TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 20 paź 2014, o 06:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 lis 2009, o 00:48 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1362
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
czym smarujecie sworznie prowadzące zacisk hamulcowy. toyota zaleca smar litowy. czy może być miedziany do tych sworzni? ktoś stosował?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2009, o 11:10 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 14 lip 2008, o 06:21
Posty: 1334
Lokalizacja: Police / Szczecin
Pochwały: 21
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
Mi jak wymieniali tarcze to smarowali smarem miedzianym i wszystko jej cacy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2009, o 12:10 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 1663
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 74
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Tzw. "suwaki" pod gumkami powinno przesmarować się smarem litowym, tak jak zaleca m. in. Toyota.
Smaru miedzianego można użyć do przesmarowania miejsca montażu samego klocka w zacisku (zapobiega zapiekaniu).

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2009, o 14:37 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 paź 2009, o 08:40
Posty: 47
Lokalizacja: Mysłowice
wtom napisał(a):
czy może być miedziany do tych sworzni? ktoś stosował?
nie można . Miedziany tylko tak jak pisał kolega wyzej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2009, o 16:07 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1362
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
badi napisał(a):
nie można . Miedziany tylko tak jak pisał kolega wyzej


to czemu miedzianym w ASO smarują te sworznie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2009, o 16:52 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 1663
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 74
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
To może na obrazku pokażę:

Obrazek

Reasumując oba preparaty smarne stosujemy do hamulców

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2009, o 17:00 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1362
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
to wiem , tylko czemu aso stosuje miedziany do sworzni prowadzących - czy nie spowoduje on zakleszczenia lub korozji elektrochemicznej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2009, o 17:12 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 1663
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 74
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
To coś dziwnego...
Miałem w swojej historii 2 Toyoty, obie serwisowane przez poprzednich właścicieli w ASO i było tak jak na rysunku wyżej.
Także dziwne to Twoje ASO albo niedokształcone. Ja bym u siebie w samochodzie nie zastosował smaru miedzianego tam gdzie powinien iść litowy.
Zresztą zwróć uwagę jaki smar jest dołączany do reperaturek tłoczka czy suwaków.

A czy takie połączenie metali tworzy ogniwo? Może ktoś mocniejszy w chemii odpowie, nie czuję się na siłach, sorry!

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2009, o 17:27 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1362
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
pytałem w aso o kupno smaru litowego, to powiedzieli, że nie mają. smar miedziowy +żeliwo lub aluminium = ogniwo elektrochemiczne :-D . dlatego landrowery uzywane przez KGHM pod ziemią są zgniłe na potęgę, bo blachy są z aluminium i nitowane do ele. stalowych, więc ładnie ogniwka się tworzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2009, o 19:40 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 1663
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 74
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Molytex EP 2 od Texaco
Chłopaki w zaprzyjaźnionym warsztacie na to składają z tego co podejrzałem i hamulce chodzą lux!

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2009, o 21:38 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 764
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
FORCH miedziowy, widać na zaciskach i w paru innych miejscach, a czym posmarowane są tłoczki, suwaki i sworznie to nie wiem :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lis 2009, o 11:37 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 paź 2009, o 08:40
Posty: 47
Lokalizacja: Mysłowice
wtom napisał(a):
czemu aso stosuje miedziany do sworzni prowadzących
jozef01 napisał(a):
dziwne to Twoje ASO albo niedokształcone
dokładnie . Miedziany po czasie zaczyna robić jak klej i prowadnice zaczynają cięzko chodzić . Poza tym nie działa dobrze na gumki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2011, o 14:12 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 764
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
badi napisał(a):
dokładnie . Miedziany po czasie zaczyna robić jak klej i prowadnice zaczynają cięzko chodzić . Poza tym nie działa dobrze na gumki

Potwierdzam. Mnie tak zrobili w ASO Marki cztery lata temu. W ten weekend robiłem cały przód w związku z czym mam pytanie. Smarujecie same prowadnice, czy dajecie też trochę "w gumkę"? ;-)

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2011, o 14:26 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 5872
Pochwały: 609
Marka: Toyota
Model: T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: D4D ДT+2T
W miejsce gdzie klocek opiera się na dole i górze o zacisk dobry jest smar miedziany wysokotemperaturowy.
Na prowadnice optymalny jest smar wysokotemperaturowy, jak np. ATE Plastilube.
Pod gumkę tłoczka musi być smar do tego przeznaczony (niektórzy aplikują miedziany i po jakimś czasie zaciera się tłoczek i dowiedzenia).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2011, o 14:34 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 764
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
piokli napisał(a):
W miejsce gdzie klocek opiera się na dole i górze o zacisk dobry jest smar miedziany wysokotemperaturowy.

Taki dałem w tych miejscach :ok:
piokli napisał(a):
Na prowadnice optymalny jest smar wysokotemperaturowy, jak np. ATE Plastilube.

Tu dałem smar do składania zacisków/tłoczków, dokładnie ten http://goodprice24.pl/pl/smar-do-tloczkow-i-cylinderkow-poj-5ml-pulsar.html tylko nie wiem czy nie będzie go za mało. Posmarowałem samą prowadnicę i wcisnąłem ją w gumkę, w samą gumkę nie dałem nic. Zacisk co prawda chodził super w prowadnicach, ale nie wiem jak będzie z czasem. Najwyżej sprawdzę na wiosnę przy zmianie na letnie, jak będzie ok to znaczy, że jest mokro :szatanek:

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2011, o 17:23 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17505
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 196
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ja smaruje wszytko tym i ładnie działa, oczywiście ważny jest tez umiar w smarowaniu:
http://www.ate-info.de/de/products/data ... te-180-ml/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2011, o 18:51 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2782
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Mam podobną tubę. Chyba jest ok, bo nic niepokojącego się nie dzieje. Czytałem na forum jak chwaliliście i także sobie kupiłem.
Klocków TRW z boku nie smarowałem i nic mi nie piszczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2011, o 21:01 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5076
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
gdzie mozna nabyć tą tubę?..........nazwa git :wysmiewacz:

_________________
Obrazek
Jednym z najmilszych doświadczeń w życiu jest być celem, nie będąc trafionym (W.Churchill)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2011, o 21:04 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17505
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 196
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
intercars


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2011, o 21:19 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5076
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
thx :-)

_________________
Obrazek
Jednym z najmilszych doświadczeń w życiu jest być celem, nie będąc trafionym (W.Churchill)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2011, o 22:13 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 5872
Pochwały: 609
Marka: Toyota
Model: T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: D4D ДT+2T
lutek napisał(a):
gdzie mozna nabyć tą tubę?

http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ion=1&sg=0


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2011, o 23:33 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5076
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
dzieki piokli :ok: ....głupio wyszło,ze nie zajrzałem na all.....ale jak przeczytałem BREMSZYLINDER to myślałem,że tego w kraju nie dostanę :-D

_________________
Obrazek
Jednym z najmilszych doświadczeń w życiu jest być celem, nie będąc trafionym (W.Churchill)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal