Nierównomierne obroty silnika

leon73
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 04 kwie 2014, 17:44
Model: Avensis T27
Silnik: 1.8 benzyna

Nierównomierne obroty silnika

Post autor: leon73 »

Witam mam problem z avką a mianowicie podczas zmiany biegów gdy wciskam pedał sprzęgła zwiększają się obroty do ok.1800 a następnie po ok 2-3 sekundach wskazówka obrotomierza spada do 1000obr problem występuje przy każdorazowej zmianie biegów oraz gdy wrzucam na tzw luz bieg jałowy, przy zmianie biegów nie trzymam nogi na pedale gazu, zdarzyło mi się ostatnio że obroty na postoju spadły po niże 500 i auto zgasło. Znajomy podpowiedział mi że może to być zanieczyszczona przepustnica lub coś może się dziać z silnikiem krokowym.

miras t27
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 13 maja 2014, 20:48
Model: avensis T27
Silnik: 1,8 benzyna, gaz

Re: Nierównomierne obroty silnika

Post autor: miras t27 »

Tak jak poradził Ci znajomy zacznij od wyczyszczenia przepustnicy. Silnika krokowego jako takiego nie ma. Przepustnica jest otwierana i
zamykana przez silniczek elektryczny (uruchamiany przez sterownik) i to on reguluje wolne obroty. Często przepustnica jej oś i gardziel pokryte są czarnym nalotem ( sadza) "dostarczanym" przez odmę z pokrywy zaworów, który skutecznie potrafi zakłucic jej prawidłową pracę i domykanie, przez co obroty mogą dostawac " kota "

miras t27
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 13 maja 2014, 20:48
Model: avensis T27
Silnik: 1,8 benzyna, gaz

Re: Nierównomierne obroty silnika

Post autor: miras t27 »

Jaki efekt ? jest poprawa??

leon73
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 04 kwie 2014, 17:44
Model: Avensis T27
Silnik: 1.8 benzyna

Re: Nierównomierne obroty silnika

Post autor: leon73 »

Na razie nic nie robiłem w tym temacie

kempes
Stara się...
Stara się...
Posty: 50
Rejestracja: 17 sty 2008, 12:03
Model: Avensis T27
Silnik: 1.8 benzyna
Lokalizacja: POLSKA

Re: Nierównomierne obroty silnika

Post autor: kempes »

Zauważyłem u mnie coś podobnego. Mianowice gdy wciskam pedał sprzęgła wskazówka obrotomierza spada do 1000obr, następnie na ok 2-3 sekundy zwiększają się obroty do ok.1800 i znów wskazówka obrotomierza spada do 1000obr. Nie traktuje tego jako usterkę ponieważ akurat przy tych 2-3 sekundach gdy zwiększają się obroty zmieniam bieg i auto płynnie przechodzi np na wyższy bieg (bez utraty mocy) . Sądziłem, że Toyota celowo zastosowała taki myk.
Ma ktoś może podobne obserwacje?

ODPOWIEDZ