TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 16 kwi 2014, o 15:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lut 2009, o 00:30 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1544
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 61
Marka: Toyota_Fiat
Model: Avensis_Panda4x4 '13
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D | MultiJet
ręczny mi łapie trochę za wysoko i chciałem go troszkę podciągnąć. z tego co się zorientowałem to muszę chyba cały tunel środkowy wymontować bo tą małą klapka od strony kierowcy wiele nie zdziałam. Pytanie brzmi... czy tam gdzies w tym tunelu jest jakis mechanizm do naciągania linki ? bo slyszalem ze można calą dźwignie przesunąć jakoś do przodu podciągając przy tym hamulec.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lut 2009, o 09:37 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1372
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 3
Jest mechanizm. Widziałem jak mechanik dostał się do niego po odkręceniu jedynie klapki od strony fotela kierowcy. Niewygodnie było, ale dał sobie radę.

_________________
Piszę poprawnie po polsku, a przynajmniej się staram.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lut 2009, o 10:04 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2008, o 12:23
Posty: 288
Lokalizacja: Pruszków
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
Jest na pewno regulacja przy dźwigni ręcznego. Dostęp jest ciężki, ale da się to zrobić bez ściągania konsoli.

_________________
Mój Aven http://avensis.info/viewtopic.php?t=5256


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lut 2009, o 10:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 maja 2008, o 14:07
Posty: 288
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Sam regulowałem już raz ręczny bo był za luźny.
Jest śruba, którą można podciągnąć linkę (nic trudnego).
Najwygodniej jest odkręcić tunel - to też nie jest strasznie skomplikowane.
Przez ten mały otwór to może być ciężko, chyba, że masz jakieś bardzo zmyślne narzędzia.

Mnie demontaz tunelu na tyle, aby się dostać do śruby zajął jakieś 10 min max.
Potem robisz kilka obrotów śrubą (palcami) i składasz wszystko z powrotem.
Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lut 2009, o 11:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 sie 2008, o 17:50
Posty: 112
Lokalizacja: Śląsk
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D
Czy w T25 reguluje się to podobnie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lut 2009, o 13:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Ręczny reguluje się ale nie na lince. Jest regulacja na szczękach i tylko taka, jeżeli chcecie mieć poprawnie wyregulowany hamulec. Trzeba ściągnąć koło, w tarczy hamulcowej jest zaślepka, przez którą podkręcamy rozpierak ręcznego.
Macie to na schemacie, zaślepka 42491.
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2000_T ... _4102.html

pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lut 2009, o 21:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 sie 2008, o 17:50
Posty: 112
Lokalizacja: Śląsk
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D
Dzięki za podpowiedz. W sobotę spróbuję to sprawdzić w praktyce. Oczywiście piwko postawione.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2009, o 18:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 paź 2007, o 17:05
Posty: 10
Lokalizacja: Kędz-Koźle
Pochwały: 1
ofik napisał(a):
Czy w T25 reguluje się to podobnie?

Witam.
W T25 kombi regulowałem wysokość ustawienia rączki hamulca ręcznego śrubą regulacyjną ,która znajduje się w tunelu.Musisz zdjąć część plastiku z fartuchem osłaniającym drążek zmiany biegów (energicznie szarpiąc zdejmiesz ją,gdyż mocowana jest na zatrzaskach).Pod nią znajdują się dwie śrubeczki mocujące drugą część osłony tunelu pod którą na końcówce linki znajduje się śruba regulacyjna.Proste i nieskomplikowane.Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2009, o 22:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 sie 2008, o 17:50
Posty: 112
Lokalizacja: Śląsk
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D
Dzięki wielkie Bolkowaty. Twój sposób wydaje się prostrzy, więc zacznę od tunelu.

[ Dodano: 2009-02-14, 15:11 ]
I już zrobione. Cała operacja zajęła jakieś 15-20 minut, więc jeszcze raz dzięki Bolkowaty. No i oczywiście "na zdrowie"

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2009, o 20:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 maja 2008, o 20:25
Posty: 6
Lokalizacja: Trójmiasto
Witam!!!
Czy linka jest w całości czy też na każde koło osobno?
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lut 2009, o 20:19 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_T ... _4601.html

na przyszlosc zanim napiszesz jakis temat poszukaj czy juz nie bylo tego, staraj sie tez poszukac czegos we wlasnym zakresie

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 mar 2009, o 22:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 mar 2008, o 12:07
Posty: 321
Lokalizacja: LRY
luk__ napisał(a):
Ręczny reguluje się ale nie na lince. Jest regulacja na szczękach i tylko taka, jeżeli chcecie mieć poprawnie wyregulowany hamulec. Trzeba ściągnąć koło, w tarczy hamulcowej jest zaślepka, przez którą podkręcamy rozpierak ręcznego.
Macie to na schemacie, zaślepka 42491.
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2000_T ... _4102.html

pozdr.

Mozesz to opisać dokładniej?? Zaslepkę się wykręca czy jakoś wyciąga?? na jakiej zaszadzie odbywa sie regulacja i w którą stronę, no i po czym poznać ,że jest juz ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 mar 2009, o 23:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Zaślepkę wyciągasz czym chcesz, palcami, śrubokrętem itp, jest gumowa, tylko wciśnięta. Regulacja odbywa się przez "wydłużanie-skracanie" rozpieraka, który znajduje się między szczękami. To skomplikowanie brzmi, ale jest proste jak drut. Ściągniesz koło to sam się zorientujesz co i jak. Zepsuć tam nie ma co i nie ma jak. Podkręcasz do momentu, aż koło będzie lekko ocierać o szczęki, będziesz słyszał lekki szum. Zresztą, w trakcie regulacji, możesz sprawdzać efekt pracy zaciągając ręczny, widzisz ile "poszedł" w dół. Dzięki regulacji na rozpieraku masz pewność, że prawe i lewe koło masz podciągnięte niezależnie, że nic nie będzie trzymać sztucznie szczęk, oraz w przypadku konieczności ściągnięcia tarcz hamulcowych nie masz z tym problemu.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 mar 2009, o 23:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 mar 2008, o 12:07
Posty: 321
Lokalizacja: LRY
Ok, dzięki za inf, browarek dla Ciebie.

_________________
Szukasz nowej części - zapytaj, może będę mógł pomóc.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lut 2010, o 12:35 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lut 2009, o 23:56
Posty: 47
Lokalizacja: Wałbrzych
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Po wymianie szczęk pedał hamulca miałem troszkę miękki i ręczny brał bardzo wysoko. Postanowiłem troszkę podciągnąć. Niestety nie znalazłem otworu do regulacji więc musiałem ściągnąć bębny i wyregulowałem tak żeby bęben wszedł z jak największym oporem. Po tym zabiegu pedał hamulca jest ok ale ręczny dalej bierze przy samym końcu. Ma ktoś jakiś pomysł na ten problem? Ja już nie mam siły myśleć bo garażu nie mam i wszystkie te zabiegi przeprowadzałem przy 10 stopniowym mrozie...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lut 2010, o 13:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 maja 2008, o 14:07
Posty: 288
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
uglook napisał(a):
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Po wymianie szczęk pedał hamulca miałem troszkę miękki i ręczny brał bardzo wysoko. Postanowiłem troszkę podciągnąć. Niestety nie znalazłem otworu do regulacji więc musiałem ściągnąć bębny i wyregulowałem tak żeby bęben wszedł z jak największym oporem. Po tym zabiegu pedał hamulca jest ok ale ręczny dalej bierze przy samym końcu. Ma ktoś jakiś pomysł na ten problem? Ja już nie mam siły myśleć bo garażu nie mam i wszystkie te zabiegi przeprowadzałem przy 10 stopniowym mrozie...


A próbowałeś regulacji w tunelu środkowym? Z poprzedniej dyskusji na forum wynikało, że lepiej wszystko wyregulować w bębnach,
ale jeśli linka jest wyciągnięta to można przy rączce ręcznego w tunelu pokręcić śrubą. Jak masz zwinne palce to można to zrobić bez demontażu i sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 mar 2010, o 21:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 mar 2010, o 18:32
Posty: 1
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
ofik napisał(a):
Czy w T25 reguluje się to podobnie?



Witam Wszystkich właścicieli Avek. Posiadam T25 wersja Wagon 2005r 116 KM i miałem problemy z ręcznym tj. ręczny brał bardzo wysoko i na stromym wzniesieniu po jego zaciągnięciu samochód sie cofał . Po przeczytaniu wszystkich postów, faktycznie regulacja ręcznego znajduje się w tylnich kołach. Po ich ściągnięciu jest tam gumowa zaślepka , którą się ściąga , przekręca się bęben z otworem w dolne położenie i należy wyrególwać ropieraki . Podkręcamy tak aby nie można było obrócić bębnem a następnie popuszcamy tak aby czuć było lekki opór. Faktycznie działa i mam ręczny jak się należy . Miałem możliwość skorzystania z hydraulicznego podnośnika co ułatwiło robotę ok. 10 minut

_________________
Skoczek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 mar 2010, o 23:38 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 8
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
dodam tylko ze to samo tylko w druga strone krecimy jak chcemy zdjac tarczobebny.....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lip 2011, o 07:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 wrz 2007, o 19:46
Posty: 195
Lokalizacja: Tarnów
Marka: Toyota
Model: T22 FL kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 2,0 D4D
Czy ktoś miał przypadek takiego wyciągnięcia się linki hamulca, żeby trzeba ją było wymieniać?
U mnie generalnie hamulec trzyma dobrze, ale na dźwigni mam już dość duży martwy luz. Rozebrałem tunel środkowy i się okazało, że ta regulacja naprężenia linki przy dźwigni, w środku samochodu, jest już w skrajnym położeniu (tzn. nakrętka wkręcona na maxa) - a linka ma dalej jakieś 2-3 mm luzu.
Czy jest gdzieś jeszcze druga "kasacja" luzu, czy linka do wymiany?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lip 2011, o 07:14 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1544
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 61
Marka: Toyota_Fiat
Model: Avensis_Panda4x4 '13
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D | MultiJet
Ja u siebie podłożyłem około 5 podkładek pod nakrętke i łapie na 2 ząbku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lip 2011, o 18:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 wrz 2007, o 19:46
Posty: 195
Lokalizacja: Tarnów
Marka: Toyota
Model: T22 FL kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 2,0 D4D
PrYmEK napisał(a):
podłożyłem około 5 podkładek
- o tym nie pomyślałem... :glupek: Sposób stary jak świat ale zawsze działający - dzięki za podpowiedź. Oczywiście jest to tylko półśrodek - wydłużenie linki równie dobrze może świadczyć o końcówce jej żywota :-) Cóż - zorientuję się w kosztach zrobienia tego "jak należy", ale pewnie spróbuję numeru z podkładkami.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lip 2011, o 22:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 wrz 2007, o 19:46
Posty: 195
Lokalizacja: Tarnów
Marka: Toyota
Model: T22 FL kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 2,0 D4D
To może dokleję w tym poście parę fotek obrazujących budowę tego, o czym było pisane - dotyczy tarczobębnów i mechanizmu regulacyjnego, o którym pisze luk__. Łatwiej będzie sobie wyobrazić jak się posługiwać tą regulacją, bo ja na przykład nie umiałem się dopatrzeć niczego przez ten otworek zaślepiony gumowym koreczkiem w bębnie.

1. Widok po zdjęciu tarczobębna (aby go zdjąć odkręciłem obudowę klocków - kluczem 12 taką długą śrubę, a potem kluczem 17 dwie śruby znajdujące się za całą obudową - od strony wahaczy trzeba podejść, ciężki dostęp).
Obrazek

2. Widok mechanizmu regulacyjnego (taka gwiazdka - zębatka) w otworze piasty koła.
Obrazek

3. Zbliżenie na pokrętło mechanizmu regulacyjnego - widok od spodu.
Obrazek

Żeby to cudo obsłużyć przez ten otworek w bębnie, trzeba śrubokrętem lekko pod kątem działać, w kierunku ku dołowi, bo ta zębatka nie leży całkiem prostopadle względem niego.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lip 2011, o 21:20 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 kwi 2011, o 11:31
Posty: 32
Lokalizacja: świetokrzyskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 129 KM
ja podkręciłem linkę dostęp jest trochę utrudniony ale wystarczy długa nasadka 10 na 1/4'' i spokojnie da radę :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2012, o 16:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 sty 2012, o 16:31
Posty: 11
Lokalizacja: pułtusk
Marka: toyota
Model: corolla verso
Rocznik: 2004
Silnik: 2,0 d4d
witam wszystki mam pytanie moze ktos mogłbymi pomóc i powiedział jak sie podciaga reczny hamulec w toyocie corolla verso 2005 disel bo patrzyłem i nie wiem czy w tunelu przy recznym gdzies tam czy przy kołacha jezdnych dziekuje za pomoc pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2012, o 21:05 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 mar 2007, o 18:36
Posty: 533
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2,2 2ADFTV+box
Faktycznie cała operacja to 15 minut. I ręczny żyleta :hahaha:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2012, o 14:39 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 sie 2011, o 21:12
Posty: 8
Lokalizacja: W-wa
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6 4A-FE + LPG
Witam wszystkich,

pół roku temu tez podciągnąłem linke w tunelu środkowym (zeby dobrze trzymał musiałem użyć takiej przedłużki hydraulicznej ok 2cm :-) )
ale teraz znowu widze, ze reczny juz tak mocno nie trzyma (dosc stromy podjazd z garazu u tesciów - wole zeby drzwi pozostały w pierwotnym stanie po mojej wizycie u nich)
i moje pytanie brzmi: czy oprócz skromnej regulacji na kołach, mozna jeszcze tą linkę podciągnąć w miejscu gdzie łączy się z linkami odchodzącymi do kół (EQUALIZER) http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199901_TOYOTA_AVENSIS_AT220L-AEMNKW_4601.html
bez wiazdu na kanał (jesli to w ogóle mozliwe)?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2012, o 17:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2010, o 22:02
Posty: 334
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Marka: Volkswagen
Model: Passat B6 Variant
Rocznik: 2006
Silnik: 2TDI 103KW
Niektórzy przy braku możliwości pociągnięcia w tunelu podkładali kilka podkładek i wówczas jeszcze podkręcali.Ja na razie podciągałem bez podkładek i jest :ok:

_________________
"Od dawna to przecież wiadomo
jaki sapiens - taki homo
. "- Andrzej Suryn


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2012, o 18:51 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1544
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 61
Marka: Toyota_Fiat
Model: Avensis_Panda4x4 '13
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D | MultiJet
U mnie jest z 5 albo i więcej tych podkładek i na pierwszy ząbek łapie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2012, o 21:00 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2012, o 01:38
Posty: 20
Lokalizacja: Kielce
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2008
Silnik: 1.8 Benzyna
Prawidłowo reguluje się tak jak napisał LUK, a śruba w tunelu służy do naciągniecia linki w sytuacji jej rozciągniecia się. Ile podkładek Wam jeszcze tam wejdzie....?, kiedyś gwint sie skonczy... :swirek: To oczywiście działa, ale nie powinno się tak robić bo w ciągu roku znowu trzeba podciągać, przynajmniej u mnie tak było.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=nYkp74v0cww


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2012, o 21:44 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1544
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 61
Marka: Toyota_Fiat
Model: Avensis_Panda4x4 '13
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D | MultiJet
Poza kilkoma zaciągnięciami w zimowych zakrętach ręcznego praktycznie nie zaciągam, a jak juz muszę to na 1 czy 2 ząbki zęby właśnie przesadnie jej nie naciągać.
Masz do wyboru podkładki albo linki za kilka stów - Twój wybór.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal