Swap hamulców na większe i jeszcze coś

Modyfikacje mechaniczne/elektroniczne.
Kacpi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 04 kwie 2019, 05:28
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 3S-FE

Swap hamulców na większe i jeszcze coś

Post autor: Kacpi »

Panowie/Panie, mam pytanko.

Przeczytałem tematy na forum o hamulcach w T22 i nadal mam mętlik w głowie.

W porównaniu do drugiego auta, które mam Avensis praktycznie nie hamuje (a heble i cały układ hamulcowy są sprawne).

Myślę nad swapem hebli przednich na zaciski ATE (te na tarczę 276 mm) ew. dwutłoczek Aisin (faktycznie taki zawodny jest?) + klocek Ferodo i tarcza gładka jakaś lepsza.
I teraz tak: co potrzebuję? Zacisk + jarzmo wystarczą czy coś jeszcze potrzeba?
Druga rzecz: przewody hamulcowe są takie same w przed- i polifcie T22? Planuję dać przewody w oplocie do kompletu i nie wiem co zamówić :/

Dzięki!

Awatar użytkownika
dziadek_tadeusz
Mistrz
Mistrz
Posty: 1115
Rejestracja: 26 wrz 2007, 19:24
Model: Camry x2
Silnik: 5S-FE x2
Lokalizacja: Siedlce

Re: Swap hamulców na większe i jeszcze coś

Post autor: dziadek_tadeusz »

Dwutłoczek jakoś częściej potrafi się zapiec, ale jak zrobisz od razu czyszczenie to spokój będzie na długo.

Potrzeba zacisk, jarzmo, blaszki do klocków. Przewody są takie same.

A co z tyłem?
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.

Kacpi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 04 kwie 2019, 05:28
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 3S-FE

Re: Swap hamulców na większe i jeszcze coś

Post autor: Kacpi »

dziadek_tadeusz pisze:Dwutłoczek jakoś częściej potrafi się zapiec, ale jak zrobisz od razu czyszczenie to spokój będzie na długo.

Potrzeba zacisk, jarzmo, blaszki do klocków. Przewody są takie same.

A co z tyłem?

Co do tyłu myślałem nad przełożeniem tarcz z polifta (czyli trzeba kupić zwrotnice z linkami i zaciskami całe?)

Awatar użytkownika
SaRiM87
Stara się...
Stara się...
Posty: 31
Rejestracja: 27 mar 2012, 08:30
Model: Avensis T25
Silnik: 2.0 D4D 1CD
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Swap hamulców na większe i jeszcze coś

Post autor: SaRiM87 »

Moim zdaniem tyłu nie ma co ruszać, bo i tak mają nikły udział w hamowaniu, to taki spowalniacz. Spróbuj może tarcze i zaciski od T25 D4D, tarcza jest 295 mm z tego co pamiętam. Ja u siebie wstawiłem tarcze nacinane sprowadzane z UK, klocki fast road, przewody w oplocie i płyn hamulcowy ATE. Jest lepiej, ale szału nie ma w porównania chociażby do C-max mojego taty....

Awatar użytkownika
PabuloN
Stara się...
Stara się...
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2018, 23:12
Model: Avensis T22
Silnik: 1CDFTV -> 3sgte
Lokalizacja: Gdynia

Re: Swap hamulców na większe i jeszcze coś

Post autor: PabuloN »

SaRiM87 pisze:Moim zdaniem tyłu nie ma co ruszać, bo i tak mają nikły udział w hamowaniu, to taki spowalniacz. Spróbuj może tarcze i zaciski od T25 D4D, tarcza jest 295 mm z tego co pamiętam. Ja u siebie wstawiłem tarcze nacinane sprowadzane z UK, klocki fast road, przewody w oplocie i płyn hamulcowy ATE. Jest lepiej, ale szału nie ma w porównania chociażby do C-max mojego taty....
Dokładnie i do tego pasują P&P. Robią niesamowitą robotę, mam u siebie na tarczach nawiercanych i nacinanych do tego dodatkowo oplot. Hamuje żyleta. Ale ponieważ idę powoli dalej w moc to i hebel będzie się zmieniał, dlatego mój kierunek to Brembo z BMW E38.
Avensis T22/Caldina by Pawulon -> http://avensis.info/viewtopic.php?t=27811

Awatar użytkownika
dziadek_tadeusz
Mistrz
Mistrz
Posty: 1115
Rejestracja: 26 wrz 2007, 19:24
Model: Camry x2
Silnik: 5S-FE x2
Lokalizacja: Siedlce

Re: Swap hamulców na większe i jeszcze coś

Post autor: dziadek_tadeusz »

SaRiM87 pisze:Moim zdaniem tyłu nie ma co ruszać, bo i tak mają nikły udział w hamowaniu, to taki spowalniacz. Spróbuj może tarcze i zaciski od T25 D4D, tarcza jest 295 mm z tego co pamiętam. Ja u siebie wstawiłem tarcze nacinane sprowadzane z UK, klocki fast road, przewody w oplocie i płyn hamulcowy ATE. Jest lepiej, ale szału nie ma w porównania chociażby do C-max mojego taty....
Zmień zdanie ;) Jedno dobre hamowanie i bębny się przegrzeją.
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.

Awatar użytkownika
SaRiM87
Stara się...
Stara się...
Posty: 31
Rejestracja: 27 mar 2012, 08:30
Model: Avensis T25
Silnik: 2.0 D4D 1CD
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Swap hamulców na większe i jeszcze coś

Post autor: SaRiM87 »

Jeżeli sprzęt ma być upalany na torze, to masz racje, bębny odpadają.... ale do normalnej jazdy? Ja się jeszcze nie spotkałem, żeby bębny się przegrzały. Wydaje mi się, że Kacpi chce polepszyć skuteczność hamulca w użytkowaniu codziennym....

Awatar użytkownika
dziadek_tadeusz
Mistrz
Mistrz
Posty: 1115
Rejestracja: 26 wrz 2007, 19:24
Model: Camry x2
Silnik: 5S-FE x2
Lokalizacja: Siedlce

Re: Swap hamulców na większe i jeszcze coś

Post autor: dziadek_tadeusz »

Zapraszam do siebie to Cię przewiozę autem z przegrzanymi bębnami.

Nie znasz dnia ani godziny kiedy hamulce mogą być w 100% :-D
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.

Tanatos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2018, 21:34
Model: T27
Silnik: 2.0 disel

Re: Swap hamulców na większe i jeszcze coś

Post autor: Tanatos »

mam t27 i d4d 2.0 i chciałem założyć do niej hamulce od 2.2.
Moje pytanie jest w zasadzie proste. czy części od 2.2 będą mi pasowały do 2.0 , a konkretnie
czy rozstaw otworów na śruby w jarzmie od 2.2 jest taki sam jak w 2.0

Awatar użytkownika
jozekpunktak
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 195
Rejestracja: 24 mar 2008, 14:27
Model: ave T27/corolla E15
Silnik: 1AD-FTV+bonus
Lokalizacja: warszawa

Re: Swap hamulców na większe i jeszcze coś

Post autor: jozekpunktak »

Tanatos pisze:mam t27 i d4d 2.0 i chciałem założyć do niej hamulce od 2.2.
Moje pytanie jest w zasadzie proste. czy części od 2.2 będą mi pasowały do 2.0 , a konkretnie
czy rozstaw otworów na śruby w jarzmie od 2.2 jest taki sam jak w 2.0
Piasta różni się tylko między benzyną a dieslem, hamulce 320mm podejdą P&P przerabiałem u siebie.
Potrzebujesz jarzma, zaciski, tarcze i klocki, jak chcesz to mam taki zestaw do sprzedania info PW

ODPOWIEDZ