[T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Wszystko o skrzyniach biegów...
tgrzebien
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2020, 13:01
Model: T27
Silnik: 2ZR-FAE

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: tgrzebien »

Mam Avkę T27 z 2017 r. 1.8 benzyna i chciałem wymienić olej w skrzyni. Sprawdziłem wersję skrzyni i jest to K313. Tylko nie wiem który kupić. Na stronie sklep.toyota.pl wyświetlają się cztery wersje ich oleju. W kompatybilnych wersjach w każdym wychodzi moja wersja tzn. "11/2011 (wciąż produkowane) - 2ZRFAE 1.8 (benzyna)". Te wersje to CVT FE, ATF D-III, CVT WS, CVT T-IV.

Jak sprawdzam na stronie Ravenolu to wyskakuje wersje oleju CVT KFE. Czy ten będzie pasował?

Bandzur
Spamer
Spamer
Posty: 3569
Rejestracja: 07 gru 2012, 18:10
Model: T25
Silnik: 1.8

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: Bandzur »

T27 z 2017 to raczej nie masz tylko T27 FL II :-D

Na stronę 610 Instrukcji Obsługi ciężko zajrzeć nie? :-D
Olej CVT T27FL II.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

arkadi-sea
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 291
Rejestracja: 09 lis 2015, 23:57
Model: Avensis T27
Silnik: 1,8 benzyna

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: arkadi-sea »

Marwei75 pisze:To pytanie juz w dyskusji padło wcześniej ale jakos się rozmyło więc je ponawiam.Czy może ktoś przytoczyć jak najdokładniej procedurę sprawdzenia poziomu płynu cvt w przekładni?Czy odbywa się to faktycznie poprzez zluzowanie korka spustowego miski (posiada wbudowaną rurkę przelewową) i obserwacji czy pojawi sie płyn?Czy robi się to na pracującym silniku?Czy ewentualne uzupełnienie polega na dolewaniu do momentu przelania się oleju przez wspomnianą rurkę?Za wszelkie podpowiedzi wielkie dzieki.Pozdrawiam
Wspomniana rurka jest właśnie po to aby nadwyżki oleju pozbyć się do właściwego poziomu oleju. Dzięki temu serwisy mogą zlać trochę, zbadać jego właściwości, a potem dzięki tej rurce uzupełnić tzw. dolewkę serwisową do właściwego poziomu.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


tgrzebien
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2020, 13:01
Model: T27
Silnik: 2ZR-FAE

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: tgrzebien »

Bandzur pisze:T27 z 2017 to raczej nie masz tylko T27 FL II :-D

Na stronę 610 Instrukcji Obsługi ciężko zajrzeć nie? :-D
Olej CVT T27FL II.jpg
Wiadomo że jak z 2017 to II FL. Bardziej mi chodziło o to czy ten ravenol będzie ok. Bo na oryginał to bym musiał sporo kasy wydać.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka


arkadi-sea
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 291
Rejestracja: 09 lis 2015, 23:57
Model: Avensis T27
Silnik: 1,8 benzyna

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: arkadi-sea »

tgrzebien pisze:
Bandzur pisze:T27 z 2017 to raczej nie masz tylko T27 FL II :-D

Na stronę 610 Instrukcji Obsługi ciężko zajrzeć nie? :-D
Olej CVT T27FL II.jpg
Wiadomo że jak z 2017 to II FL. Bardziej mi chodziło o to czy ten ravenol będzie ok. Bo na oryginał to bym musiał sporo kasy wydać.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Jeżdżę na Ravenolu i nie mam zastrzeżeń. Chodzi jak oryginał tylko inny kolorek oleju, oryginał jest zabarwiony na czerwono, Ravenol nie jest zabarwiony. W połowie tego wątku były nawet podawane numery oleju.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka



tgrzebien
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2020, 13:01
Model: T27
Silnik: 2ZR-FAE

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: tgrzebien »

Oki, znalazłem ten post. Coś musiałem wcześniej go źle przeczytać. Czyli ravenol kfe będzie git. Dzięki wielkie.

Marwei75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 13 gru 2019, 22:08
Model: Avensis T29
Silnik: 1.8 vvti

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: Marwei75 »

Mam pytanie dla bardziej wtajemniczonych mechanicznie.Czy skrzynka CVT podczas postoju na pozycji N lub P ma jakies pracujace elementy w sensie łożysk czy kół zębatych??Chodzi oczywiscie o sytuacje gdy pracuje silnik😄

arkadi-sea
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 291
Rejestracja: 09 lis 2015, 23:57
Model: Avensis T27
Silnik: 1,8 benzyna

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: arkadi-sea »

Marwei75 pisze:Mam pytanie dla bardziej wtajemniczonych mechanicznie.Czy skrzynka CVT podczas postoju na pozycji N lub P ma jakies pracujace elementy w sensie łożysk czy kół zębatych??Chodzi oczywiscie o sytuacje gdy pracuje silnikObrazek
Skrzynia podczas pracy silnika pracuję cały czas, przez co tłoczony jest olej cvt by zapewnić odpowiednie ciśnienie, jedynie jest wysprzęglony napęd przez przekładnię hydrokinetyczną.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Marwei75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 13 gru 2019, 22:08
Model: Avensis T29
Silnik: 1.8 vvti

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: Marwei75 »

Pytanie zadałem z tego powodu że moja skrzynka pracuje głośniej właśnie na N i P z kolei wycisza sie na D i R.Dzwiek nie jest jakis glosny ale kojarzy mi sie wlasnie z pracujacym łożyskiem.W czasie jazdy cisza i płynna praca!!Olej zmieniony
przed miesiacem i mam wrazenie ze przed wymiana tego nie slyszalem.

arkadi-sea
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 291
Rejestracja: 09 lis 2015, 23:57
Model: Avensis T27
Silnik: 1,8 benzyna

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: arkadi-sea »

Marwei75 pisze:Pytanie zadałem z tego powodu że moja skrzynka pracuje głośniej właśnie na N i P z kolei wycisza sie na D i R.Dzwiek nie jest jakis glosny ale kojarzy mi sie wlasnie z pracujacym łożyskiem.W czasie jazdy cisza i płynna praca!!Olej zmieniony
przed miesiacem i mam wrazenie ze przed wymiana tego nie slyszalem.
Czy stary olej mocno był spracowany, kolor.? Jak wyglądała miska olejowa po zalaniu oleju?, Czy magnesy były mocno zasyfione opiłkami? Jaką metodą olej zmieniano, jak wyglądał filtr olejowy? Czy była badaptacja skrzyni robiona?

Wydaję mi się, że jeśli to miałoby związek z łożyskiem to podczas jazdy powinno być bardziej słyszalne. Jeżeli na pozycji Park go mocniej słychać to sprawa jest prosta w diagnozie, wjechać na kanał, wejść pod auto i nasłuchiwać czy dźwięk pochodzi z skrzyni czy z bloku silnika? Poprosić kogoś ewentualnie o dodawanie gazu z sprawdzeniem jak się zachowuje podczas wzrostu obrotów.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka




Ostatnio zmieniony 11 lut 2020, 21:16 przez arkadi-sea, łącznie zmieniany 3 razy.

Marwei75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 13 gru 2019, 22:08
Model: Avensis T29
Silnik: 1.8 vvti

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: Marwei75 »

Najgorsze ze nie za bardzo moge to wszystko ocenic bo wykonane w ASO.Przebieg 80 tys i jest to pierwsza wymiana oleju w cvt.Pojezdze i poobserwuje.

arkadi-sea
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 291
Rejestracja: 09 lis 2015, 23:57
Model: Avensis T27
Silnik: 1,8 benzyna

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: arkadi-sea »

Marwei75 pisze:Najgorsze ze nie za bardzo moge to wszystko ocenic bo wykonane w ASO.Przebieg 80 tys i jest to pierwsza wymiana oleju w cvt.Pojezdze i poobserwuje.
Edytowałem post wyżej.

Btw. Jak to możliwe, że ASO wymieniło Ci olej jak tego nie mają w zakresie prac serwisowych. U mnie ASO, podtrzymuje, że jest to skrzynia bezobsługowa???

Jedynie to co robią to zleją częściowy olej z miski, jakieś 2litry i doleja do poziomu. W skrzynię wchodzi ponad 7 litrów, który spłynie jak się zdejmie sterownik hydrauliczny metodą statyczną. Można też dynamiczna to przepłucze, ale wtedy zapłacisz nawet za 10-15 litrów za taką wymianę.

Pytanie ile Cię skasowali za olej przy takiej wymianie przy fakturze, ile wykazali czy min. 8 litrów czy około 2 litrów?

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Bandzur
Spamer
Spamer
Posty: 3569
Rejestracja: 07 gru 2012, 18:10
Model: T25
Silnik: 1.8

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: Bandzur »

Dla tych co się zastanawiają ile ich T27FL II w benzynce + skrzynia CVT mogą przejechać :-D

T27FL II SEDAN z silnikiem 1.8PB + CVT , zarejestrowana 08/2015 w Finlandii o nr rej. RSJI60 , RSJ-I60

Przebieg na liczniku - 313 207 km :wow:

AVE regularnie serwisowana w ASO Toyoty - lany olej 0W20 :ok:
Raz tylko serwis poza ASO przy przebiegu 242 062 km wlany olej 5W30.
https://www.avensis.info/viewtopic.php? ... 37#p512837
Ostatnio zmieniony 23 lut 2020, 21:34 przez Bandzur, łącznie zmieniany 1 raz.

arkadi-sea
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 291
Rejestracja: 09 lis 2015, 23:57
Model: Avensis T27
Silnik: 1,8 benzyna

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: arkadi-sea »

Bandzur pisze:Dla tych co się zastanawiają ile ich T27FL II w benzynce + skrzynia CVT mogą przejechać :-D

T27FL II SEDAN z silnikiem 1.8PB + CVT , zarejestrowana 08/2015 w Finlandii o nr rej. RSJ160 , RSJ-160

Przebieg na liczniku - 313 207 km :wow:

AVE regularnie serwisowana w ASO Toyoty - lany olej 0W20 :ok:
Raz tylko serwis poza ASO przy przebiegu 242 062 km wlany olej 5W30.
https://www.avensis.info/viewtopic.php? ... 37#p512837
ObrazekObrazek

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


RAvensis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 25 lut 2020, 18:48
Model: Avensis T27 IIFl
Silnik: 1.8 benzyna +lpg

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: RAvensis »

Witam,
Co do tematu wymiany oleju, możecie kogoś polecić na południu Polski ? Okolice Rzeszowa. W salonie oczywiście odpowiedź, że oleju się nie wymieniałem, tylko na specjalne życzenie klienta. Mam w tej chwili 70 tyś. jeszcze nie był wymieniany. T27 ll 2015r. 1,8cvt

gurti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 01 mar 2020, 17:17
Model: Avensis
Silnik: 1.8 benzyna

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: gurti »

Witam,
Może mi ktoś doradzi bo w marcu konczy mi sie gwarancja na avensisa 1.8 147 KM ze skrzynia cvt, data produkcji czerwiec 2016, przebieg 30 tys. km. W ostatnim czasie przy włączonym trybie D lub R słyszę wyraźne aczkolwiek niezbyt głośne piszczenie podobne do ocierajacego się o coś paska klinowego. Podczas jazdy nie słychać żadnych niepokojacych dźwięków ze skrzyni. Silnik pracuje bez zakłóceń. Czy to jest normalny objaw działania tej skrzyni?

arkadi-sea
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 291
Rejestracja: 09 lis 2015, 23:57
Model: Avensis T27
Silnik: 1,8 benzyna

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: arkadi-sea »

gurti pisze:Witam,
Może mi ktoś doradzi bo w marcu konczy mi sie gwarancja na avensisa 1.8 147 KM ze skrzynia cvt, data produkcji czerwiec 2016, przebieg 30 tys. km. W ostatnim czasie przy włączonym trybie D lub R słyszę wyraźne aczkolwiek niezbyt głośne piszczenie podobne do ocierajacego się o coś paska klinowego. Podczas jazdy nie słychać żadnych niepokojacych dźwięków ze skrzyni. Silnik pracuje bez zakłóceń. Czy to jest normalny objaw działania tej skrzyni?
Pasek CVT ma po boku taśmy, ale jakby on piszczał to byś słyszał cały czas. Sprawdź stan oleju w misce olejowej oraz co masz na magnesach. Taka operacja kosztować Cię będzie tylko dolewkę oleju do wysokości zaworka zwrotnego max 2 litry. Chyba, że chcesz ten pasek obejrzeć to musisz zrzucić sterownik, a wtedy będziesz musiał uzupełnić cały olej.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
pitee
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 275
Rejestracja: 24 wrz 2013, 14:57
Model: Avensis T27
Silnik: 1.8 cvt
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: pitee »

To ja też bym poprosił o kontakt do Pana Bartka, w maju szykuje mi się wyjazd w tamte okolice na wesele to może połączyłbym przyjemne z pożytecznym :)

Miron5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 05 mar 2020, 11:14
Model: Avensis T27
Silnik: 1.8 147KM

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: Miron5 »

Witajcie,

W swojej Avensis Kombi 2018r 1.8 147KM CVT K313 27000km zauważyłem zachowanie skrzyni, które bardzo mnie denerwuje.
Wszystko działa płynnie, nic nie szarpie ani przy ruszaniu, rozpędzaniu się, zmiana R na D nie wywołuje żadnych zachowań, które by mnie niepokoiły.
Mam natomiast zastrzeżenia do zachowania w czasie jazdy, gdy przy spokojnej, równej jeździe zdejmę nogę z gazu, chwilę się potoczę i delikatnie znów wcisnę gaz - następuje pewne stuknięcie/puknięcie chyba ze skrzyni. Nie nazwałbym tego szarpnięciem, jak zdarzało się kolegom, których wpisy wcześniej na tym wątku czytałem, ponieważ nie wyczuwam ani szapnięcia do przodu ani wychamowania, po prostu coś jakby głucho stuka. Jeśli zdejmę nogę z gazu i nie poczekam i delikatnie wcisnę znów, to efektu nie ma. Muszę kilka sekund poczekać i wtedy jest stuknięcie. Nie jest jakoś specjalnie głośne, raczej przytłumione, natomiast skoro o nim wiem, to za każdym razem go słyszę/wyczuwam i nie mogę się opanować by nie nasłuchiwać za każdym razem - może się czepiam, ale wkurza mnie to totalnie.
Auto na gwaracji fabrycznej, ale w ASO pewnie powiedzą, że tak ma być, więc wolę spytać bardziej doświadczonych użytkowników :)

Trochę mam wrażenie, jakby może synchronizator pukał, ale nie wiem jak to działa w CVT? - podobne pukanie miałem w Oplu Astra 1.4T 140KM 2014r z manualem - przy ledwo dotknięciu przed wskoczeniem biegu 1 z pełnego zatrzymania - miałem puknięcie a samochód sam wręcz się przesuwał do przodu o kilka cm - kilka ASO Opla mówiło wtedy, że to synchronizacja biegu/sprzęgła i tak ma być :/
Po latach dopiero na jakimś forum znalazłem, że producent zalecał do skrzyni wlać (nie pamiętam dokładnie) 3 litry, a mechanicy doradzali np. 4 litry wlewać. Auto jeździ do dziś, dalej puka, ale jakby mniej + dolałem olej dopiero w 2018, wiec 4 lata chodziło niedosmarowane..
Możliwe, że w CVT to samo jest?

Czytałem wpis od Andrusza » 19 sie 2018, 18:26 - objawy bardzo podobne, ja jednak upieram się, że to raczej puknięcie niż szarpnięcie, zgodnie z moim opisem powyżej.
Przebieg 27tys, chyba za wcześnie na zmianę oleju w skrzyni?
W książce serwisowej w sekcji "dodatkowe kontrole" mam linię:
Płyn automatycznej skrzyni biegów/ bezstopniowej skrzyni biegów (CVT) i przedniego mechanizmu różnicowego - Co 60000km/4 lata.
Co to ten mechanizm różnicowy, to nie on odpowiada za synchronizację skrzynia/napęd?

Dlatego pytanie, czy któryś z Kolegów ma może skrzynię K313 i może popróbować u siebie czy nie ma puknięcia? Najlepiej przy prędkości ok 60km/h i spokojnej jeździe na D, obroty wtedy mam między nieco powyżej 1000, tryb ECO.
W trybie Sport zdarza się to rzadziej, jednak też występuje. Może chodzi o te niskie obroty w trybie ECO?

KIL3R
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 05 mar 2020, 16:36
Model: Avensis T27
Silnik: 2ZRFAE

Re: [T27] CVT: charakterystyka, problemy, usterki oraz obsługa

Post autor: KIL3R »

Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy, ale stałem się niedawno posiadaczem Avensis T27 2012r 1.8 benzyna ze skrzynią CVT. Przebieg to 199000. Poprzedni właściciel (pierwszy od nowości) nigdy nie zmieniał oleju w automacie. Skrzynia pracuje bez zarzutu, jednak dla spokoju chciałbym ten olej wymienić. Kontaktowałem się z ASO w Toruniu i otrzymałem informację że wymiana na życzenie klienta wraz z filtrem i uszczelką to 1100 zł. Cena samego filtra i uszczelki u nich to 410 zł . Chciałem zapytać jak cenowo wychodzi taka usługa u polecanego tutaj na forum " Pana Bartka" z Człuchowa i czy jest możliwość otrzymania do niego jakiegoś kontaktu? Nie mam daleko do Człuchowa a chętnie pozostawił bym ten temat fachowcowi.

ODPOWIEDZ