[1AD, 2AD - D4D] Uszczelka pod głowicą, pocenie głowicy

Dział dotyczący problemów z silnikami diesla i ich osprzętem
Awatar użytkownika
Agril_Szanak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 08 gru 2014, 12:13
Model: Avensis T25
Silnik: 2AD-FHV (D-CAT)

Re: [1AD, 2AD - D4D] Uszczelka pod głowicą, pocenie głowicy

Post autor: Agril_Szanak »

Witam wszystkich Forumowiczów,

Ostatnio zauważyłem zapocenie w okolicach głowicy i zastanawiam się, czy to przypadkiem nie początek końca UPG. Dodatkowo jest też ciemniejszy nalot na listwie wtryskowej.

Toyota Avensis 2.2 D-CAT 2005, 215 000 km. Nie ma żadnego majonezu w okolicach nakrętki od płynu chłodniczego, czasami (szczególnie zimą) dymi w momencie dogrzania silnika (tutaj bardziej prawdopodobne tematy związane z DPF). Nie zauważyłem ubytku w ilości płynu chłodniczego, ale też mało jeżdżę (5k rocznie), styl jazdy raczej spokojny.

Czy na podstawie tych zdjęć można stwierdzić, że jest się czym martwić?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

carsik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 821
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:22
Model: Corolla Verso
Silnik: 2AD
Lokalizacja: GT4 Belgia

Re: [1AD, 2AD - D4D] Uszczelka pod głowicą, pocenie głowicy

Post autor: carsik »

no gdzie zauważyłeś zapocenie a gdzie jest uszczelka pod głowicą, takie retoryczne pytanie.

qrier0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 12 cze 2019, 20:55
Model: Avensis T25
Silnik: 1AZ-FSE

Re: [1AD, 2AD - D4D] Uszczelka pod głowicą, pocenie głowicy

Post autor: qrier0 »

Panowie, jeszcze raz, bo się boje że zostane niezauważony przez kolejny temat.
Cześć. Mam problem z moją Toyotką. Nie działa klima, wentylatory (oba) załączają się tylko na chwilę (teraz w trakcie upałów np.) przy osiągnięciu temperatury płynu chłodniczego 100 stopni i wyłączają się po jakichś 10-15 sekundach kiedy osiągnie 96 stopni. Swego czasu około rok temu zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego. Mechanik polecił wymianę chłodnicy ponieważ była nieszczelna (pojawił się na niej zielony kalafior z płynu chłodniczego). Wymieniłem kiedy zauważyłem że po dolaniu płynu na zimnym silniku na drugi dzień zaczęło go przybywać w zbiorniczku! Potem zaczęły się problemy związane z przegrzewaniem silnika po intensywnej jeździe i nagłym zwolnieniu w korku. Stawałem i musiałem dolewać płyn przez korek bezpośrednio do chłodnicy bo go nie było mimo że w zbiorniczku był (dodatkowo mimo tego że wskaźnik pokazywał 3/4 wartości nie załączały się wentylatory). Sytuacja wystąpiła około 3-4 razy (raz podczas normalnej jazdy do pracy czyli około 50 km/h kiedy silnik osiągnął optymalną temperaturę wskazówka szła dalej w górę). Miałem wyciek płynu chłodniczego (plamy pod samochodem na wysokości zbiorniczka wyrównawczego). Pojechałem do innego mechanika który zdiagnozował walnięta uszczelkę pod głowicą. Czy jest szansa że to zła diagnoza? Dymu nie stwierdziłem, majonezu na korku zbiorniczka też nie, grzanie działa. Dodam że zauważyłem też chrobotanie w okolicach kierownicy. Znalazłem na forum że to wina mieszalnika powietrza. Czy jest zatem szansa że ma to wszystko związek jednak z układem chłodzenia (wentylatory nie chodzące przy podwyższonej temperaturze płynu chłodzacego, niedziałająca klima, może tandetny termostat który też wymieniałem)? Zastanawiam się czy podjechać jeszcze do Japan service w Gdyni, ale nie wiem czy jest sens, bo słabo się na tym znam, a może koledzy po opisanej sytuacji macie pewność że uszczelka do wymiany? Dodam że mechanior wycenił koszta od 3 koła do 4,5 koła albo i więcej czyli połowa wartości auta ;) Dzięki z góry za pomoc!

Awatar użytkownika
Agril_Szanak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 08 gru 2014, 12:13
Model: Avensis T25
Silnik: 2AD-FHV (D-CAT)

Re: [1AD, 2AD - D4D] Uszczelka pod głowicą, pocenie głowicy

Post autor: Agril_Szanak »

carsik pisze:no gdzie zauważyłeś zapocenie a gdzie jest uszczelka pod głowicą, takie retoryczne pytanie.
Wybaczcie moją ignorancję, post do usunięcia. Umieszczę go w odpowiednim temacie.

artur2203
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 20 cze 2010, 14:50
Model: Avensis T25
Silnik: 1AD
Lokalizacja: Suwałki

Re: [1AD, 2AD - D4D] Uszczelka pod głowicą, pocenie głowicy

Post autor: artur2203 »

Mam pytanie czy w avensis z okresu po 2011r 2.0 d4d 124km zostało coś poprawione w głowicy/silniku czy te auta tez borykają się z tym samym problemem?

Bandzur
Spamer
Spamer
Posty: 3606
Rejestracja: 07 gru 2012, 18:10
Model: T25
Silnik: 1.8

Re: [1AD, 2AD - D4D] Uszczelka pod głowicą, pocenie głowicy

Post autor: Bandzur »

artur2203 pisze:Mam pytanie czy w avensis z okresu po 2011r 2.0 d4d 124km zostało coś poprawione w głowicy/silniku czy te auta tez borykają się z tym samym problemem?
Wystarczy zerknąć np. na stronę 48 tego wątku gdzie w Verso z silnikiem o który pytasz czyli 1ADFTV został w ASO wymieniony przy przebiegu 150 000 km silnik w ramach dobrej woli Toyoty z powodu awarii uszczelki pod głowicą.

Bandzur
Spamer
Spamer
Posty: 3606
Rejestracja: 07 gru 2012, 18:10
Model: T25
Silnik: 1.8

Re: [1AD, 2AD - D4D] Uszczelka pod głowicą, pocenie głowicy

Post autor: Bandzur »

T27 z 2010 roku z silnikiem 1ADFTV.
Salon Polska fajnie utrzymany wszystko sprawne przy 420 tyś przebiegu padła uszczelka głowicy i trafił się silnik po 100000 km więc został wymieniony wraz ze skrzynią i sprzęgła chodzi rewelacyjnie
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-av ... 6592b6e3d5

ODPOWIEDZ