[T27] Check Parking Brake System

Wszystko o elektryce i elektronice...
Awatar użytkownika
temp123
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 710
Rejestracja: 27 paź 2008, 00:18
Model: Land Cruiser

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: temp123 »

Dawid wlkp pisze:Witam panowie mam podobny problem jak wy wszyscy w avensis mianowicie choinka na zegarach. Męcze się z toyotą 2miesiące 20km/h podróż nad Polskie morze w 1strone ok w 2 tryb awaryjny 100km/h. Czasem choinka na zegarach zaginie na dzień by potem powrócić z podwojoną mocą. Pomijając ASO udałem się w Koninie do 2 elektromechaników m/ O to następujące błędy 1magika:
P1047 -Obwód wartości przyuczenia sterownika VALVEMATIC
-Bieżący
P264A -Obwód czujnika położenia siłownika dźwigienki zaworowej A rząd 1
-Bieżący
P1047 -Obwód B1 wartości przyuczenia sterownika VALVEMATIC
-Historia
P264A -Obwód czujnika położenia siłownika dźwigienki zaworowej A rząd 1
-Historia

Proszę o pomoc :help: w zlokalizowaniu usterki bo na dzień dzisiejszy moja avka mnie wykańcza :sciana: :nuda:
te kody były opisywanie na forum wystarczy użyć wyszukiwarki http://avensis.info/viewtopic.php?f=21& ... 47#p472037 tanio nie będzie pozdrawiam

Awatar użytkownika
rasta :)
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 145
Rejestracja: 14 paź 2015, 20:14
Model: Avensis T27
Lokalizacja: Warszawa- Wesoła

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: rasta :) »

Dawid wlkp pisze:Rasta trochę jestem zielony w tym co piszesz możesz mi trochę jaśniej które to linki i sprężynki. Czekam za odp dzięki z góry
....... końcówki linek hamulca ręcznego, przesmarowałem cały mechanizm. na kanale , niech druga osoba załącza hamulec a zobaczysz jak pracują linki i sprężyna, w moim przypadku widać było różnicę , lewa strona mniej zaciskała linki hamulca, wystarczyło zamienić sprężyny.

greg6.7
Stara się...
Stara się...
Posty: 33
Rejestracja: 21 gru 2010, 10:14
Model: avensis T27
Lokalizacja: mazowieckie

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: greg6.7 »

Dawid wlkp pisze:Witam panowie mam podobny problem jak wy wszyscy w avensis mianowicie choinka na zegarach. Męcze się z toyotą 2miesiące 20km/h podróż nad Polskie morze w 1strone ok w 2 tryb awaryjny 100km/h. Czasem choinka na zegarach zaginie na dzień by potem powrócić z podwojoną mocą. Pomijając ASO udałem się w Koninie do 2 elektromechaników m/ O to następujące błędy 1magika:
P1047 -Obwód wartości przyuczenia sterownika VALVEMATIC
-Bieżący
P264A -Obwód czujnika położenia siłownika dźwigienki zaworowej A rząd 1
-Bieżący
P1047 -Obwód B1 wartości przyuczenia sterownika VALVEMATIC
-Historia
P264A -Obwód czujnika położenia siłownika dźwigienki zaworowej A rząd 1
-Historia

Proszę o pomoc :help: w zlokalizowaniu usterki bo na dzień dzisiejszy moja avka mnie wykańcza :sciana: :nuda:
Twoja usterka nie ma związku z awarią hamulca. Jest pochodną usterki systemu valvmatic silnika. Pytanie na jakim oleju jeździ auto? czy była kiedykolwiek robiona płukanka silnika? Naprawa pewnie będzie droga, ale może da się jej uniknąć. Odrazu napisz że nie mam auta z valvmatic ale starszy model z Dual VVTi wiec moge się mylic. Wg mnie usterka spowodowana jest zacinającym się mechanizmem valvmatic i tam należy szukać problemu.

Dawid wlkp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 18 sie 2017, 20:23
Model: t27
Lokalizacja: Konin

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: Dawid wlkp »

greg6.7 pisze:
Dawid wlkp pisze:Witam panowie mam podobny problem jak wy wszyscy w avensis mianowicie choinka na zegarach. Męcze się z toyotą 2miesiące 20km/h podróż nad Polskie morze w 1strone ok w 2 tryb awaryjny 100km/h. Czasem choinka na zegarach zaginie na dzień by potem powrócić z podwojoną mocą. Pomijając ASO udałem się w Koninie do 2 elektromechaników m/ O to następujące błędy 1magika:
P1047 -Obwód wartości przyuczenia sterownika VALVEMATIC
-Bieżący
P264A -Obwód czujnika położenia siłownika dźwigienki zaworowej A rząd 1
-Bieżący
P1047 -Obwód B1 wartości przyuczenia sterownika VALVEMATIC
-Historia
P264A -Obwód czujnika położenia siłownika dźwigienki zaworowej A rząd 1
-Historia

Proszę o pomoc :help: w zlokalizowaniu usterki bo na dzień dzisiejszy moja avka mnie wykańcza :sciana: :nuda:
Twoja usterka nie ma związku z awarią hamulca. Jest pochodną usterki systemu valvmatic silnika. Pytanie na jakim oleju jeździ auto? czy była kiedykolwiek robiona płukanka silnika? Naprawa pewnie będzie droga, ale może da się jej uniknąć. Odrazu napisz że nie mam auta z valvmatic ale starszy model z Dual VVTi wiec moge się mylic. Wg mnie usterka spowodowana jest zacinającym się mechanizmem valvmatic i tam należy szukać problemu.
Jak zakupiłem auto to po dobrych 2 miesiącach wymieniłem na olej pełen syntetyk castrol. Jak by nie było to wtedy zaczął wywalać błąd Check Parking Brake System VSC system. Czy to był błąd? Płukanki silnika żadnej nie robiłem może to pomóc?
1200zł używany :glupek: ale wolałbym uniknąć tego drogiego osprzętu. Jak wyciągnę wtyczke valvematic i włoże spowrotem to auto ma moc na 24godziny. :swirek:

greg6.7
Stara się...
Stara się...
Posty: 33
Rejestracja: 21 gru 2010, 10:14
Model: avensis T27
Lokalizacja: mazowieckie

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: greg6.7 »

Producent ma mniejsze znaczenie jak klasa lepkości. Toyota bez powodu nie wymyśliła ze te silniki maja jeździć na oleju 0W20. Pytanie czy taki olej jest zalany?. Ja bym jednak zastosował solidną płukankę silnika. Najlepiej taka którą można wlać do silnika i przejechać kilka kilometrów z rożnymi obrotami silnika. Olej castrola nie ma zbyt dobrej renomy na tym forum, ale auris 1.6 zrobił ok 80k na castolu i ma się dobrze.

Dawid wlkp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 18 sie 2017, 20:23
Model: t27
Lokalizacja: Konin

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: Dawid wlkp »

greg6.7 pisze:Producent ma mniejsze znaczenie jak klasa lepkości. Toyota bez powodu nie wymyśliła ze te silniki maja jeździć na oleju 0W20. Pytanie czy taki olej jest zalany?. Ja bym jednak zastosował solidną płukankę silnika. Najlepiej taka którą można wlać do silnika i przejechać kilka kilometrów z rożnymi obrotami silnika. Olej castrola nie ma zbyt dobrej renomy na tym forum, ale auris 1.6 zrobił ok 80k na castolu i ma się dobrze.
Sprawdziłem przed chwilą i zalany jest olejem Castrol 0W-30. Ale czy to by mogło mieć taki wpływ ??? Panowie najlepsze w tym błędzie sterownika valvematic jest to że dzisiaj cały dzień jeżdzi auto sprawne bez żadnych kontrolek między zegarami, a jutro czy pojutrze kolejne dni z kontrolkami i trybem awaryjnym ??? :smutas:

Awatar użytkownika
temp123
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 710
Rejestracja: 27 paź 2008, 00:18
Model: Land Cruiser

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: temp123 »

0W30 jest jak najbardziej akceptowalny do tego silnika wiec nie masz, co drążyć tematu oleju, bo to szkoda czasu i gotówki. Zespół Valcematic jest zarazem jednostką sterującą i mechanizmem wykonawczym, który komunikuje się z komputerem silnika za pośrednictwem trzech kabli. Jeśli masz takie przebłyski jednodniowe to raczej nie jest wina wiązki tym bardziej, że to jest komunikacja cyfrowa jakiekolwiek uszkodzenie generowałoby taki śmietnik, na desce byś zobaczył dyskotekę łącznie z zamkniętą szafą na postoju wszystko i tak zmierza do jednego punktu albo serwis.

Dawid wlkp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 18 sie 2017, 20:23
Model: t27
Lokalizacja: Konin

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: Dawid wlkp »

Wszystko wskazuje na uszkodzony valvematic zamawiam. Jak wymienie opisze jak sytuacja wygląda. Pozdraiwam i dzięki za pomoC

greg6.7
Stara się...
Stara się...
Posty: 33
Rejestracja: 21 gru 2010, 10:14
Model: avensis T27
Lokalizacja: mazowieckie

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: greg6.7 »

Nie uważam że olej 0W30 jest niewłaściwy do tego silnika. Wg mnie przyczyną awarii jest zbyt duży opór w mechanizmie przesuwania wałka pośredniego połączony ze spadkiem sprawności silnika który tym steruje. Bazując na moim doświadczeniu wiem że dokładne wypłukanie silnika + zmiana oleju na 0w20 + zastosowanie modyfikatora tarcia drastycznie poprawia warunki pracy wałka pośredniego a tym samych mechanizm ma lżej przesuwać wałek wzdłużnie podczas pracy silnika. Koszt wymiany płynów jest stosunkowo mały w stosunku do kosztu wymiany mechanizmu, który używany kosztuje 1k. W którymś poście Dawid wlkp pisze że problem pojawił się po zmianie oleju. Ja bym zaczął od tego a wymianę mechanizmu potraktował jako naprawę ostateczną. Oczywiście mogę się mylić, ponieważ mam doświadczenie z silnikiem Dual VVTi gdzie sterowanie mechanizmu jest obsługiwane hydraulicznie a nie elektrycznie jak w nowszym modelu. Ale wiem również jakie zmiany nastąpiły w pracy silnika po zastosowaniu w/w kuracji.

martinez07
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 617
Rejestracja: 04 sie 2013, 22:06
Model: T27FL2
Lokalizacja: Polska

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: martinez07 »

rasta :) pisze:.... w moim przypadku wystarczyło oczyszczenie, przesmarowanie linek + zamieniłem sprężyny zaciskowe prawą na lewą .... i jest cacy ! :ok:
Dopisało Ci szczęście :ok:
U mnie check parking breake system 1800km od domu i jeszcze do tego czeka przeprawa promowa 8h - bez ręcznego :niewiem:
Nie dało się zwolnić ręcznego z przycisku, pozostało ponad 500 obrotów kluczykiem - wbrew pozorom szybko poszło, kręci się tylko z lewej strony.
Tylko pozostał błąd i komunikat, podczas jazdy upierdliwie brzęczał, pomogło wyjęcie bezpiecznika od ręcznego i nie brzęczy. Odłączanie aku nie kasuje niestety błędu. Teraz świeci się błąd, ale przynajmniej nie brzęczy że ręczny zaciągnięty.
Nie mam gdzie na wyspie skasować tego błędu, ani pobawić się jak to opisał rasta.
Macie jakiś pomysł co można jeszcze zrobić?

martinez07
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 617
Rejestracja: 04 sie 2013, 22:06
Model: T27FL2
Lokalizacja: Polska

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: martinez07 »

Jeśli ktoś jak ja wpadły na pomysł wyciągnięcia bezpiecznika od ręcznego, to uprzedzam że traci się też tempomat j nie podpowiada zmian biegów. Ciekawe co mi jeszcze odłączyło....

Awatar użytkownika
temp123
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 710
Rejestracja: 27 paź 2008, 00:18
Model: Land Cruiser

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: temp123 »

E-PKB ten bezpiecznik wyciągnąłeś?
Wiesz już co się stało że hamulec przestał funkcjonować ?

martinez07
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 617
Rejestracja: 04 sie 2013, 22:06
Model: T27FL2
Lokalizacja: Polska

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: martinez07 »

temp123 pisze:E-PKB ten bezpiecznik wyciągnąłeś?
Wiesz już co się stało że hamulec przestał funkcjonować ?
Tak - dokładnie ten.
Nie wiem co się stało - dopiero w piątek wjeżdżamy na prom powrotny do domu. Tzn. potem jeszcze spory kawałek jazdy.
Jeżdżę póki co z dwoma kontrolkami i informacją o sprawdzeniu hamulca postojowego, ale przyjmniej nie bimba mi sygnał.
Martwi mnie tylko przejazd promem - przez 8h będzie go bujać - myślicie że pozostawieniu na biegu styknie?
Naprawiać będę w domu - zanim zdecyduję się na wydanie majątku w ASO, to skasuję błąd ELMem, i przeczyszczę linki jak rasta.
Na pewno dam znać. Może komuś się kiedyś przyda (czego nikomu nie życzę, zwłaszcza na dalekim urlopie).

Awatar użytkownika
temp123
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 710
Rejestracja: 27 paź 2008, 00:18
Model: Land Cruiser

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: temp123 »

Z pozostawieniem na biegu bym nie ryzykował jak zniszczysz innym auta to możesz mieć spore problemy zwłaszcza zagranicą chyba, że masz dobre ubezpieczenie
Najlepiej kawałek kołka i zabezpieczyć jak na zdjęciu jeden koniec na pedał hamulca drugi do fotela kierowcy i dosunąć żeby wcisnął się hamulec i dobrze to robić na odpalonym silniku żeby wspomaganie hamowanie działało i do tego można na biegu zostawić. Pamiętaj żeby odkręcić klemę ujemną od akumulatora żeby światła stop akumulatora nie rozładowały.
Najlepiej przetrenuj na sucho.
Obrazek

martinez07
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 617
Rejestracja: 04 sie 2013, 22:06
Model: T27FL2
Lokalizacja: Polska

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: martinez07 »

Dziękuję - bardzo dobry pomysł!
Ubezpieczenie mam, ale po co mi potem zwyżki ;-)

martinez07
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 617
Rejestracja: 04 sie 2013, 22:06
Model: T27FL2
Lokalizacja: Polska

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: martinez07 »

Jeszcze jedna sprawa - co myślicie :
czy jeśli uda mi się lokalnie znaleźć kogoś kto skasuj mi błąd, to czy jeśli nie będę dotykał ręcznego to ten błąd już nie wyskoczy?

Awatar użytkownika
rasta :)
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 145
Rejestracja: 14 paź 2015, 20:14
Model: Avensis T27
Lokalizacja: Warszawa- Wesoła

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: rasta :) »

..... ten błąd skasujesz tylko w ASO , lub jak ktoś ma oprogramowanie Toyoty. ..... już to przerabiałem

martinez07
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 617
Rejestracja: 04 sie 2013, 22:06
Model: T27FL2
Lokalizacja: Polska

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: martinez07 »

rasta :) pisze:..... ten błąd skasujesz tylko w ASO , lub jak ktoś ma oprogramowanie Toyoty. ..... już to przerabiałem
O kurcze...
Zwykły ELM tego nie ruszy?

martinez07
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 617
Rejestracja: 04 sie 2013, 22:06
Model: T27FL2
Lokalizacja: Polska

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: martinez07 »

Pozwolę sobie opisać koniec (?) tej historii:
Wagon na promie (po rozmowie z gościem z obsługi) został tylko na biegu, plus zabezpieczyłem podstawkami dwa przednie koła.
Morze było spokojne, więc szczęśliwie nic nie poobijało.
Co najlepsze - podczas drogi powrotnej, po zatankowaniu, kilku zgaszeniach i odpaleniach silnika, błąd zniknął i się nie pojawił. Już tak raz było, więc nie robiłem sobie nadziei że przeszło, ale po powrocie do Polski odważyłem się zaciągnąć ręczny i błąd nie wrócił a ręczny normalnie działa.
Do ASO i tak podjadę, choćby z powodu przegrzania przednich hamulców i twardego hamulca po dłuższym postoju, to przy okazji niech sprawdzą co mogło rozboleć postojowy.
W sumie to można by całą sytuację podsumować zdaniem - ehh, ta elektronika...

martinez07
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 617
Rejestracja: 04 sie 2013, 22:06
Model: T27FL2
Lokalizacja: Polska

Re: [T27] Check Parking Brake System

Post autor: martinez07 »

Niestety, koniec historii nastąpił dopiero dzisiaj.
Ręczny ponownie odmówił posłuszeństwa, i to w ASO podczas wymiany tarcz i klocków hamulcowych.
Werdykt - wymiana całego urządzenia sterującego hamulcem postojowym. Koszt bez rabatów - 3500zł + 850zł robocizna.
Żyć nie umierać.

ODPOWIEDZ