[t27] 1.6, 1.8, 2.0: czy da sie zalozyc instalacje gazowa?

Wszystko o LPG
kamyk
Guru
Guru
Posty: 2839
Rejestracja: 01 lip 2008, 09:21
Model: t25 przed i po fl
Silnik: 1cd i 1ad
Lokalizacja: Gdynia

[t27] 1.6, 1.8, 2.0: czy da sie zalozyc instalacje gazowa?

Post autor: kamyk »

witam
szukalem i nie znalazlem jak w temacie....

[ Dodano: 2010-05-18, 23:51 ]
najwyzej do zakup t27 przeniosa....once kozie death
Ostatnio zmieniony 19 maja 2010, 08:21 przez kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomi 71
Spamer
Spamer
Posty: 3527
Rejestracja: 19 lut 2010, 00:10
Model: T27
Silnik: 1.8 147KM
Lokalizacja: Wrocław

Re: czy do t27 1.6 gaz sie da?

Post autor: tomi 71 »

kamyk pisze:witam
szukalem i nie znalazlem jak w temacie....

[ Dodano: 2010-05-18, 23:51 ]
najwyzej do zakup t27 przeniosa....once kozie death
Jak dla mnie to bzdura sam pomysł 1.6 +gaz .......to może lepiej już sobie chulajnoge kupić :hihihi: ........ a czy da się? wszystko się da :tak:
http://avensis.info/viewtopic.php?f=64&t=6686 -----------Zaglądnij do mojego tematu tutaj
Obrazek

kamyk
Guru
Guru
Posty: 2839
Rejestracja: 01 lip 2008, 09:21
Model: t25 przed i po fl
Silnik: 1cd i 1ad
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: kamyk »

tomi 71 pisze:Jak dla mnie to bzdura sam pomysł 1.6 +gaz
a dlaczego?

[ Dodano: 2010-05-18, 23:59 ]
dizel w gore gaz stoi ja robie 100-150tys rocznie wiec dlaczego mam wy....c z 20tys wiecej w roku tylko dlatego ze ropa poszla z 3.5 na 4.5... a t27 mozna juz za 13e netto kupic....

Awatar użytkownika
tomi 71
Spamer
Spamer
Posty: 3527
Rejestracja: 19 lut 2010, 00:10
Model: T27
Silnik: 1.8 147KM
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tomi 71 »

kamyk pisze:
tomi 71 pisze:Jak dla mnie to bzdura sam pomysł 1.6 +gaz
a dlaczego?
czym się chce "ktoś" sugerować gazując 1.6 ? to i tak najsłabszy z silników więc i oszczędność paliwa chyba znikoma...... rozumiem 2.0 czy 2.5 silniki przykładowe to ok ,ale 1.6 -to już lepiej trzeba było kupić jakieś 1.4 i w mniejszej budzie . Dlamnie profanacja avena z takim silnikiem i budą. "jestem zdecydowanym przeciwnikiem gazu" :chytry: chyba ,że cel był inny ...........
http://avensis.info/viewtopic.php?f=64&t=6686 -----------Zaglądnij do mojego tematu tutaj
Obrazek

kamyk
Guru
Guru
Posty: 2839
Rejestracja: 01 lip 2008, 09:21
Model: t25 przed i po fl
Silnik: 1cd i 1ad
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: kamyk »

Dlamnie profanacja avena z takim silnikiem i budą. "jestem zdecydowanym przeciwnikiem gazu" :chytry: chyba ,że cel był inny ...........
celem jest oszczednosc kasy, a aveny dla mnie to narzedzia pracy a nie obiekty kultu fakt cenie je za niezawodnosc ale interesuje mnie czy zamiast beni po 5 nie wystarczy gazio po 2... wystarczy ze ich pan zamiast browara z biedrony popija male leszki

Awatar użytkownika
tomi 71
Spamer
Spamer
Posty: 3527
Rejestracja: 19 lut 2010, 00:10
Model: T27
Silnik: 1.8 147KM
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tomi 71 »

kamyk pisze:
Dlamnie profanacja avena z takim silnikiem i budą. "jestem zdecydowanym przeciwnikiem gazu" :chytry: chyba ,że cel był inny ...........
celem jest oszczednosc kasy, a aveny dla mnie to narzedzia pracy a nie obiekty kultu fakt cenie je za niezawodnosc ale interesuje mnie czy zamiast beni po 5 nie wystarczy gazio po 2... wystarczy ze ich pan zamiast browara z biedrony popija male leszki
JEżeli traktujesz auto jako narzędzie pracy i robisz takie trasy to faktycznie niema co się przejmować i zakładać gaz na efekty poczekamy później ......... i jestem ciekaw opinii innych bo temat ciekawy. pozdrawiam :ok:
http://avensis.info/viewtopic.php?f=64&t=6686 -----------Zaglądnij do mojego tematu tutaj
Obrazek

topolxd
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 108
Rejestracja: 02 mar 2009, 10:28
Lokalizacja: dsfdsf

Post autor: topolxd »

sam widzisz moze podczas uzytkowania samochod bedzie jezdzil tak jak tobie w palnik da i leszek i piwo z biedronki ale efekty po czasie eksploatacja lub rano gazie i piwie z biedrony juz gorsze

Awatar użytkownika
natterr
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 820
Rejestracja: 17 cze 2009, 13:07
Model: T27
Silnik: 2.2 program by HEKO
Lokalizacja: Slaskie

Post autor: natterr »

tomi 71 pisze:
kamyk pisze:
tomi 71 pisze:Jak dla mnie to bzdura sam pomysł 1.6 +gaz
a dlaczego?
czym się chce "ktoś" sugerować gazując 1.6 ? to i tak najsłabszy z silników więc i oszczędność paliwa chyba znikoma...... rozumiem 2.0 czy 2.5 silniki przykładowe to ok ,ale 1.6 -to już lepiej trzeba było kupić jakieś 1.4 i w mniejszej budzie . Dlamnie profanacja avena z takim silnikiem i budą. "jestem zdecydowanym przeciwnikiem gazu" :chytry: chyba ,że cel był inny ...........
W sumie oszczednosc paliwa znikoma? Dlaczego - nawet jak masz 1.6 to przeciez gaz masz ponad x2 taniej niz benzyne. Liczac, ze spali 20% wiecej gazu i przy jego przebiegach - to nie ma sie co zastanawiac. Tyle tylko, ze co z gwarancja? Nie slyszalem zeby w ASO toyoty sprzedawali zagazowane aveny.
Obrazek

Awatar użytkownika
janju
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 247
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:47
Model: AVENSIS T22 KOMBI
Silnik: D4D
Lokalizacja: GRUDZIĄDZ

Post autor: janju »

Tylko co na to następny właściciel Ave po Kamyku./Boże broń/
janju
---------------------
Nie jestem najlepszy na świecie, ale nie ma lepszego ode mnie.
Jose Mourinho o sobie

wrok
Stara się...
Stara się...
Posty: 92
Rejestracja: 23 maja 2009, 10:58
Model: T25
Silnik: 1.8 + LPG
Lokalizacja: Bialy

Post autor: wrok »

Nie rozumiem waszego zdziwienia. Oszczędność paliwa znikoma ? Nie wiem jak u was ale u mnie litr pb 95 na orlenie kosztuje 4,69 zł a litr gazu na tej samej stacji 1,96 zł. Przejechanie 100 km kosztuje mnie niecałe 17 zł. Oszczędność jest i to ogromna. Nie dla wszystkich Avensis to obiekt westchnień, chuchania i polerowania. Dla wielu, w tym dla mnie, to tylko samochód, który ma przewieźć z punktu A do B, a im taniej tym lepiej.

Kamyk - najlepiej pewnie będzie jak podjedziesz do specjalisty i tam się dowiesz co i jak.
Cięzko może być tylko z gwarancją, a w szczególności w razie awarii silnika.
Do poczytania masz tu jeszcze jeden wątek : http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=5358.
1ZZFE

Awatar użytkownika
janju
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 247
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:47
Model: AVENSIS T22 KOMBI
Silnik: D4D
Lokalizacja: GRUDZIĄDZ

Post autor: janju »

T27 to stosunkowo nowe konstrukcje i nie wiem czy fachowcy potrafią właściwie ocenić czy da się idealnie dopasoać instalacje.
janju
---------------------
Nie jestem najlepszy na świecie, ale nie ma lepszego ode mnie.
Jose Mourinho o sobie

kamyk
Guru
Guru
Posty: 2839
Rejestracja: 01 lip 2008, 09:21
Model: t25 przed i po fl
Silnik: 1cd i 1ad
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: kamyk »

janju pisze:Tylko co na to następny właściciel Ave po Kamyku./Boże broń/
skad sie bierze przekonanie ze gaz szkodzi?
moje pytanie nie mialo na celu sprowokowac dyskusji typu
"mam auto mojego zycia avena i jak bardzo bede o niego dbal" tylko chodzi mi o to czy w tym silniku 1.6 130km nie ma jakis wynazlkow
mam 2 dizle ale niestety ropa poszla o 25% w gore....
na kazdym baku place o ok 60pln wiecej
razy dwa auta razy czasem dwa tankowania
wiec w skrajnych przypadkach moge mnie to kosztowac ok 5tys pln na miesiac
wiec po roku czasu mam tego avena za darmo.....

[ Dodano: 2010-05-19, 08:27 ]
naprawde nie chce profanowac auta ktorego nie mam
po prostu przegladalem internet i pojawila sie mysl...
i potrzebuje techniczne info co to za motor
albo czy ktos juz to przerabial....

[ Dodano: 2010-05-19, 08:28 ]
Wrok dzieki zaraz sie tam zaloguje i poczytam!!!

Awatar użytkownika
ayrsen
Mistrz
Mistrz
Posty: 1363
Rejestracja: 22 lut 2007, 22:17
Lokalizacja: 3M

Post autor: ayrsen »

kamyk pisze:
janju pisze:Tylko co na to następny właściciel Ave po Kamyku./Boże broń/
skad sie bierze przekonanie ze gaz szkodzi?
Stąd, że większość osób inwestujących w instalacje gazową robi to na zasadzie dziś wydam a potem będę wyłącznie oszczędzał nie patrząc na obsługę, utrzymanie, zachowanie instalacji i podzespołów silnika w należytym stanie. Oczywiście są wyjątki od tej reguły.

Moje zdanie - T27 z silnikiem 1.6 oraz instalacją gazową i przebiegiem 150 tys. km rocznie - wg mnie nie da rady i ducha wyzionie szybciej niż się może wydawać...
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17326
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Post autor: wrc »

kamyk pisze:potrzebuje techniczne info co to za motor
stad proponuje tutaj czysto techniczna dyskusje prowadzic, i dac spokoj tekstom jakie wyzej przeczytalem ze to profanacja lub ze diesel lepszy ;-)
swoja droga tez juz nad tym sie zastanawialem kiedy sie pierwszy wpis o gazie w T27 pojawi, i o to i on :ok:

pozdr :-D

Awatar użytkownika
jozef01
Mistrz
Mistrz
Posty: 1242
Rejestracja: 12 lut 2008, 12:04
Model: WOŁGA T25
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Lokalizacja: WAW, Józefów

Post autor: jozef01 »

W teorii da się taką instalację założyć:
Np.
LANDIRENZO OMEGAS.
Taką odp. dostałem z tej firmy.

O sensowności nie będę się wypowiadał, przypomnę jedynie o luzie zaworowym.

kamyk
Guru
Guru
Posty: 2839
Rejestracja: 01 lip 2008, 09:21
Model: t25 przed i po fl
Silnik: 1cd i 1ad
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: kamyk »

no i niech sie dzieje...
oczywiscie te inne motory tez wchodza w gre...
mialem camry 2.2 z gazem na srubce miala ok 1mln km i chodzila to nie wiem czemu ave nie ma pochodzic... najwyzej silnik z angola i dalej...

g4cek
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 174
Rejestracja: 08 mar 2010, 14:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: g4cek »

Będzie chodzić znam auto co na gazie z silnikiem ze zmiennymi fazami rozrządu przeleciało juz ponad 75 tyś i jak był u mechanika na wymianie filterków od lpg to mechanik sprawdził jak sie ma silnik i wszystko było ok. Sam mam już drugie auto na lpg z takim silnikiem (zmienne fazy) i można przyczepić się do instalacji czy jej regulacji ale nie do tego że źle wpływa na silnik. Ci co mają diesle to najwięcej do powiedzenia mają o lpg, powinni wypowiadać się na innych postach odnośnie wymiany wtrysków regeneracji turbin i kół dwu masowych :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
natterr
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 820
Rejestracja: 17 cze 2009, 13:07
Model: T27
Silnik: 2.2 program by HEKO
Lokalizacja: Slaskie

Post autor: natterr »

g4cek pisze:Będzie chodzić znam auto co na gazie z silnikiem ze zmiennymi fazami rozrządu przeleciało juz ponad 75 tyś i jak był u mechanika na wymianie filterków od lpg to mechanik sprawdził jak sie ma silnik i wszystko było ok. Sam mam już drugie auto na lpg z takim silnikiem (zmienne fazy) i można przyczepić się do instalacji czy jej regulacji ale nie do tego że źle wpływa na silnik. Ci co mają diesle to najwięcej do powiedzenia mają o lpg, powinni wypowiadać się na innych postach odnośnie wymiany wtrysków regeneracji turbin i kół dwu masowych :)
Wczoraj ogladalem instalacje LPG u kolegi. Corolla 2003, silnik 1,6 albo 1,8. Ale od razu z lubryfikatorem. Podobno bez wypala gniazda zaworowe.
Obrazek

belgrano
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 210
Rejestracja: 05 wrz 2008, 16:05
Model: Avensis T25
Silnik: 1,8 VVTi LPG
Lokalizacja: Kraków

Post autor: belgrano »

Wczoraj ogladalem instalacje LPG u kolegi. Corolla 2003, silnik 1,6 albo 1,8. Ale od razu z lubryfikatorem. Podobno bez wypala gniazda zaworowe.[/quote]

Różnie z tym bywa. Środek: dobry gaziarz, zestrojenie, dobry gaz, częsta wymiana filtrów.
Ja mam gaz w Corolli i Ave oba vvti. Jeżdżę.

Awatar użytkownika
rafalko
Stara się...
Stara się...
Posty: 55
Rejestracja: 30 maja 2009, 12:33
Model: Wagon Premium + box
Silnik: 2.0 D4D - 150 KM
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: rafalko »

Zgadzam sie z przedmowcami - sam bym wolal dobra mocna benzyne na gazie niz diesla - oszczednosc jest i to ogromna a silnik - hmm - kazdy to wytrzyma pod jednym warunkiem - regulacja ma byc na lambde =1 czyli nie za bogato ani z ubogo, a negatywne opinie sa w 90% generowane przez niezadowolonych uzytkownikow ktorym pseudo gaziarze zakladaja instalacje. Znam to niestety z autopsji a obecnie sam sobie reguluje gaz (niestety nie w Toyocie), przez co moja druga fura pali na gazie i jezdzi 100% na gazie w zimie i w lato, nigdy nie mialem strzalu w kolektor a pompa paliwa jest odlaczona na stale po Pb szybko mi odparowywalo - to jest mozliwe !!!
Niedowiarkom proponuje przejrzec literature na temat gazu - ma on tez swoje zalety jak i wady, podobnie jak ON w stosunku do Pb. Jesli ktos uwaza ze gaz tak niszczy silniki to niech przekona mnie dlaczego autobusy (oczywiscie diesle) sa przerabiane na CNG i jezdza setki kkm ???

ODPOWIEDZ