Akumulator

Wszystko o elektryce i elektronice...
Awatar użytkownika
MaŁy_RaDeK
Administrator
Administrator
Posty: 2349
Rejestracja: 09 lut 2007, 22:47
Model: Avensis T27
Lokalizacja: Warszawa

Akumulator

Post autor: MaŁy_RaDeK »

Doskonała instrukcja obsługi akumulartora (w języku angielskim).
Zawiera wiele przydatnych informacji, a między innymi: testowanie, ładowanie, czyszczenie, uzupełnianie wody, itp.
Dzięki nim utrzymasz akumulator w doskonałym stanie przez długi czas...

Plik Akumulator1.pdf


Opis budowy i zasady działania akumulatora (w języku angielskim).

Plik Akumulator2.pdf
Ostatnio zmieniony 06 lis 2007, 20:02 przez MaŁy_RaDeK, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
MaŁy_RaDeK
Administrator
Administrator
Posty: 2349
Rejestracja: 09 lut 2007, 22:47
Model: Avensis T27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaŁy_RaDeK »

Mam u siebie akumulator QUAND Hybrid 60 Ah/600A.
Muszę powiedzieć, że "kręci" całkiem dobrze :ok:

www.quand.pl

dziki
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 193
Rejestracja: 28 maja 2007, 09:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: dziki »

Centra Futura CF04 62Ah 640A

Jeździ ktoś z Was na tym? Jakieś opinie, czy warto?

http://www.allegro.pl/item228020773_aku ... orzow.html
Pozdrawiam,

dziki

Awatar użytkownika
d15
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 735
Rejestracja: 25 sie 2007, 17:15
Model: Auris FL Premium +
Lokalizacja: Opole

Post autor: d15 »

Szczerze mówiąc, to zaufałem Varcie -75ah i jest wystarczajacy do diesla. Trzeba pamietac o wyczyszczeniu klem i dolaniu wody destylowanej do stanu.
A (jak w moim przypadku) skoro diesel potrzebuje "trochę mocy" do rozruchu, to im mocniejszy akumulator, tym lepiej "pali" :-D

Awatar użytkownika
MaŁy_RaDeK
Administrator
Administrator
Posty: 2349
Rejestracja: 09 lut 2007, 22:47
Model: Avensis T27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaŁy_RaDeK »

d15 pisze:im mocniejszy akumulator, tym lepiej "pali"
Ale jak przesadzisz, to będzie niedoładowany ciągle... :-(

Awatar użytkownika
d15
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 735
Rejestracja: 25 sie 2007, 17:15
Model: Auris FL Premium +
Lokalizacja: Opole

Post autor: d15 »

Ten aku kupiłem jeszcze do mojej Feli (skoda Felicja 1,9d glx) a przed sprzedażą przełozyłem go do Ave. Efekt był całkiem oczywisty - Ave kręciła jak należy, a Fela (z silnikiem VW) od pierwszego przekręcenia.
A jeśli chodzio doładowanie, zawsze można go podłączy pod prostownik na kilka godzin...to pomaga :ok:

Awatar użytkownika
Portal
Guru
Guru
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lut 2007, 21:22
Model: Superb Combi
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Portal »

dziki pisze:Centra Futura CF04 62Ah 640A
Ja mam Futurę, tyle że CF07 (75Ah, 760A) - do diesla w sam raz. Mam ją od pół roku i na samym początku eksploatacji zniosła bez szwanku kilka dni (a właściwie nocy) kilkunastostopniowych mrozów. Ogónie nie mam zastrzeżeń.

Miquel
Stara się...
Stara się...
Posty: 72
Rejestracja: 06 lip 2007, 21:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Miquel »

w zeszłym roku miałem wstawiony nowy z ASO Toyota :diabel:

Awatar użytkownika
Schwefel
Guru
Guru
Posty: 2609
Rejestracja: 03 cze 2007, 23:18
Model: T22 & T27

Post autor: Schwefel »

U mnie już trzecią zimę będzie aku z ASO i nie przewiduje żadnych problemów z odpaleniem, z resztą jak zwykle. Jak 2 lata temu były te wielkie mrozy i ludzie latali z aku do domu ja sobie odpalałem Ave za 2 razem podczas gdy reszta odpalała na popych :D
Jak zejdę do garażu to luknę co to za model.

Ziemas
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 421
Rejestracja: 10 maja 2007, 21:17
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Ziemas »

U mnie wynalazek Varty :-) taki kupiłem z AVE :-)
Autko od stycznia w moich rękach więc długo nie zimował :ok:
No i pomijając fakt, że rozrusznik był wtedy w stanie szczątkowym :-( to nie miałem problemów z accu :ok:

kamlot
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 150
Rejestracja: 25 lip 2007, 10:30
Lokalizacja: Toruń

Post autor: kamlot »

Ja mam CENTRA PLUS 70Ah 540A. Wg katalogu w Nurauto jest to akumulator wzmocniony do tego samochodu z silnikiem DIESLA.
Pozdrawiam
KAMLOT

BoB77
Mistrz
Mistrz
Posty: 1043
Rejestracja: 06 maja 2007, 11:03
Model: Avensis T22 FL SW
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BoB77 »

MaŁy_RaDeK pisze:
d15 pisze:im mocniejszy akumulator, tym lepiej "pali"
Ale jak przesadzisz, to będzie niedoładowany ciągle... :-(
Raczej nie, chyba ze zmiescisz aku od Stara :diabel:
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth

Awatar użytkownika
lukrobax
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 203
Rejestracja: 28 sie 2007, 14:54
Model: Avensis T25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukrobax »

Ja po 5 zimach na seryjnym akumulatorze nie daje mu już żadnych szans przetrwania tej zimy...
Czy zna może ktoś z Was parametry SERYJNEGO akumulatora jaki był kładziony do Avensisów 2,0 D4D z 2002r (T22)

i ewentualnie proszę o rady jaki akumulator kupić, jakie są ceny... wolał bym raczej nie przepłacić...

[ Dodano: 2007-11-06, 14:37 ]
No dobra, nikt sie nie kwapi odpowiadać to może inaczej zadam pytanie...
Czy myślicie że taki akumulator ma sens do Avensis 2.0 D4D:

GIGAWATT produkowany przez firmę BOSCH
Pojemność: 72Ah
Prąd Rozruchu: 680A

Budrys
Stara się...
Stara się...
Posty: 62
Rejestracja: 04 wrz 2007, 08:48
Model: T22
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Budrys »

mam ciekawy akumulator w swojej AVE
zrobię fotkę i poproszę syna o umieszczenie na forum
co w nim ciekawego ?
otóż ma dwa "cypki" plusowe i dwa minusowe
Kupiony w NRDowie za dość niedużą kasę
Nie dyskutuj z debilem !
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..

Awatar użytkownika
MaŁy_RaDeK
Administrator
Administrator
Posty: 2349
Rejestracja: 09 lut 2007, 22:47
Model: Avensis T27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaŁy_RaDeK »

Budrys pisze:otóż ma dwa "cypki" plusowe i dwa minusowe
Ciekawe... Ciekawe... :tak:
Czekamy na foto...

łukasz
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 157
Rejestracja: 01 cze 2007, 17:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: łukasz »

A moze mi ktos powiedziec w czym jest lepszy akumulator zelowy od kwasowego ??

Miros_I
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 02 kwie 2007, 14:10
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: Miros_I »

Łukasz pisze:akumulator zelowy od kwasowego ??
Żelowy przede wszystkim stosuje się tam gdzie jest potrzeba poboru prądu bez doładowywania go prądnicami lub alternatorem (idealny do silników elektrycznych łodzi wędkarskich itp.) Bardzo drogi ale wytrzymały. Dobry „aku” żelowy to wydatek przekraczający „tysia”.
Pozdowionko!!

[ Dodano: 2007-11-09, 11:52 ]
Aby przybliżyć problem AKU wrzucę trochę niezbędnych informacji – bo z powyższego co przeczytałem mogę wnioskować że chyba się przydadzą!!!

1. Musimy zawsze kupować akumulator o pojemności określonej przez producenta. (W innym przypadku możemy zniszczyć baterie. Za mała pojemność doprowadzi bowiem do wygotowania elektrolitu na skutek zbyt dużego ładowania i tzw. opadu masy, czyli zniszczenia akumulatora nie uznawanego żadną gwarancją. Jeżeli tych wartości nie znajdziemy, to trzeba odszukać instrukcję obsługi maszyny i znaleźć zalecenia producenta odnoszące się do akumulatorów. Będzie tam podana pojemność w amperogodzinach.) – i tak dla przykładu do mojej ave 2,0 silnik 3Sfe z 98 (benzyna) producent zaleca Aku 55Ah i wg wyjaśnień w serwisie - Aku o wyższym parametrze Ah będzie niedoładowany!!! Nie biorąc pod uwagę stanu alternatora (czyli jak ładuje) i sposobu użytkowania (np. jazdy na krótkich odcinkach w mieście).
2. Jeden z najważniejszych parametrów AKU i sprawiający dużo kłopotów, bo podawany w różnych normach, jest parametr określający prąd zmienny rozruchu wyrażany w amperach. Na nowych akumulatorach znajdziemy informację na ten temat podaną na 3-4 sposoby. Warto je poznać, bo mogą zapędzić laika w kozi róg. To ten parametr decyduje jak odpali nam maszyna zimą podczas trzaskającego mrozu. Niestety normy określające prąd zimnego rozruchu znacznie się od siebie różnią.
Najbardziej rygorystyczna jest niemiecka norma przemysłowa - DIN. Według jej założeń w pełni naładowany akumulator zostaje wyładowany za pomocą prądu pobierczego w tempera turze -18o C do 6 V. Napięcie po 30 sekundach powinno wtedy wynosić przynajmniej 9 V. Na drugim miejscu pod względem wartości liczbowych norm prądów rozruchu znajduje się wersja Międzynarodowej Komisji Elektrotechnicznej - IEC. Jej test przeprowadzany jest podobnie jak niemiecki, ale po rozładowaniu akumulatora w temperaturze -18o C napięcie po 60 sekundach powinno wynosić 8,4 V. Od podanych norm odbiegają normy EN i SAE, których prądy rozruchu wychodzą znacznie wyższe. Norma europejska (EN) przewiduje osiągnięcie czasu wyładowania akumulatora po wyładowaniu prądem pobierczym w temperaturze -18o C przy napięciu końcowym ładowania wynoszącym 7,5 V w przynajmniej 10 sekund. Natomiast norma amerykańska (SAE) oznacza czas wyładowania akumulatora do 7,2 V prądem pobierczym w temperaturze -18o C. Powinien on wynosić przynajmniej pół minuty.
Informacje te niewiele jeszcze mówią, ale po porównaniu przedstawionych norm zamieszczonym w tabeli stają się użyteczne w praktyce. Okazuje się bowiem, że np. prąd rozruchu podany według normy DIN na poziomie 700 A odpowiada wartości 810 A normy IEC, 1170 A normy EN i 1250 A normy SAE.
Nie trzeba oczywiście uczyć się tych wartości na pamięć, ale udając się do sklepu po nowe akumulatory warto taką tabelę ze sobą zabrać. Wtedy wysoka wartość prądu rozruchu podana na jednym akumulatorze według normy np. SAE, a niższa na drugim według normy np. IEC pozwoli nam obiektywnie porównać te baterie pod kątem możliwości odpalania zimnego silnika.

tabelka:
Norma Międzynar. Kom. Europ. IEC (A), Norma europ. EN (A), Norma niemiecka DIN (A), Norma ameryk. SAE (A)

65; 100; 60; 100;
95; 140; 85; 150;
130; 180; 110; 200;
160; 230; 140; 250;
195; 280; 170; 300;
225; 330; 200; 350;
260; 360; 225; 400;
290; 420; 255; 450;
325; 480; 280; 500;
355; 520; 310; 550;
390; 540; 335; 600;
420; 600; 365; 650;
450; 640; 395; 700;
485; 680; 420; 750;
515; 760; 450; 800;
550; 790; 480; 850;
580; 860; 505; 900;
615; 900; 535; 950;
645; 940; 560; 1000;
680; 1000; 590; 1050;
710; 1040; 620; 1100;
745; 1080; 645; 1150;
775; 1150; 675; 1200;
810; 1170; 700; 1250;
840; 1220; 730; 1300;
870; 1270; 760; 1350;
905; 1320; 790; 1400;
935; 1360; 815; 1450;


Pozdrawiam wszystkich!!!

Budrys
Stara się...
Stara się...
Posty: 62
Rejestracja: 04 wrz 2007, 08:48
Model: T22
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Budrys »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
MaŁy_RaDeK
Administrator
Administrator
Posty: 2349
Rejestracja: 09 lut 2007, 22:47
Model: Avensis T27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaŁy_RaDeK »

Jeśli ktoś zna niemiecki, to niech koledze przetłumaczy...

Ja znalazłem tylko tyle po polsku:

"Nowoczesna technologia. Dla ponad 900 modeli samochodów osobowych wystarczy tylko 5 modeli bezobsługowych akumulatorów Uni Bull. W ten sposób handlowiec oszczędza na powierzchni magazynowej, a tym samym zmniejsza także koszty Akumulatory charakteryzuje uniwersalne zastosowanie dzięki okrągłym biegunom lub biegunom typu Ford oraz dzięki dającej się dostosować listwie dna akumulatora z dodatkowym adapterem. Wygodne uchwyty służą jednocześnie jako osłona biegunów. Mocne strony sprawdzonego akumulatora Uni Bull zostały dodatkowo udoskonalone. Akumulator posiada w chwili obecnej 30% większą moc oraz membranę GORE, która służy jako opatentowana ochrona przed wylaniem się elektrolitu."


BANNER Uni Bull Starterbatterie 12 V 69 Ah 520 A KFZ Autobatteri

Im Verhältnis zu den oben angeführten Batterien verbesserte Werte 69 Ah 520 A !

Die absolut wartungsfreie Universalstarterbatterie mit patentiertem ACCUSAFE Auslaufschutz und Reincalcium-Technologie. NEU - die 5. Generation.

Banner setzt mit der neuen Uni Bull Maßstäbe im Batteriebau. In der neuen Banner Uni Bull stecken über 60 Jahre Forschungs- und Entwicklungskompetenz. Die bekannten Stärken der Uni Bull wurden ausgebaut, die Leistung um 30 % erhöht und erstmals wird eine Batterie mit einer Gore-Membrane als Auslaufschutz ausgestattet.

Uni Bull Produktvorteile auf einen Blick:

Absolute Wartungsfreiheit.
30 % mehr Power.
Perfekter Einbau in mehr als 900 Kfz-Modelle.
Geeignet für Ford PKW.
Die Uni Bull startet zuverlässig auch bei extremen Temperaturen.
Hohe Betriebssicherheit.
Umweltfreundlich. Gefüllt und geladen!
12 Monate Lagerzeit.
ACCUSAFE Auslaufschutz
Entstehende Gase werden durch den Aerosolabscheider von Säurepartikeln getrennt. Gase können durch die Membrane entweichen, Restsäure wird zurückgehalten. Der Accusafe Auslaufschutz enthält Membrane der Firma Gore, Hersteller von GORE-TEX Bekleidung.

ACCUSAFE Auslaufschutz – Die Vorteile auf einen Blick:

Säureauslaufgeschützt und kippsicher.
Kombiniert Umweltsicherheit der Rekombinationsbatterie und Robustheit der Batterie mit flüssigem Elektrolyt.
Keine Korrosions- und Verätzungsgefahr durch austretende Säuredämpfe.
Kein Eindringen von Fremdflüssigkeiten.
Explosionssicher bei externer Zündquelle.
Bei starker Überladung öffnet sich die Membrane wie ein Sicherheitsventil

Miros_I
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 02 kwie 2007, 14:10
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: Miros_I »

Sklep z AKU BANNER:
http://www.autometa.com.pl/czesci/akumulator/baner.html

Pozdrawiam!!

A tu znalazlem jeszcze cos takiego:

http://www.akumulatory.sklep.pl/go/_info/?id=271


Uni Bull 69Ah/540A

Producent: Banner

Absolutnie bezobsługowy
Zastosowanie stopów wapniowych HIGH TECH w miejsce tradycyjnych stopów antymonowych redukuje zużycie wody do minimum. Dlatego akumulatory Uni bull są absolutnie bezobsługowe.
30% Więcej mocy

Obliczona komputerowo konstrukcja elektrod, powiększone przekroje przewodów i nowa generacja oddzielaczy obniżają opór wewnętrzny akumulatora. W połšczeniu z nową, zoptymalizowaną recepturą masy czynnej oznacza to znaczne podwyższenie mocy.

Doskonały montaż

Poprzez czterobiegunowe wykonanie z uniwersalnym połączeniem biegunów oraz z zamontowanym adapterem dolnej listwy mocującej Uni Bull nadaje się doskonale do ponad 900 modeli samochodów (połšczenie prawy, lewy plus; bieguny okrągłe i płaskie; listwa mocująca B3,B4). Osłona biegunów Uni Bull chroni akumulator przed zwarciami, stanowiąc równocześnie wygodny uchwyt.

Dostosowanie do samochodów osobowych Ford

Typ biegunów 19/Ford Uni Bull oraz zastosowanie nowej technologii wapnia spełnia wymagania nowej technologii samochodów osobowych Ford.

Wysokie bezpieczeństwo eksploatacji

Połączenie płytek z dnem obudowy zabezpiecza akumulator Uni Bull przed zwarciami i wibracjami.

ODPOWIEDZ