TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 23 paź 2014, o 04:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 gru 2009, o 15:34 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 gru 2009, o 15:28
Posty: 11
Lokalizacja: podlaskie
Witam

Jestem nowy. Nie wiem czy dobrze umieściłem temat jeżeli nie to przepraszam.
Mam taki problem z moim Avenem. Jest to diesel 2.0 D4D 2001r po face liftingu już.
Więc sprawa dzieje się tak już od ponad roku. Byłem u przeróżnych mechaników diagnostów i nic. Gdy gwałtownie dam w pedał to samochód szarpie przerywa nie wkręca się płynnie na obroty. Szarpanie występuje w zakresie obrotów 2600-3300 mniej więcej. Jak dodaje płynnie gaz pomału jest ok. Ale jak chce szybko przyspieszyć i wcisne pedał do oporu to się tak dzieje. Od razu mówie filtry wszystkie sprawdzone, wtryskiwacze też, paliwo leje na Shellu co jakies 3 tankowania V-powera w dodatku. Może ktoś się z tym spotkał już i rozwiązał problem. Aha jeszcze wymieniłem ostatnio sprzęgło na nowe razem z dwumasówką Aisina bo myślałem że to to ale nic. 2 tysiące psu w bude

Proszę o pomoc
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 gru 2009, o 18:07 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1362
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
egr
zawory scv


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 gru 2009, o 19:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 gru 2009, o 15:28
Posty: 11
Lokalizacja: podlaskie
Jesteś pewien czy tylko strzelasz?
Też tak w sumie myślałem. Ale mechanik mi powiedział że to nie EGR tylko jakiś tam drugi zawór obok od sterowania cisnienia turbiny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 gru 2009, o 19:48 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1362
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
kolego poczytaj sobie odpowiednie tematy na tym forum to będziesz wiedział czy strzelam :jezyk: może byc kilka powodów ale przez ekran ci nie wywróżę :-D . trochę wysiłku w lekturę trzeba włożyć (opcja szukaj)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 gru 2009, o 20:34 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 gru 2009, o 15:28
Posty: 11
Lokalizacja: podlaskie
szukałem i jako takiego identycznego przypadku nie znalazłem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 gru 2009, o 21:01 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1362
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
np. tu http://avensis.info/viewtopic.php?t=328 ... ight=p1228


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 gru 2009, o 19:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 gru 2009, o 15:28
Posty: 11
Lokalizacja: podlaskie
Aha. Nie skojarzyłem tych zaworów dopiero jak zobaczyłem na focie. Scv wymieniałem w tamtym roku i nic to nie dało. A co sądzisz o tym zaworze sterowania ciśnieniem turbiny. Też coś o tym pisałeś

[ Dodano: 2009-12-18, 20:12 ]
A co do EGRa to mechanik powiedział ze odlaczal go i nie robilo to roznicy a jak sie odepnie kostke i recyrkulacje wylacza to powinna byc roznica albo jakas zmiana bo nie jest to konieczne

[ Dodano: 2009-12-25, 11:44 ]
Ponaglam temat bo Aven stoji na święta chory i ja też źle sie z tym czuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 gru 2009, o 15:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 gru 2009, o 14:48
Posty: 2
Lokalizacja: skierniewice
Do Zawadz i do wszystkich oczywiście :-D Czesc jestem nowy i cieszę się że tu trafiłem:) Słabo znam sie na mechanice wiec od razu do rzeczy przejde. Problem identyczny z tojką 2.0d4d 2001. Kupiona sprowadzona, sprawdzona niby na 100sposobów. Pojeździłem 2-3 tysiące i zaczęła tracic moc identycznie jak opisywanie problemu przez wielu forumowiczów. Oczywiscie przerażenie pewnie pompa,wtryski itd... mechanik stwierdził jednak, że to zasyfiony układ paliwowy...dokładnie go przeczyścił i auto śmigało jak nówka...przez 350km :-( Ku mojemu przerażeniu problem powrócił...nie tak lawinowo jak przed czyszczeniem ale ma znowy spadki mocy przy depnięciu... także albo ten mechanik źle przeczyścił, albo to coś poważniejszego, choć ponoć turbinę i wtryski sprawdzał. Dodam, że wymienione oczywiście filtry paliwa,powietrza...no i verva z orlenu...Jak zgłoszę reklamacje po swietach to dam znać co to za cholerstwo, no chyba, że jakieś sugestie ktoś z szanownych forumowiczów posiada?
pozdrawiam :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 gru 2009, o 15:08 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17513
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 196
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
jakis blad wywalilo? zajrzyj tez do watku o utracie mocy w d4d, bo to moga byc zaworki scv

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 gru 2009, o 15:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 gru 2009, o 14:48
Posty: 2
Lokalizacja: skierniewice
dzięki za tak szybką odpowiedź :-) żadnego błędu nie wywaliło, na 2komputerach była sprawdzana,czytałem wspomniany wątek przez Ciebie, może to scv..wiesz ja musze wierzyć mechanikom, bo sam po prostu sie nie znam i dlatego chcę zasięgnąć opini forumowiczów
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2009, o 11:06 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1362
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
zawadz napisał(a):
Aha. Nie skojarzyłem tych zaworów dopiero jak zobaczyłem na focie. Scv wymieniałem w tamtym roku i nic to nie dało. A co sądzisz o tym zaworze sterowania ciśnieniem turbiny. Też coś o tym pisałeś

[ Dodano: 2009-12-18, 20:12 ]
A co do EGRa to mechanik powiedział ze odlaczal go i nie robilo to roznicy a jak sie odepnie kostke i recyrkulacje wylacza to powinna byc roznica albo jakas zmiana bo nie jest to konieczne

[ Dodano: 2009-12-25, 11:44 ]
Ponaglam temat bo Aven stoji na święta chory i ja też źle sie z tym czuje


odpinanie egr-a nie zawsze coś wykaże, bo gdy jest niedomknięty (z powody syfu) to odłączenie nic nie da. jak scv zmieniałeś to przyczyna może leżeć w brudnym przepływomierzu bądź w układzie sterowania turbiny (zawór VRV i czujnik doładowania), trzeba też sprawdzić wtryski (korekcje na zimno i gorąco) oraz łopatki turbiny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2009, o 18:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 gru 2009, o 15:28
Posty: 11
Lokalizacja: podlaskie
Uklad paliwowy czysty wtryski wszystko gra. Przepływomierz też był już sprawdzany. nie wiem jak czujnik doładowania i jak bys mogl to powiedz dokladnie co z tymi lopatkami turbiny? Co mam z nimi sprawdzic? Co do VRV to wlasnie o to mi chodzilo. Mechanik kazal mi to sprawdzic bo juz innych pomyslow nie ma. Ale nie mozna tego kupic samego. Tylko z cala turbina. Gdzie kupowales VRV?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2009, o 19:57 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1362
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
zawadz napisał(a):
Mechanik kazal mi to sprawdzic bo juz innych pomyslow nie ma. Ale nie mozna tego kupic samego. Tylko z cala turbina.


czego nie można kupić samego? mechanik pewnie myślał o siłowniku na turbinie, ale on się nie psuje. zawór VRV (sterujący tym siłownikiem na turbinie) siedzi na rurze dolotowej (metalowej) do turbo. tam też jest czujnik ciśnienia doładowania. kupisz używkę na allegro (w komplecie VRV, czujnik ciśnienia i zaworek przełączający VSV kosztują ok 200zł).

do diagnozy łopatek trzeba rozebrać turbo, tu masz na końcu posta nt.t. http://avensis.info/viewtopic.php?t=4003&start=30


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2009, o 20:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 gru 2009, o 15:28
Posty: 11
Lokalizacja: podlaskie
Jak mozesz to podsun mi taka aukcje bo nie moge za nic znalezc tego vrv

[ Dodano: 2009-12-28, 19:12 ]
no to juz sie gubie. Kazdy taki sam objaw inaczej rozwiazal. Tak czy siak zostala mi juz sama turbina w sumie albo łopatki albo ten vrv


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2009, o 21:00 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1362
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
no niestety taki urok d4d :jezyk: . co do allegro to nikt raczej tego VRV osobno nie wystawia, dzwonisz po aukcjach gdzie wystawione są silniki lub całe auta na manel.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2009, o 22:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 gru 2009, o 15:28
Posty: 11
Lokalizacja: podlaskie
No tak sie zrobi. Wiecej toyoty karwasz twarz juz nie kupie. Najlepsze ze ostatnio widzialem Avena w najmniej awaryjnych 10 letnich samochodach. A od poczatku wciaz jakies z nia problemy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2009, o 22:39 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1362
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
kilka elementów w d4d daje te same objawy, jak znajdziesz przyczynę to raczej auto sprawuje się dobrze ;-), z używkami tak już jest, niewiadomo kto co z nimi wcześniej wyprawiał i czy dbał. ja też na początku miałem kłopoty ale teraz chodzi jak ta lala :jezyk: (koszt: używane zawory scv 190zł, zestaw (vrv,vsv,czujnik ciśnienia) 200zł, belka tylna 1500zł)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2009, o 11:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 gru 2009, o 15:28
Posty: 11
Lokalizacja: podlaskie
Przejade sie po szrotach w okolicy na początek poszukam silnika a jak nie to internet ale z tego co patrzylem to sa same 116 konne w podlaskim

[ Dodano: 2009-12-29, 11:07 ]
A od corollki E11 01r chyba tez czesci pasuja ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2009, o 13:46 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1362
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
nie koniecznie, zawory vrv różnią się chrakterystyką i numerami ....030-verso, ......040-rav, ....050-ave itd...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2009, o 13:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
wtom napisał(a):
nie koniecznie, zawory vrv różnią się chrakterystyką i numerami ....030-verso, ......040-rav, ....050-ave itd...


W sumie, kto wie - ale te numery równie dobrze mogą oznaczać tylko położenie (kątowe) króćców względem zaworka... Obecnie jeżdżę z zaworem VRV od RAV4 i wszystko śmiga jak należy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2009, o 15:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 gru 2009, o 15:28
Posty: 11
Lokalizacja: podlaskie
Ktoś pisał że na zaworze od Ravki nie chodziło jak trza dla niego Nie wiem czy nie wtom wlasnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2009, o 15:42 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1362
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
mi nie chodził dobrze :-D, koledze sandr-owi chodzi, w sumie ruletka :jezyk: . ja tam kupiłem ten właściwy i teraz jest dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2009, o 16:32 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 gru 2009, o 15:28
Posty: 11
Lokalizacja: podlaskie
Wlasnie temu juz calkiem sieczke we lbie mam. Ale jednak bede stawial na oryginalne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2009, o 20:39 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 14 sie 2009, o 13:47
Posty: 43
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
wtom ma rację zaworki vrv muszą zgadzać się numerami,to właśnie dzięki jego podpowiedzi rozwiązałem wiele problemów,każdy model ma inną numeracje części i należy je przestrzegać i tu w tym miejscu chciałem serdecznie podziękować Tobie wtom i Tobie wrc.
natomiast zawadz widzę że jesteś z okolic to możemy się spotkać i podmienić zaworki i sprawdzić czy są uszkodzone


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 gru 2009, o 10:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 gru 2009, o 15:28
Posty: 11
Lokalizacja: podlaskie
No miło by było. Po nowym roku jakbym miał jakiś dzień wolny


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2010, o 20:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lip 2009, o 21:29
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
zawadz napisał(a):
Witam

Jestem nowy. Nie wiem czy dobrze umieściłem temat jeżeli nie to przepraszam.
Mam taki problem z moim Avenem. Jest to diesel 2.0 D4D 2001r po face liftingu już.
Więc sprawa dzieje się tak już od ponad roku. Byłem u przeróżnych mechaników diagnostów i nic. Gdy gwałtownie dam w pedał to samochód szarpie przerywa nie wkręca się płynnie na obroty. Szarpanie występuje w zakresie obrotów 2600-3300 mniej więcej. Jak dodaje płynnie gaz pomału jest ok. Ale jak chce szybko przyspieszyć i wcisne pedał do oporu to się tak dzieje. Od razu mówie filtry wszystkie sprawdzone, wtryskiwacze też, paliwo leje na Shellu co jakies 3 tankowania V-powera w dodatku. Może ktoś się z tym spotkał już i rozwiązał problem. Aha jeszcze wymieniłem ostatnio sprzęgło na nowe razem z dwumasówką Aisina bo myślałem że to to ale nic. 2 tysiące psu w bude

Proszę o pomoc
Pozdrawiam

Witam.
Tak się składa że mam podoby problem w Ave Verso d4d., ale tylko na 3 biegu gdy gwałtownie przyspieszam to w zakresie 3000 obr. jest szarpnięcie, ale poźniej to już normalnie się wkręca. W sumie to mi nie przeszkadza bo preferuję spokojną jazdę , ale przy wyprzedzaniu to denerwuje. Pierwsze to wymieniłem filtr paliwa , ale to nie pomogło,mechanik stawia na zawór przy turbinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2010, o 20:49 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1362
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
to zmień mechanika! przy turbinie nie ma żadnego zaworu, tylko podciśnieniowy siłownik kierownic (który nie psuje się)! prędzej zacinają się kierownice, lub źle pracuje zawór sterujący VRV. zresztą poczytaj sobie http://avensis.info/viewtopic.php?t=400 ... +peda%B3em


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lut 2010, o 21:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lut 2010, o 13:56
Posty: 20
Lokalizacja: Torun
ja bym obstawil EGR lub czujnik przeplywomierza powietrza. Mialem cos podobnego w Vectrze B. Gosc podlaczal pod serwisowego kompa i wszystko bylo oki, dopiero jak podlaczyl pod laptopa i jakis swoj program ktory do kazdego czujnika rysowal wykresy zobaczyl ze w momecie wcisniecia gazu do dechy w jakims tam ulamku sekundy wykres uciekal poza skale potem tak samo nagle wracal do mniej wiecej tego miejsca i potem rosl jak powinien. Przy powolnym wciskaniu gazu to sie nie dzialo. Wymienilem przeplywomierz i bylo oki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 20:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sty 2011, o 18:50
Posty: 11
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D
Witam

Zapomnialem hasla do starego konta i musialem zalozyc nowe. Problem nadal nie rozwiazany. Czy to na tej rurze jest ten caly VRV? Jak domniemam to pewnie to przy koncowce zielono czerwone
http://allegro.pl/toyota-avensis-03r-2- ... 80437.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 21:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sty 2011, o 18:50
Posty: 11
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D
Czyli w takim wypadku ten czujnik jest na rurze dolotowej z intercoolera?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal