TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 25 lip 2014, o 21:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 lip 2009, o 10:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 09:58
Posty: 1
Lokalizacja: Łaskarzew
Mam Toyote Avensis DRD z 2001 roku w dieselu, Ciężko mi pali zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, musze długo długo kręcic rozrusznikiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lip 2009, o 10:12 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 836
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Poszukaj na Forum - jest sporo informacji na ten temat :tak:

_________________
Pozdrawiam
Darek :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lip 2009, o 20:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 lip 2009, o 20:04
Posty: 2
Lokalizacja: Polska
Witam. Mam podobny problem jak kolega. Chodzi o Toyote Avensis D4D, rocznik 2000. Na zimnym i na ciepłym silniku rozrusznik musi długo kręcić, a na wolnych obrotach silnik raz pracuje dobrze, a raz nierówno.Wymieniłem juz filtr paliwa, ale nic nie pomogło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2011, o 15:59 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:39
Posty: 595
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis_T22
Model: Sedan, przed FL
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE, 1,6, PB + LPG
Ja podłączę się pod ten temat, :czytaj: bo chyba innego lepszego nie będzie.
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że żeby zapalić moją Ave muszę "dłużej przytrzymać" :-( myślę, że to jest około 2 sekund. Czasem nawet 3 i dodatkowo muszę wcisnąć pedał gazu. O tyle jest to dziwne, :niewiem: że wcześniej po około 0,5 sekundy załapywała i to bez dotykania czegokolwiek. Mieliście u siebie takie objawy w benzynie, od czego zacząć poszukiwania, na co rzucić podejrzenia ???
Jeśli już uda jej się załapać za pierwszym razem po krótszym przytrzymaniu, to szarpnie silnikiem z 2-3 sekundy i zgaśnie :-( Wtedy to już na bank muszę wcisnąć pedał gazu i co najmniej 2 sekundy przytrzymać, zanim zapali. :wleb:

_________________
Pozdrawiam Tomek

Obrazek
Moja Avensis T22, sedan przed FL, Linea LUNA, 4A-FE 1,6 16V 110KM PB+LPG II GEN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2011, o 18:44 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 985
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
WaLeC napisał(a):
Ja podłączę się pod ten temat, :czytaj: bo chyba innego lepszego nie będzie.
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że żeby zapalić moją Ave muszę "dłużej przytrzymać" :-( myślę, że to jest około 2 sekund. Czasem nawet 3 i dodatkowo muszę wcisnąć pedał gazu. O tyle jest to dziwne, :niewiem: że wcześniej po około 0,5 sekundy załapywała i to bez dotykania czegokolwiek. Mieliście u siebie takie objawy w benzynie, od czego zacząć poszukiwania, na co rzucić podejrzenia ???
Jeśli już uda jej się załapać za pierwszym razem po krótszym przytrzymaniu, to szarpnie silnikiem z 2-3 sekundy i zgaśnie :-( Wtedy to już na bank muszę wcisnąć pedał gazu i co najmniej 2 sekundy przytrzymać, zanim zapali. :wleb:


Kolego -wątek o dieslu, także zgoła odrębna sprawa - filtr paliwa przy zapłonie nie wiele ma wspólnego, no chyba, że jest zawodniony. Zacząłbym od świec o ile słynna stacyjka, która daje znać o sobie w gorących temperaturach jest już po "upgradzie".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2011, o 21:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 19:16
Posty: 101
Lokalizacja: Piaseczno
Ja bym wykonał to:
viewtopic.php?f=5&t=9877
Właśnie jestem po tym zabiegu, Panowie inny samochód.

_________________
Jesus died for his own sins, not mine.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lip 2011, o 09:44 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:39
Posty: 595
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis_T22
Model: Sedan, przed FL
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE, 1,6, PB + LPG
:kawa: tak sie zastanawiam z tą stacyjką, samochód garażowany, w garażu około 23 stopni, więc nie jest za bardzo gorąco
no i czy stacyjka mogła by tak paść z dnia na dzień, może nie paść, ale z dnia na dzień zacząć generować problemy ???
Tak sie zastanawiam czy nie jest to bardziej może jednak świece (padła, któraś lub któreś), może przewody juz sie skończyły...
:piwo: dzięki za odzew, trzeba będzie chyba zacząć od serwisu i niech sprawdzą, przewody i świece, a przy okazji instalację gazową, bo mam ja rozregulowaną, wyszło to na przeglądzie :twarz:

rollins napisał(a):
Ja bym wykonał to:
viewtopic.php?f=5&t=9877
Właśnie jestem po tym zabiegu, Panowie inny samochód.

Niby tankuje dobre paliwo i raczej tego bym nie obstawiał, bo większość czasu jeżdżę na gazie, ale zastanawiając się głębiej odpalam z benzyny, więc nie mogę wykluczyć na 100%, że faktycznie filtr nie generuje mi tych problemów.

_________________
Pozdrawiam Tomek

Obrazek
Moja Avensis T22, sedan przed FL, Linea LUNA, 4A-FE 1,6 16V 110KM PB+LPG II GEN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2011, o 21:29 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 985
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Może być jeszcze jedna opcja - nie trzyma wielozawór, albo reduktor ma wyjechane membrany i puszcza gaz zawalając dolot-ale to miałbyś tylko wtedy gdy auto by dłużej stało nie palone.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 12:01 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:39
Posty: 595
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis_T22
Model: Sedan, przed FL
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE, 1,6, PB + LPG
Generalnie auto stoi kilka dni, nie wiem co to znaczy dłużej, czy kilka dni, czy kilka tygodni. Autem generalnie jeździ się po tygodniowe zakupy, dłuższy wypad i do rodziny na weekend i to nie zawsze, więcej generalnie kilka dni stoi...
Postanowiłem przed wizyta u mechaników przegonić trochę auto na samej benie :brewki:
Musze z przykrością stwierdzić, że gaz to jednak nie ta kultura pracy co na benie, auto zupełnie inaczej przyśpiesza, inaczej pracuje, no ale zmierzając do tematu. Po przejechaniu kilkuset km w trasie, auto tak jak by znowu zaczęło palić normalnie, bez wciskania pedału gazu i prawie po przekręceniu kluczykiem.
Oprócz tego, że jestem z tego zadowolony, to dużo wskazywało by na to, ze to jednak coś z układem paliwowym, ze jednak jakieś śmieci mogą tam pływać i zalegają, dopóki nie dostanę większego poruszenia, w moim przypadku kilkuset km jazdy.
Zapewne czeka mnie w niedalekiej przyszłości przeczyszczenie filtru paliwa lub jego wymiana, mówię o tym co jest w komorze silnika, no i pewnie trzeba będzie zajrzeć i przeczyścić ten filtr paliwa, który jest w baku.
Jak coś zmieni się w tym temacie, postaram się tutaj dopisać szczegóły.

_________________
Pozdrawiam Tomek

Obrazek
Moja Avensis T22, sedan przed FL, Linea LUNA, 4A-FE 1,6 16V 110KM PB+LPG II GEN.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: ice73


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal