Zakup Toyoty Avensis T27...

Dane techniczne i inne informacje
ODPOWIEDZ
RG

Zakup Toyoty Avensis T27...

Post autor: RG »

Jak się sprawuje ten elektryczny ręczny? Nie miałem okazji testować tego patentu a wiele sprzecznych opini o nim słyszałem, dlatego pytam użytkowników jak wg nich sprawa wygląda?
Ostatnio zmieniony 13 mar 2009, 00:07 przez RG, łącznie zmieniany 1 raz.

gierad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 26 sty 2009, 19:11
Lokalizacja: dolnoślaskie

Post autor: gierad »

witam,
sprzecznych tzn. jakich?
pzdr
g.

Awatar użytkownika
xdauser
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 168
Rejestracja: 25 cze 2008, 19:04
Model: Avensis T27
Silnik: 2.2 D-CAT + BOX
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: xdauser »

RG pisze:Jak się sprawuje ten elektryczny ręczny? Nie miałem okazji testować tego patentu a wiele sprzecznych opini o nim słyszałem, dlatego pytam użytkowników jak wg nich sprawa wygląda?
Sprawuje sie OK chociaz umieszczony w bardzo malo intuicyjnym miejscu. Kwestia przyzwyczajenia. Przydatna funkcja jest ruszanie z gorki. Nie musisz kombinowac by spuscic samochod z recznego w odpowiedniej chwili. Auto zrobi to samo jak wyczuje wzrost obrotow silnika i popuszczanie sprzegla. Chociaz bedzie mi brakowalo normalnego recznego hamulca z dzwignia np. do zabawy autkiem na sniegu/lodzie... :-)
Jedyna zaleta tego rozwiazania jest to ze linka od recznego nie bedzie mogla zamarznac w zimie...
Ostatnio zmieniony 13 mar 2009, 00:08 przez xdauser, łącznie zmieniany 1 raz.
194KM + 466Nm = :diabel:

Awatar użytkownika
Portal
Guru
Guru
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lut 2007, 21:22
Model: Superb Combi
Silnik: 1.8TSI
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Portal »

xdauser pisze:Jedyna zaleta tego rozwiazania jest to ze linka od recznego nie bedzie mogla zamarznac w zimie...
Czyżby? W takim razie jak jest przenoszona siła na tylne hamulce?

Awatar użytkownika
xdauser
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 168
Rejestracja: 25 cze 2008, 19:04
Model: Avensis T27
Silnik: 2.2 D-CAT + BOX
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: xdauser »

Portal pisze:
xdauser pisze:Jedyna zaleta tego rozwiazania jest to ze linka od recznego nie bedzie mogla zamarznac w zimie...
Czyżby? W takim razie jak jest przenoszona siła na tylne hamulce?
Jest tam maly silniczek elektryczny do napedu mechanizmu hamulca. Za kazdym razem slychac jego prace przy zasprzeglaniu/zwalnianiu hamulca.
194KM + 466Nm = :diabel:

Awatar użytkownika
Portal
Guru
Guru
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lut 2007, 21:22
Model: Superb Combi
Silnik: 1.8TSI
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Portal »

xdauser pisze:Jest tam maly silniczek elektryczny do napedu mechanizmu hamulca. Za kazdym razem slychac jego prace przy zasprzeglaniu/zwalnianiu hamulca.
A w którym miejscu jest ten silniczek?

Awatar użytkownika
xdauser
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 168
Rejestracja: 25 cze 2008, 19:04
Model: Avensis T27
Silnik: 2.2 D-CAT + BOX
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: xdauser »

Portal pisze:
xdauser pisze:Jest tam maly silniczek elektryczny do napedu mechanizmu hamulca. Za kazdym razem slychac jego prace przy zasprzeglaniu/zwalnianiu hamulca.
A w którym miejscu jest ten silniczek?
No coz nie mialem jeszcze potrzeby kladzenia sie pod autem ale wydaje mi sie ze na kazde kolo przypada odrebny mechanizm hamowania, tzn odrebny silniczek elektryczny. Przynajmniej jest tak np. w Passatach. Lub co jest tez mozliwe bajzel ten siedzi gdzies posrodku i napedza ciegnami mechanizmy obu kol.
194KM + 466Nm = :diabel:

Awatar użytkownika
Portal
Guru
Guru
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lut 2007, 21:22
Model: Superb Combi
Silnik: 1.8TSI
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Portal »

xdauser pisze:No coz nie mialem jeszcze potrzeby kladzenia sie pod autem ale wydaje mi sie ze na kazde kolo przypada odrebny mechanizm hamowania, tzn odrebny silniczek elektryczny. Przynajmniej jest tak np. w Passatach. Lub co jest tez mozliwe bajzel ten siedzi gdzies posrodku i napedza ciegnami mechanizmy obu kol.
Ano właśnie. W temacie zamarzania cięgien to by sporo wnosiło. Ale to nie jest oczywiście jakiś szczególny powód do zmartwień ;-). Patent jest generalnie bardzo wygodny, tzn. przy typowym dla tej klasy sposobie użytkowania auta. Sądzę, że poszaleć też by od biedy można :chytry:, ale domyślam się, że takie "zaciągnięcie" hamulca jednak chwilkę trwa. No i szkoda tych silniczków :-D .

Awatar użytkownika
xdauser
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 168
Rejestracja: 25 cze 2008, 19:04
Model: Avensis T27
Silnik: 2.2 D-CAT + BOX
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: xdauser »

Portal pisze:...domyślam się, że takie "zaciągnięcie" hamulca jednak chwilkę trwa. No i szkoda tych silniczków :-D .
No jakies dwie sekundy...
194KM + 466Nm = :diabel:

gierad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 26 sty 2009, 19:11
Lokalizacja: dolnoślaskie

Post autor: gierad »

1.ciekawy jestem czy jest jakis mechaniczny sposob odblokowania hamulca recznego?ktos cos wie na ten temat?
2. chcialem jeszcze zapytac o alarm...
czy zostal zamontowany fabrycznie?
czy zamykaja sie uchylone szyby w momencie zamykania auta?
czy po niezamknieciu samochodu zamyka sie sam po kikunastu sekundach?
jak syganalizuje niedomkniete drzwi?
czy jest funkcja umozliwiwajaca zostawienie psa w aucie?
czy sa czujniki ruchu?
pzdr
g.

Awatar użytkownika
xdauser
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 168
Rejestracja: 25 cze 2008, 19:04
Model: Avensis T27
Silnik: 2.2 D-CAT + BOX
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: xdauser »

1. Tak. Jest dostarczony imbusowy klucz razem z innymi przydatnymi narzedziami. Tylko 600 obrotow i hamulec odblokowany :-D
2. Fabrycznie nie.
3. Nie sprawdzalem... ale sprawdze
4. Tak. Auto domyka drzwi o ile kluczyk elektroniczny nie jest w odleglosci mniejszej niz bodajze 10 m. Z kluczykiem mechanicznym nie ma znaczenia.
5. Tak jak masz opcje autoalarmu z czujnikiem ruchu w kabinie. Wtedy masz dodatkowy pstryczek do odlaczenia czujnika ruchu jak czworonog jest w samochodzie.
6. Patrz powyzej
194KM + 466Nm = :diabel:

RG

Post autor: RG »

Czekając na przyjęcie mojej avki do serwisu, posiedziałem sobie w T27 kombi wersja prestige.

Jasna skóra, duża navi, pełna elektryka siedzeń plus podgrzewanie. Wersja ze wszystkim. I tak:
- kierownica, cieniutka obręcz, ta nasadka środkowa jakoś mnie wkurza.
- fotele jak dla mnie rewelka, dobrze trzymają plus ich możliwości ustawień, tu wielki plus dla toyoty.
- wygląd kombi - jest bardzo ładna, szczególnie czarna wrsja z zaciemnionymi szybami.
- reszta tak sobie.

Autko w skali od 1 do 10 ma u mnie po 7. Powoli się z avką oswajam. Ale i tak poczekam na fl.

gierad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 26 sty 2009, 19:11
Lokalizacja: dolnoślaskie

Post autor: gierad »

xdauser...dzieki za informacje...
pzdr
g.

Awatar użytkownika
KN
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 465
Rejestracja: 10 mar 2009, 20:46
Model: Outback
Silnik: 2.5i boxer, CVT
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KN »

Miałem jazdę próbną Ave 1.8 CVT i Passatem 2.0TDI DSG. W Pasacie jest trochę więcej miejsca nad głową, w kombi toyoty (szczególnie tej ze szklanym dachem) tego miejsca jest trochę mało. Passat Wariant w wersji Highline 1.8TSI z tiptronickiem, nawigacją etc kosztuje 114 tysięcy i - jak wiecie - tyleż samo kosztuje Ave T27 Wagon Sol+ 2.0 benzyna z CVT.

Macie jakieś uwagi, jakieś rady? Byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam,
KN.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2009, 00:09 przez KN, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Portal
Guru
Guru
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lut 2007, 21:22
Model: Superb Combi
Silnik: 1.8TSI
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Portal »

Niniejszym ogłaszam start wątku o zakupie T27 :-)

Awatar użytkownika
KN
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 465
Rejestracja: 10 mar 2009, 20:46
Model: Outback
Silnik: 2.5i boxer, CVT
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KN »

Kupiłem dziś T27 2.0i wagon, sol plus, cvt, navi. Odbiór do 27 marca.

Pozdrawiam,
KN.

sitekfz1
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 290
Rejestracja: 25 lut 2009, 15:00
Lokalizacja: Puck

Post autor: sitekfz1 »

KN pisze:Kupiłem dziś T27 2.0i wagon, sol plus, cvt, navi. Odbiór do 27 marca.

Pozdrawiam,
KN.
Gratulacje :ok:
Avensis T27 Sedan . No i moja perełka do zabawy FZ1 Fazer.
Obrazek

Awatar użytkownika
Schwefel
Guru
Guru
Posty: 2609
Rejestracja: 03 cze 2007, 23:18
Model: T22 & T27
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE

Post autor: Schwefel »

KN pisze:Kupiłem dziś T27 2.0i wagon, sol plus, cvt, navi. Odbiór do 27 marca.
To coś szybko teraz Toyota realizuje zamówienia :wow: Jeszcze miesiąc temu słyszałem optymistyczną wersję za 2 miesiące a pesymistyczną za 3 miesiące.

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17250
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Post autor: wrc »

kryzys Schwefel, kryzys, sprzedaz: hiszpania -50%, francja -40%, inne kraje tez w plecki, mimo redukcji produkcji na rok 2009 T27 nie powinno zabraknac

pozdr :-D

Awatar użytkownika
KN
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 465
Rejestracja: 10 mar 2009, 20:46
Model: Outback
Silnik: 2.5i boxer, CVT
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KN »

Schwefel pisze:To coś szybko teraz Toyota realizuje zamówienia :wow: Jeszcze miesiąc temu słyszałem optymistyczną wersję za 2 miesiące a pesymistyczną za 3 miesiące.
Jak chciałem czerwoną to mi powiedzieli, że za trzy miesiące i prawdopodobnie po wyższej cenie, bo "Toyota nie przyjmuje na razie zamówień na nowe samochody". Zaproponowali wybór z tego, co jest. Po wprowadzeniu kryteriów technicznych wyskoczył jeden Prestige (srebrny) i trzy Sol Plusy (srebrny, czarny, grafitowy). Zdecydowałem się na grafitowy.

ODPOWIEDZ