TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 31 lip 2014, o 21:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 lut 2009, o 15:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 14:49
Posty: 2
Lokalizacja: Wisła
Witam!mam ave z 99r.odkryłem irytujący problem, którego mechanicy nie potrafia zprecyzować. Przejeżdżając przez tory lub kocie łby itp wertepy, czuje lekkie stukanie na kierownicy. Sprawdzalem zawieszenie, żadnych luzów tam nie ma. Podobno moze to być luz na krzyżaku lub na jakichś łożyskach na kolumnie. Ktoś mi pomoże, podpowie żeby nie wydać kasy na to co nie trzeba.Pozdrawiam

_________________
chris


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2009, o 16:03 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1408
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 41
Marka: VW_Toyota
Model: Golf R ABT / T27FL
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0 TSI 370/2.0 DEPK
mechanicy z aso czy z jakiegos warsztatu?? bo jak z warsztatu to najprostsza i najlepsza rada jedz do ASO

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2009, o 18:15 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
a nie mowili, ze tttm
normalne zjawisko

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2009, o 02:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 23:07
Posty: 13
Lokalizacja: lbn
Ja miałem problem podobny, tylko ze do tego dochodziły utrudnione ruchy kierownicą, jakby się coś popsuło we wspomaganiu kierownicy. I ten problem występuje gdy mam opony letnie które przejechały już z 80tys km mają 3lata i do tego nazywają się Euro i były chyba najtańszymi oponami w salonie oponowym. Po zmianie na opony zimowe: zeszłoroczne michelin alpine wszystkie te niedogodności zniknęły. Może twoim problemem tez sa kiepskie lub stare opony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2009, o 12:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Połóż się pod pod kierownicą i sprawdź, czy masz luz na frezie nad krzyżakiem - dokłądnie luz na połączeniu odcinek frezowany - kolumna kierownicza. Jeżeli tam jest luz - a tam była wada fabryczna to da się to łatwo naprawić. Najpierw sprawdź.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2009, o 14:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 lut 2009, o 11:35
Posty: 18
Lokalizacja: 3 MiAsTo
witam, wlasnie przeczytałem tego posta, stałem sie szczęśliwym posiadaczem avensis 98' 2.0 benzynka i włąśnie takie stuki w kolumnie kierowiczej dostrzegam, wystarczy zlikwidować luz na "krzyżaku"? jesli tak to w jaki sposób? sterownik od poduszek powietrznych nie uruchomi ich, gduy będę próbował zdemontować kierownicę??
pozdrawiam!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2009, o 14:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Nic nie trzeba demontować. Metoda trwałej naprawy luzu na wałku jest taka: najpierw przyjrzyj się dokładnie frezom. W przekroju wałka, odpowiednio na godzinie 6, 9, 12 i 15tej masz większe frezy. Przez taką większą szczelinę przy pomocy strzykawki i igły wciskasz rozgrzany smar. Najlepiej tyle, aby się wyciskał z frezów. Potem, w te 4 większe frezy wciskam cienkie, twarde druciki, czyli masz drucik ok 10cm, wciskasz go dobre kilka cm do środka, ucinasz, przekręcasz kolumną i to samo robisz z pozostałymi. Czwarty drucik zazwyczaj jest już bardzo ciężko wcisnąć, gdyż pozostałymi skasowałeś luz, ale próbuj. Przy metodzie tej, wałek cały czas ma swobodny ruch poosiowy do obudowy kolumny, a tylko kasujemy luz promieniowy. Ciężka robota ale warto, nigdy więcej nic Ci nie stuknie na kolumnie kierownicy.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2009, o 17:52 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 kwi 2008, o 11:42
Posty: 76
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1ZZ-FE 1.8 VVT-i
Tak jak prawi kolega powyżej - miałem takie stuki i smar załatwił problem. Od 4 miesięcy cisza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2009, o 10:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 14:49
Posty: 2
Lokalizacja: Wisła
Piękne dzięki za taki odzew na temat stukania kierownicy. Dokładnie sprawdziłem krzyżak, jest w porządku. Odkryłem faktyczną przyczynę stukania kierownicy na wertepach. Niestety jest to luz na drążku kierowniczym. Ktoś wie jak to załatwić?Czy wymienia się tam jakieś łożyska, czy trzeba wymienic całą kolumnę?Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-02-20, 09:40 ]
muszę sprecyzować że chodzi o drążek kierowniczy zwany też wałem kierowniczym czyli po chłopsku ta "rura" z kierownicą.

_________________
chris


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lut 2009, o 11:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Odpowiedź masz 2 posty wyżej.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lut 2009, o 12:48 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 25 sty 2009, o 22:35
Posty: 32
Lokalizacja: Rzeszów
U mnie jest inny problem. Stuka tu przy samej kierownicy.
Łapiąc za koło kierownicy i ruszając nim delikatnie góra dół jest wyczuwalny luz powodujący stukanie podczas jazdy. Myślę ,że to łożysko osi kierownicy. Przerabiał już ktoś ten temat?
Jaki jest tam rodzaj łożyska normalne toczne które trzeba będzie wymienić czy stożkowe które wystarczy tylko dokręcić by skasować luz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2009, o 09:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Myślę, że to nie łożysko górne. Ono chyba nigdy problemu nie robi. Odczuwasz tam luz, ponieważ górna część w łożysku jest nieruchoma ale druga strona ma luz i stąd wrazenie, że to stuka góra. Sprawdź jak wygląda sytuacja na dole kolumny.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 mar 2009, o 23:31 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 25 sty 2009, o 22:35
Posty: 32
Lokalizacja: Rzeszów
Wiem co już stuka, jest luz w mechanizmie regulacji położenia kolumny kierowniczej,odczuwalny jest najbardziej po zablokowaniu górnym położeniu.
Kolega z serwisu Toyoty mówił mi ,że z 6 lat temu była na to kampania wymiany bo była to wada fabryczna. Widocznie moje auto ominęła :-( .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 mar 2009, o 23:53 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2745
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
Ja sobie nie przypominam takiej kampanii. U mnie nic nie wymieniali i nic nie stukało. No chyba, że zrobili to po tajniaku podczas któregoś z przeglądów okresowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2012, o 14:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 wrz 2012, o 16:25
Posty: 1
Lokalizacja: DW
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 Benzyna
Witam mam podobny problem. Byłem u mechanika i po sprawdzeniu powiedział że luz na łożyku w kolumnie. Czy można wymienić to łożysko? Znacie kogo we Wrocławiu lub okolicy kto mógłby mi to naprawić??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2012, o 21:55 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2782
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Zacznij od tego co napisał luk_ 16 lut 2009, o 13:40.
Ja użyłem samego (specjalnego) smaru chyba Mobila i jeżdżę tak 2 lata.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2013, o 18:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 gru 2011, o 18:24
Posty: 4
Lokalizacja: Polska
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.6 benzyna
Witam,

Mam podobny problem jak w temacie. Początkowo tylko na większych wertepach słychać było lekkie pukanie w kolumnie kierownicy. Obecnie jest jeszcze gorzej. Wystarczy mała nierówność, żwir lub nawet ubity śnieg a w kierownicy czuję głośne stukanie i tak jak by cale przednie zawieszenie się telepie. Dodam że kierownica przy skręcie nie odbija do końca ale tak było odkąd nabylem auto.


Wie ktoś może co to może być. Proszę o pomoc !

avenis t22 1.6 benzyna 2001


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2013, o 20:40 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2782
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Poszukaj na forum, bo to może być kolumna kierownicza. Problem znany w T22.
:szukaj:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal