TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 25 paź 2014, o 11:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 paź 2008, o 01:39 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 paź 2008, o 20:28
Posty: 1
Lokalizacja: Łódź
Witajcie,

Właśnie zamierzam dolączyć do grona szczęśliwych posiadaczy Avki. Mam już upatrzone autko, ale jest jeden problem, który mnie w niej zaniepokoił i proszę o pomoc.
Podczas jazdy próbnej podczas zmiany biegów i wciśnięciu sprzegła obroty silnika pozostawały na niezmienionym poziomie mimo zdjęcia nogi z gazu, a nawet minimalnie rosły. Facet, który ją sprzedaje mówi że taka jest domena silników VVTi, że to niby takory ma być, że silnik podtrzymuje obroty co zmniejsza spalanie, ale jakoś nie bardzo mi sie chce w to wierzyć. Do tej pory jeździłem Dieslem 1,9 jtd i niczego takiego nie bylo. Poradźcie czy to normalne, czy może coś jednak jest nie tak i co? Dodam że za 2 dni jadę na ścieżke diagnostyczną do ASO i może tam cos mi powiedzą ale poradźcie co mam im powiedziec zeby sprawdzili. A moze tak ma byc i nie potrzebnie się stresuje?

Dzięki z góry za pomoc i mam nadzieję do zobaczenia na forum wkrótce :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2008, o 14:23 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 paź 2008, o 20:44
Posty: 78
Lokalizacja: Gdańsk
to z pewnością nie jest normalne . Podłączenie do kompa pomoże zdiagnozować usterkę . W jednym Facet miał rację . Falujące obroty lub utrzymujące się na wysokim poziomie to pięta achillesowa Ave .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 paź 2008, o 15:09 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
Marmon napisał(a):
Podczas jazdy próbnej podczas zmiany biegów i wciśnięciu sprzegła obroty silnika pozostawały na niezmienionym poziomie mimo zdjęcia nogi z gazu, a nawet minimalnie rosły. Facet, który ją sprzedaje mówi że taka jest domena silników VVTi, że to niby takory ma być, że silnik podtrzymuje obroty co zmniejsza spalanie, ale jakoś nie bardzo mi sie chce w to wierzyć.

Nie wiem, jak to dokładnie wyglądało, ale faktem jest, że nie tylko VVTi, ale w ogóle 16-zaworowe benzyniaki dopiero po chwili od puszczenia gazu wracają na wolne obroty. Zwłaszcza jeśli zmieniając bieg, puściłeś gaz minimalnie później niż wcisnąłeś sprzęgło. Jeśli to opóźnienie jest większe, to nic dziwnego, że przez chwilę obroty rosną - w końcu nagle znika praktycznie jakiekolwiek obciążenie dla silnika. Dlatego pod tym względem dużo zależy od stylu zmiany biegów.

Co do specyfiki VVTi, to nigdy nie jechałem Toyką z takim silnikiem, ale zdarzyło się to ostatnio mojemu szwagrowi. Na codzień jeździ Megane 1.6 16V, a raz miał okazję przejechać się Corollą 1.4. I rzeczywiście zauważył to samo, co Ty. Więc osobiście trudno mi tu coś konkretnego stwierdzić, jako posiadaczowi D-4D, ale "coś może być na rzeczy" ;-) .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 paź 2008, o 10:38 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2007, o 17:09
Posty: 554
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.6 vvt-i
Ja po przesiadce z meganki 1,6 16v też miałem na początku ten problem, że obroty w avce przy zmianie biegów szybowały w górę. Teraz nauczyłem się nowego samochodu i jest OK. Być może Toyota trochę później ujmuje gaz i stąd wrażenie jakie odniosłeś

_________________
Sukces nie zmienia człowieka, tylko obnaża jego prawdziwe oblicze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwi 2009, o 22:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2008, o 21:01
Posty: 9
Lokalizacja: Gdańsk
Posiadam Ave z silnikiem 1.8 VVTi. To co piszesz o "utrzymujących się" obrotach występuje również u mnie. Wydaje mi się to normalnym objawem w silnikach VVTi. W Corolii z 2008r 1.6 Dual VVTi efekt ten jest jeszcze mocniejszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2009, o 08:00 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 16 lut 2009, o 11:14
Posty: 37
Lokalizacja: Katowice
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 Multidrive
U mnie nie zauważyłem czegoś takiego, natomiast obroty falują na biegu jałowym - co jakiś czas opadają do 600 obr. i wracają na 800-900.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2009, o 08:27 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2007, o 22:23
Posty: 1398
Lokalizacja: LDZ
Pochwały: 3
ave, salonu, 2004r, 1.8:

- nic nie faluje
- obroty zawsze sa podbijane do gory przy zmianie biegu... (tak bylo i napewno bedzie...;))
Marmon napisał(a):
Podczas jazdy próbnej podczas zmiany biegów i wciśnięciu sprzegła obroty silnika pozostawały na niezmienionym poziomie mimo zdjęcia nogi z gazu, a nawet minimalnie rosły

to czytam tak, jak by te oborty 'zostawały' tam na stale? tzn jak przez 30s nie wrzucisz biegu to beda caly czas tak wysokie?? - to juz by nie bylo normalne....;)

_________________
Niech prąd bedzie z Wami !!!
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2010, o 15:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 wrz 2008, o 17:05
Posty: 232
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1,8 VVTi LPG
Witam.
Może ktoś z Was powiedzieć jakie powinny byc obroty silnika 1,8 vvti w T25 na biegu jałowym? Czy to 650 obr/min??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2010, o 15:58 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2622
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 49
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
1ZZ-FE -> 600 - 700 obr/min.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lut 2010, o 18:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 wrz 2008, o 17:05
Posty: 232
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1,8 VVTi LPG
Dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2010, o 16:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lis 2008, o 15:24
Posty: 16
Lokalizacja: Milanówek
Witam, zawsze jak odpalam rano silnik to obroty przez jakiś czas utrzymują się nawet na poziomie 1800, powiedzmy po 15sekundach jest to 1700 i tak co raz mniej, po nagrzaniu silnika jest wszystko ok, spadają sobie w granice 800
czy to jakaś awaria czy TTTM???

_________________
1.8 T25 ... dopiero się poznajemy :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 mar 2010, o 19:09 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 19:50
Posty: 619
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE 2012
TTTM a poza tym przy zmianie biegow obroty sa podbijane.

U mnie zdaza sie tez falowanie obrotow w zakresie 700-900 ale juz na to nie zwracam uwagi. Auto z salonu z niecalymi 20 tys. km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 mar 2010, o 21:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lis 2008, o 15:24
Posty: 16
Lokalizacja: Milanówek
ok dzięki za info
z tym podbijaniem obrotów przy zmianie biegów to na początku strasznie dziwne uczucie ale można się przyzwyczaić
najgorsze jest to, że 2osoby już mi powiedziały, że biegów nie umiem zmieniać :-D :-D :-D

a te wysokie obroty rano to niby pozwalają szybciej nagrzać silnik ale z drugiej strony zwiększają zużycie paliwa

_________________
1.8 T25 ... dopiero się poznajemy :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 mar 2010, o 14:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 lut 2010, o 10:35
Posty: 25
Lokalizacja: gdynia
Mam tak samo u siebie, to norma te podchodzace obroty do gory, a rano... coz automatyczne ssanie jest, wiec dlatego tak to wyglada, ale dzieki temu tez szybciej cieplej jest w srodku auta :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 18:48 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 19:50
Posty: 619
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE 2012
Witam,

Czy ok 650 obrotow przy wylaczonych swiatlach, a 850 obrotow po ich wlaczeniu to normalna roznica?
Mam tak na rozgrzanym silniku, na biegu jalowym, testowalem to wielokrotnie w korkach. Samochod ma 22tys przebiegu, akumulator wg. ASO po przegladzie jest ok, ale mogli tego w ogole nie sprawdzac.

Zawracac 4 litery w ASO czy to normalne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 20:52 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2008, o 20:31
Posty: 2093
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pochwały: 36
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T25 Sedan
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE
Mam tak samo...

_________________
* AVENSIS 1.8 VVTi * * 2008 SOL * PREMIUM

** RAV4 4x4 2.0 VVTi ** ** 2011 ** PREMIUM

I AM THE LAW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lip 2010, o 21:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lip 2010, o 00:34
Posty: 13
Lokalizacja: Choszczno,Newcastle
U mnie takze jest to samo,a juz problemu chcialem szukac...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 wrz 2010, o 20:04 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 cze 2010, o 15:53
Posty: 33
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: T25 Terra
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 1ZZ-FE
Panowie przecież to normalny objaw w silniku VVTi czyli ze zmiennymi fazami rozrządu. Podczas zmiany biegu silnik przez chwilę utrzymuje podwyższone obroty w celu płynnego wejścia na kolejny bieg i utrzymania momentu obrotowego.

Cytuj:
Mechanizm ten, potocznie nazywany wariatorem faz, umożliwia skokowe przełączanie między dwoma różnymi wartościami czasu otwarcia zaworów dolotowych, stosownie do warunków pracy silnika w danej chwili. System otrzymuje impulsy sterujące z komputera Bosch Motronic, czyli ze zintegrowanego, elektronicznego aparatu zapłonowo-wtryskowego i przy niskich obrotach skraca fazę przekrycia (czyli współotwarcia zaworów - inaczej mówiąc, skraca fazę nakładania się suwu wydechu poprzedniego cyklu i suwu ssania nowego cyklu, w której zarówno zawory dolotowe, jak i wydechowe są otwarte). Z kolei przy wysokich obrotach system wydłuża tę fazę. W ten sposób zapobiega nieregularnej pracy i niepełnemu spalaniu mieszanki w zakresie niskich obrotów, a gdy obroty wzrastają, gwarantuje optymalne napełnianie komór spalania mieszanką i osiągnięcie maksymalnej mocy przy jednoczesnej czystości pracy
.

Silnik faluje na luzie w zależności od prędkości tak aby moment obrotowy dopasować do prędkości przy jakiej wrzucasz bieg.

[ Dodano: 2010-09-15, 20:10 ]
A co do wysokich obrotów po odpaleniu silnika to w każdym aucie musi tak być. Chyba nie chcesz na zimnym silniku i słabym smarowaniu katować tłoków. Lepiej ruszyć silnik na postoju niż wymagać na zimno momentu podczas jazdy. To tak jakbyś bez rozgrzewki wystartował w maratonie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 wrz 2010, o 22:53 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2082
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
U mnie też na biegu jałowym falują. Bez świateł około 600-650 z światłami około 750-800. Ogólnie jest to o tyle denerwujące że beż świateł czuje wibracje w fotelu z światłami objaw jest mało wyczuwalny.

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 wrz 2010, o 16:09 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 cze 2010, o 15:53
Posty: 33
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: T25 Terra
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 1ZZ-FE
Czy też odczuwacie wibracje podczas pracy silnika na biegu jałowym?
U mnie w T25 1.8 VVTi obroty na biegu jałowym utrzymują się mniej więcej odrobinę poniżej kreski 800 obr/min i właśnie przy tej wartości odczuwalne są lekkie wibracje. Trochę mnie to irytuje i nie wiem czy może obroty na jałowym są za małe i jest to zły obiaw czu Wy macie tak samo.

Jeździłem ostatnio firmową Corollą z silnikiem diesla i silnik pracował rowno na 800 pbr/min i nie były odczuwalen wibracje. Myślałem do tej pory, że to raczej diesle bardziej się telepią.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 wrz 2010, o 17:53 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2082
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
Ruff_Ryder napisał(a):
U mnie w T25 1.8 VVTi obroty na biegu jałowym utrzymują się mniej więcej odrobinę poniżej kreski 800 obr/min i właśnie przy tej wartości odczuwalne są lekkie wibracje.

Przeczyść sobie przepustnice. Często to pomaga choć jak mi powiedzieli w ASO to normalne tyle że w T22 choć silniki były te same...

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 paź 2010, o 21:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2010, o 15:26
Posty: 6
Lokalizacja: Kielce
Marka: Toyota
Model: Avensis T25, Auris
Rocznik: 2003
Silnik: 3ZZ, 1,6VVTi
Witam forumowiczow. Od niedawna jestes posiadaczem Toyoty Avensis [T25] z silnikiem 1.6 110KM. Problem jest tego typu ze, kiedy jest zimny, to dopuki nie rozgrzeje sie do odpowiedniej temperatury to chodzi jak na ssaniu.. tyle ze obroty utrzymuja sie na poziomie 1800 :bojesie: watpie czy tak ma byc, w sumie nie trzeba gazu uzywac jak sie jezdzi:/ jak sie juz zagrzeje obroty spadaja, tyle ze na jakies 700-800 obrotow i czuc ze to za niskie obroty (trzesie sie) i wtedy chwilowe spalanie przy tych obrotach to 35l wedlug kompa... masakra. Ktos spotkal sie z takimi zachowaniami? czekam na info :) zeby w razie serwisu za 2000km wiedziec o czym rozmawiac i zeby mi ciemnoty nie wciskali.. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 paź 2010, o 22:01 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2082
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
Jeśli chodzi o zachowanie na zimnym to jest normalne że ma wysokie obroty, tak samo jak to że ma 700 już się ogrzeje, poszukaj gdzieś był na forum temat. Co do wskazań kompa to przelicz sobie ile pali bo może Cie oszukiwać. Co do trzęsienia na niskich obrotach to zależy co masz na myśli. Generalnie z tego co mi powiedzieli kiedyś w ASO to drgania są normalne dla tych silników i u mnie też delikatne są :)

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 paź 2010, o 22:21 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 14 lip 2008, o 06:21
Posty: 1334
Lokalizacja: Police / Szczecin
Pochwały: 21
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
Obroty powinny być 1200-1400 przy zimnym, na cieplym 650-800.
Temat istnieje, poszukaj.
Witaj na forum

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 paź 2010, o 23:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 wrz 2010, o 12:13
Posty: 277
Lokalizacja: Warszawa / Radzymin
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 3ZZ-FE / 1.6VVTi
Podłączę się: moja rozgrzana Tojtojka T25 1.6i (przy nie włączonej klimie) potrafi mieć na biegu jałowym 1000obr/min. - co jest u licha?

_________________
Moja "babcia" pali tylko tyle: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2010, o 15:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 gru 2010, o 00:57
Posty: 1
Lokalizacja: wielka brytania
witam :)
jestem nowym uzytkownikiem forum wiec pozdro dla wszystkich
posiadam avensis 1.8 vvit z 2004 r. , w której to z rana mój silnik osiąga 1900 obr na ssaniu po nagrzaniu obroty spadają do 800 . połączone z t a sytuacją jest wysokie spalanie 13,5 l w miescie. czy mozecie mi powiedziec co jest tego przyczyną? :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2010, o 15:09 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2082
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
Zależy w przy jakiej temperaturze zewnętrznej osiąga takie obroty, mój przy -10 też tyle ma przez chwilkę. A temat już gdzieś był poszukaj :)

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 gru 2010, o 13:29 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 19:50
Posty: 619
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE 2012
moja po odpaleniu ma 2200-2300 i po sekundzie spada do 1800, wg. ASO jest ok, chociaz mnie sie to nie podoba. Dawniej az tak wysoko nie startowala, tzn bylo te 1800 obr. i to bylo ok.
U mnie spalanie jest w normie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2011, o 16:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 lis 2010, o 00:25
Posty: 8
Lokalizacja: Huntingdon
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8 VVTi , 1ZZ-FE
Tylko dla informacji podam ze moja T25 1.8 VVTi, silnik 1ZZFE, na zimnym SILNIKU obroty 1700-1800. Jak wzrosnie temperatura , to obroty ok 800 przy wlaczonych swiatlach, 600-700 przy wylaczonych. W danych serwisowych toyoty prawidlowe obroty to 600-700.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2011, o 16:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2010, o 21:08
Posty: 243
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1 ZZ-FE 1,8 BG
ja mam także 1800 1 zzfe i u mnie jest tak samo na zimnym 1700-1800 obr. potem spadają do 700-800 a jak wyłaczę światła są 600 mam to już od początku zakupu czyli 3 lata i nic się nie dzieje myślę iz to normalne a jesli chodzi o spalanie to na ssaniu więcej pali wtedy ma bogatrzą mieszankę ale potem jest ok :tak:

_________________
Atomowe kociaki
T25 LPI Viale


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal