Specyficzny zakład wulkanizatorski-szczegóły w środku-W-wa

Awatar użytkownika
disaster3
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 699
Rejestracja: 01 gru 2008, 13:29
Model: Focus III FL
Silnik: 1.5 EB (150 KM)
Lokalizacja: Warszawa

Specyficzny zakład wulkanizatorski-szczegóły w środku-W-wa

Post autor: disaster3 »

Witam,

poszukuję w W-wie specyficznego zakładu wulkanizatorskiego, który nie używa przy wymienie kół (przede wszystkim przy dokręcaniu), klucza pneumatycznego, tylko zwykłego i dokręca dynanometrycznym.
Czy takie perełki jeszcze istnieją? Nie szukam tanio a dobrze bo to nigdy nie szło w parze. Szukam dobrze. Chciałem sam sobie kupić dynanometryka ale jak poczytałem to kosztują majątek a ja chciałem zakupić do użycia 2 razy w roku. Sądziłęm, że kupię coś w ok. 200-300 pln na własny użytek ale jak wszedłem na fora jakiś mechaników samochodowych to wyczytałem, że takie klucze to nie trzymają parametrów, że to co nastawiamy na kluczu a moment faktyczny to 2 różne wartości itd. Dobry klucz trzeba kalibrować, itd. Dlatego odechciało mi juz doktoryzować w tym temacie.

A nie chce w kolejnym samochodzie wymieniać szpilek w piastach, właśnie przez "kowalów" zwanych wulkanizatorami, którzy tylko pneumatykiem się posługują bo koła mają być zmienione w 5 minut bo "panie kolejny klient czeka". Dodatkowo kupiłem zestaw śrub zabezpieczających do których w ogóle nie można używać pneumatyka, bo któregoś razu może być "kuku" z odkręceniem i szybko się je zniszczy.

Z góry dziękuję za jakieś namiary w W-wie.

Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
KJN
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 196
Rejestracja: 02 lut 2013, 18:50
Model: Avensis T25
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
Lokalizacja: Warszawa

Re: Specyficzny zakład wulkanizatorski-szczegóły w środku-W-

Post autor: KJN »

Zobacz na Conrada przed bazarkiem, w pawilonie przed myjnia była wulkanizacja.
Pan przy zmianie opon zamiast ciężarków obracał najpierw oponę a nawet prostował felgę.
Nie byłem u niego już jakiś czas, bo tam już nie mieszkam, więc nie pamiętam czy używał tylko pneumatycznego klucza.

Irys
Stara się...
Stara się...
Posty: 70
Rejestracja: 12 lut 2016, 21:35
Model: Avensis T25
Silnik: 1,8 benzyna

Re: Specyficzny zakład wulkanizatorski-szczegóły w środku-W-

Post autor: Irys »

disaster3 pisze:coś w ok. 200-300 pln na własny użytek ale jak wszedłem na fora jakiś mechaników samochodowych to wyczytałem, że takie klucze to nie trzymają parametrów

To, że nie trzymają parametrów nie jest chyba aż tak bardzo istotne przy dokręcaniu kół, dawały przynajmniej orientację, jakieś przybliżenie. Kupiłem taki kiedyś, dbałem, nieczęsto i z wyczuciem używałem, a szlag go trafił po dwóch latach, "grzechotka" się rozpadła, nietrwałe draństwo..

Awatar użytkownika
disaster3
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 699
Rejestracja: 01 gru 2008, 13:29
Model: Focus III FL
Silnik: 1.5 EB (150 KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Specyficzny zakład wulkanizatorski-szczegóły w środku-W-

Post autor: disaster3 »

@KJN, sprawdzę akurat mam niedaleko bo mieszkam na Bielanach ale przy Marymonckiej

@Irys, dostałem już namiar na fajną grzechotkę, zastanawiam się czy jej nie kupić i samemu zmieniać sobie koła a mam w 2ch autach.

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17187
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: Specyficzny zakład wulkanizatorski-szczegóły w środku-W-

Post autor: wrc »

disaster3 pisze:Witam,

poszukuję w W-wie specyficznego zakładu wulkanizatorskiego, który nie używa przy wymienie kół (przede wszystkim przy dokręcaniu), klucza pneumatycznego, tylko zwykłego i dokręca dynanometrycznym.
Czy takie perełki jeszcze istnieją? Nie szukam tanio a dobrze bo to nigdy nie szło w parze. Szukam dobrze. Chciałem sam sobie kupić dynanometryka ale jak poczytałem to kosztują majątek a ja chciałem zakupić do użycia 2 razy w roku. Sądziłęm, że kupię coś w ok. 200-300 pln na własny użytek ale jak wszedłem na fora jakiś mechaników samochodowych to wyczytałem, że takie klucze to nie trzymają parametrów, że to co nastawiamy na kluczu a moment faktyczny to 2 różne wartości itd. Dobry klucz trzeba kalibrować, itd. Dlatego odechciało mi juz doktoryzować w tym temacie.

A nie chce w kolejnym samochodzie wymieniać szpilek w piastach, właśnie przez "kowalów" zwanych wulkanizatorami, którzy tylko pneumatykiem się posługują bo koła mają być zmienione w 5 minut bo "panie kolejny klient czeka". Dodatkowo kupiłem zestaw śrub zabezpieczających do których w ogóle nie można używać pneumatyka, bo któregoś razu może być "kuku" z odkręceniem i szybko się je zniszczy.

Z góry dziękuję za jakieś namiary w W-wie.

Pozdrawiam,
Uzywanie klucza pneumatycznego to nie jest problem, tylko trzeba to robic z niskim momentem, a potem poprawiac kluczem dynamometrycznym, i nie bedzie problem szpilek. Perelki bez pneumatyka nie znajdziesz juz pewnie. pozdr

Awatar użytkownika
disaster3
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 699
Rejestracja: 01 gru 2008, 13:29
Model: Focus III FL
Silnik: 1.5 EB (150 KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Specyficzny zakład wulkanizatorski-szczegóły w środku-W-

Post autor: disaster3 »

domyślam się, tylko wytłumacz to w zakładzie wulkanizatorskim ;)
Dlatego właśnie szukam takiego, który wie co robi, nie wyznając zasady "siła razy gwałt" tylko używa mózgu ;)
A jak nie znajdę to kupię sobie jednak ten klucz dynanometryczny. Koła do bagażnika, do wulkanizatora, wyważenie, napompowanie do katalogowej wartości, powrót do domu, podnośnik i "heja banana" ;)

Awatar użytkownika
ene
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2015, 19:08
Model: Avensis
Silnik: D-cat
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Specyficzny zakład wulkanizatorski-szczegóły w środku-W-

Post autor: ene »

wrc pisze:
disaster3 pisze:Witam,

poszukuję w W-wie specyficznego zakładu wulkanizatorskiego, który nie używa przy wymienie kół (przede wszystkim przy dokręcaniu), klucza pneumatycznego, tylko zwykłego i dokręca dynanometrycznym.
Czy takie perełki jeszcze istnieją? Nie szukam tanio a dobrze bo to nigdy nie szło w parze. Szukam dobrze. Chciałem sam sobie kupić dynanometryka ale jak poczytałem to kosztują majątek a ja chciałem zakupić do użycia 2 razy w roku. Sądziłęm, że kupię coś w ok. 200-300 pln na własny użytek ale jak wszedłem na fora jakiś mechaników samochodowych to wyczytałem, że takie klucze to nie trzymają parametrów, że to co nastawiamy na kluczu a moment faktyczny to 2 różne wartości itd. Dobry klucz trzeba kalibrować, itd. Dlatego odechciało mi juz doktoryzować w tym temacie.

A nie chce w kolejnym samochodzie wymieniać szpilek w piastach, właśnie przez "kowalów" zwanych wulkanizatorami, którzy tylko pneumatykiem się posługują bo koła mają być zmienione w 5 minut bo "panie kolejny klient czeka". Dodatkowo kupiłem zestaw śrub zabezpieczających do których w ogóle nie można używać pneumatyka, bo któregoś razu może być "kuku" z odkręceniem i szybko się je zniszczy.

Z góry dziękuję za jakieś namiary w W-wie.

Pozdrawiam,
Uzywanie klucza pneumatycznego to nie jest problem, tylko trzeba to robic z niskim momentem, a potem poprawiac kluczem dynamometrycznym, i nie bedzie problem szpilek. Perelki bez pneumatyka nie znajdziesz juz pewnie. pozdr

HAAA i tu sie mylisz bo ja zawsze po wymienie , klocków/tarcz/opon, czy po jakim kolwiek sciagnieciu koła uzywam dynamometru, ale to byś musial do zielonej przyjechac ;p mało tego Koło mojego getta jak to szanowny WRC nazwał moje miejsce zamieszkania jest jeden zakład, ktory uzywa kluczy dynamomentrycznych, to jeszcze nie umarło :)

Irys
Stara się...
Stara się...
Posty: 70
Rejestracja: 12 lut 2016, 21:35
Model: Avensis T25
Silnik: 1,8 benzyna

Re: Specyficzny zakład wulkanizatorski-szczegóły w środku-W-

Post autor: Irys »

disaster3 pisze:dostałem już namiar na fajną grzechotkę, zastanawiam się czy jej nie kupić i samemu zmieniać sobie koła a mam w 2ch autach.
Kup, nie majątek, przetestuj, może trafisz na trwalszą niż moja. Ten klucz naprawdę kilka razy bardzo się przydał.

Dominik84
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 161
Rejestracja: 15 sty 2013, 20:13
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D
Lokalizacja: Warszawa

Re: Specyficzny zakład wulkanizatorski-szczegóły w środku-W-

Post autor: Dominik84 »

Co do wulkanizacji na Conrada zawsze tam przekładam opony. Ale do rzeczy- używają tam niestety pneumata przy dokręcaniu kół. Chociaż jakbyś pogadał i powiedział o co chodzi to może zwykłym by dokręcili.

Awatar użytkownika
matt28
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 385
Rejestracja: 30 sty 2009, 01:16
Model: Avensis T27 1.8
Silnik: 2ZR
Lokalizacja: z Gór

Re: Specyficzny zakład wulkanizatorski-szczegóły w środku-W-

Post autor: matt28 »

Mam trzy klucze dynamometryczne, jeden to Britool za około 750 zł, zwykły z Lidla za 150 zł, oraz mały, TengTools do świec.
Powiem szczerze, nie zauważyłem żadnej różnicy pomiędzy drogim a tanim, a używam je przy każdym dokręcaniu kół.
Avensis nr.3 - Business Edition 1.8 V-matic 2015
Obrazek

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17187
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: Specyficzny zakład wulkanizatorski-szczegóły w środku-W-

Post autor: wrc »

Gdybyś miał warsztat wulkanizatorki to byś zauważył. Wiele kluczy nie wytrzymuje jak musi 10 godzin dziennie pracować. Do domu różnic nie będzie. pozdr

ODPOWIEDZ