TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 20 paź 2014, o 13:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 gru 2008, o 10:50 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 wrz 2007, o 18:05
Posty: 48
Lokalizacja: Poznań
Witam

Wczoraj mechanik zaslepil mi EGR.
Dzisiaj rano zauwazylem ze pala sie kontrolki VSC, TRC OFF i kontrolka silnika i wogole nie chca gasnac.
Czy to zbieg okolicznosci czy zaslepienie EGR to spowodowalo?
Co to wogole moze byc ?

pz

[ Dodano: 2008-12-03, 13:14 ]
bylem w ASO. Komputer pokazuje problem z recyrkulacja spalin.
Oznacza to ze cos z tym zaslepieniem EGR jest nie tak.
Pytanie tylko co ?

pz

[ Dodano: 2008-12-03, 13:23 ]
Ja mam zaslepiona recyrkulacje w miejscu jak na zdjeciu

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2008, o 06:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 lut 2008, o 15:03
Posty: 120
Lokalizacja: oxford
a dowiedziales sie czegos o VSC, TRC OFF ?? dlaczego sie swieca ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 gru 2008, o 18:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 29 paź 2007, o 10:58
Posty: 320
Lokalizacja: Wa-wa
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T25 PRESTIGE
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0D4D
zaślepienie tu nie przejdzie pisano już wcześniej w postach o tym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 gru 2008, o 19:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 lut 2008, o 15:03
Posty: 120
Lokalizacja: oxford
ale mi sie zaswiecilo a nic nie zaslepialem , hmm
po wykasowaniu bledow wsio wrocilo do normy. ale co to znaczy ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 gru 2008, o 17:12 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
praski01 napisał(a):
ale mi sie zaswiecilo a nic nie zaslepialem , hmm
po wykasowaniu bledow wsio wrocilo do normy. ale co to znaczy ??


To znaczy, że był chwilowy problem z EGRem. Wkrótce wróci.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 gru 2008, o 23:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 lut 2008, o 15:03
Posty: 120
Lokalizacja: oxford
tzn ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 gru 2008, o 00:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Tzn, że istnieje duże prawdopodobieństwo ponownego zaświecenia się kontrolki, gdyż zawory i układy EGR same się nie naprawiają.
Następnym razem gdyby się zaświecił check, jedź na komputer ale koniecznie zapisz sobie numer usterki. To ułatwi życie.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 gru 2008, o 11:53 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 wrz 2007, o 18:05
Posty: 48
Lokalizacja: Poznań
Zdemontowalem zaslepke i problem ustal wyglada na to ze w tym miejscu nie mozna tego zrobic. Trzeba zaslepic zaraz przy zaworze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 gru 2008, o 17:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 lut 2008, o 15:03
Posty: 120
Lokalizacja: oxford
luk__ napisał(a):
Tzn, że istnieje duże prawdopodobieństwo ponownego zaświecenia się kontrolki, gdyż zawory i układy EGR same się nie naprawiają.
Następnym razem gdyby się zaświecił check, jedź na komputer ale koniecznie zapisz sobie numer usterki. To ułatwi życie.
pozdr.


dziekiz a info, zamowilem nowy zawor i bedzie z bani.
Dzieki i pozdrawiam :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 mar 2009, o 12:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 mar 2009, o 14:08
Posty: 3
Lokalizacja: suwałki
u mnie to samo w avensis z 2004 116k miałem czyszczony zawór egr a obecnie mam go zaślepionego i nic nadol wyświetla się kontrolka i pokazał sie błąd p-0400 nie wiem co robic morze to wina turbinyponoc zaworek turbiny i czujnik jest ok, pomocy z góry dziękuje

_________________
rafalj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 mar 2009, o 12:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Wpisz sobie w Google "błąd p-0400" i się nie dziw...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 mar 2009, o 12:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 mar 2009, o 14:08
Posty: 3
Lokalizacja: suwałki
no dobra sandr to znaczy że turbina nie ma tu nic do rzeczy mam szukac wyłącznie w zaworze i układzie egr.Dodam jeszcze że w turbinie pojawiły się drobne ilości oleju.Jak myślisz?

_________________
rafalj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 mar 2009, o 13:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Błąd pochodzi od zaślepionego EGR, kup na allegro używkę i na siłę nie szukaj problemów (same przyjdą :tak: ).
Swoją drogą, co to znaczy drobne ilości?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 mar 2009, o 13:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Masz problem z 'flow' czyli z przepływem gazów przez zawór EGR. O tym mówi kod P0400. Resztę sobie sam dopisz.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 mar 2009, o 21:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 mar 2009, o 15:29
Posty: 143
Lokalizacja: WARSZAWA
NIE ZASLEPIAJCIE EGR zmienia sie skład mieszamki mozna uszkodzic silnik

_________________
PROFESJONALNY SERWIS TOYOTA MECHANICY ASO PO GODZINACH 50% CENY 668114837


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwi 2009, o 12:29 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 mar 2009, o 14:08
Posty: 3
Lokalizacja: suwałki
to znowu ja,zmieniłem zawór egr,fakt na używke przeczyściłem turbine i ustawiłem jej geometrie,po dwóch dniach to samo.pali sie awaria silnika i kontrolki trakcji.przepływomiesz tesz był sprawdzany. nie mam pojęcia co dalej robic dalej ten sam błąd p0400 .PROSZE POMOCY

_________________
rafalj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwi 2009, o 15:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Możliwości są co najmniej dwie:

- kupiłeś niesprawny zawór EGR?
- przewód EGR jest przytkany poza zaworem?

Swojego czasu, czyszcząc kolektor dolotowy, zwróciłem uwagę na spore
(~80%) ograniczenie światła kanału EGR w kolektorze, spowodowane lokalnym narostem sadzy.

A tak wyglądał przewód EGR w pewnym Mercedesie ML:
http://witekm.com/forum/IMG_9003.jpg
http://witekm.com/forum/IMG_9011.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwi 2009, o 18:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 paź 2007, o 21:00
Posty: 311
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: T25 / T27 KOMBI
Rocznik: 2011
Silnik: D4D
Piszecie tyle o tym ERG ale nikt nie wrzuci fotki gdzie on jest i jak się do niego dobrać ( T25 ). Szukałem na forum i jedyne fotki to są z OPLA . Może ktoś kto pracuje w ASO lub ma własny warsztat pokusił by się o coś takiego ? Miło by było .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwi 2009, o 18:33 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17505
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 196
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
prawa strona motoru, patrzac do komory, dotyczy t22 d4d i t25 d4d 116PS
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2000_T ... _2501.html
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_T ... _2501.html

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, o 16:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 kwi 2009, o 22:54
Posty: 18
Lokalizacja: w-wa
to jeszcze do T25 D4 może jakieś fotki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 paź 2009, o 20:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 13:16
Posty: 15
Lokalizacja: Mielec
a ja mam takie pytanie czy komus pojawil sie blad usterka silnika, VSC i TRC off w silniku d4d 2004 i co to moze byc na forum przeczytalem ze w benzynikach moze byc to sonda a dislach????. Nie wiem takze czy tez moze miec to wplyw na to bo zmienilem opony letnie na zimowki z alufelg na stalowki rozmiry opon pozostaly te same (to stalo sie na drugi dzien po wymianie kol) kodu bledu nie odczytalem bo to sobota wieczor i musze czekac do poniedzialku. Spadku mocy tez nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 paź 2009, o 20:11 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1362
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
może być wszystko, cały zestaw błędów :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 paź 2009, o 22:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 sie 2008, o 17:50
Posty: 116
Lokalizacja: Śląsk
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D
Jacek_J napisał(a):
a ja mam takie pytanie czy komus pojawil sie blad usterka silnika, VSC i TRC off w silniku d4d 2004 i co to moze byc na forum przeczytalem ze w benzynikach moze byc to sonda a dislach????. Nie wiem takze czy tez moze miec to wplyw na to bo zmienilem opony letnie na zimowki z alufelg na stalowki rozmiry opon pozostaly te same (to stalo sie na drugi dzien po wymianie kol) kodu bledu nie odczytalem bo to sobota wieczor i musze czekac do poniedzialku. Spadku mocy tez nie ma.

U mnie to samo stało się we wtorek. Pojechałem do ASO i gość powiedział , że mają kupę roboty i mam podjechać w poniedziałek ale najpierw żeby odłączyć akumulator na jakieś 20 minut. Stwierdził, że może to być od paliwa i wtedy taki zabieg powinien pomóc. Tak też zrobiłem i faktycznie do dziś spokój. Warto spróbować.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2009, o 14:00 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 13:16
Posty: 15
Lokalizacja: Mielec
ale co ma paliwo do kontrolki bledu VSC i TRC off??????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2009, o 19:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 lut 2008, o 15:03
Posty: 120
Lokalizacja: oxford
hmmm glupia sprawa, te auta moze juz tak maja, odpiecie aku lub kabli od kompa to chwilowa sprawa ktora i tak powraca.
po kolei trzeba wsio robic
- egr
- swiece
- ewentualnie zbierznosc ( to tez moze byc efekt )

ja mam juz egr za soba, w przyszlym tyg wymienie swiece i jak nie pomoze to zbierznosc.
zobaczymy. jak by co dam cynk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2009, o 19:26 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17505
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 196
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
praski01 napisał(a):
hmmm glupia sprawa, te auta moze juz tak maja, odpiecie aku lub kabli od kompa to chwilowa sprawa ktora i tak powraca
odpinanie kabli to zadne rozwiazanie, po to auto wywala bledy zeby je odczytac i wiedziec (przynajmniej z grubsza) gdzie zaczac z naprawa, a odponanie kabli to tylko kasowanie tej pamieci ;-)

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2009, o 20:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 lut 2008, o 15:03
Posty: 120
Lokalizacja: oxford
wrc napisał(a):
praski01 napisał(a):
hmmm glupia sprawa, te auta moze juz tak maja, odpiecie aku lub kabli od kompa to chwilowa sprawa ktora i tak powraca
odpinanie kabli to zadne rozwiazanie, po to auto wywala bledy zeby je odczytac i wiedziec (przynajmniej z grubsza) gdzie zaczac z naprawa, a odponanie kabli to tylko kasowanie tej pamieci ;-)

pozdr :-D


wlasnie to napisalem :-)
to nie pomaga tylko na chwile gasi ow bledy, tzn info o nich.
a pamiec z kompa czasem warto wykasowac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2009, o 22:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 sie 2008, o 17:50
Posty: 116
Lokalizacja: Śląsk
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D
Jacek_J napisał(a):
ale co ma paliwo do kontrolki bledu VSC i TRC off??????

Te kontrolki zapalają się zawsze, gdy zapali się kontrolka z silnika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2009, o 23:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 lut 2008, o 15:03
Posty: 120
Lokalizacja: oxford
a ona odpowiada za ???? tochyba dobre pytanie hmm ?
poniewaz komputer wykazuje kilka rozbierznych sobie bledow :czytaj:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2009, o 15:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 13:16
Posty: 15
Lokalizacja: Mielec
a ja jutro jade do ASO zobaczymy co powiedza i jak bede cos wiedzial to napisze hehe zobaczymy ile za to wezma hehehhe :::)))


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal