TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 26 paź 2014, o 04:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1332 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 45  Następna strona

Jakich producentów klocki i tarcze używasz w swojej Toyocie ?
Używam tarcz ATE 12%  12%  [ 38 ]
Używam tarcz Bosch 8%  8%  [ 24 ]
Używam tarcz Brembo 5%  5%  [ 17 ]
Używam tarcz EBC 1%  1%  [ 2 ]
Używam tarcz Ferodo 1%  1%  [ 3 ]
Używam tarcz JapanParts/JapanLine/JCAuto/Jakoparts 1%  1%  [ 3 ]
Używam tarcz Mikoda 2%  2%  [ 5 ]
Używam tarcz Textar 0%  0%  [ 0 ]
Używam tarcz Toyota 7%  7%  [ 23 ]
Używam tarcz TRW/Lucas 7%  7%  [ 22 ]
Używam tarcz Valeo 0%  0%  [ 0 ]
Używam tarcz innego producenta 4%  4%  [ 13 ]
Używam klocków ATE 13%  13%  [ 39 ]
Używam klocków Bosch 9%  9%  [ 27 ]
Używam klocków Brembo 2%  2%  [ 6 ]
Używam klocków EBC 1%  1%  [ 3 ]
Używam klocków Ferodo 3%  3%  [ 9 ]
Używam klocków JapanParts/JapanLine/JapanCars/Jakoparts 0%  0%  [ 1 ]
Używam klocków Mikoda 0%  0%  [ 0 ]
Używam klocków Steinhof 0%  0%  [ 1 ]
Używam klocków Textar 1%  1%  [ 4 ]
Używam klocków Toyota 7%  7%  [ 22 ]
Używam klocków TRW/Lucas 11%  11%  [ 34 ]
Używam klocków Valeo 1%  1%  [ 2 ]
Używam klocków innego producenta 4%  4%  [ 12 ]
Liczba głosów : 310
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 cze 2010, o 07:17 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 18:04
Posty: 33
Lokalizacja: białystok
kamyk napisał(a):
bosch to oryginal toyoty tylko kupiony np u szkopa jest ok a u nas niestety stolec tez tak mialem 200pln na kibel poszlo i zakupilem skośne zamienniki jest cisza...


tzn. kupiłeś TRW czy coś innego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 cze 2010, o 20:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 lut 2009, o 05:31
Posty: 2
Lokalizacja: z Tąd
Witam,
Po raz kolejny potrzebuje pomocy. A mianowicie potrzebuje porady w zakresie wybrania tarcz. Czy lepiej założyć zwykle tarcze, czy może jakieś "wynalazki" jak np.
http://moto.allegro.pl/item1056826775_tarcze_toyota_avensis_t22_97_00_przod_wiercone.html ??
Będę wdzięczny za kazdą pomoc, z góry dzięki:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 cze 2010, o 20:27 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17534
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 197
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
a czego oczekujesz od hamulcow? jak trwalosci to bierz normalne, jak (przynajmniej w teorii) lepszego hamowania to bierz te z linku, choc za te pieniadze to z ich jakoscia moze byc roznie

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 cze 2010, o 10:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 cze 2009, o 22:08
Posty: 477
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 kombi
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE 1.8 + LPG
Kolego LowRider w zasadzie wszystko zostało już napisane przez wrc, w poście powyżej. Ja swego czasu też ten temat przerabiałam, też tak jak Ty miałem dylemat. Ale po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw na temat tarcz mikody zdecydowałem się na zakup zwykłych. Kupiłem TRW i jak na razie jestem zadowolony. Nie wiem czy wiesz ale ten model mikodyl, do którego linka podałeś to zwykła tarcza tylko na zamówienie kupującego zostały w niej wywiercone i wyfrezowane nacięcia. Wejdź na stronę producenta i poczytaj: http://www.mikoda.pl/ znajdziesz tam wszystkie szczegóły na temat ich wyrobu jak również i zakupu - na ogół bezpośrednio od producenta powinno być taniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2010, o 21:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 20:14
Posty: 26
Lokalizacja: SUWAŁKI
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0TD 2C-TE
Czy ten zestaw TRW jest odpowiedni do mojego wozidełka: AVE 2.0 TD (2C-TE) 1999 (z tyłu bębny)
http://allegro.onet.pl/item1085048172_t ... przod.html
a może ten z klockami FERODO LUB ZIMMERMAN będzie lepszy
http://allegro.onet.pl/item1081215733_t ... 260mm.html
Pytam się bo pierwszy raz będę wymieniał tarcze i klocki po 4 latach użytkowania, nie sądziłem też że jest tak duży problem z doborem wielkości, rodzaju hamulców u Toyoty. Byłem zdecydowany na TRW ale i ta cena mnie niepokoji czy oryginalne (w sklepie proponwano mi dużo droższe), słyszałem też że klocki TRW są twarde i nie wiem czy to zaleta czy wada i czy tak jest?
Jak przypomnę sobie jak walczyłem z hamulcami w Mondeo to aż mnie mnie wstrząsa - gdy 3 razy w ciągu 3 lat zmieniałem tarcze i klocki, i raz przetaczałem tarcze i ciągle się krzywiły. To był horror, którego nie chciałbym przeżywać jeszcze raz.
W tej chwili tarcze są już mocno zużyte, duże wyżłobienia i klocków prawie brak (zew.~3 mm a wew. jeszcze mniej) ale nie trzęsie i nie drga kierownicą, hamulce z tego co sobie przypominam nigdy nie były i nie są rewelacyjne (i się przyzwyczaiłem), ale może po wymianie będzie ciut lepiej.

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 cze 2010, o 20:04 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
marros napisał(a):
ciut lepiej

Dobrze to określiłeś - hamulce w T22 przed FL nie są jego mocną stroną. Czy wybierzesz tarcze TRW Lukas czy inne to hamulce będziesz miał takie same, czy ciut lepsze niż przed wymianą. Osobiście nie polecam klocków do tych tarcz Avensis'owych TRW Lukas - są za twarde. Zmieniałem u siebie na tarcze, jakieś 20 tyś km temu(Brembo) razem z klockami Lukasa, i już widzę, że się od wewnętrznej strony lekkie dołki zrobiły, a nie jestem osobą, która ma zacięcie do sportowej jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lip 2010, o 08:44 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 18:04
Posty: 33
Lokalizacja: białystok
Koledzy proszęcpowiedzcie jake klocki kupić do oryginalnych tarcz? bo muszę wyrzucić te Bosch bo są do bani. Wziąść TRW czy Brembo? Powiedzcie co polecacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lip 2010, o 09:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 maja 2008, o 14:07
Posty: 288
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Temat dłuuugi jak rzeka, ale ja ze swojej strony mogę powiedzieć, że TRW dają radę.
Mam tarcze oryginalne ATE, a klocki TRW. Cena klocków w Intercars była dobra.
Przy tym układzie hamulcowym i tak rewelacji nie będzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lip 2010, o 16:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 gru 2008, o 16:19
Posty: 8
Lokalizacja: Poznań
Uff, przerobiłem cały wątek, i proszę Was o pomoc.

Czeka mnie wymiana tarcz i klocków.
Pacjent ave 2001 D4-D
Układ hamulcowy AISIN

Klocki mam takie:

ObrazekObrazek

z tymi śmiesznymi blaszkami ALE tarcze mają średnicę 295 mm, 26mm grubości otwór 55mm.

Czy ktoś ma u siebie taką kombinację? Z tego, co przeglądałem, takie tarcze występowały dopiero w T25... ???

Przejrzałem allegro i nie jestem do końca pewien, jakie tarcze zakupić.

Wszystko wskazuje na to, że Brembo 09.9817.10 będą pasowały, czy tak?

Dane tej tarczy Brembo:

Cytuj:
* Felga na 5 otworów
* Grubość nominalna: 26 mm
* Średnica tarczy: 295 mm
* Wysokość tarczy: 49,3 mm
* Tarczy hamulcowa wentylowana
* Minimalna grubość tarczy: 24 mm
* Tarcza wysoko nawęglana
* Średnica otworu centrujacego: 55 mm
* Strona zabudowy: oś przednia


Jednocześnie byłbym zainteresowany tarczami TRW bądź ATE i tu zaczynają się schody:

Na Allegro znalazłem takie tarcze TRW:

Cytuj:
TRW ref. DF4445S
Dane techniczne:
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 26
Ilość otworów: 5
Minimalna Grubość [mm]: 24
Średnica [mm]: 295
Średnica otworu [mm]: 100
Średnica otworu centrującego [mm]: 55
wentylowany
Wymiar gwintu: 14,5
Wysokość [mm]: 49,3


oraz:
Cytuj:
TRW ref. DF4415S
Dane techniczne:
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 26
Ilość otworów: 5
Minimalna Grubość [mm]: 24
Średnica [mm]: 295
Średnica otworu [mm]: 114,3
Średnica otworu centrującego [mm]: 62
wentylowany
Wymiar gwintu: 14,5
Wysokość [mm]: 49,3


Nie wiem, co z tą średnicą otworu kontra otworu centrującego- bo wydaje mi się, że w obecnych tarczach mam te 114,3mm (bo 100mm były zakładane do benzyny??), ale wówczas nie pasuje otwór centrujacy, bo ja mam 55, a nie 62 mm.

Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę, co do tego otworu (114 czy 100mm), bo mierzyłem to "z wierzchu", nie zdejmując tarczy i wyszło mi 140 mm.

Proszę o pomoc, bo jutro muszę zamawiać tarcze (IC olewam, bo mają 100% przebitki).

Ps. Na koniec pytanie poza konkursem- w jaki sposób w tych zaciskach klocki mają się cofać? Tam nie ma żadnych blaszek, sprężynek- nic. Klocki musiałem wytargiwać szczypcami i chyba ocierają o tarczę non stop...

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lip 2010, o 19:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 19:16
Posty: 101
Lokalizacja: Piaseczno
Przerabiałem niedawno ten sam problem. Naszukałem się, że hoho. Tu trzeba powiedzieć, że nieźle namieszali w tych systemach hamulcowych do Ave.
U mnie poszedł taki zestaw i na razie daje rade:
tarcze - JC symbol C32126JC
klocki - TRW LUCAS symbol GDB1145
System mam taki jak Ty, czyli Aisin.
Warto przy wymianie wyczyścić i ewentualnie nasmarować prowadnice zacisku i posmarować "uszy" osadzenia klocka odpowiednim smarem odpornym na wysokie temperatury.
Ja użyłem PLASTILUBE symbol LOC14976D=165154. Dwie saszetki starczają spokojnie na dwie strony.

_________________
Jesus died for his own sins, not mine.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lip 2010, o 19:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 gru 2008, o 16:19
Posty: 8
Lokalizacja: Poznań
rollins napisał(a):
Przerabiałem niedawno ten sam problem. Naszukałem się, że hoho. Tu trzeba powiedzieć, że nieźle namieszali w tych systemach hamulcowych do Ave.
U mnie poszedł taki zestaw i na razie daje rade:
tarcze - JC symbol C32126JC
klocki - TRW LUCAS symbol GDB1145
System mam taki jak Ty, czyli Aisin.
Warto przy wymianie wyczyścić i ewentualnie nasmarować prowadnice zacisku i posmarować "uszy" osadzenia klocka odpowiednim smarem odpornym na wysokie temperatury.
Ja użyłem PLASTILUBE symbol LOC14976D=165154. Dwie saszetki starczają spokojnie na dwie strony.


Dzięki za info, nie znam takich tarcz, co to za producent, gdzie można dostać te tarcze?

Klocki kupiłem TRW, właśnie o takim symbolu, jak napisałeś.
Będąc dziś w Intercarsie poprosiłem o tarcze Brembo, rzeczone 09.9817.10 i o zgrozo różnią się średnicą wypustu- w moich tarczach jest to 140mm, w Brembo 150mm- poza tym wszystkie inne wymiary, rozstawy śrub są identyczne.... o co chodzi??
(dla uściślenia- chodzi o wymiar D z poniższego rysunka, tyle, że mierzony na zewnątrz, od strony koła, nie silnika)
Obrazek

Czy zatem moje możliwości wyboru zawężają się do owej firmy JC lub oryginałów za 7 stów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lip 2010, o 23:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 19:16
Posty: 101
Lokalizacja: Piaseczno
Ten wymiar ma chyba mniejsze znaczenie. Tam wchodzi piasta ze szpilkami, a i tak wszystko jest centrowane otworem środkowym i szpilkami. Jak przykręcisz koło to wszystko będzie chodzić tak jak należy. A a'propos JC to są do dostania właśnie w Intercarsie.

_________________
Jesus died for his own sins, not mine.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lip 2010, o 08:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 gru 2008, o 16:19
Posty: 8
Lokalizacja: Poznań
Witam

rollins, tarcza, której symbol mi podałeś, to zupełnie nie to, ja potrzebuję 295mm, a podana przez Ciebie ma 275mm. Grubość też inna...

Co do Średnicy wypustu, to nie jestem pewien, czy nie ma on znaczenia, ponieważ na zdrowy rozum, jeśli tarcza ma 295mm, a wypust średnicę 150- powierzchnia cierna ma szerokość teoretyczna 72,5 mm, a w moich tarczach jest to 77,5 mm, więc zwyczajnie może nie być gdzie upchać klocków, bo będą za szerokie :(
Najlepiej byłoby przymierzyć na żywo, niestety w Intercarsie musiałbym je zakupić a potem oddawać, a nuż nie przyjmą.

Drodzy, macie jeszcze jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lip 2010, o 12:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 19:16
Posty: 101
Lokalizacja: Piaseczno
U mnie pasuje i jest ok. A jaki zacisk jedno czy dwutłoczkowy?

_________________
Jesus died for his own sins, not mine.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lip 2010, o 12:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 gru 2008, o 16:19
Posty: 8
Lokalizacja: Poznań
Zaciski wyglądają tak, jak u kolegi bikera, z przodu dwutłoczkowy:

biker01 napisał(a):
Mam avke z czerwca 2001 i mam problem z kupnem klocków. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy mam układ hamulcowy sprzed zmiany w czerwcu 2001 czy już po tej zmianie. Na mój gust jest to chyba przed zmianą ale chciałbym się upewnić.
Przy okazji, jak często wymieniacie tarcze ja mam 107 tyś przebiegu i moje jeszcze wyglądają na w miarę dobre ???

Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lip 2010, o 19:06 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17534
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 197
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Wolo napisał(a):
Zaciski wyglądają tak, jak u kolegi bikera, z przodu dwutłoczkowy:
no tak to wyglada w t22 d4d, standard ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lip 2010, o 23:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 gru 2008, o 16:19
Posty: 8
Lokalizacja: Poznań
Witam,
Jestem dozgonnie wdzięczny mojemu mechanikowi za kilka dni bezowocnych poszukiwań spowodowanych podaniem złego wymiaru.
Dzisiaj sam zdjąłem tarczę i pomierzyłem- ma 275mm średnicy, na dogorywającym rancie ma 26mm grubości.

Widzę, że w tym wymiarze występują tarcze o różnych grubościach- od 25 do 28mm- czy można je stosować zamiennie, czy jeśli założę np tarczę 28mm, to nie będzie pasowała? Zakres pracy zacisku wydaje się być na tyle duży, że powinien bez problemu łyknąć 28, ale niech mnie ktoś poprawi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2010, o 01:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 19:16
Posty: 101
Lokalizacja: Piaseczno
Wolo napisał(a):
Witam,
Jestem dozgonnie wdzięczny mojemu mechanikowi za kilka dni bezowocnych poszukiwań spowodowanych podaniem złego wymiaru.
Dzisiaj sam zdjąłem tarczę i pomierzyłem- ma 275mm średnicy, na dogorywającym rancie ma 26mm grubości.

Widzę, że w tym wymiarze występują tarcze o różnych grubościach- od 25 do 28mm- czy można je stosować zamiennie, czy jeśli założę np tarczę 28mm, to nie będzie pasowała? Zakres pracy zacisku wydaje się być na tyle duży, że powinien bez problemu łyknąć 28, ale niech mnie ktoś poprawi?


Czyli wyszło na moje:-)
Bierz ten zestaw co ja i będzie git.

_________________
Jesus died for his own sins, not mine.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2010, o 07:21 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 1666
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 74
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Wolo napisał(a):
...występują tarcze o różnych grubościach- od 25 do 28mm- czy można je stosować zamiennie...

Absolutnie NIE. Tarcze musisz założyć o grubości 28mm. Klocki też są różne do obu typu tarcz.

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lip 2010, o 21:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 20:14
Posty: 26
Lokalizacja: SUWAŁKI
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0TD 2C-TE
Przymierzam się z wymianą tarcz i klocków z przodu i nasunęło mi sie takie pytanie - co szanowne grono myśli na temat pomiaru bicia piasty i tarczy tak aby ustawić tarczę w optymalnym położeniu z najmniejszym biciem. Wiem że jest to wskażane ale czy są jakieś "domowe sposoby "pomiaru czy niezbędne jakieś specjalistyczne oprzyrządowanie i czujnik? Bo przecież to bicie jest naprawdę bardzo małe jeżeli się nie mylę 0,15 mm i nie wiem czy tak uda się zamontować?

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lip 2010, o 21:30 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 8
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
domowym sposobem nie bo jak po domowemu sprawdzic bicie 0.1mm, po domowemu mozna kolo od roweru wycentrowac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lip 2010, o 08:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 20:14
Posty: 26
Lokalizacja: SUWAŁKI
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0TD 2C-TE
No zgoda, też tak się domyślałem czyli trzeba iść na "żywioł" obczyścić piastę i uda się bardziej lub mniej dobrze założyć tarczę względem piasty.

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lip 2010, o 09:00 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 1666
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 74
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
marros napisał(a):
... Bo przecież to bicie jest naprawdę bardzo małe jeżeli się nie mylę 0,15 mm i nie wiem czy tak uda się zamontować?

Małe dopuszczalne bicie to przedział 0,01-0,03. 0,15 z całą pewnością odczujesz podczas hamowania. Ja bym to przetoczył na samochodzie.

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sie 2010, o 11:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 wrz 2007, o 13:32
Posty: 9
Lokalizacja: zach - pom/kuj - pom
Witam koledzy i nastał najwyższy czas i w mojej T22 na wymianę układu hamulcowego 169000 km :wow: . Po długiej analizie tematu wybór padł na komplet ATE:
klocek hamulcowy przód 13.0460-5844.2 225.30PLN
tarcze hamulcowe przód 24.0128-0183.1 537.00PLN
klocki hamulcowe tył 13.0460-5869.2 238.10PLN
tarcze hamulcowe tył wymienione wcześniej (udokumentowane wpisem w ASO)
płyn hamulcowy DOT 4 esp 19PLN
usługa czytaj robocizna 120 PLN
RAZEM :help: 1140 PLN
Mam nadzieję że moje zestawienie pomogło w wyborze klocków i tarcz hamulcowych do swojej AVK-i. W razie pytań pisać
Pozdrawiam
A w niedługiej przyszłości czas na BOX'a od Vtech'a. Jeśli ktoś z kolegów ma jakieś doświadczenia z tym BOX'em proszę o kontakt

_________________
TOYOTA TERCEL 5-door hatchback 1.3 1984
TOYOTA COROLLA E9 5-door 1.3 1992
VW PASSAT B4 kombi 1.9 td 1996 (Boże chroń przed takimi wyborami)
TOYOTA YARIS FL 3-door 1.4 d4d 2004
TOYOTA AVENSIS T22 lift wagon 2.0 d4d 2001
TOYOTA AVENSIS T25 lift 5-door 2.2 d4d 2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sie 2010, o 17:54 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2008, o 19:42
Posty: 791
Lokalizacja: Zgorzelec
Marka: Toyota_Avensis
Model: T22 Kombi FL
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D
Ponad tydzień temu wymieniłem z przodu hamulce.
Tarcze Zimmermann (320 zł) + klocki Ferodo (175 zł) z hamulce.net :ok:

_________________
Ave T22 by wilk
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sie 2010, o 12:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 20:14
Posty: 26
Lokalizacja: SUWAŁKI
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0TD 2C-TE
Witam szanowne towarzystwo.
No i wymieniłem z przodu tarcze i klocki (komplet TRW), ale jakiejś rewelacyjnej poprawy nie ma (jakaś mała). Chociaż stare tarcze zajechane były jak "buty pielgrzyma", gr 22 mm, z wewnętrznej strony na tarczy był wysoki ok. 10 mm rant po obwodzie jak i od środka tarczy tak że wew. klocki w rzeczywistosci brały wąską powierzchnią.
Nie wiem czy to specyfika toyoty ale hamulce to jakieś ostre to nie są. Jeździłem trochę vw i reno to tam to tylko trącić pedał hamulca a samochód dosłownie stawał, zwłaszcza z niewielkich prędkości odczuwalne. U mnie tego nie było (jeźdzę już 4 lata) i nie ma - hamulec trzeba trochę przycisnąć żeby zahamowć tak jakby brał sporo niżej niż w tych autach o których wspomniałem. Czy u Was też coś podobnego jest? Czy ten typ tak ma? A może jest regulacja siły hamowania?

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sie 2010, o 12:13 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
marros napisał(a):
Nie wiem czy to specyfika toyoty ale hamulce to jakieś ostre to nie są. Jeździłem trochę vw i reno to tam to tylko trącić pedał hamulca a samochód dosłownie stawał, zwłaszcza z niewielkich prędkości odczuwalne. U mnie tego nie było (jeźdzę już 4 lata) i nie ma - hamulec trzeba trochę przycisnąć żeby zahamowć tak jakby brał sporo niżej niż w tych autach o których wspomniałem. Czy u Was też coś podobnego jest? Czy ten typ tak ma? A może jest regulacja siły hamowania?

To przede wszystkim specyfika Avensis T22 przed FL. Po FL montowali z tyłu tarcze zamiast bębnów, a z przodu większe tarcze niż przed FL. Ja nie miałem okazji porównywać, natomiast nawet po FL (taki egzemplarz miałem) można powiedzieć, że rewelacji nie ma. Owszem, zaraz po wymianie tarcz i klocków na oryginalne Toyotowskie było całkiem dobrze, ale w zamian za to tarcze zjechały się po 30 tys. km :nuda: . Więc na pewno hamulce nie są mocną stroną Ave T22.

I faktem jest, że pedał jest dosyć miękki i przy hamowaniu idzie w dół - taka specyfika :-) .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sie 2010, o 22:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 20:14
Posty: 26
Lokalizacja: SUWAŁKI
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0TD 2C-TE
I faktem jest, że pedał jest dosyć miękki i przy hamowaniu idzie w dół - taka specyfika :-) .[/quote]
Dokładnie tak w mojej toyocie jest.

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sie 2010, o 23:04 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2745
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
marros napisał(a):
Nie wiem czy to specyfika toyoty ale hamulce to jakieś ostre to nie są.

To jest ogromna wada tego modelu. Tarcze z przodu są za małe i do tego muszą odwalać robotę za bębny, które są po prostu słabe.
Efekt o jakim mówisz, czyli lekko naciśniesz i leżysz na szybie jest w najnowszym modelu. W tym co masz jest dobra modulacja ale trzeba zawczasu rozpocząć hamowanie żeby zdążyć i nie przeciążyć przy tym tarcz bo lubią się zwichrować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sie 2010, o 19:28 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 1666
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 74
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Muti napisał(a):
A co do brembo to bym sie naprawde zastanowił nad nimi zamiast ATE..nie wiem o jakim modelu mówisz,ale mielismy w passacie wzmacniane węglowo to super hamulce,a tarcza chyba 3 komplety klockow wytrzymała i sprzedalismy auto..to może Brembo+ akebono??

Mateusz


Spóźniony DUŻY BROWAR dla kolegi Muti. Uległem namowie i założyłem właśnie Twoją propozycję.
Śmiało mogę zarekomendować ten "duet" z perspektywy przejechanych kilku tysięcy km. Klocki bardzo ładnie ułożyły się do tarcz, zero pisków, bicia brak, hamowanie OK, pylenie w normie.
Niezdecydowanym jeszcze raz polecam: Brembo + Akebono. :ok:

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1332 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 45  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal