Silnik 2.0 czy 2.2

Dane techniczne i inne informacje
ddd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2007, 14:34
Model: t25
Silnik: 2.2 150kM
Lokalizacja: Łódź

Silnik 2.0 czy 2.2

Post autor: ddd »

czesć

do kombi lepiej pasuje 2.0l 125kM czy 2.2l 150kM? (oczywiscie disel)
prosze o opinie. weżcie pod uwagę cene, osiagi, jakosc........

ktos wie ile mozna utargowac przy zakupie nowego ave ze starego rocznika, toyota mówi ze 9% ale w okolicach łodzi obnizka wychodzi sporo mniej.

jeszcze nie kupiłem ale jestem blisko
dzieki
ddd

CarinaGTI
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 421
Rejestracja: 26 mar 2007, 19:32
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica

Post autor: CarinaGTI »

jak portfel jest pokaźny to brałbym 2.2 :jezyk:
a tak na poważnie yto po rozważeniu tego co poniżej:
cóż 2.0 D4D (126KM@300Nm) 2.2 D4D (150KM@310Nm)
-> 2.0 MY 08 Wagon - 88.100 (Luna), 97.600 (Sol),
-> 2.2 MY 08 Wagon - 108.300 (Sol Plus).
to brałbym 2.0 Luna lub Sol + virus i miałbym ca. 145KM i 350Nm :-D
bo dla przykładu sam Box daje 133KM i 320Nm z wersji 116KM i 280Nm
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm

Awatar użytkownika
MaŁy_RaDeK
Administrator
Administrator
Posty: 2349
Rejestracja: 09 lut 2007, 22:47
Model: Avensis T27
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaŁy_RaDeK »

CarinaGTI pisze:to brałbym 2.0 Luna lub Sol
Gdybym miał w granicach 100 tys. to chyba wziąłbym 2.2 :tak:
Jeździłem takim i byłem pod wrażeniem :tak:
Osiągi - bardzo pozytywnie :ok:
Ksenony i zmieniarka (Sol Plus) - też na Plus :-D
CarinaGTI pisze:virus i miałbym ca. 140KM i 350Nm
Z 2.2 wyciągnąłbym jeszcze więcej :auto:

Awatar użytkownika
Fans
Guru
Guru
Posty: 2921
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:40
Model: Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM 4x4
Lokalizacja: Białołęka Warszawa

Post autor: Fans »

Jak nie żałujesz sypnąć grosikiem to wziąłbym 2.2 silnik i radował się paroma konikami więcej pod maską i mocą w w potrzebnej chwili.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r. ---> Nissan X-trail 2.2dci 04r. ---> Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r.


Pozdrawiam Lukatoari

jawor
Stara się...
Stara się...
Posty: 56
Rejestracja: 12 maja 2007, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik 2.0 czy 2.2

Post autor: jawor »

ddd pisze:czesć
do kombi lepiej pasuje 2.0l 125kM czy 2.2l 150kM? (oczywiscie disel)
prosze o opinie. weżcie pod uwagę cene, osiagi, jakosc........
ktos wie ile mozna utargowac przy zakupie nowego ave ze starego rocznika, toyota mówi ze 9% ale w okolicach łodzi obnizka wychodzi sporo mniej.
ddd
cześć, przed kupnem jeździłem kilkoma Avensisami na jeździe próbnej żeby mniej więcej wyrobić sobie zdanie. Najlepiej też tak zrób, to nic nie kosztuje.
Jeździłem benzyną 1.8 vvt-i (o tym aucie myślałem na samym początku), 2.0 vvt-i... potem 2.0 D-4D, 2.2 D-4D 150KM i 2.2 D-CAT.

Praktycznie od razu zdecydowałem sie na diesla mimo że jest droższy od benzyniaka (te same wersje wyposażenia). Kupiłem 2.0 D-4D SOL kombi bo cena wydawała mi się akceptowalna, a jeżdżąc 2.2 D-4D (SOL Plus) jakiejś specjalnej różnicy w stosunku do 2.0 D-4D (SOL) nie zaobserwowałem a cena 2.2 już znacząco odbiegała od pierwotnego zamiaru (benzyna).

Pod wrażeniem natomiast byłem po jeździe 2.2 D-CAT, no ale w tym przypadku cena była już zdecydowanie poza zasięgiem.

muodzian
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 277
Rejestracja: 31 paź 2007, 16:29
Lokalizacja: KR

Post autor: muodzian »

@jawor- jak w Twoim odczuciu różnica między 2.2 150, a benzyną 2.0? oczywiście pod warunkiem trzymania vvt-i na wyższych obrotach, bo to obowiązek przy japońskich wiertarach.
była: Ave Sol+ 2.0 D4 VVT-i '07

jawor
Stara się...
Stara się...
Posty: 56
Rejestracja: 12 maja 2007, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jawor »

muodzian pisze:@jawor- jak w Twoim odczuciu różnica między 2.2 150, a benzyną 2.0? oczywiście pod warunkiem trzymania vvt-i na wyższych obrotach, bo to obowiązek przy japońskich wiertarach.
hej,
wiesz co, wydaje mi sie że diesel po rozpędzeniu sie tak gdzieś do 70...80km/h z większą lekkością dalej przyspiesza od benzyniaka. Owszem, 2.0 vvt-i ma znacznie lepszą 1'ke i 2'ke i generalnie dłuższe biegi od diesla. Na trasie fajnie i moim zdaniem łatwiej się wyprzedza mocnym dieslem niż benzyną ... no i dla niektórych (dla mnie na przykład) istotne znaczenie ma niższe spalanie diesla.
Jeśli trzyma się 2.0 vvt-i na odpowiednio wysokich obrotach to myślę że auto chodzi bardzo podobnie do 2.2 d-4d, ale na pewno jest głośniej w środku i więcej pali.

D-CAT chodzi świetnie, ale nie wyobrażam sobie jak musi jeździć np. takie BMW 335d (286KM i 580Nm).

Awatar użytkownika
ayrsen
Mistrz
Mistrz
Posty: 1363
Rejestracja: 22 lut 2007, 22:17
Lokalizacja: 3M

Post autor: ayrsen »

jawor pisze:
muodzian pisze:@jawor- jak w Twoim odczuciu różnica między 2.2 150, a benzyną 2.0? oczywiście pod warunkiem trzymania vvt-i na wyższych obrotach, bo to obowiązek przy japońskich wiertarach.
hej,
wiesz co, wydaje mi sie (...)
Panowie... :czytaj: :czytaj: :czytaj:
Robicie niezłe OT...

Kolega pyta o wybór pomiędzy 2.0 diesel a 2.2 diesel i tego sie trzymajmy...

Inne rozważania - zapraszam i chętnie sam się przyłączę jako wierny, niezłomny fan Pb w stosunku do ON - ale w innym wątku.

ddd - z rzeczy bardziej prozaicznych - u większości /ale nie u wszystkich/ ubezpieczycieli z tytułu silnika 2.2 zapłacisz wyższą składkę OC.

A moje zdanie n.t. wyboru => lepsze jest wrogiem dobrego. 2.2 jest mocniejszy, bardziej elastyczny - ale nie koniecznie lepszy dla Ciebie, ponieważ każdy ma inne potrzeby. Jeśli lubisz moc i osiągi będziesz wiedział co wybrać... :tak: :tak: :tak:
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:

lukasz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 08 kwie 2007, 17:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukasz »

Ja mam silnik 2.2 150 KM, nie jeździłem co prawda wersją 2.0 125KM, ale mogę skomentować to tak. Pewnie jest sporo racji w tym co napisał Jawor, iż nie czul specjalnej różnicy między tymi silnikami, można to wywnioskować z porównania Nm. 2.0 ma 300Nm, a 2.2 ma tylko 310Nm. Przyznam się, że byłem trochę tym rozczarowany, bo na jeździe próbnej miałem okazję jeździć wersja 177KM 400Nm.

Ale jest jedna piękna rzecz w silniku 150KM, maksymalny moment obrotowy jest dostępny w szerokim zakresie - od 2000 do 3200. Oznacza to, że tym silnikiem można ładnie pociągnąć i nie mieć efektu utraty przyspieszenia wraz ze wzrostem obrotów. Tu pozwolę się nie zgodzić ze spotykaną opinią, iż w Dieslu należy jak najszybciej zmieniać bieg na wyższy. Przy podwyższeniu biegu, nawet jak się trafia w punkt o maksymalnym momencie obrotowym, to w wyniku innego przełożeniach na kołach możemy mieć mniejszy moment niż przed zmianą biegu. Dlatego mnie się wydaje że kręcenie silnikiem do 4000 obrotów nie jest przesadą (a można i wyżej) i fajnie jest gdy w tym zakresie nie odczuwamy znaczącego spadku przyspieszenia. Osobiście przyznam się ze ja mam odczucie trochę jak z benzyny, jak gdyby silnik nawet przy 4000 przyspieszał coraz żwawiej, ale to może być już subiektywne odczucie spowodowana większą prędkością.

Co do ostatecznego wyboru, to chyba najlepiej jak sam przejedziesz się jedną i dugą wersją, proponuję jednak nie skupiać się na zachowaniu samochodu tylko w jednym punkcie obrotów, ale spróbować porównać jak te silniki zachowują się w szerszym zakresie obrotów. Mnie się wydaje, ze wersja 150KM może w szczególności pokazywać wyższość na autostradzie (mój samochód przy 160 km/h ma 6 biegu ma 3000 obrotów, czyli masz zapas max Nm do 3200, a max moc do 3600), oraz na krętych górkowatych drogach. Tu musisz też się zastanowić jak często będziesz jeździł po autostradach - może w końcu nam je wybudują :) - ja zwykle jeżdżę w korkach po Krakowie :(. Bo w bardziej „cywilnej” jeździe rzeczywiście różnica może nie być warta większych pieniędzy.
lukasz

jawor
Stara się...
Stara się...
Posty: 56
Rejestracja: 12 maja 2007, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jawor »

lukasz pisze: Ale jest jedna piękna rzecz w silniku 150KM, maksymalny moment obrotowy jest dostępny w szerokim zakresie - od 2000 do 3200. Oznacza to, że tym silnikiem można ładnie pociągnąć i nie mieć efektu utraty przyspieszenia wraz ze wzrostem obrotów...
true true ... w tym silniku 2.0 D-4D da się odczuć spadek reakcji na pedał gazu z pewnością trochę szybciej. Maksymalny moment obr. w 2.0 jest w zakresie 2000-2800 obr/min. Te 400 obr. różnicy to jest chyba dość sporo. Ja tej różnicy nie zauważyłem na jazdach testowych u dealera, bo żeby się o tym przekonać trzeba auto trochę przegonić i to dość ostro, zwłaszcza w górnym zakresie obrotów (między 3000 a 4000) maksymalnego momentu. Jeśli chodzi o jednostajną jazdę na trasie/autostradzie to przy 160km/h to poziom obrotów na 6'ce jest pewnie nieznacznie wyższy, ale sprawdzę niebawem i napiszę. Ale generalnie jest bardzo OK. Tak naprawdę przy takiej prędkości bardziej słychać szum powietrza niż silnik, który sprawuje się doskonale.
W każdym razie, mi po przesiadce z Peugeota 307 mocy wystarcza spokojnie to komfortowego wyprzedzania i dość szybkiej jazdy.
Gdybym teraz stał przed kupnem, myślę że wybrał bym to samo co mam. Może poczekał bym troszkę do premiery nowej Mazdy6 (chyba w lutym), bo z tego co widzę, zapowiada się ciekawie.

ddd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2007, 14:34
Model: t25
Silnik: 2.2 150kM
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ddd »

stało sie zamówiłem 2.2 150kM, kombi z dwa tygodnie odbiór
ddd

muodzian
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 277
Rejestracja: 31 paź 2007, 16:29
Lokalizacja: KR

Post autor: muodzian »

2 tygodnie? szybko! ja czekałem miesiąc. ;-(

gratulacje, świetny wybór!
była: Ave Sol+ 2.0 D4 VVT-i '07

jawor
Stara się...
Stara się...
Posty: 56
Rejestracja: 12 maja 2007, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jawor »

ddd pisze:stało sie zamówiłem 2.2 150kM, kombi z dwa tygodnie odbiór
ddd
o kurcze, no nieźle szybko ... ja na moją wersję z dość nietypowym kolorem bordowym z jasną tapicerką czekałem prawie 3 miesiące ... masakra.

A Ty wybierałeś coś w ramach tej promocji rocznika 2007 ?
Było w czym wybierać jeszcze, czy już po prostu trzeba brać co jest ?

Fajne autko. Udało się coś urwać z ceny defaultowej ?

pozdr

muodzian
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 277
Rejestracja: 31 paź 2007, 16:29
Lokalizacja: KR

Post autor: muodzian »

ja sie pochwale żę dostałem gratis alarm i dywaniki!
była: Ave Sol+ 2.0 D4 VVT-i '07

Awatar użytkownika
Schwefel
Guru
Guru
Posty: 2609
Rejestracja: 03 cze 2007, 23:18
Model: T22 & T27
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE

Post autor: Schwefel »

Czyli bez rewelacji :-( bo tyle dawali zaraz po wyjściu T22 i to bez zbędnych negocjacji. Ja wytargowałem jeszcze gumową wykładzinę bagażnika za całe 1700zł. Ale to były dawne lata, myślałem, że teraz jak już model jest stary chłopaki dodają trochę więcej gratisów.

muodzian
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 277
Rejestracja: 31 paź 2007, 16:29
Lokalizacja: KR

Post autor: muodzian »

Schwefel pisze:myślałem, że teraz jak już model jest stary chłopaki dodają trochę więcej gratisów.
cóż. widać Ave jest jak wino. :ok:

dodam tylko że to już trzeci samochód który kupiłem w tym salonie (Romanowski, Radom)
była: Ave Sol+ 2.0 D4 VVT-i '07

ddd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2007, 14:34
Model: t25
Silnik: 2.2 150kM
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ddd »

alarm + czujnik cofania dali w ramach promocji 2007
wytargowałem jeszcze dodatkowe odciecie zapłonu, blokade skrzyni, dywaniki + parę stówek do kieszeni.
koła zimowe (felgi + kołpaki + opona zimowa) powiedzieli ze dadzą po kosztach 2400pln
opony to jakieś Vikingi ktoś wie coś o nich? opłaca się brać za 2400 te 4 koła?

Zona wybrała grafitową i jeszcze takie były (jak zamawiałem to było jeszcze sporo róznych kolorów.)
jak juz podpisałem umowę to sprzedawca powiedział ze z zasady to avensis sie nie psuje tylko pala zarówki. zobaczymy?

stiopa46
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 983
Rejestracja: 03 wrz 2007, 19:04
Model: Avensis T22,
Silnik: 1.6
Lokalizacja: szczecin

Post autor: stiopa46 »

w tej cenie opony to nie rewelacja
napisałem ci w innym poscie o oponach zimowych i letnich
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php

Awatar użytkownika
Schwefel
Guru
Guru
Posty: 2609
Rejestracja: 03 cze 2007, 23:18
Model: T22 & T27
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE

Post autor: Schwefel »

To, że przepalają się żarówki to fakt. W porównaniu z Corollą E9 gdzie przez 9 lat nie wymieniliśmy ani jednej żarówki to 6 wymienionych w Ave T22 jest kiepskim wynikiem.

[ Dodano: 2008-01-07, 01:53 ]
Ja bym brał bo co opona zimowa to zimowa a jak się zestarzeją po 2-3 latach to wymienisz na nowe a felgi już zostaną.

Awatar użytkownika
Fans
Guru
Guru
Posty: 2921
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:40
Model: Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM 4x4
Lokalizacja: Białołęka Warszawa

Post autor: Fans »

Schwefel pisze:To, że przepalają się żarówki to fakt. W porównaniu z Corollą E9 gdzie przez 9 lat nie wymieniliśmy ani jednej żarówki to 6 wymienionych w Ave T22 jest kiepskim wynikiem.

[ Dodano: 2008-01-07, 01:53 ]
Ja bym brał bo co opona zimowa to zimowa a jak się zestarzeją po 2-3 latach to wymienisz na nowe a felgi już zostaną.
Ja na Twoim miejscu też bym brał te oponki, od razu masz nowe zimówki i felgi orginalne przy tym.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r. ---> Nissan X-trail 2.2dci 04r. ---> Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r.


Pozdrawiam Lukatoari

ODPOWIEDZ