TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 23 wrz 2014, o 14:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.2 D-CAT 177KM
PostNapisane: 11 gru 2009, o 12:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 paź 2008, o 14:38
Posty: 1
Lokalizacja: Polkowice
Witam
Właśnie sprzedałem passata i nareszcie spełnie swoje marzenie - T25 2.2 D-CAT 177KM :-D

Panowie przeczytałem sporo na forum, ale że akurat tej wersji silnikowej jeździ bardzo mało to i informacji jest niestety niewiele...

Moje pytanka:
czy ten silniczek też męczy problem dwumasy tak jak w 2.0 D4D? Bo z tego co udało mi się wyczytać ten najmocniejszy diselek jest ponoć najmniej awaryjny i wzmocnione sprzęgło dzielnie znosi całkiem przyjemny moment i moc...

Czy ma jakiś czuły punkt na który trzeba szczególnie zwracać uwagę przy kupnie?

Jak to jest z wyminą oleju? Moża samemu wymieniac czy w D-cat jest jakiś filtr cząsteczek stałych który trzeba dopalać przy wymianie i pozostaje tylko serwis?

Oglądałem 2 avensisy krajowe z 2005r. z przebiegiem około 140kkm z książką serwisową, a przebieg jest potwierdzony przez serwis w którym były serwisowane.

Mam nadzieję, że przy takim przebiegu nie czekają mnie spore wydatki bo powiem szczerze, że wydam na samochód wszystko co mam :-D

Ślicznie dziękuje z góry za wszystkie cenne rady.

Piotr

Ps. Właśnie udało mi się dodzwonić do starego kolegi który pracował 4 lata w serwisie toyoty i stanowczo odradzał mi akurat ten silnik. Twierdzi, że bardzo często na gwarancji zaczynało się lać ze skrzyni biegów i leciały korby i tłoki. Mówi, że często wyciągał te silniki bo cały czas się coś z nimi działo.
Natomiast zdecydowanie polecał 2.0 D4D 116KM do których praktycznie się nie zagląda i są niezniszczalne. Jego kolega nawet dłubnął taki silniczek do 150KM i hula jak ta lala.

Problem w tym, że 2.2 D-CAT jeździ w polsce jak na lekarstwo i opini o niezawodności praktycznie nie ma...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2009, o 13:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 lut 2009, o 13:29
Posty: 108
Lokalizacja: czestochowa/warszawa
a zatem, ja jezdzilem ave z tym silniekiem przez 4 lata ( niedawno sprzedalem). zrobilem ok 170 tys km.
pierwsze slysze o tych awariach o ktorych mowil Twoj kolega. u mnie nic sie nie dzialo. dwumas, turbo, skrzynia wszystko dzialalo perfekcyjnie. moje zdanie jest takie ze 90% zalezy od uzytkownika samochodu.
jedynie 2 razy czyscilem zawor od recyrkulacji spalin.
co do filtru czastek stalych, to oczywiscie jest, oczyszcza sie on sam, ma dodatkowy wtrysk ktory powoduje "male bum" i dzieki temu caly syf ktory osadza sie w filtrze zostaje przepalony.

reasumujac, z czystym sumieniem moge polecic ten samochod. jesli ktos dbal o samochod i o jego podzespoly nie powinno byc zadnych problemow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2009, o 15:08 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2009, o 23:26
Posty: 3427
Pochwały: 130
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ(A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1 ZR-FAE
Ciekawy temat. Mnie szczegolnie interesuje wersja T27 150 KM. Wlasnie oczekuje na odbior. Wiec byloby fajnie poczytac jakie choroby przechodzi Ave w czasie swojego zycia. Akurat T 27 to jest cos nowego, niby ulepszonego i zarazem nie tak znanego. Ale silniki sa te same. Nawpewno wiele zalezy od uzytkowania. Bo niestety dieslem trzeba umiec jezdzic, a zaniedbania mszcza sie niemilosernie. Dodam ze w tej chwili mam aurisa diesla, z niewielkim przebiegiem. zadnych problemow. Poprzednio byla corolla 105 tys przebiegu i tez zadnych problemow. Jako ciekawostke podam ze na jednym tankowaniu pod korek zrobilem za jednym zamachem trase 1285 km bez tankowania. NIkt nie chcial wierzyc. Nikt... :-D

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Biala Corolla 1.6 Valvematic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2009, o 17:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 lut 2009, o 13:29
Posty: 108
Lokalizacja: czestochowa/warszawa
w 2,2 mozesz zapomniec o takim przebiegu na jednym baku :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2009, o 18:30 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2007, o 23:39
Posty: 1170
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25 Liftback
Rocznik: 2003
Silnik: Tiptronic
MłodyWilk napisał(a):
Ps. Właśnie udało mi się dodzwonić do starego kolegi który pracował 4 lata w serwisie toyoty i stanowczo odradzał mi akurat ten silnik. Twierdzi, że bardzo często na gwarancji zaczynało się lać ze skrzyni biegów i leciały korby i tłoki. Mówi, że często wyciągał te silniki bo cały czas się coś z nimi działo.


Też tak słyszałem od dwóch mechaników każdy z ASO Toyota. Co do 2.0 d4d to ponoć naj jest 2.0 d4d 116ps kod CDT-150 rozrząd na pasku (pisze to co mi mówili)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2009, o 20:25 
Online
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17288
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 190
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
MłodyWilk napisał(a):
Problem w tym, że 2.2 D-CAT jeździ w polsce jak na lekarstwo i opini o niezawodności praktycznie nie ma...
glownie sa opinie o jego zawodnosci ;-)
Visitor1230 napisał(a):
Ciekawy temat. Mnie szczegolnie interesuje wersja T27 150 KM.
ciekawy ale dotyczy silnika 2.2 dcat
arczic napisał(a):
reasumujac, z czystym sumieniem moge polecic ten samochod. jesli ktos dbal o samochod i o jego podzespoly nie powinno byc zadnych problemow.
gratuluje udanego egzemplarza

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2009, o 23:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 wrz 2007, o 19:25
Posty: 89
Lokalizacja: Swarzędz / Poznań
MłodyWilk napisał(a):
Witam
Właśnie sprzedałem passata i nareszcie spełnie swoje marzenie - T25 2.2 D-CAT 177KM :-D

Panowie przeczytałem sporo na forum, ale że akurat tej wersji silnikowej jeździ bardzo mało to i informacji jest niestety niewiele...

Moje pytanka:
czy ten silniczek też męczy problem dwumasy tak jak w 2.0 D4D? Bo z tego co udało mi się wyczytać ten najmocniejszy diselek jest ponoć najmniej awaryjny i wzmocnione sprzęgło dzielnie znosi całkiem przyjemny moment i moc...

Czy ma jakiś czuły punkt na który trzeba szczególnie zwracać uwagę przy kupnie?

Jak to jest z wyminą oleju? Moża samemu wymieniac czy w D-cat jest jakiś filtr cząsteczek stałych który trzeba dopalać przy wymianie i pozostaje tylko serwis?

Oglądałem 2 avensisy krajowe z 2005r. z przebiegiem około 140kkm z książką serwisową, a przebieg jest potwierdzony przez serwis w którym były serwisowane.

Mam nadzieję, że przy takim przebiegu nie czekają mnie spore wydatki bo powiem szczerze, że wydam na samochód wszystko co mam :-D

Ślicznie dziękuje z góry za wszystkie cenne rady.

Piotr

Ps. Właśnie udało mi się dodzwonić do starego kolegi który pracował 4 lata w serwisie toyoty i stanowczo odradzał mi akurat ten silnik. Twierdzi, że bardzo często na gwarancji zaczynało się lać ze skrzyni biegów i leciały korby i tłoki. Mówi, że często wyciągał te silniki bo cały czas się coś z nimi działo.
Natomiast zdecydowanie polecał 2.0 D4D 116KM do których praktycznie się nie zagląda i są niezniszczalne. Jego kolega nawet dłubnął taki silniczek do 150KM i hula jak ta lala.

Problem w tym, że 2.2 D-CAT jeździ w polsce jak na lekarstwo i opini o niezawodności praktycznie nie ma...


U mnie zaraz stuknie 2 lata i 60 kkm, na razie żadnych problemów, ale przebieg w sumie niewielki. O auto dbam - na serwis i paliwa "premium" (chyba tylko dla wlasnego lepszego samopoczucia) nie zaluje i podstawowego BHP zawsze przestrzegam (nie palowac zimnego, nie gasic jak turbo gorace), ale auto lekko ze mna nie ma - oglednie mowiac czesto korzystam z tego co tam fabryka dala (zdecydowanie czesciej jak zaczalem jezdzic MPSem, bo z dnia na dzien avensis zaczal sie wydawac duzo bardziej mulowaty, choc poczatkowo mi sie zdawalo ze daje rade... :diabel:

Obiegowe opinie o tym motorze są naprawdę kiepskie, więc czekam aż coś strzeli :nuda: (ale liczę, że do 100 kkm się jakoś dokulam a później precz ;-) jak poszukasz glebiej w archiwum kojarze jakies stare posty jednej osoby z problemami z tym silnikiem ale dotyczace wlasnie tego magicznego filtra /ostatnio bardzo rzadko tu zagladam, wiec moze w miedzyczasie osob z problemami przybylo? ???

Przede wszystkim wez pod uwage, ze ten motor relatywnie sporo pali, więcej niż porównywalna konkurencja, zwlaszcza niz TDI, do ktorego pewnie jestes przzwyczajony, reszta to pewna loteria, warto ponoc brac auta po lifcie - cos tam bylo grzebane w oprogramowaniu.
Jesli kolega z ASO to nie mitoman, to moze byc prawda ze serwisy maja sporo problemow z tym motorem.

Moje spalanie:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/225805.html
choć trzeba szczerze przyznac, ze z uwagi na styl jazdy i to, ze ostatnio bardzo duzo uzywam ogrzewania postojowego moze moje pomiary nie sa do konca miarodajne :-D - jak sobie na ten stronce wysortujesz wyniki spalania innych D-CAT, to jestem w czolowce sredniego spalania

_________________
"Gdyby ludzie nie mieli gustu, to byśmy wszyscy Toytami jeździli" (Clarkson)

Obrazek Toyka
Obrazek Madzia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 gru 2009, o 11:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 264
Lokalizacja:
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
Wszystko zależy od tego do czego potrzebujesz ten samochód. Jeśli chcesz korzystać z "tego co fabryka dała" to jak najbardziej jest to samochód godny polecenia. Troszkę ciężko się zbiera ale jak już ruszy to aż w fotel wciska. Wyprzedzanie podczas jazdy jest jeszcze bardziej przyjemne gdyż "na zawołanie" samochód wystrzela do przodu.
Jeśli chcesz tak wykorzystywać ten samochód to nie bierz pod uwagę minusów i będziesz zadowolony.

Jeśli chodzi o problemy z silnikiem to też takich na razie (odpukać) nie zauważyłem. Dwumas jak najbardziej daje znać o sobie i tu chyba nie ma mocnych.

Natomiast to co według mnie dyskwalifikuje ten samochód to "niebieski dymek" z rury wydechowej. Jest tu na forum specjalny temat poświęcony temu zagadnieniu to sobie poczytaj. Wspomniany piąty wtrysk podaje paliwo aby dopalać to co zbierze się w filtrze cząstek stałych. W skutek czego znaczeni rośnie zużycie paliwa (ja mam ok 11-12 l/100 po mieście, to raczej dużo) a także, co jest gorsze, strasznie, ale to strasznie dymi z rury. Czasami to aż wstyd jechać takim samochodem. Nie pomogą tu żadne zabiegi ani wersja po lifcie (patrz post "niebieski dymek").

Gdybym teraz kupował jeszcze raz to brał bym 2.0. Też takim czasami jeżdżę i muszę powiedzieć, że przy ruszaniu zbiera się lepiej. Co do przyśpieszenia to nie ma się co równać z 2.2 (szczególnie na wyższych biegach) ale i tak jest zadowalające.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 gru 2009, o 19:09 
Online
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17288
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 190
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
dodam tylko ze na wyzej wymienione wady silnika d-cat mozna tez naciac sie w aucie dwulitrowym z rynku niemieckiego, wiec nie zawsze dwulitrowka 126PS bedzie bardziej niezawodna czy "bezdymna", odpowiedni temat o tym juz istnieje :czytaj:

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 gru 2009, o 20:15 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 14:07
Posty: 957
Lokalizacja: Slaskie
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 + BOX
wrc napisał(a):
dodam tylko ze na wyzej wymienione wady silnika d-cat mozna tez naciac sie w aucie dwulitrowym z rynku niemieckiego, wiec nie zawsze dwulitrowka 126PS bedzie bardziej niezawodna czy "bezdymna", odpowiedni temat o tym juz istnieje :czytaj:

pozdr :-D


A jak sie do tego ma wersja 2.2 150 KM? Jest dostepna chyba dopiero od momentu pojawienia sie T-27?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 gru 2009, o 20:18 
Online
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17288
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 190
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
natterr napisał(a):
A jak sie do tego ma wersja 2.2 150 KM? Jest dostepna chyba dopiero od momentu pojawienia sie T-27?
silnik byl tez w t25, ale w de praktycznie nie wystepowal w ofercie, a egzemplarze na rynku niemieckim pochodza z EU import, stad nie slyszalem o 2.2 150PS z dcat, ale mozna jeszcze na toyodiy sprawdzic ;-)

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2009, o 09:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 264
Lokalizacja:
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
Jak najbardziej są 2.2 D-cat 150kM w T25.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2009, o 12:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 lut 2009, o 13:29
Posty: 108
Lokalizacja: czestochowa/warszawa
owszem, dymek sie pojawial ale w momencie przepalania filtra. a to nie jest mozliwe aby caly czas trwalo dopalanie. no chyba, ze auto uzytkowane jest tylko i wylacznie w miescie. czasem dobrze jest gdzies wyjechac i dac w palnik :). czytajac te opinie stwierdzam, ze mialem szczescie ze swoim egzemplarzem. bo zadna z wymienionych tutaj wad u mnie nie wystepowala.

co do spalania 11-12 po miescie to jakis kosmos. u mnie bylo ono w granicach 9 litrow.

2,2 150 KM na pewno wystepowal w T25.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2009, o 18:33 
Online
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17288
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 190
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
euzebiuszek napisał(a):
Jak najbardziej są 2.2 D-cat 150kM w T25
na jaki rynek robili 2.2 dcat 150PS?

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2009, o 20:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 lut 2009, o 13:29
Posty: 108
Lokalizacja: czestochowa/warszawa
nie wiem na jaki rynek, ale w 2005 jak kupowalem swoja ave to 2,2 150 KM byly dostepne, no chyba ze pamiec mi juz szwankuje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2009, o 20:43 
Online
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17288
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 190
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
arczic napisał(a):
nie wiem na jaki rynek, ale w 2005 jak kupowalem swoja ave to 2,2 150 KM
ale czy to byl dcat 150PS, ze 2.2 d4d 150PS byl dostepny to oczywiste

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2009, o 08:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lis 2008, o 21:41
Posty: 9
Lokalizacja: Wieliczka
witam
ja sprzedalem swojego D-CATA, wiec tak, koledzy przez ok 3 lata 130 tys km.
odebralem ze salonu, wiadomo przeglady, azeby podtrzymac gwarancje, przez ten czas auto na lawecie kilkakrotnie wracalo do serwisu, po ok 90 000 km zrezygnowalem z serwisu i przez ostatnie 40 000 km sam wyczyscilem 1 RAZ EGR, ale to tylko przez NASZE FORUM, poniewaz znalazlem poscika i chcialem sprawdzic, no i zrobilem:

4 X 10 000 wymiana oleju CASTROL EDGE TURBO DIESEL
2 X wymaina klocków
1 X wymiana łacznika stabilizator tył prawy.

Auto bylo bardzo udane, mialo na pewno w papierach 177km i 400 Nm, ale juz niezdazyklem sprawdzic/
\

Kolego jak chcesz kupic dobr egzemplarz, to kup z salonu z polski po 1 wlascicielu, ktory wydal 140 000 na auto tej klasy i naprawde o nie dbal.
Pamietaj jedno!!

Zużycie materiałów nieświadczy o przebiegu!!!!

u mnie w toyocie przy 130 000 gałka zmiany wytarta, oraz kiera tez,
natomiast kupilem MERCA e 320 cdi z przebiegiem 220 000 i wyglada w srodku jak nowy!!

Jeszcze jedno, tapicerka w toyotach, w sensie obicie foteli jest bardzo niska jakosciowo, ja po pierwszym roku dostalem nową tapicerke na gwarancji.

To była OSTATNIA TOYOTA jaka KUPILEM, i mowie to nie przez to że coś było źle, po prostu polityka MARKI TOYOTA skończyła się wraz z zakończeniem produkcji egzemplarza poprzedniej corolli w JAPONI!!

a przy zakupie sprawdz, czy oba xenony swieca jednakowo, poniewaz odblysniki w lampach sniedzieja i slabo swieca swiatła, ja sie dowiedzialem o tym juz po sprzedazy.

jak bys potrzebowal jakis dodatkowych informacj, pisz, w miare mozliwosci pomoge.!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2009, o 09:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 264
Lokalizacja:
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
wrc napisał(a):
euzebiuszek napisał(a):
Jak najbardziej są 2.2 D-cat 150kM w T25
na jaki rynek robili 2.2 dcat 150PS?

pozdr :-D


Rzeczywiście. Trochę się zapędziłem. To nie były D-caty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2009, o 09:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 lut 2009, o 13:29
Posty: 108
Lokalizacja: czestochowa/warszawa
faktycznie galka zmiany biegow to slaby punkt, u mnie tez calkowicie sie wytarla...
co do ksenonow to wiadomo, ze sa one wada fabryczna i niestety po wupaleniu odblysnikow swieca tragicznie. co do tapicerki, u mnie byla skora i nic sie z nia nie dzialo.

co do 2,2 150 KM. to do dzisiaj bylem swiecie przekonany ze to byl DCAT, ale zaczynam miec powoli watpliwosci :-).

trzymajmy sie tematu, jest on TYLKO o silniku d-cat, wszystkie inne uwagi (ksenony, skora) prosze w watku o zakupie t25 (ew. t27 ;-) , wrc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2009, o 12:57 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 14:07
Posty: 957
Lokalizacja: Slaskie
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 + BOX
arczic napisał(a):
faktycznie galka zmiany biegow to slaby punkt, u mnie tez calkowicie sie wytarla...
co do ksenonow to wiadomo, ze sa one wada fabryczna i niestety po wupaleniu odblysnikow swieca tragicznie. co do tapicerki, u mnie byla skora i nic sie z nia nie dzialo.

co do 2,2 150 KM. to do dzisiaj bylem swiecie przekonany ze to byl DCAT, ale zaczynam miec powoli watpliwosci :-).


D4D - 2.2 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 gru 2009, o 21:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 cze 2009, o 10:28
Posty: 22
Lokalizacja: Gdańsk
Znajomy handlarz samochodów odradził mi jakis czas temu D4D powyżej 150KM, 2.2 177KM czy 180KM często padają bo są wyżyłowane, dlatego unka tych wersji silnikowych. Swoją drogą ciekawe, że ford ma z 2.2 silnik normalny,a Toyota na granicy wytrzymałości. Pamiętam jak gdzieś ktoś tu na forum napisał prawdziwą teze jakiegoś dilera: prawdziwe samochody skończyły się w 2003 - to jest prawda: materiały specjalnie dobiera sie aby miały mniejszą wytrzymałość a i ich jakość jest coraz gorsza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 gru 2009, o 21:47 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 985
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
brader74 napisał(a):
Znajomy handlarz samochodów odradził mi jakis czas temu D4D powyżej 150KM, 2.2 177KM czy 180KM często padają bo są wyżyłowane, dlatego unka tych wersji silnikowych. Swoją drogą ciekawe, że ford ma z 2.2 silnik normalny,a Toyota na granicy wytrzymałości. Pamiętam jak gdzieś ktoś tu na forum napisał prawdziwą teze jakiegoś dilera: prawdziwe samochody skończyły się w 2003 - to jest prawda: materiały specjalnie dobiera sie aby miały mniejszą wytrzymałość a i ich jakość jest coraz gorsza.


ja bym powiedział, że w co najwyżej w 2000 :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 gru 2009, o 21:56 
Online
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17288
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 190
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
brader74 napisał(a):
Znajomy handlarz samochodów odradził mi jakis czas temu D4D powyżej 150KM, 2.2 177KM czy 180KM często padają bo są wyżyłowane, dlatego unka tych wersji silnikowych
no delikatnie mowiac kolega handlarz minal sie z prawda, bo glownym problemem silnikow d-cat jest system oczyszczania spalin, ktory w avensisach 2.0 126 d-cat sprawia dokladnie te same problemy co w motorku 2.2 d-cat 177, wiec tzw. wyzylowanie nie ma tu znaczenia
takze pozostale ew. problemy z wtryskami, zatkanym egr czy uszczelka pod glowica dotycza wszystkich wersji tego silnika (2.0 126, 2.2 150 i 2.2 177)
brader74 napisał(a):
Swoją drogą ciekawe, że ford ma z 2.2 silnik normalny,a Toyota na granicy wytrzymałości
gorszych diesli niz forda (tych wlasnych :hihihi: :hihihi: :hihihi: ) nie bylo na rynku, stad ford zaczal diesle kupowac od grupy PSA :ok: , a silnik toyoty zdecydowanie nie jest na zadnej granicy wytrzymalosci, problemy jak wyzej napisalem maja inne podloze

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 gru 2009, o 22:13 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 985
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
wrc napisał(a):
brader74 napisał(a):
brader74 napisał(a):
Swoją drogą ciekawe, że ford ma z 2.2 silnik normalny,a Toyota na granicy wytrzymałości
gorszych diesli niz forda (tych wlasnych :hihihi: :hihihi: :hihihi: ) nie bylo na rynku, stad ford zaczal diesle kupowac od grupy PSA :ok: , a silnik toyoty zdecydowanie nie jest na zadnej granicy wytrzymalosci, problemy jak wyzej napisalem maja inne podloze

pozdr :-D


Dokładnie - w miarę udane były jedynie turbodiesle. Genrealnei commonrail w przypadku każdej firmy okazał się problemem i nie ma tu firmy, która by zrobiła coś sensownego... choć inna sprawa, że wszystko zależy jak się dba - ja jestem zdania, że nowe diesle nie nadają się do przeciążeń, Ci co jeżdzą spokojnie, to się trzyma, Ci co cisną same problemy (sprzęgło, dwumas, turbina, wtryski).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2010, o 15:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 17:33
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
z ciekawością przeczytałem posty na temat d-cata. Podzielę się własnym doświadczeniem.
08.2005, 150800 przebieg, regularne przeglądy w ASO.

Samochód z Niemiec, przed sprzedażą zrobiony pełen przegląd w ASO, mechanik polecił samochód.

Co nie tak:
Wytarta gałka zmiany biegów (tylko farba, skóra OK)
Wytarta kierownica (skóra, ale nie dbałem o nią)
Skrzypiący pedał sprzęgła (nie zawsze, w czasie mrozów nie skrzypiał ;) )

Spalanie:
Miasto: 9,6
Trasa: 7,4 (do 80-150km/h)
Autostrada: 5,8 (110-140)

Czy coś jest nie tak? Nie, jak narazie nie zaobserwowałem nic złego. Sprzęgło chodzi dobrze, skrzynia dobrze.

Więc moim zdaniem samochód dobry, poprostu trzeba o niego dbać, to chyba sprawdza się w przypadku każdego samochodu.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2010, o 17:14 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 14:07
Posty: 957
Lokalizacja: Slaskie
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 + BOX
levonid napisał(a):
Witam,
z ciekawością przeczytałem posty na temat d-cata. Podzielę się własnym doświadczeniem.
08.2005, 150800 przebieg, regularne przeglądy w ASO.

Samochód z Niemiec, przed sprzedażą zrobiony pełen przegląd w ASO, mechanik polecił samochód.

Co nie tak:
Wytarta gałka zmiany biegów (tylko farba, skóra OK)
Wytarta kierownica (skóra, ale nie dbałem o nią)
Skrzypiący pedał sprzęgła (nie zawsze, w czasie mrozów nie skrzypiał ;) )

Spalanie:
Miasto: 9,6
Trasa: 7,4 (do 80-150km/h)
Autostrada: 5,8 (110-140)

Czy coś jest nie tak? Nie, jak narazie nie zaobserwowałem nic złego. Sprzęgło chodzi dobrze, skrzynia dobrze.

Więc moim zdaniem samochód dobry, poprostu trzeba o niego dbać, to chyba sprawdza się w przypadku każdego samochodu.

Pozdrawiam.


Ta autostrada to wg mnie zbyt optymistycznie (ze spali 5.8) miedzy 110-140 - zeby tak bylo to musialbys sie bardziej tego 110 trzymac:) Bo jak wiecej przejedziesz przy 140km/h, to wyjdzie spokojnie z litr wiecej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2010, o 19:04 
Online
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17288
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 190
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
levonid napisał(a):
Co nie tak:
Wytarta gałka zmiany biegów (tylko farba, skóra OK)
Wytarta kierownica (skóra, ale nie dbałem o nią)
Skrzypiący pedał sprzęgła (nie zawsze, w czasie mrozów nie skrzypiał ;) )
usterki ktore wymieniles nie dotycza tylko d-cat ;-) , a tutaj glownie chodzi co trapi ten motorek

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2010, o 08:39 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1361
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
wrc napisał(a):
gorszych diesli niz forda (tych wlasnych :hihihi: :hihihi: :hihihi: ) nie bylo na rynku, stad ford zaczal diesle kupowac od grupy PSA :ok:


e tam powtarzasz opinie z netu. nieudana to był konstrukcja 1.8d pierwsza z sierry. później poprawili go (problem z rozrzadem i przegrzewaniem 4 cylindra - lekarstewm było zaślepienie EGR-a :jezyk: ). natomiast te 1.8 i 2.0 tddi były ok! z TDCI to wiadomo co leciało (pompy i wtryski Delphi)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2010, o 18:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 17:33
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
natterr napisał(a):
levonid napisał(a):
Witam,
z ciekawością przeczytałem posty na temat d-cata. Podzielę się własnym doświadczeniem.
08.2005, 150800 przebieg, regularne przeglądy w ASO.

Samochód z Niemiec, przed sprzedażą zrobiony pełen przegląd w ASO, mechanik polecił samochód.

Co nie tak:
Wytarta gałka zmiany biegów (tylko farba, skóra OK)
Wytarta kierownica (skóra, ale nie dbałem o nią)
Skrzypiący pedał sprzęgła (nie zawsze, w czasie mrozów nie skrzypiał ;) )

Spalanie:
Miasto: 9,6
Trasa: 7,4 (do 80-150km/h)
Autostrada: 5,8 (110-140)

Czy coś jest nie tak? Nie, jak narazie nie zaobserwowałem nic złego. Sprzęgło chodzi dobrze, skrzynia dobrze.

Więc moim zdaniem samochód dobry, poprostu trzeba o niego dbać, to chyba sprawdza się w przypadku każdego samochodu.

Pozdrawiam.


Ta autostrada to wg mnie zbyt optymistycznie (ze spali 5.8) miedzy 110-140 - zeby tak bylo to musialbys sie bardziej tego 110 trzymac:) Bo jak wiecej przejedziesz przy 140km/h, to wyjdzie spokojnie z litr wiecej.


Ja tylko pisze to co zaobserwowałem podczas jazdy :). Wspomnę tylko że jechała moja żona, jak nie umiem jechać tak wolno na autostradzie ;), więc nie mogłem się nadziwić że ten samochód jest w stanie zadowolić się taką ilością paliwa.

Co to silnika, to nie mam powodu do narzekań. Fruwa jak ta lala. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2010, o 03:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 kwi 2010, o 02:24
Posty: 7
Lokalizacja: Wrocław
Koledzy jeżdże na tom silniku 2,2 D-CAD już ponad rok w T27 i zapewniam wszystkich że nic się w nim nie dzieje nie słuchajcie serwisów bo oni nie dokońca wszystko wiedzą, pracuje także w fabryce toyoty gdzie produkujemy te silniki i wiem o nich wszystko, dlatego między innymi taki był mój wybór.

_________________
marian123


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal