Miejsce montażu CB

Kącik dla CB-maniaków
Awatar użytkownika
krzyzak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 07 lut 2010, 09:32
Model: T25
Silnik: 2.0
Lokalizacja: szczytno

Re: Miejsce montażu CB

Post autor: krzyzak »

qrde piszę drugi raz posta bo przeglądarka się obraził :(


Więc co do mocowania gniazda anteny

Gniazdo jest umocowane do blachy-profilu maski.. tylko że pomiędzy nim a plastikiem spoilera jest ok 6mm wolnej przestrzeni i tu jest zastosowana twarda guma aby nie powyginać spoilera w momencie dokręcania gniazda.

Co do ilości metalu - " ziemi " dla anteny jest go wystarczająco aby mieć taki SWR na 27.180 czy w przypadku innych pasm VHF/UHF.

Nie wiem czy ktoś z was pamięta ale w pięknych czasach kiedy CB było fajną zabawką można było kupić tz sztuczną " ziemie " (wyglądającą jak przeciwwagi) gdzie odstęp pomiędzy początkiem cewki a przeciwwagami był ok 3cm a przeciwwagi były długości ok5cm.

Jesli chodzi jeszcze o SWR to wiadomo że to nie te czasy kiedy uciekało się na inne czterdziestki ale ta podstawowa w miarę trzyma SWR.

Mikrofonik uu ma już ze 15lat i dalej działa.
Mam jeszcze DENSEYa i ALANA ale w przypadku herbatnika ten wypadł najlepiej a do U510 najlepiej działa Alan..

Awatar użytkownika
ufik
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 336
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:28
Model: t22
Silnik: 2.0 d4d
Lokalizacja: FZI

Re: Miejsce montażu CB

Post autor: ufik »

teraz mam alana 48 + z 400 kanałami :D
6.4 l/100

Awatar użytkownika
krzyzak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 07 lut 2010, 09:32
Model: T25
Silnik: 2.0
Lokalizacja: szczytno

Re: Miejsce montażu CB

Post autor: krzyzak »

Na bokach czasem zdarzy sie jeszcze jakiś zapaleniec na wstęgach ale teraz to jak spotkać mamuta... mega rzadkość.

Awatar użytkownika
qadD4D
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 756
Rejestracja: 12 sie 2007, 21:27
Model: Prius
Silnik: 1,8 Hybrid
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: qadD4D »

qadD4D pisze:no swojego zdjęcia nie wstawię bo mi padła moja "cyfra" :-( ale wykorzystam twoje zdjęcie MaŁy_RaDeK :-D
"papuga" została zamontowana dokładnie pod tym schowkiem o którym mowa w temacie OBD II
przykreciłem uchwyt do konsoli a "gadułka" lekko nachodzi na schowek(2cm)ale schowek dalej jest funkcjonalny (otwiera się) a po odkręceniu "gruchy" prawie go nie widać -wyszykuję jeszcze jakąś szarą maskownicę i "papuga" zniknie całkiem :ok:
a ha... nogi absolutnie nie dotykają radyjka.Obrazek
mój kolejny post w tym temacie cztery lata później :-D (powyższy cytat z 2007 roku)
CB zamontowane w T25 w tym samym miejscu; :czytaj:
ograniczyło funkcjonalność otwierania maski-aby ją otworzyć trzeba popuścić śrubę mocującą CB-żaden problem :jezyk:
kabel antenowy schowany pod plastikami progów; :brewki:
zasilenie z tylnego gniazdka z tunelu środkowego; :wysmiewacz:
antena na nierdzewnym uchwycie na tylnej klapie-zdemontowana bo zawadza o sufit jak wjeżdżam do garażu-montuję jak używam przed wyjazdem :czytaj:
nogi/kolana również (jak poprzedniej ave t22) nie dotykają papugi
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
pio-ps
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:06
Model: Avensis T25
Silnik: 1.8 VVT-i
Lokalizacja: POLSKA

Re: Miejsce montażu CB

Post autor: pio-ps »

Fajne miejsce jest koło siedzenia ja mam President i jestem zadowolony jutro jak dam rade podeśle fotki :swirek:
Obrazek

Awatar użytkownika
wieloryb791
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 582
Rejestracja: 13 kwie 2011, 13:54
Model: Avensis T25
Silnik: 2.0 D4D
Lokalizacja: Wiedeń

Re: Miejsce montażu CB

Post autor: wieloryb791 »

Też myślałem o tym miejscu co kolega qadD4D, ale moje radia są za szerokie i wolę nie myśleć co by narobiła poduszka w razie w...

Tymczasowo umieściłem Wilsona pod fotelem kierowcy i obsługuję go na ślepo. :cfaniak:
jest: MSS 1.6 & Toyota Avensis 2.0 D4D
było: Mitsubishi Carisma GDI

Zapraszam na naszego bloga podróżniczego: motoyage.eu

Awatar użytkownika
wieloryb791
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 582
Rejestracja: 13 kwie 2011, 13:54
Model: Avensis T25
Silnik: 2.0 D4D
Lokalizacja: Wiedeń

Re: Miejsce montażu CB

Post autor: wieloryb791 »

Tak to u mnie tymczasowo wygląda:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
jest: MSS 1.6 & Toyota Avensis 2.0 D4D
było: Mitsubishi Carisma GDI

Zapraszam na naszego bloga podróżniczego: motoyage.eu

Student22
Mistrz
Mistrz
Posty: 1550
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:17
Model: Avensis T27
Silnik: 1.8 Premium

Re: Miejsce montażu CB

Post autor: Student22 »

Czytam, czytam i nie wierzę.
Ludzie co wy wypisujecie z tym mocowaniem do elementu metalowego dachu.
To sa bzdury powielane od wielu lat.
Ludzie przez was lakier zdzierają , dachy wiercą aby śróbkę przykręcić do karoserii.
Jak by ktoś nie zauważył to od łączenia z masą anteny jest kabel i cały obód elektryczny zapętla sie przez radio do karoserii i to ona jest elementem promieniującym dla anteny.
Podobnie z miejscem na antenę.
Zrobił ktoś z was porównanie nadawanie i odbierania w zależności od miejsca na dachu czy klapie?
Owszem mówi sie o propagacji i promieniowaniu ale dla waszych wymagań czyli łączności ok. 10 km jest to tatalnie bez znaczenia.
SWR 1.1czy 1.3 jakie to ma znaczenie , pomijam fakt że ciężko jest zestroić antenę na 1.1 w zakresie czałej 40tki.
Ile watów wyjdzie do anteny przy 1.1 a ile przy 1.3? i jaki to ma znaczenie dla odbierającego nasz sygnał?
Średnie radio (aby nie szumofon) , dobry mikrofon np. echodelta, densey i wiela innych i do przodu.
Będą was słyszeć mimo że nie będą widzieć sygnału :hahaha:

Powodzenia. Ja obecnie zmieniam swoją 2 metrową antenę PRESIDENT WA-27 DV na coś krótszego, pewnie kupię zwykłego MLa.
Choć z WA łączności rzędu 30-45km poza miastem to norma.

Awatar użytkownika
piokli
Spamer
Spamer
Posty: 6079
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:50
Model: T25FL
Silnik: ADFTV
Lokalizacja: WWW

Re: Miejsce montażu CB

Post autor: piokli »

Umiejscowienie anteny na pewno wpływa na jej kierunkowość, ale te różnice czułości w różnych kierunkach chociaż mierzalne, to w praktyce na ogół są nie odczuwalne.

Mierzyłem SWR anteny zestrojonej na środku dachu i potem przesuwałem antenę w różne miejsca i mierzyłem zmiany SWR.
O ile na środku dachu na 20 kanale udało mi się zejść z SRW do 1.1-1.2, to samo przesuwanie anteny na obrzeża dachu powodowało wzrost SWR w okolice 1.5-1.7
Przesuwanie anteny po dachu, gdy cały czas była oddalona od krawędzi minimum 30cm zmieniało SWR nieznacznie.
SWR rósł blisko krawędzi dachu, mimo że magnes cały czas przylegał do dachu całą powierzchnią.

Zgadzam się, że różnice SWR 1.1 czy 1.3 są nieistotne w mobilnym nadajniku, bo różnica strat mocy jest symboliczna i nie odczuwalna, więc pomijalna.
Zgadzam się, że masa anteny magnesowej jest wystarczająca, musi być tylko folia przewodząca w całej podstawie magnetycznej anteny bardzo blisko karoserii.
A długa antena to podstawa, aby mieć daleki zasięg.

Student22
Mistrz
Mistrz
Posty: 1550
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:17
Model: Avensis T27
Silnik: 1.8 Premium

Re: Miejsce montażu CB

Post autor: Student22 »

Powiem tyle że zakończyłem sprawe CB radio jak niektórzy z kolegów jeszcze do przedszkola chodzili i zrobił się bałagan na radyjku. Przewaliłem tonę sprzętu jednocześnie na stacjach miałem Alana 87 (u dziewczyny teraz żona) u siebie Loncolna jako baze i zarejestrowany Alan 28 , w samochodzie Alan 18 i zamiennie GE, oraz Super Stara 5000DX :ok: , nigdy natomiast nie ciągnęło mnie do Apacha.
Z każdego z tych radyjek łączność na bazie i w samochodzie była podobna.
Choć miałem i wstęgowe np. z misją czerwonego + w Kongo ale po takim strzale to człowiek tydzień chodził najarany :szatanek: .
Tylko wtedy to komórki były w filmach SF.
Ale sie rozpisał dziadek.

bambucza112
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 08 lis 2008, 17:05
Model: Avensis T25
Silnik: D4D D-CAT T180
Lokalizacja: Kraków

Miejsce montażu CB

Post autor: bambucza112 »

Ja zamontowałem ta :ok:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Asik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 15 sie 2012, 20:25
Model: Avensis T25
Silnik: 2.0 benzyna

cb radio

Post autor: Asik »

Mam pytanko.... zanim zapytam, to szybkie usprawiedliwienie, że szukałam, ale nie znalazłam wątku dotyczącego radio cb.
Zatem, moje pytanko brzmi, gdzie montujecie swoje radia, tak aby nie uszkodzić( oryginalnych elementów wyposażenia? Z góry dzięki za ewentualne sugestie :-)
"...dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu." /A.Saint-Exupery/

kamyk
Guru
Guru
Posty: 2839
Rejestracja: 01 lip 2008, 09:21
Model: t25 przed i po fl
Silnik: 1cd i 1ad
Lokalizacja: Gdynia

Re: cb radio

Post autor: kamyk »

wciskasz pomiedzy fotel a tunel, zobacz na all..o czy nie warto moze za pare pln kupic jakis plastik i zrobic w nim dziury i normalnie zamocowac.... tylko podlokietnik do t25 jest drogi reszta kosztuje grosze

Mitrus
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 104
Rejestracja: 12 paź 2010, 12:11
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 TD
Lokalizacja: Katowice

Re: cb radio

Post autor: Mitrus »

http://avensis.info/viewtopic.php?f=15&t=265 a tu mozesz poczytac gdzie i jak montujemy :)
Moje marzenia, Moja TOYOTA!!!

Ford Escort 1,8TD 1997r. --> Toyota Avensis liftback 2,0TD 1998r.

Awatar użytkownika
Asik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 15 sie 2012, 20:25
Model: Avensis T25
Silnik: 2.0 benzyna

cb radio

Post autor: Asik »

Dzięki za info. Przejrzałam wątek, pomogło.... Zrobię tak: przyczepię go na rzepy od fotelem kierowcy lub pod schowkiem od strony pasażera..... hmmm. myślę, że będzie ok.
"...dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu." /A.Saint-Exupery/

Awatar użytkownika
lutek
Spamer
Spamer
Posty: 3648
Rejestracja: 02 kwie 2009, 22:43
Model: T27
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Lokalizacja: Zambrów/Łomża

cb radio

Post autor: lutek »

a czego będą się trzymały rzepy pod schowkiem??...plastiku??będziesz miała za daleko by sięgnąć ręką do radia...chyba,że jezdzisz jako pasażer :-)

Kod: Zaznacz cały

https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/94228
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”

kamyk
Guru
Guru
Posty: 2839
Rejestracja: 01 lip 2008, 09:21
Model: t25 przed i po fl
Silnik: 1cd i 1ad
Lokalizacja: Gdynia

Re: cb radio

Post autor: kamyk »

pod schowkiem pasazera jest bardzo cienka oslona plastikowa nie wiem czy to ma sens no i za daleko ja mam na wysokosci popielniczki na boku tunelu takie klipsy zrobione z blachy owinietej kudlata izolacja zeby nie rysowala i moje cb moge przemieszczac przod tyl... jak masz male radio to naprawde pomiedzy fotelem pasazera a tunelem jest super miejsce zrobilem tak duuuuzo km i polecam

Awatar użytkownika
Asik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 15 sie 2012, 20:25
Model: Avensis T25
Silnik: 2.0 benzyna

Re: cb radio

Post autor: Asik »

Coś wymyślę, mam kilka pomysłów, a jeśli chodzi o "kręcenie" przy radiu, to raczej często się tego nie robi, bynajmniej ja tak nie robiłam, więc śmiało od strony pasażera też mogę zamontować..... jakoś temat ogarnę...mam nadzieję :-)
"...dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu." /A.Saint-Exupery/

Awatar użytkownika
Asik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 15 sie 2012, 20:25
Model: Avensis T25
Silnik: 2.0 benzyna

Miejsce montażu CB

Post autor: Asik »

Informacyjnie:Założyłam cb z boku od strony kierowcy, na plastiku, przyczepiłam na rzepy.
"...dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu." /A.Saint-Exupery/

Mitrus
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 104
Rejestracja: 12 paź 2010, 12:11
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 TD
Lokalizacja: Katowice

Miejsce montażu CB

Post autor: Mitrus »

Asik pisze:Informacyjnie:Założyłam cb z boku od strony kierowcy, na plastiku, przyczepiłam na rzepy.
czekam na zdjecia bo jestem ciekawy tego rozwiazania
Moje marzenia, Moja TOYOTA!!!

Ford Escort 1,8TD 1997r. --> Toyota Avensis liftback 2,0TD 1998r.

ODPOWIEDZ