Akumulator
- MaŁy_RaDeK
- Administrator
- Posty: 2352
- Rejestracja: 09 lut 2007, 22:47
- Model: Avensis T27
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
Akumulator
Doskonała instrukcja obsługi akumulartora (w języku angielskim).
Zawiera wiele przydatnych informacji, a między innymi: testowanie, ładowanie, czyszczenie, uzupełnianie wody, itp.
Dzięki nim utrzymasz akumulator w doskonałym stanie przez długi czas...
Plik Akumulator1.pdf
Opis budowy i zasady działania akumulatora (w języku angielskim).
Plik Akumulator2.pdf
Zawiera wiele przydatnych informacji, a między innymi: testowanie, ładowanie, czyszczenie, uzupełnianie wody, itp.
Dzięki nim utrzymasz akumulator w doskonałym stanie przez długi czas...
Plik Akumulator1.pdf
Opis budowy i zasady działania akumulatora (w języku angielskim).
Plik Akumulator2.pdf
Ostatnio zmieniony 06 lis 2007, 20:02 przez MaŁy_RaDeK, łącznie zmieniany 5 razy.
- MaŁy_RaDeK
- Administrator
- Posty: 2352
- Rejestracja: 09 lut 2007, 22:47
- Model: Avensis T27
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
Mam u siebie akumulator QUAND Hybrid 60 Ah/600A.
Muszę powiedzieć, że "kręci" całkiem dobrze
www.quand.pl
Muszę powiedzieć, że "kręci" całkiem dobrze

www.quand.pl
Centra Futura CF04 62Ah 640A
Jeździ ktoś z Was na tym? Jakieś opinie, czy warto?
http://www.allegro.pl/item228020773_aku ... orzow.html
Jeździ ktoś z Was na tym? Jakieś opinie, czy warto?
http://www.allegro.pl/item228020773_aku ... orzow.html
Pozdrawiam,
dziki
dziki
- MaŁy_RaDeK
- Administrator
- Posty: 2352
- Rejestracja: 09 lut 2007, 22:47
- Model: Avensis T27
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
- d15
- Zaawansowany
- Posty: 735
- Rejestracja: 25 sie 2007, 17:15
- Model: Auris FL Premium +
- Silnik: 1,33 VVT-i
- Lokalizacja: Opole
Ten aku kupiłem jeszcze do mojej Feli (skoda Felicja 1,9d glx) a przed sprzedażą przełozyłem go do Ave. Efekt był całkiem oczywisty - Ave kręciła jak należy, a Fela (z silnikiem VW) od pierwszego przekręcenia.
A jeśli chodzio doładowanie, zawsze można go podłączy pod prostownik na kilka godzin...to pomaga
A jeśli chodzio doładowanie, zawsze można go podłączy pod prostownik na kilka godzin...to pomaga

- lukrobax
- Coś wie...
- Posty: 203
- Rejestracja: 28 sie 2007, 14:54
- Model: Avensis T25
- Silnik: 1AD-FTV
- Lokalizacja: Warszawa
Ja po 5 zimach na seryjnym akumulatorze nie daje mu już żadnych szans przetrwania tej zimy...
Czy zna może ktoś z Was parametry SERYJNEGO akumulatora jaki był kładziony do Avensisów 2,0 D4D z 2002r (T22)
i ewentualnie proszę o rady jaki akumulator kupić, jakie są ceny... wolał bym raczej nie przepłacić...
[ Dodano: 2007-11-06, 14:37 ]
No dobra, nikt sie nie kwapi odpowiadać to może inaczej zadam pytanie...
Czy myślicie że taki akumulator ma sens do Avensis 2.0 D4D:
GIGAWATT produkowany przez firmę BOSCH
Pojemność: 72Ah
Prąd Rozruchu: 680A
Czy zna może ktoś z Was parametry SERYJNEGO akumulatora jaki był kładziony do Avensisów 2,0 D4D z 2002r (T22)
i ewentualnie proszę o rady jaki akumulator kupić, jakie są ceny... wolał bym raczej nie przepłacić...
[ Dodano: 2007-11-06, 14:37 ]
No dobra, nikt sie nie kwapi odpowiadać to może inaczej zadam pytanie...
Czy myślicie że taki akumulator ma sens do Avensis 2.0 D4D:
GIGAWATT produkowany przez firmę BOSCH
Pojemność: 72Ah
Prąd Rozruchu: 680A
- MaŁy_RaDeK
- Administrator
- Posty: 2352
- Rejestracja: 09 lut 2007, 22:47
- Model: Avensis T27
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
Żelowy przede wszystkim stosuje się tam gdzie jest potrzeba poboru prądu bez doładowywania go prądnicami lub alternatorem (idealny do silników elektrycznych łodzi wędkarskich itp.) Bardzo drogi ale wytrzymały. Dobry „aku” żelowy to wydatek przekraczający „tysia”.Łukasz pisze:akumulator zelowy od kwasowego ??
Pozdowionko!!
[ Dodano: 2007-11-09, 11:52 ]
Aby przybliżyć problem AKU wrzucę trochę niezbędnych informacji – bo z powyższego co przeczytałem mogę wnioskować że chyba się przydadzą!!!
1. Musimy zawsze kupować akumulator o pojemności określonej przez producenta. (W innym przypadku możemy zniszczyć baterie. Za mała pojemność doprowadzi bowiem do wygotowania elektrolitu na skutek zbyt dużego ładowania i tzw. opadu masy, czyli zniszczenia akumulatora nie uznawanego żadną gwarancją. Jeżeli tych wartości nie znajdziemy, to trzeba odszukać instrukcję obsługi maszyny i znaleźć zalecenia producenta odnoszące się do akumulatorów. Będzie tam podana pojemność w amperogodzinach.) – i tak dla przykładu do mojej ave 2,0 silnik 3Sfe z 98 (benzyna) producent zaleca Aku 55Ah i wg wyjaśnień w serwisie - Aku o wyższym parametrze Ah będzie niedoładowany!!! Nie biorąc pod uwagę stanu alternatora (czyli jak ładuje) i sposobu użytkowania (np. jazdy na krótkich odcinkach w mieście).
2. Jeden z najważniejszych parametrów AKU i sprawiający dużo kłopotów, bo podawany w różnych normach, jest parametr określający prąd zmienny rozruchu wyrażany w amperach. Na nowych akumulatorach znajdziemy informację na ten temat podaną na 3-4 sposoby. Warto je poznać, bo mogą zapędzić laika w kozi róg. To ten parametr decyduje jak odpali nam maszyna zimą podczas trzaskającego mrozu. Niestety normy określające prąd zimnego rozruchu znacznie się od siebie różnią.
Najbardziej rygorystyczna jest niemiecka norma przemysłowa - DIN. Według jej założeń w pełni naładowany akumulator zostaje wyładowany za pomocą prądu pobierczego w tempera turze -18o C do 6 V. Napięcie po 30 sekundach powinno wtedy wynosić przynajmniej 9 V. Na drugim miejscu pod względem wartości liczbowych norm prądów rozruchu znajduje się wersja Międzynarodowej Komisji Elektrotechnicznej - IEC. Jej test przeprowadzany jest podobnie jak niemiecki, ale po rozładowaniu akumulatora w temperaturze -18o C napięcie po 60 sekundach powinno wynosić 8,4 V. Od podanych norm odbiegają normy EN i SAE, których prądy rozruchu wychodzą znacznie wyższe. Norma europejska (EN) przewiduje osiągnięcie czasu wyładowania akumulatora po wyładowaniu prądem pobierczym w temperaturze -18o C przy napięciu końcowym ładowania wynoszącym 7,5 V w przynajmniej 10 sekund. Natomiast norma amerykańska (SAE) oznacza czas wyładowania akumulatora do 7,2 V prądem pobierczym w temperaturze -18o C. Powinien on wynosić przynajmniej pół minuty.
Informacje te niewiele jeszcze mówią, ale po porównaniu przedstawionych norm zamieszczonym w tabeli stają się użyteczne w praktyce. Okazuje się bowiem, że np. prąd rozruchu podany według normy DIN na poziomie 700 A odpowiada wartości 810 A normy IEC, 1170 A normy EN i 1250 A normy SAE.
Nie trzeba oczywiście uczyć się tych wartości na pamięć, ale udając się do sklepu po nowe akumulatory warto taką tabelę ze sobą zabrać. Wtedy wysoka wartość prądu rozruchu podana na jednym akumulatorze według normy np. SAE, a niższa na drugim według normy np. IEC pozwoli nam obiektywnie porównać te baterie pod kątem możliwości odpalania zimnego silnika.
tabelka:
Norma Międzynar. Kom. Europ. IEC (A), Norma europ. EN (A), Norma niemiecka DIN (A), Norma ameryk. SAE (A)
65; 100; 60; 100;
95; 140; 85; 150;
130; 180; 110; 200;
160; 230; 140; 250;
195; 280; 170; 300;
225; 330; 200; 350;
260; 360; 225; 400;
290; 420; 255; 450;
325; 480; 280; 500;
355; 520; 310; 550;
390; 540; 335; 600;
420; 600; 365; 650;
450; 640; 395; 700;
485; 680; 420; 750;
515; 760; 450; 800;
550; 790; 480; 850;
580; 860; 505; 900;
615; 900; 535; 950;
645; 940; 560; 1000;
680; 1000; 590; 1050;
710; 1040; 620; 1100;
745; 1080; 645; 1150;
775; 1150; 675; 1200;
810; 1170; 700; 1250;
840; 1220; 730; 1300;
870; 1270; 760; 1350;
905; 1320; 790; 1400;
935; 1360; 815; 1450;
Pozdrawiam wszystkich!!!
- MaŁy_RaDeK
- Administrator
- Posty: 2352
- Rejestracja: 09 lut 2007, 22:47
- Model: Avensis T27
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli ktoś zna niemiecki, to niech koledze przetłumaczy...
Ja znalazłem tylko tyle po polsku:
"Nowoczesna technologia. Dla ponad 900 modeli samochodów osobowych wystarczy tylko 5 modeli bezobsługowych akumulatorów Uni Bull. W ten sposób handlowiec oszczędza na powierzchni magazynowej, a tym samym zmniejsza także koszty Akumulatory charakteryzuje uniwersalne zastosowanie dzięki okrągłym biegunom lub biegunom typu Ford oraz dzięki dającej się dostosować listwie dna akumulatora z dodatkowym adapterem. Wygodne uchwyty służą jednocześnie jako osłona biegunów. Mocne strony sprawdzonego akumulatora Uni Bull zostały dodatkowo udoskonalone. Akumulator posiada w chwili obecnej 30% większą moc oraz membranę GORE, która służy jako opatentowana ochrona przed wylaniem się elektrolitu."
BANNER Uni Bull Starterbatterie 12 V 69 Ah 520 A KFZ Autobatteri
Im Verhältnis zu den oben angeführten Batterien verbesserte Werte 69 Ah 520 A !
Die absolut wartungsfreie Universalstarterbatterie mit patentiertem ACCUSAFE Auslaufschutz und Reincalcium-Technologie. NEU - die 5. Generation.
Banner setzt mit der neuen Uni Bull Maßstäbe im Batteriebau. In der neuen Banner Uni Bull stecken über 60 Jahre Forschungs- und Entwicklungskompetenz. Die bekannten Stärken der Uni Bull wurden ausgebaut, die Leistung um 30 % erhöht und erstmals wird eine Batterie mit einer Gore-Membrane als Auslaufschutz ausgestattet.
Uni Bull Produktvorteile auf einen Blick:
Absolute Wartungsfreiheit.
30 % mehr Power.
Perfekter Einbau in mehr als 900 Kfz-Modelle.
Geeignet für Ford PKW.
Die Uni Bull startet zuverlässig auch bei extremen Temperaturen.
Hohe Betriebssicherheit.
Umweltfreundlich. Gefüllt und geladen!
12 Monate Lagerzeit.
ACCUSAFE Auslaufschutz
Entstehende Gase werden durch den Aerosolabscheider von Säurepartikeln getrennt. Gase können durch die Membrane entweichen, Restsäure wird zurückgehalten. Der Accusafe Auslaufschutz enthält Membrane der Firma Gore, Hersteller von GORE-TEX Bekleidung.
ACCUSAFE Auslaufschutz – Die Vorteile auf einen Blick:
Säureauslaufgeschützt und kippsicher.
Kombiniert Umweltsicherheit der Rekombinationsbatterie und Robustheit der Batterie mit flüssigem Elektrolyt.
Keine Korrosions- und Verätzungsgefahr durch austretende Säuredämpfe.
Kein Eindringen von Fremdflüssigkeiten.
Explosionssicher bei externer Zündquelle.
Bei starker Überladung öffnet sich die Membrane wie ein Sicherheitsventil
Ja znalazłem tylko tyle po polsku:
"Nowoczesna technologia. Dla ponad 900 modeli samochodów osobowych wystarczy tylko 5 modeli bezobsługowych akumulatorów Uni Bull. W ten sposób handlowiec oszczędza na powierzchni magazynowej, a tym samym zmniejsza także koszty Akumulatory charakteryzuje uniwersalne zastosowanie dzięki okrągłym biegunom lub biegunom typu Ford oraz dzięki dającej się dostosować listwie dna akumulatora z dodatkowym adapterem. Wygodne uchwyty służą jednocześnie jako osłona biegunów. Mocne strony sprawdzonego akumulatora Uni Bull zostały dodatkowo udoskonalone. Akumulator posiada w chwili obecnej 30% większą moc oraz membranę GORE, która służy jako opatentowana ochrona przed wylaniem się elektrolitu."
BANNER Uni Bull Starterbatterie 12 V 69 Ah 520 A KFZ Autobatteri
Im Verhältnis zu den oben angeführten Batterien verbesserte Werte 69 Ah 520 A !
Die absolut wartungsfreie Universalstarterbatterie mit patentiertem ACCUSAFE Auslaufschutz und Reincalcium-Technologie. NEU - die 5. Generation.
Banner setzt mit der neuen Uni Bull Maßstäbe im Batteriebau. In der neuen Banner Uni Bull stecken über 60 Jahre Forschungs- und Entwicklungskompetenz. Die bekannten Stärken der Uni Bull wurden ausgebaut, die Leistung um 30 % erhöht und erstmals wird eine Batterie mit einer Gore-Membrane als Auslaufschutz ausgestattet.
Uni Bull Produktvorteile auf einen Blick:
Absolute Wartungsfreiheit.
30 % mehr Power.
Perfekter Einbau in mehr als 900 Kfz-Modelle.
Geeignet für Ford PKW.
Die Uni Bull startet zuverlässig auch bei extremen Temperaturen.
Hohe Betriebssicherheit.
Umweltfreundlich. Gefüllt und geladen!
12 Monate Lagerzeit.
ACCUSAFE Auslaufschutz
Entstehende Gase werden durch den Aerosolabscheider von Säurepartikeln getrennt. Gase können durch die Membrane entweichen, Restsäure wird zurückgehalten. Der Accusafe Auslaufschutz enthält Membrane der Firma Gore, Hersteller von GORE-TEX Bekleidung.
ACCUSAFE Auslaufschutz – Die Vorteile auf einen Blick:
Säureauslaufgeschützt und kippsicher.
Kombiniert Umweltsicherheit der Rekombinationsbatterie und Robustheit der Batterie mit flüssigem Elektrolyt.
Keine Korrosions- und Verätzungsgefahr durch austretende Säuredämpfe.
Kein Eindringen von Fremdflüssigkeiten.
Explosionssicher bei externer Zündquelle.
Bei starker Überladung öffnet sich die Membrane wie ein Sicherheitsventil
Sklep z AKU BANNER:
http://www.autometa.com.pl/czesci/akumulator/baner.html
Pozdrawiam!!
A tu znalazlem jeszcze cos takiego:
http://www.akumulatory.sklep.pl/go/_info/?id=271
Uni Bull 69Ah/540A
Producent: Banner
Absolutnie bezobsługowy
Zastosowanie stopów wapniowych HIGH TECH w miejsce tradycyjnych stopów antymonowych redukuje zużycie wody do minimum. Dlatego akumulatory Uni bull są absolutnie bezobsługowe.
30% Więcej mocy
Obliczona komputerowo konstrukcja elektrod, powiększone przekroje przewodów i nowa generacja oddzielaczy obniżają opór wewnętrzny akumulatora. W połšczeniu z nową, zoptymalizowaną recepturą masy czynnej oznacza to znaczne podwyższenie mocy.
Doskonały montaż
Poprzez czterobiegunowe wykonanie z uniwersalnym połączeniem biegunów oraz z zamontowanym adapterem dolnej listwy mocującej Uni Bull nadaje się doskonale do ponad 900 modeli samochodów (połšczenie prawy, lewy plus; bieguny okrągłe i płaskie; listwa mocująca B3,B4). Osłona biegunów Uni Bull chroni akumulator przed zwarciami, stanowiąc równocześnie wygodny uchwyt.
Dostosowanie do samochodów osobowych Ford
Typ biegunów 19/Ford Uni Bull oraz zastosowanie nowej technologii wapnia spełnia wymagania nowej technologii samochodów osobowych Ford.
Wysokie bezpieczeństwo eksploatacji
Połączenie płytek z dnem obudowy zabezpiecza akumulator Uni Bull przed zwarciami i wibracjami.
http://www.autometa.com.pl/czesci/akumulator/baner.html
Pozdrawiam!!
A tu znalazlem jeszcze cos takiego:
http://www.akumulatory.sklep.pl/go/_info/?id=271
Uni Bull 69Ah/540A
Producent: Banner
Absolutnie bezobsługowy
Zastosowanie stopów wapniowych HIGH TECH w miejsce tradycyjnych stopów antymonowych redukuje zużycie wody do minimum. Dlatego akumulatory Uni bull są absolutnie bezobsługowe.
30% Więcej mocy
Obliczona komputerowo konstrukcja elektrod, powiększone przekroje przewodów i nowa generacja oddzielaczy obniżają opór wewnętrzny akumulatora. W połšczeniu z nową, zoptymalizowaną recepturą masy czynnej oznacza to znaczne podwyższenie mocy.
Doskonały montaż
Poprzez czterobiegunowe wykonanie z uniwersalnym połączeniem biegunów oraz z zamontowanym adapterem dolnej listwy mocującej Uni Bull nadaje się doskonale do ponad 900 modeli samochodów (połšczenie prawy, lewy plus; bieguny okrągłe i płaskie; listwa mocująca B3,B4). Osłona biegunów Uni Bull chroni akumulator przed zwarciami, stanowiąc równocześnie wygodny uchwyt.
Dostosowanie do samochodów osobowych Ford
Typ biegunów 19/Ford Uni Bull oraz zastosowanie nowej technologii wapnia spełnia wymagania nowej technologii samochodów osobowych Ford.
Wysokie bezpieczeństwo eksploatacji
Połączenie płytek z dnem obudowy zabezpiecza akumulator Uni Bull przed zwarciami i wibracjami.