TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 25 kwi 2014, o 07:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 215 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 wrz 2009, o 22:41 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2009, o 16:19
Posty: 39
Lokalizacja: Lyski k.Rybnika
Marka: Toyota
Model: Avensis T22FL Wagon
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4D
Witam forumowiczów,
Wielkimi krokami nadchodzi (już nadszedł) czas wymiany sprzęgła lub samego koła dwumasowego (o ile można je samo wymienić) w mojej Avce. Gdzieś na internecie znalazłem informację, że f-ma Valeo produkuje zestawy sprzęgła zamieniające dwumasówkę na zwykłe koło zamachowe. Chciałem zapytać w związku z tym, czy ktoś z Was zamienił w swoim samochodzie dwumasówkę na zwykłe koło i czy polecacie lub odradzacie taki pomysł?
Dodam tylko, że stan licznikowy w mojej d-4d z 2001r. to 140kkm.
Za wszelkie sugestie dziękuję.
Pzodrawiam.

Więcej o kole dwumasowym znajdziecie w tym wątku: viewtopic.php?f=57&t=485
piokli

_________________
"Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 wrz 2009, o 22:43 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 16480
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 174
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
zobacz do watku o kole dwumasowym, nie wiem czy veleo zrobilo taki zamienik do t22, z tego co wiem to nie, ale moze nie znam wszystkich faktow bo od wymiany kola temat mnie nie interesuje :cfaniak:

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 wrz 2009, o 08:44 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2008, o 21:45
Posty: 67
Lokalizacja: Lubin
Valeo nie produkuje takiego zamiennika - sprawdzałem. Są jednak dwie inne alternatywy:
1. Wymiana na sprzęgło od corolli D4D 81kW (to jest ten sam silnik)- polecana przez znajomych z ASO (zetaw w ASO ok 2000 zł),
2. Na allegro jest jakiś zestaw "znanej firmy National".
Osobiście jak nadejdzie godzina W (mam 134 000) a niestety się zbliża zdecyduje się na zestaw z corolli. Podobno po wymianie ciężej chodzi sprzęgło - ja nic takiego nie odczułem a jeździłem avenem po takiej wymianie.
Zastanawiałem się też nad wynalazkami typu AISIN z allegro ale tam są podejżane ceny (poniżej ceny zakupu tych części przez ASO) a gwarancja może okazać się fikcją.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 wrz 2009, o 09:25 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 16480
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 174
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
wiem ze jest to teoretycznie mozliwe zalozyc kolo monolit, ale niestety nikt nie wie co powie na to skrzynia biegow, bo wielu ma i bez zmian na kolo monolityczne z nia problemy :nuda:
co do aisinow to patrz do watku o kole dwumasowym, bo tu o nim nie rozmawiamy :jezyk:
a z valeo to tak czulem ze do toyot t22 nie beda robic zamiennika, zaczeli od najpopularniejszych marek i chyba na tym poprzestali :help:

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 wrz 2009, o 12:11 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2008, o 21:45
Posty: 67
Lokalizacja: Lubin
Co do skrzyni to czuje się tak samo jak w corolli - co za różnica gdzie są tłumiki drgań. Problem będzię jak ktoś wpadnie na genialny pomysł zaspawania dwumasy.
W avenie (i nie tylko) zastosowano koło dwumasowe żeby tarcza sprzęgła była lżejsza i lżej chodził pedał sprzęgła.
A temat faktycznie powinien być w inny dziale :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 wrz 2009, o 14:58 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 1423
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 63
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
mkola16 napisał(a):
Co do skrzyni to czuje się tak samo jak w corolli - co za różnica gdzie są tłumiki drgań. Problem będzię jak ktoś wpadnie na genialny pomysł zaspawania dwumasy.
W avenie (i nie tylko) zastosowano koło dwumasowe żeby tarcza sprzęgła była lżejsza i lżej chodził pedał sprzęgła.
A temat faktycznie powinien być w inny dziale :)


Nie zupełnie jest tak piszesz.
Po pierwsze:
Zastosowanie tłumików drgań skrętnych w kole zamachowym ma za zadanie dokładniejsze tłumienie drgań, niż zastosowanie ich w tarczy sprzęgła - na tym polega idea koła dwu - masowego.
Po drugie:
Za "lekkość" pracy sprzęgła nie odpowiada w żaden sposób tarcza! Docisk, pompa tak, ale nie tarcza.

Co do skrzyni biegów, z którym sprzęgłem jest jej lepiej. Na pewno mniej "obrywa" przy kole dwu - masowym!

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 wrz 2009, o 16:31 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2009, o 16:19
Posty: 39
Lokalizacja: Lyski k.Rybnika
Marka: Toyota
Model: Avensis T22FL Wagon
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4D
Dziękuję za odpowiedzi i jednocześnie przepraszam za założenie tutaj wątku, ale dla mnie na "chłopski" rozum koło dwumasowe jest montowane do silnika, a reszta sprzęgła do skrzynki biegów :P
Przenoszę się teraz do właściwego wątku, więc temat można zamknąć.
Pozdrawiam.

_________________
"Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 wrz 2009, o 22:01 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2008, o 21:45
Posty: 67
Lokalizacja: Lubin
Odnośnie wypowiedzi jozefa proponuję lekturę artykułu:
http://www.motofocus.pl/technika,5286,u ... owego.html
Zgadzam się, że zastosowanie niewłaściwego zestawu może ograniczyć żywotość skrzyni jednak o awariach sprzęgła w corolli nikt nie pisze jak również o częstych awariach skrzyni a w avenach jedno i drugie jest częstym tematem forum.
Wybór należy do każdego z nas i oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest zamach z ASO za 3400 zł :cfaniak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 paź 2009, o 20:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 maja 2008, o 10:42
Posty: 338
Lokalizacja: lubelskie
a ja sie zastanawiam nad tym iż :-)
mógłbym przeciez włozyc koło zamachowe zamiast dwumasu....
jest takie do kupienia razem ze sprzegłem pasującym do mojego auta,
tylko nie wiem jak to bedzie sie sprawowac.. :nuda:
a ja nie chce pierwszy tego próbować :cfaniak:
robił juz ktos tak? i wogóle da rade cos takiego zrobic? :nuda:
ciekawi mnie to... :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 paź 2009, o 22:48 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1352
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 3
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
MarcinD4D napisał(a):
a ja sie zastanawiam nad tym iż :-)
mógłbym przeciez włozyc koło zamachowe zamiast dwumasu....
jest takie do kupienia razem ze sprzegłem pasującym do mojego auta,
tylko nie wiem jak to bedzie sie sprawowac.. :nuda:
a ja nie chce pierwszy tego próbować :cfaniak:
robił juz ktos tak? i wogóle da rade cos takiego zrobic? :nuda:
ciekawi mnie to... :-)


a jak ma się sprawować?...dobrze. w ave verso d4d(silniki te same co w zwykłej) nie ma dwumasu i chodzi bardzo dobrze, nie ma drgań itp. :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 paź 2009, o 10:49 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1372
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 3
MarcinD4D napisał(a):
a ja sie zastanawiam nad tym iż :-)
mógłbym przeciez włozyc koło zamachowe zamiast dwumasu....
jest takie do kupienia razem ze sprzegłem pasującym do mojego auta,
tylko nie wiem jak to bedzie sie sprawowac.. :nuda:
a ja nie chce pierwszy tego próbować :cfaniak:
robił juz ktos tak? i wogóle da rade cos takiego zrobic? :nuda:
ciekawi mnie to... :-)

Mój mechanik proponował takie rozwiązanie. Mówił, ze zrobił to już w kilku autach i nikt nie narzekał. Ale wtedy w DJ Parts kupiłem zestaw dwumas+sprzęgło w cenie, jaką mechanik proponował za zwykłe koło zamachowe, więc sam nie doświadczyłem jak to jest z taką kombinacją.

_________________
Piszę poprawnie po polsku, a przynajmniej się staram.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 paź 2009, o 11:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 maja 2008, o 10:42
Posty: 338
Lokalizacja: lubelskie
wojtekd3 napisał(a):
Mój mechanik proponował takie rozwiązanie. Mówił, ze zrobił to już w kilku autach i nikt nie narzekał. Ale wtedy w DJ Parts kupiłem zestaw dwumas+sprzęgło w cenie, jaką mechanik proponował za zwykłe koło zamachowe, więc sam nie doświadczyłem jak to jest z taką kombinacją.


mój mechanik to samo mi proponuje... robił to juz w fordach duzo razy i nie było zadnych problemów...
troche boje sie zaryzykowac.. poniewaz cos słyszałem ze mogą byc problemy ze skrzynią.. ale dlaczego i jakie problemy to nie wiem :nuda:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 paź 2009, o 13:01 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1372
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 3
Cytuj:
mój mechanik to samo mi proponuje... robił to juz w fordach duzo razy i nie było zadnych problemów...
troche boje sie zaryzykowac.. poniewaz cos słyszałem ze mogą byc problemy ze skrzynią.. ale dlaczego i jakie problemy to nie wiem :nuda:

Zastanawiasz się nad tym, bo ma być taniej czy chcesz zapomnieć o kole dwumasowym?

_________________
Piszę poprawnie po polsku, a przynajmniej się staram.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 paź 2009, o 23:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 maja 2008, o 10:42
Posty: 338
Lokalizacja: lubelskie
chce zapomniec o kole dwumasowym poniewaz toyoty nie sprzedam...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 paź 2009, o 00:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 23 lip 2008, o 11:24
Posty: 162
Lokalizacja: Trzebinia
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: D-4D
Problem ze skrzynią może wynikać z tego, że dwumasowe koło pochłania sporą część drgań wynikających z silnika i nie przekazuje ich na skrzynię. A skrzynia nie jest projektowana aby wytrzymać te drgania, bo przecież nie ma pracować bez dwumasy. Nie wiem na ile skrócić to może żywotność skrzyni, może w ogóle?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 paź 2009, o 10:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 maja 2008, o 10:42
Posty: 338
Lokalizacja: lubelskie
o tym równiez myslałem...
ale skoro w niektórych d4d nie m dwumasu to dlaczego tu musi byc?
chyba jednak dam sobie spokój z tym kołem zamachowym.. :nuda:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 paź 2009, o 10:15 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 1423
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 63
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Zasada działania i budowa koła dwumasowego:
Polecam filmik
http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 paź 2009, o 09:30 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 paź 2009, o 08:40
Posty: 47
Lokalizacja: Mysłowice
coś mi się wydaje ze nie jest to tak jak na tym youtube . Tam są jeszcze jakieś elementy amortyzujące


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2010, o 23:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 gru 2007, o 00:19
Posty: 12
Lokalizacja: Lublin PL
Witam. Widzę, że temat Koła dwumasowego nie daje nam wszystkim spokoju. Ja niestety jestem pewny iż muszę je wymienić. Mam Avkę D4D 116KM z 2004r. Mieszkam w UK i koszt wymiany dwumasa z kompletnym sprzęgłem to ok.600-650 funtów (z robotą).Nie w serwisie. (W serwisie Toyoty : komplet sprzęgła-150 funtów+koło dwumasowe... 650 funtow- o koszt robocizny nawet już nie pytałem...)
Jakież było moje zdziwienie, gdy mój polski mechanik zaproponował mi aby wymienić to wszystko na komplet z kołem jednomasowym. Twierdzi, że nie bedzie absolutnie żadnej różnicy w jezdzie , poza tym, iż na początku będą ciut ciężej wchodziły biegi.
Różnica w cenie jest dosyć spora. Koszt części z robotą to 250-300 funtów.
Nie bardzo w to wierzyłem, ale spotkałem znajomego który zrobił taką zamiane w swoim Peugeocie. Potwierdził On, że faktycznie nie ma absolutnie żadnej różnicy. Autko śmiga jak nowe.
Czy ktos z szanownych forumowiczów miał do czynienia z taką wymianą, lub coś o tym słyszał? Z góry Dzięki za opinie.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 mar 2010, o 13:39 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1372
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 3
chrisozzy004 napisał(a):
Czy ktos z szanownych forumowiczów miał do czynienia z taką wymianą, lub coś o tym słyszał? Z góry Dzięki za opinie.
Pozdrawiam.

Tu masz coś na ten temat: http://avensis.info/viewtopic.php?p=118 ... ec1#118689
Okazuje się, że można. Kilku forumowiczów zmieniło i nie narzekają.

_________________
Piszę poprawnie po polsku, a przynajmniej się staram.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2010, o 11:42 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 mar 2010, o 12:15
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 110KM
jozef01 napisał(a):
Nie zupełnie jest tak piszesz.
Po pierwsze:
Zastosowanie tłumików drgań skrętnych w kole zamachowym ma za zadanie dokładniejsze tłumienie drgań, niż zastosowanie ich w tarczy sprzęgła - na tym polega idea koła dwu - masowego.
Po drugie:
Za "lekkość" pracy sprzęgła nie odpowiada w żaden sposób tarcza! Docisk, pompa tak, ale nie tarcza.

Co do skrzyni biegów, z którym sprzęgłem jest jej lepiej. Na pewno mniej "obrywa" przy kole dwu - masowym!


Nie do końca wg mnie jest to zgodne z prawdą. Jeśli przyjmiemy że koło dwumasowe jest elementem lepko sprężystym, który jako całość charakteryzuje się stałą sprężystości k oraz stałą tłumienia c i jeśli dobierzemy odpowiednie sprzęgło z tłumikami drgań, które jako całość również będzie charakteryzowało się identycznymi współczynnikami o identycznych wartościach, to cały układ przeniesienia napędu po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła powinien sie zachowywać identycznie. jedyna różnica będzie w pracy na biegu jałowym (dwumas będzie tłumił drgania biegu jałowego, sprzęgło nie) oraz przy puszczaniu sprzęgła (ruszanie, zmiana biegów). Jako że czas pracy na biegu jałowym oraz czas zmiany biegu stanowi stosunkowo niewielki procent czasu pracy silnika w samochodzie, to gotowy jestem zaryzykować wniosek że skrzynia wcale nie musi "odczuć" przesiadki na jednomasowe koło i sprzęgło z tłumikami. Takie jest przynajmniej moje zdanie :) Sam zdecydowałem się na rozwiązanie z kołem jednomasowym, póki co nie żałuje, ale przejechałem dopiero kilkaset kilometrów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2010, o 21:03 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 16480
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 174
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
w cales dyskusji nie mozna chyba pominac olbrzymej roznicy ciezarow pomiedzy dwumasem a majaca spelniac te sama funkcja tarcza z tlumikiem

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2010, o 22:39 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 mar 2010, o 12:15
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 110KM
Wiadomo, różnica bezwładności koła dwumasowego i tarczy z tłumikami jest znaczna ale tylko na biegu jałowym, po "spięciu" sprzęgłem kół, całą masę samochodu oraz wszelkie opory ruchu (wynikające ze zmiany prędkości wszelkich elementów obrotowych układu napędowego, oraz ze zmiany prędkości liniowej samego samochodu itp.) można sprowadzić do momentu bezwładności zredukowanego na wał korbowy silnika a wtedy na prawdę różnica miedzy kołem dwumasowym a jednomasowym nie będzie taka duża. Oczywiście nigdy tego nie liczyłem ;) ale takie są moje podejrzenia i tak nakazuje logika :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2010, o 22:44 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 16480
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 174
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
nepo napisał(a):
Oczywiście nigdy tego nie liczyłem ;) ale takie są moje podejrzenia
slowem mechanika podejrzen ;-)
ja sam nie wiem (za malo danych zeby cos policzyc) czy mam racje, ale uwazam ze to bardzo znaczacy parametr

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2010, o 22:56 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 mar 2010, o 12:15
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 110KM
Dwumasowe jest ciężkie ale tylko jego "połowa" jest mocowana sprężyście, jedna część jest na sztywno spięta z wałem silnika i ta właśnie część jest jak zwykłe koło zamachowe. No nic, nie ma co dywagować, albo by trzeba to dokładnie obliczyć - co jest dość kłopotliwe, albo przejechać z zamachowym i sprzęgłem z tłumikami drgań jakieś 150 tys i wtedy by był namacalny dowód :) Będę dawał znać jak się sprawuje ten zamiennik i może kiedyś wrócimy do tej rozmowy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwi 2010, o 07:40 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1352
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 3
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
wasza dyskusja jest kompletnie bez sensu, te same skrzynie są montowane i do zwykłego sprzęgła i do dwumasy, tak samo silnik jest identyczny i niczym konstrukcyjnie się nie różni. co do mas kół raczej będą podobne, bo zwykłe koło jest masywnym odlewem, a dwumas gabarytami podobny i wagą również, ponieważ musi być zachowana masa koła zamachowego dla wału korbowego. wiec przestańcie dorabiać teorie. po prosu jest to "nowy" wynalazek, który ma swoje zalety i wady


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 wrz 2010, o 10:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2010, o 09:22
Posty: 179
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Marka: TOYOTA_Avensis
Model: T25 Liftbeck
Rocznik: 2003
Silnik: 2,0 D-4D 116KM
nepo napisał(a):
Będę dawał znać jak się sprawuje ten zamiennik i może kiedyś wrócimy do tej rozmowy :)


I jak tam NEPO z tyn "wynalazkiem" (od kwietnia pare kilometrów zrobiłeś). Jest jakaś różnica? Jak autko śmiga?

_________________
Pozdrawiam Avemaniaków.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 wrz 2010, o 18:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Nie bardzo rozumiem sensu takiej zmiany, tzn. mogę się domyślać - ale nie dramatyzujmy...

Tak się złożyło, że w mojej AV jest koło dwumasowe (w odróżnieniu od AV którą jeździ wtom ), wymieniałem je na nowe przy przebiegu 108.000 km,
obecnie - przy 254.000 km nadal jest OK. Zakładając, że założyłem starą wersję koła i zrobiłem bezproblemowo 146.000 km
(w ciężkich warunkach dla tego podzespołu - AV jest przecież sporo cięższa od "zwyłej" Avki) można sobie postawić pytanie:

- jakie są wasze oczekiwania, ew. czego dotyczą obawy?

Podejrzewam, że zdecydowana większość przypadków uszkodzeń kół przy przebiegu zbliżonym do 120.000 km (z moim włącznie)
jet skutkiem... nie odpowiadającemu prawdzie :chytry: przebiegowi samochodu kupowanego z drugiej ręki :-)

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 wrz 2010, o 19:13 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 8
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
w sumie kolo dwumasowe ma 2 podstawowe funkcje pierwsza zeby tlumic drgania druga zeby sie psuc i generowac koszta i tylko nie wiemy jaki jest procentowy udzial tych funkcji... BTW ostatnio jestem na etapie zmieniania motoru w moim e30 cabrio i po rozebraniu sprzegla w motorze m42 ( 1.8 16v 146ps) ukazalo sie kolo dwumasowe z roku 1991... do licha co jest czytam forum i fakt dwumas tylko w normalnej eksploatacji starcza na cale zycie auta. fakt mniejszy moment... aha w przypadku bmw mozna wsadzic jednomas od innego motoru i wtedy waga zestawu spada o ok 10% podobno lepiej sie wkreca... mozna wnioskowac ze w przypadku ave masy sa podobne. najprosciej podczas takiej operacji wrzucic na wage zamiennik i 2 mas ( kpl tarcza docisk) pamietacie golfa 1 w dizlu tam deska rozdzielcza drgala z calym nadwoziem to byly czasy....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Koło dwumasowe
PostNapisane: 9 mar 2011, o 21:53 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 mar 2010, o 13:47
Posty: 99
Lokalizacja: Kołobrzeg
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Witam.
Rok temu zmieniłem kolo dwumasowe na zwykłe. Chciałbym się podzielić uwagami.
Przebieg auta w ciągu roku - 35000 km. Styl jazdy, spokojny, zmiana biegów 2000-2500 obr, trasa/miasto 50/50, na trasie 100-120 km/h.
Po zakupie avki (t22 d4d) okazało się, że mam padniętą dwumasę. Objawy - terkotanie, wycie podczas przyspieszania. Po zdjęciu skrzyni okzalo się, że dwumasa w komisie zaspawana, tarcza bez amortyzacji wpadała w dziwne drgania wywołujące w/w objawy. Zamiana na komplet sprzęgła marki blue print z kolej jednomasowym.
Pierwsze odczucia - brak stuków, świstów, terkotania, na jałowym chodzi o niebo lepiej w porównaniu z zaspawana dwumasą. w warsztacie samochodym jedyna uwaga co do stanu wybieraków - mogą troszeczkę żużyte. Skrzynia pracowała mimo to lekko, sprzegło wciskało się również lekko, aczkolwiek trzeba było do oporu.
Po 35 tys km. słychać tarczę sprzęgła (na luzie), wibracji dodatkowych brak, skrzynia nie szumi. Biegi zaczęły sprawiać problemy - haczą, szczególne jedynka i trójka (nie wiem czy to wina wybieraków, czy też skrzynia dostała). Wrzucanie wstecznego czasem wiąże się z dwukrotnym wciśnięciem sprzęgła, jednak nic nie zgrzyta, nic nie rwie.
Reasumując. Za zestaw firmy blue print dałem ok 1200 zł. Ile zestawy, zarowno kompletne jak i "regenerowane", kosztują, wszyscy w tym poście wiedzą. Idąc dalej, jeśli u mnie poszły wybieraki, to na alle.. koszt używanych ok 100, jak skrzynia, to koszt ok 1500 za pewną używkę + 400 dla mechanika za cyrk z wymianą. Podliczmy 1200 (monolit) + 400 (wymiana) + 2000 (ew. koszta skrzyni z wymianą) - 3600. co za taką cene można dostać - wiadomo.
Jak na tym wyszedłem? Czas pokaże, jak na razie smarowałem wybieraki.
Jak ktoś zechce cokolwiek dodać, zapraszam do wymiany sugestii.
Pozdrawiam. :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 215 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal