TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 16 kwi 2014, o 10:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 paź 2007, o 13:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 sie 2007, o 18:07
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa/Białystok
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0TD
Witam!

Moja Avensis ma już ponad 170 tys. przebiegu i powoli się zastanawiam czy nie przyszedł czas na sprzęgło. Objawy są dwa: dość duże drżenia podczas ruszania na 1., wstecznym lub 2. przy minimalnej prędkości. Zauważyłem ponadto, że na jałowym biegu jeśli wcisnę sprzęgło to silnik pracuje ciszej. Przy niewciśniętym pedale sprzęgła spod maski dobiegają jakieś takie lekkie metalowe terkotania.

Nie zauważyłem za to żadnych szarpań przy ruszaniu czy też ślizgających się tarcz przy ostrym przyspieszaniu na 3. czy 4. biegu.

Płyn w zbiorniczku wyrównawczym sterowania sprzęgła mam zalany na MAX. Może pomogłaby jego wymiana?

Jak pozbyć się tych drgań? Jest jakaś regulacja docisku tarczy? Może wyrobiły się te sprężynki w tarczy (tj. tłumik drgań skrętnych czy jakoś tak)? Czyżby pozostawała jedynie wymiana?

Mam jeszcze jeden problem, choć niezwiązany z samą tarczą: skrzypiący pedał sprzęgła. Psikałem WD40 we wszystkie miejsca i za cholerę nie mogę się tego pozbyć. Miał ktoś z Was podobny kłopot?

Będę zobowiązany za wszelkie podpowiedzi!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 paź 2007, o 13:41 
Saku napisał(a):
Zauważyłem ponadto, że na jałowym biegu jeśli wcisnę sprzęgło to silnik pracuje ciszej. Przy niewciśniętym pedale sprzęgła spod maski dobiegają jakieś takie lekkie metalowe terkotania.


To akurat łozysko. W fiescie 'znajomej' (tak, tak, squire :-D ) jest tak samo. :-)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2007, o 11:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 17 lip 2007, o 10:13
Posty: 298
Lokalizacja: Kraków
Marka: toyo
Model: T 22
Rocznik: 1998
Silnik: 2CTE
Zauważyłem temat o sprzęgle do naszych kochanych samochodów, więc pozwolę sobie zapytać o pewną kwestie. Otóż w mojej Avce muszę deptać pedałem sprzęgła do podłogi żeby zmienić biegi(biegi wchodzą dobrze), ale problem się pojawia w momencie kiedy muszę zredukować bieg. Cosik nie bardzo chcą te biegi wchodzić i muszę ostro zwolnić żeby zredukować bo inaczej jest efekt "dentysty" ;-) czyli zgrzyty. Rozmawiałem z bratem i powiedział że muszę sobie "podciągnąć sprzęgło". Ktoś wie o co chodzi? Czy to może jest coś zupełnie innego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2007, o 14:11 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
Disaster napisał(a):
Rozmawiałem z bratem i powiedział że muszę sobie "podciągnąć sprzęgło".

Sprzęgła sobie nie "podciągniesz" bo masz u siebie w Ave 2.0TD sprzęgło hydrauliczne i żadnej regulacji tam nie ma.
Ja też mam z tego roku TD i sprzęgło też "bierze" prawie przy samej podłodze. Z tego co wyczytałem w instrukcji to jest normalne (skok jałowy jak dobrze pamiętam coś w granicach 10 mm).
Możesz ewentualnie sprawdzić poziom płynu od sprzęgła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2007, o 14:41 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
Zajrzyj tu . I zainteresuj się płynem sprzęgłowym (tzn. polecałbym wymianę - jeśli nie pomoże, można się zastanawiać dalej, ale u mnie efekt wymiany płynu przeszedł wszelkie oczekiwania :tak: )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 paź 2007, o 08:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 17 lip 2007, o 10:13
Posty: 298
Lokalizacja: Kraków
Marka: toyo
Model: T 22
Rocznik: 1998
Silnik: 2CTE
Portal napisał(a):
Zajrzyj tu . I zainteresuj się płynem sprzęgłowym (tzn. polecałbym wymianę - jeśli nie pomoże, można się zastanawiać dalej, ale u mnie efekt wymiany płynu przeszedł wszelkie oczekiwania :tak: )


A ciężko ten płyn samemu wymienić? Jeśli nie to gdzie szukać miejsca spustowego, bo wiem gdzie jest zbiorniczek. Aha, a ile tego płynu wchodzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2007, o 11:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 paź 2007, o 21:34
Posty: 18
Lokalizacja: WARSZAWA
Wczoraj pojechałem do Włocławka po T22. Przyjechała ona z Olsztyna, i było po drodze wszystko OK!
I najlepsze, że we Włocławku zaczęło się totalnie ślizgać.
Zajechaliśmy do serwisu toyoty, i mimo że był zamknięty już od 30 min. To jednak kolesie ją sprawdzili.
No spalone prawie na 100%-----ona ma 170 tys, więc pewnie już czas na nie był..
No i musiałem zostawić
Mają tam serwis "dobrych cen"
1069 zł - cały komplet sprzęgła, na jakichś zamiennikach, gwarancja
770 zł - samo sprzęgło

Co wybrać?

Zastanawiam się nad całością, bo chcę nią parę lat pojeździć.

I ku przestrodze - sprzęgło może odmówić nagle!!!! Więc dobrze jest wyłapać pierwsze oznaki...

Oj miałem nią pojechać z Wło do Olsztyna, a potem warszawy.
No niestety...będę musiał jeszcze poczekać........ :glaszcze: :glaszcze: :glaszcze:

A wiecie coś o serwisie toyoty we Włocławku ?


_____________________________________________________________
Proszę więcej nie używać w nadmiarze WIELKICH liter :jacipokaze: :jacipokaze: :jacipokaze:

ZZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2007, o 14:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 17 lip 2007, o 10:13
Posty: 298
Lokalizacja: Kraków
Marka: toyo
Model: T 22
Rocznik: 1998
Silnik: 2CTE
A ja byłem u dwóch znawców tematu i każdy powiedział coś innego. Jeden stwierdził, że padło sprzęgło i dlatego nisko bierze(bo ponoć takie są oznaki). Sprawdził płyn sprzęgłowy(na tzw. oko) i powiedział że jest ok, a sprzęgło do wymiany :-( Koszt imprezy 800 części + 400 robota.
Natomiast pojechałem do innego mechanika i ten stwierdził, że może być w skrzyni zły olej(o mniejszej gęstości). Stwierdził, że raczej nie jest to wina sprzęgła że źle wchodzą biegi przy redukcji. Bo jeśli by sprzęgło nawaliło to biegi by źle wchodziły w każdym momencie ich zmiany. Umówiłem się z nim na wymianę oleju w skrzyni na jutro i zobaczymy co się stanie.
Co o tym myślicie? :help:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2007, o 14:18 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
Zobaczysz po wymianie oleju w skrzyni. Według mnie to nie wina sprzęgła. U mnie tak jak już pisałem też sprzegło bierze przy samej podłodze. Jak by Ci się "kończyło" sprzęgło to zasprzęglało by przy samej górze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2007, o 23:07 
Witam, Co do sprzęgła to u mnie problem podobny, pisałem w poprzednim temacie że stasznie szumi mi skrzynia. Kupiłem dziś łożysko dociskowe sprzyni ale nie wiem czy jest sens go wymieniać czy to może jakieś łożyska w skrzyni szumią. Z tego co mi powiedzieli w warsztacie to łożysko dociskowe sprzęgła słychać nawet na postoju jeżeli wciśniemy sprzęgło. Prosze pomóżcie mi co mam robuć dziś kupiłem nawet jakiś belgijski średek do skrzyń który ma za zadanie jej wyciszenie .
Prosze o jakąś rade, gdyż w sobote wyjazd do Angli, a może jakby co to jeszcze bym to łożysko wymienił.. mimo porad mechanika że to chyba nie to..


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 paź 2007, o 09:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 17 lip 2007, o 10:13
Posty: 298
Lokalizacja: Kraków
Marka: toyo
Model: T 22
Rocznik: 1998
Silnik: 2CTE
Grzechu chyba miałeś rację. Wymieniłem olej ( nie wiem co było wcześniej) na 75W-90 i teraz jest o niebo lepiej :jupi: Choć muszę przyznać, że jeszcze mnie gnębi jedna rzecz. Czy u was też podczas zmiany biegów czujecie lekkie haczenie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 paź 2007, o 14:20 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1039
Lokalizacja: Wrocław
Disaster napisał(a):
Grzechu chyba miałeś rację. Wymieniłem olej ( nie wiem co było wcześniej) na 75W-90 i teraz jest o niebo lepiej :jupi: Choć muszę przyznać, że jeszcze mnie gnębi jedna rzecz. Czy u was też podczas zmiany biegów czujecie lekkie haczenie ?


Ja czasami czuje. Tak samo maja moi dwaj koledzy, ktorzy jezdza takimi samymi autami. Zastanawiam sie nad wymiana oleju w skrzyni. Jaki wlewaliscie i ile kosztowal?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 paź 2007, o 15:23 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
BoB77 napisał(a):
Jaki wlewaliscie i ile kosztowal?

Nie wiem jak jest u Ciebie w D4D, ale w T22 przed FL jest olej przekładniowy 75W90 czyli mineralny i do silnka 2CTE czyli 2.0TD wchodzi według instrukcji 2,2l.
Nie wiem o jakim "haczeniu" mówicie???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 paź 2007, o 15:30 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1039
Lokalizacja: Wrocław
grzechu napisał(a):
BoB77 napisał(a):
Jaki wlewaliscie i ile kosztowal?

Nie wiem jak jest u Ciebie w D4D, ale w T22 przed FL jest olej przekładniowy 75W90 czyli mineralny i do silnka 2CTE czyli 2.0TD wchodzi według instrukcji 2,2l.
Nie wiem o jakim "haczeniu" mówicie???


U mnie to haczenie wyglada tak, ze czasami wrzucajac jakis bieg dzwignia wejdzie jak noz w maslo a czasami z pewnym oporem, ale nie slychac zadnego zgrzytu ze skrzyni.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2007, o 10:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 17 lip 2007, o 10:13
Posty: 298
Lokalizacja: Kraków
Marka: toyo
Model: T 22
Rocznik: 1998
Silnik: 2CTE
Bob77 mam dokładnie to samo. Biegi wchodzą bez zgrzytania ale z lekkimi oporami. Bob77 robiłeś coś w tym kierunku? Bo sam się zastanawiam czy tak powinno być czy też nie ???

Grzechu podejrzewam, że chodziło ci że tyle chodzi do skrzyni a nie do silnika. ;-) U mnie weszło 2l, bo wiadomo jak zawsze zostaną resztki starego oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2007, o 10:42 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1039
Lokalizacja: Wrocław
Disaster napisał(a):
Bob77 mam dokładnie to samo. Biegi wchodzą bez zgrzytania ale z lekkimi oporami. Bob77 robiłeś coś w tym kierunku? Bo sam się zastanawiam czy tak powinno być czy też nie ???

Grzechu podejrzewam, że chodziło ci że tyle chodzi do skrzyni a nie do silnika. ;-) U mnie weszło 2l, bo wiadomo jak zawsze zostaną resztki starego oleju.


Nie ruszalem tego na razie. Kolega z pracy ma tak samo wiec moze w tych autach tak sie zdarza. Rowniez czytajac testy tego modelu na stronach czasopism motoryzacyjnych zauwazylem, ze auto czesto bylo krytykowane za niezbyt precyzyjnie pracujaca skrzynie. U mnie wystepuje czasami jeszcze inna dziwna rzecz - jak sie powoli tocze na 1 lub 2 i wcisne sprzeglo, czasem czuc szarpniecie skrzynia, tak jakby moze jakies tam tlumiki drgan skretnych sprzegla niedomagaly albo byla wytluczona poduszka pod skrzynia (a moze to kolo dwumasowe zaczyna dawac o sobie znac). Moze ktos sie spotkal z czym takim?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2007, o 10:45 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 22:07
Posty: 54
Lokalizacja: Polska
Mam too samo, ale w benzyniaku --> czasem na skrzyżowaniu nie mogę wbić jedynki a czwórka wchodzi zawsze z łomotem. Poza tym czasem ślizga się przy przyspieszaniu z większych obrotów - silnik się wkręca a coś trzyma za zderzak.
Dzisiaj jadę wymienić tarczę i docisk --> zobaczymy, czy to jest to. Koszt to ok. 800 PLN więc stwierdziłem, że warto spróbować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2007, o 10:50 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
Jak już wymieniasz tarczę i docisk to sprawdź jak na biegu jałowym silnik pracuje przy wciśniętym i wyciśniętym pedale sprzęgła - czy nie ma takiego dźwięku jak opisał to Saku w pierwszym poście.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2007, o 10:51 
Online
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 807
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
BoB77 napisał(a):
czasem czuc szarpniecie skrzynia, tak jakby moze jakies tam tlumiki drgan skretnych sprzegla niedomagaly albo byla wytluczona poduszka pod skrzynia


W mojej Ave, powoli puszczając sprzęgło, w trakcie zmiany biegu, nie dochodzi do "szarpnięcia", ale wystarczy zrobic to w miarę szybko i praktycznie za każdym razem czuje się "szarpnięcie".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2007, o 11:19 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1039
Lokalizacja: Wrocław
d15 napisał(a):
BoB77 napisał(a):
czasem czuc szarpniecie skrzynia, tak jakby moze jakies tam tlumiki drgan skretnych sprzegla niedomagaly albo byla wytluczona poduszka pod skrzynia


W mojej Ave, powoli puszczając sprzęgło, w trakcie zmiany biegu, nie dochodzi do "szarpnięcia", ale wystarczy zrobic to w miarę szybko i praktycznie za każdym razem czuje się "szarpnięcie".


Ja pisalem, ze gdy wciskam sprzeglo czuc szarpniecie, nie gdy puszczam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2007, o 14:33 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 22:07
Posty: 54
Lokalizacja: Polska
Byłem właśnie w ASO i kolesie uważają zachowanie auta za normalne (dziś rzeczywiście tylko lekko haczy) i zaproponowali wstrzymanie się z wymianą. Zobaczymy, jak znów zrobi się zimniej - wtedy rano trudno ruszyć z miejsca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lis 2007, o 08:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 17 lip 2007, o 10:13
Posty: 298
Lokalizacja: Kraków
Marka: toyo
Model: T 22
Rocznik: 1998
Silnik: 2CTE
No to przyszła zima i u mnie z biegami deczko gorzej. Zaczyna mnie to denerwować :wsciekly: Zastanawiam się jednak nad wymianą całego sprzęgła bo szkoda mi skrzyni jak tak dalej będzie się działo. Zanalazłem takie COŚ
Co o tym sądzicie? Niby goście piszą że japońskie, a cena do tego dosyć atrakcyjna jak na cały komplet.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lis 2007, o 21:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:39
Posty: 29
Lokalizacja: Mazury
Disaster napisał(a):
No to przyszła zima i u mnie z biegami deczko gorzej. Zaczyna mnie to denerwować :wsciekly: Zastanawiam się jednak nad wymianą całego sprzęgła bo szkoda mi skrzyni jak tak dalej będzie się działo. Zanalazłem takie COŚ
Co o tym sądzicie? Niby goście piszą że japońskie, a cena do tego dosyć atrakcyjna jak na cały komplet.


jeśli to nie podróbka (tzn. sprzęgło wyprodukowała firma AISIN) to polecam ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lis 2007, o 21:57 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
Disaster, jak wymienisz sprzęgło to daj znać jak pracuje nowe, bo ja też, się zastanawiam czy to już nie czas, szczególnie, że przy ruszaniu delikatnie szarpie i jest różnica na biegu jałowym jak wcisnę i puszczę pedał sprzęgła w dźwięku silnika/skrzyni


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lis 2007, o 22:12 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
i podaj ile cie skasowali za wymianę :ok:

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lis 2007, o 11:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 17 lip 2007, o 10:13
Posty: 298
Lokalizacja: Kraków
Marka: toyo
Model: T 22
Rocznik: 1998
Silnik: 2CTE
jasiu66 napisał(a):
jeśli to nie podróbka (tzn. sprzęgło wyprodukowała firma AISIN) to polecam ...


No właśnie tego się boję,ale kupiłem od kolesia na allegro co jest Super Sprzedawcą więc może nie zrobi numeru ??? Dziś przyjeżdża do mnie kurierem i będę coś wiedział więcej.
Na stronce AISIN można odczytać, że współpracują z Toyotą i myślę że towar będzie dobrej jakości, a ponoć montują te podzespoły często na pierwszy montaż w toyotach. To chyba raczej dobrze o nich świadczy. :-) Bo przyznaję się bez bicia, że nie słyszałem o tej firmie do tej pory.
Gość w moim zaprzyjaźnionym sklepie z częściami powiedział, że też słyszał pozytywne opinie o tej firmie.Poczytałem różne fora z japońskimi samochodami i było dużo pozytywnych wypowiedzi. Więc... ??? Będę dobrej myśli :ok:

A co do montażu to wiem ile mnie gość skasuje: 400 PLN :diabel: Taki urok sprzęgła. :-) A na wizytę mam się z nim umówić na przyszły tydzień. Od razu jak zrobię to dam znać co i jak.

[ Dodano: 2007-11-28, 09:51 ]
No i po robocie ze sprzęgłem. Koledzy, aż wstyd się przyznać ale muszę to zrobić ;-( NIe zrobiłem sprzęgła bo nie trzeba było. Okazało się, że źle wysprzeglało z mojej winy ponieważ miałem zbyt grube dywaniki :glupek: i prawdopodobnie nie wciskałem pedału do podłogi. Teraz wszystko gra i jest cacy, pozostało tylko lekkie haczenie przy przesuwaniu dźwigni, ale to już ponoć TTTM. Ehhh...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2007, o 01:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 gru 2007, o 01:33
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Witam, w moim egzemplarzu T22 2.0TD też są podobne objawy, skok pedału sprzęgła od podłogi jest około 20mm według fiszki, zalałem syntetycznym olejem przekładniowym elfa 75W90, i również czasami przy wrzucaniu pierwszego biegu czuć na lewarku delikatny zgrzycik, problem znika jeżeli obroty są powyżej 1000, moment zadziała sprzęgła jest doskonale wyczuwalny, więc stwierdziłem ŻTMB, :fajka:
Poczekamy na dalsze zmiany i wtedy się pomartwimy.
A na razie jestem zadowolony z zakupu.
Jak to się mówi w slangu motocyklowym "W końcu to Japonia" :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2008, o 15:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 17 lip 2007, o 10:13
Posty: 298
Lokalizacja: Kraków
Marka: toyo
Model: T 22
Rocznik: 1998
Silnik: 2CTE
grzechu napisał(a):
Sprzęgła sobie nie "podciągniesz" bo masz u siebie w Ave 2.0TD sprzęgło hydrauliczne i żadnej regulacji tam nie ma.
Ja też mam z tego roku TD i sprzęgło też "bierze" prawie przy samej podłodze. Z tego co wyczytałem w instrukcji to jest normalne (skok jałowy jak dobrze pamiętam coś w granicach 10 mm).


Przypomniałem sobie o tym temacie i muszę wprowadzić pewną korektę. Otóż mój nadworny mechanik :cfaniak: poradził sobie z nisko biorącym (czyt. przy podłodze) sprzęgłem. Przy okazji jak robiłem u niego zawieszenie z przodu powiedział mi, że kiedyś coś takiego robił w jakimś innym japońcu i zrobi to jak chcę. No to bez wahania się zgodziłem i faktycznie sprzęgieło już nie łapie na samym spodzie, ale gdzieś 30mm od podłlogi. Co on tam zrobił nie pytajcie, bo w całym tym szczęściu zapomniałem zapytać :glupek: . W każdym bądź razie jest możliwa regulacja w pewnym zakresie. :-)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 mar 2008, o 23:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 lis 2007, o 10:39
Posty: 10
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2CTE
Potwierdzam, regulacja sprzęgła jest możliwa. Odbywa się poprzez obracanie trzpienia łączącego pedał z pompą.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2008, o 12:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:39
Posty: 29
Lokalizacja: Mazury
rteeg napisał(a):
Potwierdzam, regulacja sprzęgła jest możliwa. Odbywa się poprzez obracanie trzpienia łączącego pedał z pompą.

... to raczej nie jest regulacja sprzęgła tylko pedału sprzęgła ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal