Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Wszystko o skrzyniach biegów...
Zbigniewa
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 217
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:30
Model: T27FL Prestige cvt
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: Zbigniewa »

Jeżdżę już drugim avensisem z cvt i jestem zakochany w tej skrzyni. Co prawda, żadnym nie zrobiłem 1000kkm, stąd nie mam zamiaru odnosić się do wytrzymałości tej przekładni.
Zastanawia mnie coś innego.
Z jakiego powodu @Lux10 w tak agresywny sposób atakuje dyskutantów, nawet argumentum ad personam.
Panie Kolego!
Proszę zauważyć, że podobnie jak na innych forach, głos zajmują tu ludzie którzy:
a/ bardzo dobrze /dobrze/ znają się na problematyce i starają się pomóc lub doradzić;
b/ użytkownicy samochodów avensis, którzy dzielą się doświadczeniami z eksploatacji, ale niekoniecznie znają się na motoryzacji; osobiście do takich należę;
c/ laicy, którzy przyjmą z wdzięcznością każdą radę czy sugestię;
d/ @Lux10, który wie wszystko, ale też o wszystko dopytuje.
Jestem zniesmaczony Pańską postawą gdyż zarzucając innym indolencję, należy wykazać się stosowną wiedzą, a tej jakoś nie widać.
Ergo, jeśli posiada Pan tyle wątpliwości co do cvt, sugeruję nie kupować takiego samochodu gdyż nie opędzi się Pan od nocnych koszmarów związanych z wymianą przekładni po zakończeniu gwarancji.
Życzę trafnego wyboru.
AVE!
Obyś Żył Wiecznie!

Lux10
Stara się...
Stara się...
Posty: 48
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:43
Model: t27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: Lux10 »

No pojechałem do salonu Toyoty kupić tego Myltidive'a. Nic nie udziwniałem, żadnych dodatkowych pakietów, nic poza standardowe - katalogowe wykonanie. Niech ktoś zgadnie ile trzeba czekać na odbiór?

dinara
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 307
Rejestracja: 25 sty 2015, 21:19
Model: Avensis T27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: dinara »

15 kwiecień

SVVR
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 114
Rejestracja: 18 cze 2014, 17:13
Model: 3.

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: SVVR »

10 maj
Pozdrawiam
Jest:
Mazda 3 10r
Było
Avensis 12r
5008 10r
Bravo 10r
Swift 05r

Awatar użytkownika
pafcio
Spamer
Spamer
Posty: 6271
Rejestracja: 08 mar 2012, 22:22
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Lokalizacja: WI/WS/WU

Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: pafcio »

6-8 miesięcy?
Czyli wziąłeś standard wersje np Premium?
https://www.siepomaga.pl/kacpi-boruta

#kacpiborutapomocyszuka
#pomocdlaborutka

Lux10
Stara się...
Stara się...
Posty: 48
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:43
Model: t27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: Lux10 »

Lux10 pisze:... Niech ktoś zgadnie ile trzeba czekać na odbiór?
Potencjalna data odbioru to 10 czerwiec! To na okrągło licząc 15 tygodni. Sam w to nie wierzę. Co oni dopiero zaczynają produkcję, jak nazbierają zamówień?

Lux10
Stara się...
Stara się...
Posty: 48
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:43
Model: t27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: Lux10 »

pafcio pisze:6-8 miesięcy?
Czyli wziąłeś standard wersje np Premium?
Te 6-8 miesięcy, to wpisałeś dla żartu? Ale widzisz, rzeczywisty czas niewiele odbiega od tego co napisałeś: 3 miesiące z hakiem. Co do wersji to trafiłeś wziąłem Premium, choć tak teraz kombinuję, że mogłem wziąć Prestige.

Lux10
Stara się...
Stara się...
Posty: 48
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:43
Model: t27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: Lux10 »

Witam,
minął rok niewielkim hakiem, jak założyłem ten temat, a potem w kwietniu kupiłem auto będące podmiotem w tym wątku. W tej chwili ma na liczniku nieco powyżej 17 tyś. Jest po pierwszym przeglądzie gwarancyjnym (po 15 tyś., koszt niecałe 700 zł) i wydaje mi się, że po tym czasie można już wyrazić jakąś miniopinię. Przede wszystkim skrzynia biegów, bo o to ty przede wszystkim szło i to przed zakupem było dla mnie jedną wielką niewiadomą. Po tych 17 tyś. mogę zapewnić wszystkich tych, którzy się wahają, że nie istnieje coś bardziej genialnego niż automat i to w wykonaniu CVT. Nie ma sensu się rozwodzić i tą genialność rozkładać na czynniki pierwsze, choćby z tego powodu, by nie prowokować tu kolejnego bicia piany; - nie obrażając nikogo, ktoś kto nie zrobił kilkunastu tyś kilometrów z CVT w różnych warunkach terenowych, a wcześniej nie jeździł 40 lat manualami, nie ma o tej skrzyni pojęcia żadnego, albo ma je wypaczone. Skrzynia ma tryb pracy normalny, manualny i dodatek "sport", co wystarcza z nawiązką dla kierowcy, a jak czytam podobne fora to za mało dla hehe rajdowca i sportowca. Sam samochód (2l benzyna) jest bardzo dobrze wyciszony, a wymieniana tu automatyczna przekładnia doskonale się do tego wpisuje. Oczywiście po 17 tyś. nie miało się prawo ni zepsuć, więc się nie zepsuło. Auto ma średnie zużycie 7,5 l/100 i generalnie robię nim codziennie 60 km z domu do pracy, w tym 50 km autostrady z dopuszczalną przepisami prędkością. Jak ktoś wcześniej napisał skrzynię trzeba "ogarnąć" w sensie wykorzystania jej trybów pracy, bo po nawet niewielkim eksperymentowaniu można uzyskać i niższe spalanie i oszczędzać hamulce i dać kopa kiedy potrzeba. Kończę, bo wpis zaczyna wyglądać jak reklama Avensisa.
Pozdrawiam

Lux10
Stara się...
Stara się...
Posty: 48
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:43
Model: t27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: Lux10 »

Witam,
minął rok niewielkim hakiem, jak założyłem ten temat, a potem w kwietniu kupiłem auto będące podmiotem w tym wątku. W tej chwili ma na liczniku nieco powyżej 17 tyś. Jest po pierwszym przeglądzie gwarancyjnym (po 15 tyś., koszt niecałe 700 zł) i wydaje mi się, że po tym czasie można już wyrazić jakąś miniopinię. Przede wszystkim skrzynia biegów, bo o to ty przede wszystkim szło i to przed zakupem było dla mnie jedną wielką niewiadomą. Po tych 17 tyś. mogę zapewnić wszystkich tych, którzy się wahają, że nie istnieje coś bardziej genialnego niż automat i to w wykonaniu CVT. Nie ma sensu się rozwodzić i tą genialność rozkładać na czynniki pierwsze, choćby z tego powodu, by nie prowokować tu kolejnego bicia piany; - nie obrażając nikogo, ktoś kto nie zrobił kilkunastu tyś kilometrów z CVT w różnych warunkach terenowych, a wcześniej nie jeździł 40 lat manualami, nie ma o tej skrzyni pojęcia żadnego, albo ma je wypaczone. Skrzynia ma tryb pracy normalny, manualny i dodatek "sport", co wystarcza z nawiązką dla kierowcy, a jak czytam podobne fora to za mało dla hehe rajdowca i sportowca. Sam samochód (2l benzyna) jest bardzo dobrze wyciszony, a wymieniana tu automatyczna przekładnia doskonale się do tego wpisuje. Oczywiście po 17 tyś. nie miało się prawo ni zepsuć, więc się nie zepsuło. Auto ma średnie zużycie 7,5 l/100 i generalnie robię nim codziennie 60 km z domu do pracy, w tym 50 km autostrady z dopuszczalną przepisami prędkością. Jak ktoś wcześniej napisał skrzynię trzeba "ogarnąć" w sensie wykorzystania jej trybów pracy, bo po nawet niewielkim eksperymentowaniu można uzyskać i niższe spalanie i oszczędzać hamulce i dać kopa kiedy potrzeba. Kończę, bo wpis zaczyna wyglądać jak reklama Avensisa.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pafcio
Spamer
Spamer
Posty: 6271
Rejestracja: 08 mar 2012, 22:22
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Lokalizacja: WI/WS/WU

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: pafcio »

To może czas na jakieś foty i wątek? ;-)
https://www.siepomaga.pl/kacpi-boruta

#kacpiborutapomocyszuka
#pomocdlaborutka

sanchopan
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 263
Rejestracja: 09 lut 2011, 15:12
Model: Avensis/Verso CVT

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: sanchopan »

Zepsuć się może wszystko - ja miałem przy 17 tys. wymienianą. :-D
Inna sprawa, że są to dość bezawaryjne skrzynie - i tylko Toyocie/Lexusowi się to udaje, bo i Audi poległo i Ford, a nawet Nissan na CVT. :-)
Generalnie potwierdzam, że auto z CVT jest cichsze niż z manualem, bo zawsze można ustawić tak obroty, aby były niskie - co jest niemożliwe do zrobienia nie tylko w manualu, ale również w jakimkolwiek innym automacie.
I też uważam, że to jest skrzynia dla myślących :ok:

Awatar użytkownika
pafcio
Spamer
Spamer
Posty: 6271
Rejestracja: 08 mar 2012, 22:22
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Lokalizacja: WI/WS/WU

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: pafcio »

A co tam się zpsuło? ;-)
https://www.siepomaga.pl/kacpi-boruta

#kacpiborutapomocyszuka
#pomocdlaborutka

sanchopan
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 263
Rejestracja: 09 lut 2011, 15:12
Model: Avensis/Verso CVT

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: sanchopan »

w pewnych dość specyficznych warunkach potrafiła się zawiesić - ale nic strasznego się nie działa, jednak TMP stanęła na wysokości zadania :)

plktrautman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 10 wrz 2019, 08:14
Model: megane

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: plktrautman »

Witam serdecznie. Przeczytałem ten wątek, bo chcę kupić Avensisa III FL w kombi w benzynie i oczywiście dylemat numer 1 (poza budżetem) to rozstrzygnięcie: 1.8 manual vs 2.0 Multidrive S. Z Waszych wpisów wynika, że zasadniczo CVT Toyoty nie jest złe i - przy odpowiednim traktowaniu i serwisie - nie jest przesadnie awaryjne. Czy warto więc dopłacić i wybrać automat? Myślę o aucie o przebiegu ok. 60-70kkm. Jeżdżę głównie po mieście, dojazdy do pracy w korkach ok. 30 km dziennie. Diesla D4D vel jestem bawarczykiem rozumnie wykluczyłem.

A na marginesie - jak sprawują się skrzynie manualne w avensisach? Pytam, bo w niektórych autach segmentu D manuale bywają bardziej awaryjne (sic!) niż automaty - tak jest np. w oplu insignii.

sanchopan
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 263
Rejestracja: 09 lut 2011, 15:12
Model: Avensis/Verso CVT

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: sanchopan »

No pewnie, że brać automat - i to najlepiej 2.0, jeśli chodzi o jazdę. Jeśli chodzi o ew. awaryjność w porównaniu do 1.8, to nie mam dłuższego doświadczenia z 2.0 - na pewno 1.8 jest zasadniczo bez- lub mało awaryjnym silnikiem.
Z automatem jest jak (kiedyś) z klimą: jak już raz kupisz, to później nie chcesz już manuala :)

dinara
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 307
Rejestracja: 25 sty 2015, 21:19
Model: Avensis T27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: dinara »

Mam zestaw 2.0 + automat(znaczy żona) i już nie chce zmienić na nic innego, a jeździła paroma manualami.

sanchopan
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 263
Rejestracja: 09 lut 2011, 15:12
Model: Avensis/Verso CVT

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: sanchopan »

...ykhm! Znaczy się:
- żona to automat czy może...
- automatyczna jest żona?
:glupek: :diabel:
:-D

P.S. Zgadzam się. Jako mąż. :tak:

dinara
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 307
Rejestracja: 25 sty 2015, 21:19
Model: Avensis T27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: dinara »

2.0 nienieni, 20 mogło by być :brewki:

Amar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 02 lut 2016, 20:39
Model: Avensis T27

Re: Mutidrive S z silnikiem benzynowym 2.0

Post autor: Amar »

Witam,

Każdy na forum zawsze pisze gdy ma problem. Ja mialem przygodę z CVT [Mutidrive S 2.0 rok 2015 grudzień] Auto po gwarancji przebieg120tys.
Pewne dnia zaswiecil sie standardowy bład dotyczacy hamulca postojowego i jeszcze jakis no i dyskoteka. Był to piątek godzina 19 - auto straciło moc i wyrażnie szarpało przy zmianie D>R>P.

Za telefon i podjechaem do ostatniego otwartego serwisu w Warszawie byłem tam o 20.00. Panowie walczyli 2 godziny - zostały 3 twarde błedy nie do wykasowania - rezultat - skrzynia padła - coś z ciśnieniem ale do końca nie dowiedziałem się co się stało.

Naprawa trwała miesiąc bo częsci szły prosto z fabryki. TMPL nie skasowało mnie za to nawet złotówki za badanie kompem. Auto dodam po gwarancji już dawno temu. Ale co było ważne, to przebieg , serwis tylko w ASO oraz zgłsozenie się autem w momencie praktycznei wystąpienia usterki. Niestety w zwiazku z tym że był to piątek musiałem do poniedziałku poczekać na decyzje TMPL że usterkę zrobią bezgotówkowo bo ASO musi mieć takie potwierdzenie.

Co mogę dodać mam wielu znajomych którzy poruszają się TOYOTAMI - i należy przyznać że w przypadku dużych awarii TMPL partycypuje w kosztach i z reguły kończy się to bezgotówkową naprawą czy to wymiana silnika czy skrzyni. Biorą takie rzeczy na klatę ale nie wypuszczą w świat co dokładnie się ta stało.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ