[wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Wszystko o elektryce i elektronice...
Awatar użytkownika
Zupens
Mistrz
Mistrz
Posty: 1337
Rejestracja: 25 mar 2013, 15:03
Model: Avensis T25
Lokalizacja: NGI

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: Zupens »

piecia919 pisze:Witam, mam problem z ładowaniem, otóż podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka akumulatora, dojechałem do domu około 50km. Zmierzyłem miernikiem napięcie na zgaszonym silniku i wyszło 12.02v po uruchomieniu silnika spadło do 11,89v. Czy padł alternator czy regulator napięcia, a może jakiś przekaźnik od alternatora? Dzień wcześniej wymieniłem silniczek wycieraczek przednich używany bo mój strasznie głośno pracował, jadąc dziś wycieraczki pracowały non stop bo deszcz padał. Czy może mieć to coś wspólnego z alternatorem?
Miałem podobną sytuację jak padły diody prostownicze przy alternatorze i nie było lądowania. Mechanik wymienił diody i łożyska w alternatorze i wszystko wróciło do normy.

Visitor1230

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: Visitor1230 »

Stary watek odgrzebuje bo mam info. Mam monitorowanie parametrow silnika. Navi z modulem. I widze na biezaco np. napiecie ladowania. I nie jest to stala wartosc. Przynajmniej w moim silniku ( 1,6 Valvematic 1ZR FAE) jest inteligentny system ladowania aku. Jezeli wartosc na akku wynosi min 12,5V to w trakcie obciazania silnika napiecie ladowania spada do zera praktycznie. Tzn. wskazanie jest 12,5V. W traikcie odciazania silnika wzrasta do 14,8V. W trakcie np intensywnej pracy klimy trzyma sie na 14,4V.
Myslalem, ze cos jest nie tak z tym ladowaniem. Po wyjasnieniach z ASO dowiedzialem sie ze jest to system inteligentny. I tak ma dzialac. Gdyby tak nie bylo dawno juz stanalbym gdzies w polu. Napiecie aku na zgaszonym motorze utrzymuje sie zawsze 12,5V.

Awatar użytkownika
piokli
Spamer
Spamer
Posty: 6073
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:50
Model: T25FL
Lokalizacja: WWW

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: piokli »

Visitor1230 pisze:... w trakcie obciazania silnika napiecie ladowania spada do zera praktycznie. Tzn. wskazanie jest 12,5V.
W traikcie odciazania silnika wzrasta do 14,8V ...
Napięcie przy obciążeniu spada czy rośnie?
Przez napięcie ładowania rozumiesz napięcie w instalacji, czy napięcie na cewce wzbudzenia alternatora ?

Zastanawiam się gdzie ta inteligencja zdaniem ASO siedzi. To że napięcie buja się trochę w instalacji to przecież normalne. Prąd ładowania akumulatora będzie się stale zmieniał w zależności od poziomu napięcia i obciążenia alternatora, ale to wynika ze zmieniającego się obciążenia, a nie z inteligencji. Wiem, że dziś niektóre nowe samochody mają po CANie sterownie wzbudzeniem alternatora, aby trochę podbić dodatkowo napięcie w momentach zapotrzebowania na prąd, może tu też coś takiego jest.

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17085
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: wrc »

Ja to zrozumialem ze bardziej obciazony alternatorem jest silnik w fazie hamowania, a to juz ciekawe rozwiazanie. pozdr

Visitor1230

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: Visitor1230 »

Wydaje mi sie, ze to nastepne rozwiazanie pod katem eko. Jezeli nie ma nadmiernego poboru pradu napiacie ladowania buja sie od 12,5 czyli nic do 13,4. Wystepuje w trakcie stalej predkosci czyli takiego rownego turlania sie. W tym momencie wlaczam klime na maxa. Ladowanie rosnie do 14,4. Wylaczam i znowu spada. Jak wcisne gaz do dechy spada od razu do 12,5. Jak puszcze gaz i hamuje silnikiem wzrasta do 14,8. Rozumiem to tak, ze jezeli nie ma zwiekszonego odbioru pradu to system laduje aku tak zeby nie powodowac zwiekszonego zuzycia paliwa. A dane zczytuje przez OBD II.

Awatar użytkownika
piokli
Spamer
Spamer
Posty: 6073
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:50
Model: T25FL
Lokalizacja: WWW

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: piokli »

Czyli skomplikowanie prostych rzeczy, żeby naprawa była droga jak już się zepsują.

Jak będziesz jechał nocą i będziesz chciał doświetlić bardziej drogę, musisz włączyć klimę, albo przyhamować silnikiem, aby się napięcie na żarówkach podniosło ;-)

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17085
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: wrc »

Visitor1230 pisze:Wydaje mi sie, ze to nastepne rozwiazanie pod katem eko. Jezeli nie ma nadmiernego poboru pradu napiacie ladowania buja sie od 12,5 czyli nic do 13,4. Wystepuje w trakcie stalej predkosci czyli takiego rownego turlania sie. W tym momencie wlaczam klime na maxa. Ladowanie rosnie do 14,4. Wylaczam i znowu spada. Jak wcisne gaz do dechy spada od razu do 12,5. Jak puszcze gaz i hamuje silnikiem wzrasta do 14,8. Rozumiem to tak, ze jezeli nie ma zwiekszonego odbioru pradu to system laduje aku tak zeby nie powodowac zwiekszonego zuzycia paliwa. A dane zczytuje przez OBD II.
tak to wlasnie zrozumialem, i uwazam ze fajna rzecz, ale na ile to cos zmienia w bilansie zuzycia paliwa dla calego auta daje pozostaje otwarte ;-)

pozdr

miras t27
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 13 maja 2014, 20:48
Model: avensis T27

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: miras t27 »

eeeeeeh, wymyślają ci konstruktorzy ! Gdzie te stare dobre czasy kiedy wystarczyło mieć te min. 13,9 V pod obciążeniem i autko żyło?
Zastanawiam się czy to inteligentne ładowanie naprawdę przynosi wymierne oszczędności w paliwie właścicielowi samochodu czy jest to tylko kolejny inżynierski wymysł, bo jakieś novum trzeba wprowadzić, czymś zabłysnąć?

Awatar użytkownika
piokli
Spamer
Spamer
Posty: 6073
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:50
Model: T25FL
Lokalizacja: WWW

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: piokli »

"jezeli nie ma zwiekszonego odbioru pradu to system laduje aku tak zeby nie powodowac zwiekszonego zuzycia paliwa"

Ale jakie pracujący alternator powoduje dodatkowe zużycie paliwa? 1% czy mniej ?
Głupota! Jakiś pieprzony księgowy z pieprzonym ekologiem wymyślili jak zrobić coś, co nikomu do niczego nie jest potrzebne i dzięki temu wyłudzić dodatkowe pieniądze od właścicieli samochodów. Ten duet wymyślił już wcześniej koło dwumasowe.

Dodam tylko że zwykły alternator można kompleksowo naprawić za 300zł, a taki inteligentny za minimum 1300zł, bo moduł regulatora napięcia ze sterowanie ECU samochodu tyle kosztuje i występuje tylko w oryginale.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2014, 19:54 przez piokli, łącznie zmieniany 1 raz.

Visitor1230

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: Visitor1230 »

No wlasnie Piotr. Trafiles w sedno. Pewnie ten sam duet wymyslil technike start-stop, ktory daje 2% oszczednosci paliwa.

miras t27
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 13 maja 2014, 20:48
Model: avensis T27

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: miras t27 »

Marketingowa ściema. Wystarczy raz czy dwa ostrzej ruszyć ze skrzyżowania i te niby zaoszczędzone 2% i tak ulatują przez wydech a w razie awarii klient w zębach przyniesie do firmy kasę - mądrze pomyślane !!!

prunowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 02 paź 2011, 18:06
Model: avensis t25
Lokalizacja: gdynia

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: prunowski »

Witam.
Odnośnie tego wątku , polecam co jakiś czas kontrole akumulatora. Mi ostatnio padł , konkretnie to w nim cela. W sumie to i może go zajeździłem , a i ze starości pewnie też. Migające diody i wskaźniki , nawet bo udało mi się go raz odpalić a po wyłączeniu zapłonu nastała cisza. Próbowałem go naładować bo nie byłem pewny czy to on czy alternator. Na szczęście tylko akumulator ,co oszczędziło mi reanimowanie alternatora. regulator napięcia 90zł+ łożyska i inne pierdołki+robocizna to ok. 400zł. Polecam regeneracje w punktach które się na tym znaja , oszczedza to czas i kase. Nie polecam chińszczyzny , a po regeneracji zapominamy o problemie.
pozdr.

miras t27
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 13 maja 2014, 20:48
Model: avensis T27

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: miras t27 »

Jeśli chodzi o akumulatory to niestety z przykrością stwierdzam,że odchodzą w zapomnienie czasy kiedy bateria dzielnie pracowała 8 czy 10 lat. Teraz 3-4 latka i złom (ma przetrwać gwarancję ). Nawet nad renomą i doskonałą opinią od lat uznanych marek akumulatorów górę wzięła ekonomia. Producent nie ma w tym interesu by akumulator pracował przez wiele lat. Kliencie, masz przyjść i kupić nowy bo linie produkcyjne ciągle pracują i wyrób musi być sprzedany !!!!

manyz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 09 cze 2014, 17:07
Model: Avensis

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: manyz »

Witam.
Od niedawna przeglądam forum i od niedawna jestem posiadaczem Ave D4D z 2001r. Pani od której kupiłem autko wspominała, że akumulator nie jest zbyt rześki i tak też po tygodniu użytkowania rozładował się kompletnie, tzn wentylator go rozładował, był gorący dzień, trochę się zgrzał i po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika wentylator chodził jeszcze z 20-25 minut, myślałem że może ten typ tak ma czy coś, ale kiedy już nie mogłem odpalić a temp wyraźnie spadła zacząłem szukać problemu i chyba zawiesił się przekaźnik, ten z pierwszego stopnia wentylatora, bo wyjąłem, wsadziłem z powrotem i ustało. Akumulator naładowałem i jeździł tak przez następny tydzień. W sobotę padł ponownie, naładowałem i samochód do dzisiaj rano stał w garażu. Poczytałem trochę na forum i postanowiłem zacząć od zbadania go, tak więc:
aku po ładowaniu i postoju w autku przez dwie noce i dzień - 12,5v
na odpalonym silniku - 14v - 14,1v
na odpalonym z włączonymi odbiornikami spadło do 12,5 i po chwili wzrosło do 13v

Moje pytanie jest takie, rozglądać się za nowym akumulatorem czy brać się za alternator? i ewentualnie co w alternatorze? Jedni piszą o diodach inni o szczotkach z regulatorem. Czy kiepski akumulator może być przyczyną spadku napięcia po włączeniu świateł, wentylacji, radia, ogrzewania szyby...
Pozdrawiam towarzystwo

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17085
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: wrc »

Ten spadek napięcia po dwóch dniach jest duży. Klemy byly podpiete? Pozdr

manyz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 09 cze 2014, 17:07
Model: Avensis

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: manyz »

Klemy były podpięte, samochód był ładowany pod garażem, więc raz był odpalony po ładowaniu, zaparkowany w garażu i tyle. Nie wiem ile V było bezpośrednio po ładowaniu. Możliwe ze rozrusznik ciągnie więcej prądu, bo na zimnym pali lepiej niż na ciepłym (trzeba trochę pokręcić), chyba nie był nigdy regenerowany, a z tego co czytałem na forum to chyba już jego czas nadszedł. Dzisiaj przy odpalaniu zausłyszałem, że coś dziwnie "syczy" z pod maski. Gdzieś coś czytałem, że rozrusznik i syczenie mogą mieć ze sobą coś wspólnego.

Dzięki za zainteresowanie
Mariusz

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17085
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: wrc »

Naladuj i zmierz po dłuższym postoju bez podlaczonych klem. W takim przypadku akumulator nie ma prawa się rozładować. Pozdr

manyz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 09 cze 2014, 17:07
Model: Avensis

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: manyz »

Trochę nie mam jak tego zrobić. Auto codziennie jest potrzebne, a nie mam zapasowego aku żeby wrzucić na jakiś czas. Może jak kupie nowy akumulator, to z ciekawości sprawdzę stary.

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17085
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: wrc »

To odlacz chociaz klemy wieczorem do rana, zmierz napiecie po wyl. silnika, 30 min. pozniej i rano. pozdr

manyz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 09 cze 2014, 17:07
Model: Avensis

Re: [wszystkie] napięcie na akumulatorze, napięcie ładowania

Post autor: manyz »

No więc kupiłem Varte 77AH, zdziwiło mnie, że na nowym aku jest 12,5V. Jednak po odpaleniu i zgaszeniu samochodu było już 12,7V, widocznie potrzebowało strzała na start. Na odpalonym silniku nadal jest 14,00V. Po włączeniu absolutnie wszystkiego co mi przyszło do głowy, przy włączonym silniku pokazuje 12,8. Jak zostawiłem światła, radio, nawiew i klime, czyli to co się normalnie używa było 13,8 i spadało do 13,2 kiedy załączał się wentylator od klimy. Czy to trochę nie za mało? Akumulator będzie się odpowiednio doładowywał?

ODPOWIEDZ