TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 1 lis 2014, o 05:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 paź 2007, o 16:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2007, o 22:30
Posty: 125
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0 diesel
Jakie są plusy i minusy napełniania kół azotem ???

_________________
Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 paź 2007, o 16:06 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 25 wrz 2007, o 20:42
Posty: 31
Lokalizacja: KOSZALIN
Samsung napisał(a):
Jakie są plusy i minusy napełniania kół azotem ?


Plusem jest mała rozszeżalność cieplna azotu, czyli czy ciepło czy zimno ciśnienie w opnie takie same.
Minus to ze trzeba za to płacic dodatkowo , a jesli ci troche zejdzie i dopompujesz powietrzem to traci swoje właściwości .

_________________
D4D 2001


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2007, o 10:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 17 lip 2007, o 10:13
Posty: 300
Lokalizacja: Kraków
Marka: toyo
Model: T 22
Rocznik: 1998
Silnik: 2CTE
Tutaj sobie poczytaj jest fajnie i zgrabnie wyjaśnione jakie są różnice miedzy gazami jeśli chodzi o zastosowanie do napełniania opon. :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2007, o 18:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2007, o 22:15
Posty: 458
Lokalizacja: OKR
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD-FTV+Box :)
ja mam azot w oponach, tylko ze mam lepiej bo posiadam butle z azotem wiec prakycznie mam za free....

plusem jest takze to ze nie musisz dopompowywac w sezonie opon w przeciwnosci do powietrza ktore musisz co jakis czas dopompowac

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2007, o 15:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2007, o 22:30
Posty: 125
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0 diesel
Jakie powinno być ciśnienie w oponach ?

Czy powinno być zawsze takie same, czy też powinno zmieniać się w zależności od:

- jazdy w warunkach zimowych lub letnich;
- ilości jeżdżących stale osób (np. 4);
- pompowania opon zwykłym powietrzem lub też azotem;
- tego czy jest to oś przednia lub tylna. :nuda:

_________________
Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2007, o 17:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 cze 2007, o 18:26
Posty: 162
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
- jazdy w warunkach zimowych lub letnich;

Powinno byc takie same, ale powietrze zmienia swoja objetosc przy roznicy temperatur wiec warto sprawdzac. Azot podobno mniej zmienia objetosc tylko ze jak juz zmieni to trzeba sie udac do warsztatu ze specjalna pompka.
Na grzazkim sniegu albo blocie latwiej jezdzic z nizszym cisnieniem, ale jezeli jezdzisz glownie po asfalcie to przeciez nie bedziesz spuszczal i pompowal.
Cytuj:
- ilości jeżdżących stale osób (np. 4);

Tak, u mnie przynajmniej cisnienie opon tylnich przy zaladowanym aucie powinno byc 0,2bara wyzsze.
Wyzsze w kazdym kole o 0,4 powinno byc jezeli jezdzisz >160
Cytuj:
- pompowania opon zwykłym powietrzem lub też azotem;

Nie
Cytuj:
- tego czy jest to oś przednia lub tylna. :nuda:

Tak z tym ze roznica jest w instrucji obslugi do kazdego silnika inne cisnienie z przodu, chodzi o obciazenie przedniej osi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2007, o 17:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2007, o 22:30
Posty: 125
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0 diesel
Czekając na Wasze odpowiedzi znalazłem w internecie coś takiego. Jest to tabela ciśnień gdzie w czterech krokach ustawiamy parametry i na koniec odczytujemy wskazania optymalnego ciśnienia.
Co o tym myślicie. Czy przedstawione parametry pokrywają się z tymi jakie sami stosujecie?

_________________
Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2007, o 18:24 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2623
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 50
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Fajna tabelka :ok:

Ja zawsze mam 2,2 - 2,3... :auto:
Najważniejsze żeby w obu kołach na osi było tyle samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2007, o 20:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2007, o 22:30
Posty: 125
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0 diesel
MaŁy_RaDeK napisał(a):
Ja zawsze mam 2,2 - 2,3... :auto:


Właśnie 2,2 ustawił mi mechanik po zmianie kółek na zimowe (zapytał się tylko ile osób jeździ autem. Fachura :ok: ).

_________________
Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2007, o 20:52 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 paź 2007, o 20:57
Posty: 66
Lokalizacja: Lubin
Marka: TOYOTA
Model: T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0
u mnie rowniez 2,2 :ok:

_________________
Krecik czołowym działaczem podziemia
__________________________________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2007, o 22:17 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1397
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Też zawsze miałem 2,2. Wiosną jednak kupiłem nowe oponki i były z nimi pewne problemy. W jednym z dużych zakładów wulkanizacyjnych jakiś fachura powiedział mi, że w warunkach miejskich i na naszych polskich drogach przy obciążeniu 1-2 osoby wystarczy 2,0. Trochę mnie to zdziwiło, ale może i ma rację. Potem przyniósł cyfrowy ciśnieniomierz i wyszło mu, że mam 2,4 (pół godziny wcześniej wyważałem i pompowałem koła w innym zakładzie do 2,2).
Jak widać ciśnienie zależy również od tego czym się mierzy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2007, o 22:48 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2745
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
Ja dzisiaj wyrównałem wszędzie to 2,0. Do zimówek daję według zaleceń starego speca od opon od 1,8 do 2,0 zależnie od tego czy jadę w kopnym śniegu czy na trasie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwi 2008, o 09:13 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
Cisnienie w oponkach w T 25 2,0 D4D - wg informacji zawartej na słupku przy kierowcy powinno wynosić

- przy przewidywanej jeździe do 160 km/h - przód i tył 2,4 bez względu na ilość pasażerów
- przy przewidywanej prędkości jazdy powyżej 160 km/h
a/ do 4 pasażerów ; przód i tył 2,7
b/ 5 pasażerów i ew . bagaż ; przód 2,8 tył 2,9

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwi 2008, o 15:23 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
trzeba pamientac zeby przy niestandardowych czyli 17'' trzeba dac 0.5bara więcej zeby nie miec kwadratowych felg

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 paź 2008, o 16:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 paź 2008, o 15:53
Posty: 1
Lokalizacja: głubczyce
Jakie powinno być ciśnienie w oponach Toyoty Avensis Kombi??

Proszę o szybką odpowiedź.

Z góry dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2008, o 16:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 maja 2008, o 10:42
Posty: 338
Lokalizacja: lubelskie
a jaką masz ave?? T22 czy T25??

jezeli t22 to 2,2(31) tył i przód


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2008, o 16:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Ciśnienie zawsze pisze albo na słupku drzwi kierowcy albo w schowku.
Chyba, że było buuum to nie piszą... :jezyk:
pozdrowionka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2008, o 16:22 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17557
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 199
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
janek2906 napisał(a):
Jakie powinno być ciśnienie w oponach Toyoty Avensis Kombi??
Proszę o szybką odpowiedź.

masz t22 czy t25? benzyne czy diesla, kombi, sedan, liftback :nuda: ???
nie szybciej spojrzec na naklejke w aucie ktora podaje prawidlowe cisnienie w oponach(dla t22 w schowku przed pasazerem :czytaj: )

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2008, o 19:22 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 14:53
Posty: 35
Lokalizacja: Zielona Góra
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.o TD
T 22
Opona 195/60R15 88H
160km/h lub więcej
przy każdym obciążeniu łącznie z pełnym obciążeniem
przód 2, 4 bara tył 2,6 bara,
przy zmniejszonym obciażeniu przód 2, 3 bara tył 2,4 bara

do 160km/h
przy każdym obciążeniu łącznie z pełnym obciążeniem
przód 2, 2 bara tył 2,2 bara,
przy zmniejszonym obciażeniu przód 2,2 bara tył 2,2 bara

Instrukcja obsługi Avensis str 307


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2008, o 19:43 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2007, o 23:39
Posty: 1170
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25 Liftback
Rocznik: 2003
Silnik: Tiptronic
ja mam 2,2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwi 2009, o 08:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 maja 2008, o 14:07
Posty: 288
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Zastanawiam się nad tym, że dla T22 D4D prawidłowe ciśnienie jest 2,2 na obu osiach i 2,4-2,6 przy większym obciążeniu lub szybszej jeździe.
Ale silnik diesla z przodu jest ciężki i przy takim samym ciśnieniu na obu osiach jeśli nie obciąża się tylu to widać po śladach na oponach, że z przodu docisk jest dużo większy.
Czy nie należałoby z przodu dawać np 0,2 bara więcej niż z tyłu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwi 2009, o 10:41 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
charlie_spooki napisał(a):
Czy nie należałoby z przodu dawać np 0,2 bara więcej niż z tyłu?

Ja tak właśnie robię. Rzeczywiście przy 2,2 opona wygląda prawie jak flak. A inną sprawą jest dokładność ciśnieniomierzy. Ja np. miałem wątpliwości, czy kompresor na stacji, na którą jeżdżę, dobrze mierzy ciśnienie. Kupiłem sobie manometr i okazało się, że ten na stacji zawyża o ok. 0,2bar. Chociaż teoretycznie możliwe, że to mój ciśnieniomierz zaniża - zwłaszcza, że ta rozbieżność dotyczy każdej stacji, na której byłem (przy czym na niektórych przekłamanie jest większe). Ale znów pomiar "wizualny" wskazuje, że to jednak kompresory na stacjach zawyżają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwi 2009, o 11:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 maja 2008, o 14:07
Posty: 288
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Kwestie pomiaru są rzeczywiście trudne do weryfikacji, bo trzebaby podjechać do wulkanizatora, który ma jakiś dobry sprzęt,
a i tak ciśnienie zależy od temperatury na zewnątrz, rozgrzania opon itd.
Ja pompowałem akurat wg manometru na pompce na zimnych oponach i dałem z przodu o 0,2 więcej. Patrząc na ślad na oponach teraz z przodu nie ma wreszcie flaka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2009, o 23:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 20:38
Posty: 132
Lokalizacja: śląsk
Ciśnienie powinno być zawsze takie jak podaje producent samochodu do danego rozmiaru koła to wszystko wpływa na właściwości jezdne zresztą nie muszę nikomu o tym pisać bo każdy wie. Pan fachura wulkanizator musi posiadać homologowany ciśnieniomierz by prawidłowo pompować koła i żaden gadźet z hipermarketu tego nie zastąpi. Dobrej klasy manometr kosztuje od 500 zł w góre. Także Panowie nie słuchajcie co mówią tylko kierujcie się zaleceniami producenta samochodu i będziecie zadowoleni z jazdy i dłuższym żywotem opon.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwi 2009, o 12:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 sie 2008, o 17:50
Posty: 116
Lokalizacja: Śląsk
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D
Ciśnienie w oponach zależy też od temperatury zewnętrznej, żeby tego uniknąć należało by napompować je azotem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2009, o 12:58 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17557
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 199
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ofik napisał(a):
Ciśnienie w oponach zależy też od temperatury zewnętrznej, żeby tego uniknąć należało by napompować je azotem.

co niektorzy robia, takze w rowerach, ja jedyne co robie to sezonowa zmiana powietrza z letniego na zimowe i na odwrot :jezyk:
cisnienie najlepiej sprawdzac przed jazda, i nie jak opony sa nagrzane :cfaniak:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwi 2009, o 21:49 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2623
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 50
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
kogut napisał(a):
Ciśnienie powinno być zawsze takie jak podaje producent samochodu do danego rozmiaru koła

A jak nie zaleca ?
Właśnie... Wie ktoś jakie ciśnienie powinno być w T22 sedan w oponkach 205/50/16 ?
Tyle samo co 195/60/15 czyli standard bo producent raczej nie przewidział takiego ogumienia w instrukcji ?
W przyszłym tygodniu takie zakładam i nie wiem za bardzo ile napompować :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwi 2009, o 22:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 sty 2009, o 19:26
Posty: 199
Lokalizacja: Warszawa
ofik napisał(a):
Ciśnienie w oponach zależy też od temperatury zewnętrznej, żeby tego uniknąć należało by napompować je azotem.


Moim zdaniem to marketing warsztatów do nabijania dodatkowej kasy i nic wiecej. W powietrzu jest aż 78% azotu, nie sądzę by te pozostałe 22% miało takie znaczenie przy zwykłych autach osobowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2009, o 20:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 sty 2008, o 17:45
Posty: 26
Lokalizacja: Soham
Ja się podczepie do pytania Małego Radka, jakie ma byc ciśnienie w 215/40/17 bo takowe posiadam ? przedtem miałem 195/60/15 - standardzik. Od niedawna pompuje 2.3 bara predzej miałem inaczej, ale może ktoś posiada jakieś informacje, czy może w necie jest jakaś strona lub podzieli się własnymi doświadczeniami ? Od dłuższego czasu sie nad tym zastanawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwi 2009, o 12:24 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 24 gru 2008, o 13:28
Posty: 44
Lokalizacja: Lublin
a jakie powinno być w t25 2004 rok d4d 116 kombi??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal