Twoim postem widzę, że ktoś dodał Ci za niego "pochwałę". Tak się niekiedy na forach dzieje, kiedy nie staje wiedzy, idzie się w jajeczność.
By nie uznać czasu straconego na tego posta za zmarnowany, napiszę jeszcze, że otwierając tu - na tym forum konto, specjalnie dla jednego tematu, spodziewałem się nie tyle burzy mózgów, co rzetelnej wiedzy. Do takiej zaliczam choćby statystyki awaryjności, czy jakieś udokumentowane koszty napraw, serwisu etc. NIC z tych rzeczy, nikt póki co nie wie nawet, kto te skrzynie produkuje.
Dla przykładu, wklejam link do dyskusji (w temacie) na autoguide.com, tam też, bardzo, bardzo sporadycznie trafi się żartowniś, ale generalnie tam piszą - bo się znają i wiedzą.
Tu ten link:
http://tinyurl.com/zk6bnsb

dinara
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 307
Rejestracja: 25 sty 2015, 21:19
Model: Avensis T27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: dinara »

kupiłem z automatem(świadomie), nie przedłużam gwarancji, nie wymieniam oleju. Czytałem, rozmawiałem z znajomym który ma warsztat i przekonał mnie że nie trzeba wymieniać. A co do wymiany za 42 K, no cóż to jest cena aso, a kwota naprawy w zakładzie nieautoryzowanym?, tego nie wie nikt, bo one się nie psują :tak: . I tak jak kolega wyżej napisał, są to proste skrzynie i ewentualna naprawa majątku nie może kosztować. Dla porównania dowiedz się ile kosztuje w aso wymiana skrzyni dsg, a ile naprawa. Albo koszt wymiany gumek wycieraczek przednich 136zł, co one są z złota?

ODPOWIEDZ