TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 31 paź 2014, o 09:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 wrz 2010, o 19:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 wrz 2010, o 19:54
Posty: 5
Lokalizacja: Białystok
Witam pociekła mi nagrzewnica. Mam pytanie czy ktoś posiada jakąś instrukcję jak po kolei rozkręcać deskę żeby wymontowac tą nagrzewnicę. Bo chyba siedzi ona za deską rozdzielczą, czy może jest dostęp przy grodzi od strony silnika? Może ktoś posiada opis demontarzu deski rozdzielczej, z jakiejs książki, albo własnych doświadczeń.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 wrz 2010, o 16:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 wrz 2010, o 19:54
Posty: 5
Lokalizacja: Białystok
Na prawdę nikt nic nie potrafi doradzić w sprawie tej nagrzewnicy, więc chyba przy demontażu będę musiał zrobic fotorelację:) Ale i tak nie wierzę, że nikt nie rozbierał tego sam w avensisie, i zawsze korzystano z usług aso, bo mechanicy chyba też tu są. Np dla audi jest wszystko, krok po kroku, więc tutaj po mojej wymianie też postaram się zrobic jakąś fotorelację. Szczerze mówiąc to się trochę dziwię dlaczego nikt nie próbował...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 wrz 2010, o 21:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 wrz 2010, o 19:54
Posty: 5
Lokalizacja: Białystok
Nagrzewnicę wymienia sie w tym samochodzie bez demontażu deski. Trzeba zdemontować tunel środkowy i tapicerkę pod chodniczkiem kierowcy. i nagrzewnicę można wymieniać. Ja oprócz wymiany nagrzewnicy wymieniałem również aluminiowe przewody od nagrzewnicy do grodzi i przy tym juz trzeba mieć trochę cierpliwości przy odkręcaniu bardzo trudno dostępnych wkrętów nad pedałami hamulca i przyspieszenia, ale udało się. Sama nagrzewnica to nie tak dużo roboty. Poza nagrzewnicą mam jeszcze do wymiany pompę wody. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2010, o 22:14 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 14 mar 2009, o 10:35
Posty: 35
Lokalizacja: Białystok
Widzę że kolega ma już doświadczenie z wymianą nagrzewnicy.
Ja w swoim aucie mam problem z jakością grzania bardzo słabo grzeje.
Jak dam po obrotach to grzeje mocniej.
Układ jest odpowietrzony. Oba przewody zasilający i powrotny przy grodzi gorące aż parzy.
Czy jak wymieniałeś nagrzewnicę była zapchana śmieciami.
Mam taką hipotezę że nagrzewnica jest gorąca ale nie potrafi oddać ciepła ponieważ powietrze nie owiewa jej dostatecznie sprawnie.
Czy masz jakieś zdjęcia z demontazu?
Czy ktoś ma schemat jak są rozmieszczone klapy od nawiewów (czerpnia, obieg zamknięty i przekierowanie nogi twarz szyba)

post poprawiony, kolejny tak bogaty w błędy ortograficzne zostanie usunięty, wrc

[ Dodano: |29 Lis 2010|, o 10:38 ]
Może inni użytkownicy mieli podobny problem, czy nagrzewnice bywają zapchane brudem? Jak kupiłem auto stwierdziłem brak filtra kabinowego tyle że nie wiem w którym miejscu on się znajduje przed nagrzewnicą czy za nagrzewnicą. Logicznie myśląc powinien być przed nagrzewnicą ale to tylko domysły. Czy ktoś miał do czynienia z tym problemem. Bardzo proszę o odpowiedzi z doświadczenia nie z teorii.

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2010, o 01:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 wrz 2010, o 19:54
Posty: 5
Lokalizacja: Białystok
Witam więc nie jest to jakaś wieksza filozofia (mówię o wymianie nagrzewnicy) i myślę, że powinieneś dać sobie radę. Musisz odkręcić tunel środkowy i odchylić nieco tapicerkę pod nogami kierowcy, zobaczysz dwa aluminiowe przewody na ich końcu jest nagrzewnica. Ja dostałem nagrzewnicę w AMBICIE w Dobrzyniewie (koszt po targowaniu 130zł, w serwisie 750:), w Japończyku 250zł za używkę), u mnie ciekła, stara nie była brudna, ale słyszałem, że takie przypadki z zapychaniem się zdarzają, ale raczej rzadko, raczej problemy są z klapami, panelem, pompą wody i termostatem.
Ja bym sprawdził najpierw panel o ile udało by mi się go gdzieś dostać na zamianę, proponuję Ambit mamy 7 dni na zwrot, a gdy nie będzie poprawy odwieźć i kulturalnie powiedzieć (zresztą z godnie z prawdą:)), że niestety ale on u mnie w samochodzie nie działa, z reguły bezproblemowo wypłacają wcześniej wpłacona kwotę.
Właśnie przyczyną mogły by być same silniczki sterujące klapami nawiewu. Przy demontażu przewodów od nagrzewnicy (nie trzeba tego robić przy jej wymianie) nad pedałem przyśpieszenia był jeden z tych silników tylko nie wiem za co odpowiadał, czy za kierunek nawiewu czy za temperaturę.
zastanawiam sie nad pompą wody czasem się tak dzieje jak się kończy, można wykręcić i obejrzeć.

Filtr kabinowy jest tutaj:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2010, o 09:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 14 mar 2009, o 10:35
Posty: 35
Lokalizacja: Białystok
W mojej Carinie są tylko linki regulacja temperatury chyba też na lince kiedyś miałem problem z przełączeniem nawiewu tylko na szybę (skrajne położenie pokrętła) ale przestawiłem linkę o jeden ząbek i jest ok. Poza sterowaniem układem nawiewów nic się nie zmieniło w pierwszej generacji avensis w porównaniu z carina. Klapy dalej tak samo tylko napędy inne. Nagrzewnica ma pionowe rurki które są równolegle spięte szyna zasilającą i szyną odpływową jeżeli parę rurek początkowych są drożne a pozostałe zapchane to sprawność jej jest znacznie ograniczona.
Co koledzy na taką teorię w praktyce?

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 gru 2010, o 22:43 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2782
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
grzesaw u mnie jest podobnie z tym, że dodatkowo tak naprawdę gorące powietrze wieje tylko od czasu do czasu. Wtedy gdy stoję leci letnie, nawet skłonny byłbym "powiedzieć" chłodnawe powietrze. Nie wiem nawet co jest tego przyczyną.
Pytałem w warsztacie, ale trafiłem chyba na jakiegoś "fachowca", bo stwierdził, że wszystko jest ok. Wtedy było nawet 10st, ale na plusie. T-22

[ Dodano: |2 Gru 2010|, o 23:17 ]
Jutro jak znajdę chwilę czasu to wymienię termostat, bo przewód doprowadzający płyn od termostatu do chłodnicy rzadko robi się ciepły. Raczej nie jest to rozwiązanie problemu, ale jak nie zrobię to się nie przekonam.
Dobrze by było przepłukać nagrzewnicę, ale w tych warunkach pogodowych to raczej nie możliwe ;(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal