TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 25 paź 2014, o 06:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6202 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 207  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lut 2011, o 22:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 maja 2010, o 22:23
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Visitor1230 napisał(a):
Mobil 1 Peak Life 5W-50

Ten ostatni jak to chyba szczyt wszystkiego. Przykladowo parametr TBN ( liczba zasadowa ma wplyw na wlasciwosci myjace oleju im wyzsza tym lepsza) ma 11,8! A parametr HTHS 4,3 ( czegos takiego nie spotyka sie w przyrodzie).


Nie jest aż tak źle w przyrodzie ;-)
Np taki Amsoil 10W40 będzie mniej lepki na lato (silnik mniej spali paliwa) od powyższego i dodatkowo TBN: 12,1 !, HTHS: 4,3


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2011, o 22:50 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 19:50
Posty: 619
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE 2012
instrukcja = ACEA A1/B1 czyli HTHS 2,6 - 3,5
A5/B5 HTHS 2,9 - 3,5

Mysle ze gdyby wlasciwe bylo lanie oleju A3/B3/B4 to by to napisali w instrukcji zamiast A1/B1

a ciekaw jestem co pisza w instrukcji T27


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2011, o 10:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 498
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
Visitor1230 napisał(a):
JacekKu napisał(a):
Trujillo mam ten sam dylemat !
Mam silnik 1.8VVTi, benzyna, 175 tyś km, wymieniony shortblock, teraz jest Castrol SLX 5W-30, ale chcę przejść na Liqui Moly.
Na stronie Liqui Moly z opisu wynika, że Top Tec 5W30 4300 jest do Toyoty (w opisie produktu) z kolei sprzedawcy polecali mi TopTec 4200 a dodatkowo tool dobierający olej do silnika na ich stronie też dobiera TopTec 4200
No i już kurcze nie wiem o co chodzi. Wysłałem pytanie do sklepu zwracając im uwagę na tą sprzeczność i oczywiście zamilkli.
Dodatkowo polecano mi też Leichtlauf Special 5W30

Olej silnikowy Leichtlauf Special 5W-30 Liqui Moly 1163

Olej silnikowy Top Tec 4200 SAE 5W-30 Liqui Moly 3706

Olej silnikowy Top Tec 4300 SAE 5W-30 Liqui Moly 3740
:


Po pierwsze sprawdz w ksiazce co masz wlac (ACEA) to wazne... i wtedy pogadamy. Oleje ktore wymieniles to nie syntetyki. Tylko oleje HC (hydroaktywne) i w technologii syntetycznej.Jezeli chodzi o LM to syntetyki ma te:

Synthoil Longtime Plus 0 W-30
Synthoil Longtime 0 W-30
Synthoil High Tech 5 W-40
Synthoil Energy 0 W-40


Dodam ze wyszukiwarka na stronie producenta zaleca dla twojego modelu:
: Top Tec 4200 5W-30
: Top Tec 4600 5W-30
: Top Tec 4100 5W-40
: Super Leichtlauf 10W-40



Dzięki, tak wiem, że wyszukiwarka dobiera mi TopTec 4200 5W30, ale jak wejdziesz w kartę produktu to o Toyocie nic nie wspominają, natomiast w TopTec 4300 5W30 wyraźnie piszą, że stosować do Toyoty...

Jesli chodzi o książkę to nie piszą nic o ACEA (str 335) tylko API : SJ (Energy-konserving) lub SL (Energy-konserving) lub z certyfikatem ILSAC. Więc tu by pasował Leichtlauf Special 5W-30 Liqui Moly (SL) , ale jak książkę pisali to nie było jeszcze nowszych produktów jak 4200 i 4300 z wyższymi klasami.

A jeśli chodzi o ACEA to co powiesz na to, że Toyota poleca A1 a wlewa SLX A3 ?

Acha i jaka jest różnica (na plus jak przypuszczam) pomiędzy olejami HC (hydroaktywne) i w technologii syntetycznej ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2011, o 11:30 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2009, o 23:26
Posty: 3503
Pochwały: 132
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ(A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1 ZR-FAE
doman napisał(a):
Visitor1230 napisał(a):
Mobil 1 Peak Life 5W-50

Ten ostatni jak to chyba szczyt wszystkiego. Przykladowo parametr TBN ( liczba zasadowa ma wplyw na wlasciwosci myjace oleju im wyzsza tym lepsza) ma 11,8! A parametr HTHS 4,3 ( czegos takiego nie spotyka sie w przyrodzie).


Nie jest aż tak źle w przyrodzie ;-)
Np taki Amsoil 10W40 będzie mniej lepki na lato (silnik mniej spali paliwa) od powyższego i dodatkowo TBN: 12,1 !, HTHS: 4,3


Calkiem mozliwe :) Jak widac wystepuje. Ale przy naszych zimach i mrozach 10W to troche wysoko. A olej sam w sobie widze bardzo dobry

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Biala Corolla 1.6 Valvematic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2011, o 11:41 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2009, o 23:26
Posty: 3503
Pochwały: 132
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ(A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1 ZR-FAE
adam_12 napisał(a):
instrukcja = ACEA A1/B1 czyli HTHS 2,6 - 3,5
A5/B5 HTHS 2,9 - 3,5

Mysle ze gdyby wlasciwe bylo lanie oleju A3/B3/B4 to by to napisali w instrukcji zamiast A1/B1

a ciekaw jestem co pisza w instrukcji T27


U mnie w papierach dla diesla 2,2 jest ACEA A5/B5 C2. A dla przykladu taki Mobil 1 ESP Formula 5W-30 pelny syntetyk ACEA A3/B3/B4 C2/C3, w karcie produktu ma adnotacje ze spelnia tez wymogi testu A5/B5.

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Biala Corolla 1.6 Valvematic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2011, o 12:24 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2009, o 23:26
Posty: 3503
Pochwały: 132
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ(A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1 ZR-FAE
JacekKu napisał(a):
Visitor1230 napisał(a):
JacekKu napisał(a):
Trujillo mam ten sam dylemat !
Mam silnik 1.8VVTi, benzyna, 175 tyś km, wymieniony shortblock, teraz jest Castrol SLX 5W-30, ale chcę przejść na Liqui Moly.
Na stronie Liqui Moly z opisu wynika, że Top Tec 5W30 4300 jest do Toyoty (w opisie produktu) z kolei sprzedawcy polecali mi TopTec 4200 a dodatkowo tool dobierający olej do silnika na ich stronie też dobiera TopTec 4200
No i już kurcze nie wiem o co chodzi. Wysłałem pytanie do sklepu zwracając im uwagę na tą sprzeczność i oczywiście zamilkli.
Dodatkowo polecano mi też Leichtlauf Special 5W30

Olej silnikowy Leichtlauf Special 5W-30 Liqui Moly 1163

Olej silnikowy Top Tec 4200 SAE 5W-30 Liqui Moly 3706

Olej silnikowy Top Tec 4300 SAE 5W-30 Liqui Moly 3740
:


Po pierwsze sprawdz w ksiazce co masz wlac (ACEA) to wazne... i wtedy pogadamy. Oleje ktore wymieniles to nie syntetyki. Tylko oleje HC (hydroaktywne) i w technologii syntetycznej.Jezeli chodzi o LM to syntetyki ma te:

Synthoil Longtime Plus 0 W-30
Synthoil Longtime 0 W-30
Synthoil High Tech 5 W-40
Synthoil Energy 0 W-40


Dodam ze wyszukiwarka na stronie producenta zaleca dla twojego modelu:
: Top Tec 4200 5W-30
: Top Tec 4600 5W-30
: Top Tec 4100 5W-40
: Super Leichtlauf 10W-40



Dzięki, tak wiem, że wyszukiwarka dobiera mi TopTec 4200 5W30, ale jak wejdziesz w kartę produktu to o Toyocie nic nie wspominają, natomiast w TopTec 4300 5W30 wyraźnie piszą, że stosować do Toyoty...

Jesli chodzi o książkę to nie piszą nic o ACEA (str 335) tylko API : SJ (Energy-konserving) lub SL (Energy-konserving) lub z certyfikatem ILSAC. Więc tu by pasował Leichtlauf Special 5W-30 Liqui Moly (SL) , ale jak książkę pisali to nie było jeszcze nowszych produktów jak 4200 i 4300 z wyższymi klasami.

A jeśli chodzi o ACEA to co powiesz na to, że Toyota poleca A1 a wlewa SLX A3 ?

Acha i jaka jest różnica (na plus jak przypuszczam) pomiędzy olejami HC (hydroaktywne) i w technologii syntetycznej ?


Osobiscie nigdy sie nie sugeruje API bo to normy jankeskie podobno nieprzystajace do naszych warunkow w EU. Wiec nawet nigdy na to nie patrze i sie niezbyt orientuje o co tam kaman.

Ten LM Top Tec 4300 nadaje sie do Toyoty z filtrami czastek stalych (C3, niska zawartosc siarki, ktora zatyka dpf-y) wlewajac to do jakiegos benzynowca jak sie norma nie zgadza, nic nie szkodzi.

Ten SLX to masz na mysli Castrol?... Bardzo wiele negatywnych opinii. Mechanicy, fora i spotkalem sie nawet na slynnym Motortalk.de z tym ze zostawiaja podobno kupe syfu w silniku. Wiec odpada w przedbiegach. U nas Castole opisywane sa jako syntetyki. W Niemczech dla przykladu te same typy maja w opisach HC albo Synthese. Czyli totalna sciema. Nie kupuje takich olejow, dziekuje, do widzenia

TopTec 4200 5W30 (to olej HC, ACEA A3-04/B4-04/C3-04 spelnia dodatkowo wymagania ACEA A5/B5/C2 ) jezeli w karcie nie wspominaja o Toyocie to przecierz niewazne.Nie wymienia przecierz wszystkich marek. A napewno spelnia wymagania wielu silnikow roznych producentow.

Jaka jest roznica HC od polsyntetykow? Dobre pytanie. HC to Hydrocrack. Jakas tam czesciowa modyfikacja lancuchow weglowodorow. Nie bedzie niestety nigdy dorownywal Syntetykowi. Polsyntetyki maja dodatki pelnosyntetyczne. Az takim debesciakiem nie jestem zeby posiadac taka wiedze. Moim zdaniem zalezy od marki, danego produktu i wymaganych parametrow. Wiec czasami semisyntetyk a czacami HC moze byc dla danego silnika lepszy. Moge sie mylic. Wiec niech ew. ktos to wyprostuje :) Generalnie sa na moj gust porownywalne.

Ze swojego ogrodka dodam ze wlasnie zbliza mi sie przeglad przy 30K. Przy pietnastu K wlali mi olej TGMO 5W30 od toyoty . To nie jest zaden pelny syntekyk jezeli o to chodzi. Na fabrycznym oleju ( niewiem tak naprawde co tam moglo byc)do pierwszej wymiany silnik wzial niemierzalne ilosci oleju czyli prawie nic. TGMO przez nastepne 15 K ubylo od max do ponizej min. Wiec dziekuje. Zakupilem w tej chwili Top Tec 4300. Fakt ze to tylko HC zobaczymy jak sie bedzie sprawowal. Szkoda ze LM przy pelnych syntetykach nie ma ACEA C2. Czuje ze nastepnym razem poszukam czegos jeszcze lepszego. I bedzie to albo Motul 8100 Eco-Clean ACEA A5/B5 C2 albo Valvoline SynPower ENV z ta sama norma. Ewentualnie jakis mobil 1.

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Biala Corolla 1.6 Valvematic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2011, o 12:30 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 17:32
Posty: 664
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 26
Marka: Toyota
Model: T25 Luna Business
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
adam_12 napisał(a):
instrukcja = ACEA A1/B1 czyli HTHS 2,6 - 3,5
A5/B5 HTHS 2,9 - 3,5

Mysle ze gdyby wlasciwe bylo lanie oleju A3/B3/B4 to by to napisali w instrukcji zamiast A1/B1

a ciekaw jestem co pisza w instrukcji T27


Jeżeli olej ma ACEA A5/B5 to jasne, że spełnia wymogi A1/B1 tak samo A3/B3 im cyfra wyższa tym wyższa jakość oleju.

Tak samo jeśli w/g instrykcji polecają API SL lub SM tak
S oznacza, że olej do silnika benzynowego a każda dalsza litera w alfabecie oznacza wyższą jakość oleju.
C analogicznie do diesla

_________________
BLACK MAMBA by ARI <------ kliknij tutaj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2011, o 14:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 lis 2009, o 12:22
Posty: 265
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE + LPG
arielo88 napisał(a):
Jeżeli olej ma ACEA A5/B5 to jasne, że spełnia wymogi A1/B1 tak samo A3/B3 im cyfra wyższa tym wyższa jakość oleju.


Kiedyś szukałem info na temat ACEA. I tak A1/B1 i A5/B5 miały z definicji mniejszą zawartość popiołów niż A3/B3. Wniosek z tego płynął taki, ze jak masz DPF i instrukcja każe lać A1/B1, to jako zamiennik można wlać A5/B5, ale nie A3/B3.
Tak ja to zrozumiałem - mógłby ktoś to potwierdzić lub obalić?

pozdrawiam
Marek

_________________
Obrazek

Kobieta, która rano podaje piwo skacowanemu mężczyźnie, jest nie tylko inteligentna ale i piękna!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2011, o 14:20 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2009, o 23:26
Posty: 3503
Pochwały: 132
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ(A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1 ZR-FAE
mareckw napisał(a):
arielo88 napisał(a):
Jeżeli olej ma ACEA A5/B5 to jasne, że spełnia wymogi A1/B1 tak samo A3/B3 im cyfra wyższa tym wyższa jakość oleju.


Kiedyś szukałem info na temat ACEA. I tak A1/B1 i A5/B5 miały z definicji mniejszą zawartość popiołów niż A3/B3. Wniosek z tego płynął taki, ze jak masz DPF i instrukcja każe lać A1/B1, to jako zamiennik można wlać A5/B5, ale nie A3/B3.
Tak ja to zrozumiałem - mógłby ktoś to potwierdzić lub obalić?

pozdrawiam
Marek


Parametr C w normie ACEA mowi czy czy siarki jest malo (wystepuje) czy duzo (nie wystepuje) i o to chodzi w dieslach z dpf-em.Olej, ktory przenika do komory spalania zostaje oczywiscie spalony i produkty spalania oleju wysokosiarkowego zatykaja na stale dpf-y. Chyba o to chodzilo ci z tymi popiolami, prawda? A czy to A1 czy inne B5 niewazne. Jezeli chodzi opisy to wyglada to tak:

Silniki benzynowe:

•ACEA A1 - jakość standardowa;
•ACEA A2 - wysoka jakość standardowa;
•ACEA A3 - wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji;
•ACEA A4 - Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.
•ACEA A5 - Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych.
Silniki Diesla dla samochodów osobowych:

•ACEA B1 - jakość podstawowa;
•ACEA B2 - wysoka jakość standardowa;
•ACEA B3 - wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem;
•ACEA B4 - dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
•ACEA B5 - najwyższa jakość gwarantująca maksymalną oszczędność paliwa.

Jezeli chodzi o A5/B5 To maja obnizony HTHS czyli odpornosc na zrywanie filmu przy 150°. Trzeba sobie popatrzec na opisy olejow, ale nie wydaje mi sie ze A1 mozna zastapic A5.
PS
Chociaz niektore oleje maja oznaczenie A1B1/A5B5 wiec to jest chyba jednak mozliwe

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Biala Corolla 1.6 Valvematic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2011, o 14:47 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 17:32
Posty: 664
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 26
Marka: Toyota
Model: T25 Luna Business
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
mareckw napisał(a):
Jezeli chodzi o A5/B5 To maja obnizony HTHS czyli odpornosc na zrywanie filmu przy 150°. Trzeba sobie popatrzec na opisy olejow, ale nie wydaje mi sie ze A1 mozna zastapic A5. PSChociaz niektore oleje maja oznaczenie A1B1/A5B5 więc to jest chyba jednak mozliwe


no jak np. mam zalać olej ACEA A5/B5 a spełnia specyfikację API SL lub SM to jest to zgodne z instrukcją

Cytuję manual Avensis T27 s.597
"... ACEA ze specyfikacją A1/B1 lub A1, bądź API ze specyfikacją SL "Energy-conserving' lub SM "Energy-conserving' "

_________________
BLACK MAMBA by ARI <------ kliknij tutaj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2011, o 18:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 498
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
Visitor1230 napisał(a):
Ten LM Top Tec 4300 nadaje sie do Toyoty z filtrami czastek stalych (C3, niska zawartosc siarki, ktora zatyka dpf-y) wlewajac to do jakiegos benzynowca jak sie norma nie zgadza, nic nie szkodzi.

Ten SLX to masz na mysli Castrol?... Bardzo wiele negatywnych opinii. Mechanicy, fora i spotkalem sie nawet na slynnym Motortalk.de z tym ze zostawiaja podobno kupe syfu w silniku. Wiec odpada w przedbiegach. U nas Castole opisywane sa jako syntetyki. W Niemczech dla przykladu te same typy maja w opisach HC albo Synthese. Czyli totalna sciema. Nie kupuje takich olejow, dziekuje, do widzenia

TopTec 4200 5W30 (to olej HC, ACEA A3-04/B4-04/C3-04 spelnia dodatkowo wymagania ACEA A5/B5/C2 ) jezeli w karcie nie wspominaja o Toyocie to przecierz niewazne.Nie wymienia przecierz wszystkich marek. A napewno spelnia wymagania wielu silnikow roznych producentow.



Dzięki za odp
Tak chodzi mi o SLX Castrola bo taki jest lany od nowości przez ASO - do teraz :brewki:
Ja zmienię teraz tego SLX na LiquiMoly + dodatkowo zapodam płukankę LM FLush
Czyli Twoim zdaniem 4200 jest lepszy niż 4300 ? Jest też droższy... :brewki:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2011, o 18:40 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2009, o 23:26
Posty: 3503
Pochwały: 132
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ(A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1 ZR-FAE
JacekKu napisał(a):
Visitor1230 napisał(a):
Ten LM Top Tec 4300 nadaje sie do Toyoty z filtrami czastek stalych (C3, niska zawartosc siarki, ktora zatyka dpf-y) wlewajac to do jakiegos benzynowca jak sie norma nie zgadza, nic nie szkodzi.

Ten SLX to masz na mysli Castrol?... Bardzo wiele negatywnych opinii. Mechanicy, fora i spotkalem sie nawet na slynnym Motortalk.de z tym ze zostawiaja podobno kupe syfu w silniku. Wiec odpada w przedbiegach. U nas Castole opisywane sa jako syntetyki. W Niemczech dla przykladu te same typy maja w opisach HC albo Synthese. Czyli totalna sciema. Nie kupuje takich olejow, dziekuje, do widzenia

TopTec 4200 5W30 (to olej HC, ACEA A3-04/B4-04/C3-04 spelnia dodatkowo wymagania ACEA A5/B5/C2 ) jezeli w karcie nie wspominaja o Toyocie to przecierz niewazne.Nie wymienia przecierz wszystkich marek. A napewno spelnia wymagania wielu silnikow roznych producentow.



Dzięki za odp
Tak chodzi mi o SLX Castrola bo taki jest lany od nowości przez ASO - do teraz :brewki:
Ja zmienię teraz tego SLX na LiquiMoly + dodatkowo zapodam płukankę LM FLush
Czyli Twoim zdaniem 4200 jest lepszy niż 4300 ? Jest też droższy... :brewki:


Jezeli LM to wydaje sie ze Top Tec 4200 jest lepszy. Wyzsza lepkosc przy 40 i 100°. Przy jednoczesnie nizszej temp plyniecia

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/medi ... 204200.pdf


http://www.liqui-moly.de/liquimoly/medi ... 204300.pdf


tu masz karty produktow. mozna sobie porownac

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Biala Corolla 1.6 Valvematic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2011, o 00:09 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 19:50
Posty: 619
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE 2012
arielo88 napisał(a):
Jeżeli olej ma ACEA A5/B5 to jasne, że spełnia wymogi A1/B1 tak samo A3/B3 im cyfra wyższa tym wyższa jakość oleju.


A1/B1 i A5/B5 maja HTHS do 3,5, A3/B3/B4 od 3,5

zalecany jest olej o niskiej lepkosci HTHS, czyli A1/B1 lub A5/B5, czyli raczej nie A3/B3/B4, to samo jest np. u Forda.

Z kolei dla aut ktore wymagaja A3/B3/B4 czyli wysloka lepkosc HTHS, A5/B5 tez nie jest wlasciwy, zatem nie jest tak jak piszesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2011, o 01:14 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2009, o 23:26
Posty: 3503
Pochwały: 132
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ(A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1 ZR-FAE
adam_12 napisał(a):
arielo88 napisał(a):
Jeżeli olej ma ACEA A5/B5 to jasne, że spełnia wymogi A1/B1 tak samo A3/B3 im cyfra wyższa tym wyższa jakość oleju.


A1/B1 i A5/B5 maja HTHS do 3,5, A3/B3/B4 od 3,5

zalecany jest olej o niskiej lepkosci HTHS, czyli A1/B1 lub A5/B5, czyli raczej nie A3/B3/B4, to samo jest np. u Forda.

Z kolei dla aut ktore wymagaja A3/B3/B4 czyli wysloka lepkosc HTHS, A5/B5 tez nie jest wlasciwy, zatem nie jest tak jak piszesz.


Wydaje mi sie ze HTHS to nie lepkosc. Ale parametr informujacy o wytrzymalosci na scinanie filmu olejowego przy 150°C.

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Biala Corolla 1.6 Valvematic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2011, o 01:24 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 17:32
Posty: 664
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 26
Marka: Toyota
Model: T25 Luna Business
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Jeżeli olej jest API SM lub SL to mogę śmiało zalać, bez względu na a1/b1 czy a3/b3. Weż pod uwagę, że w Fordzie są inne wymagania ponieważ tam są wymagane HTHS wyższe przy założeniu przeglądów co 30 tys. Rozmawiamy tu o Toyocie i u mnie w instrukcji nie ma nic o HTHS tylko powyższe cytaty. Co innego norma Fordowska.

_________________
BLACK MAMBA by ARI <------ kliknij tutaj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2011, o 09:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 498
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
Visitor1230 napisał(a):
Jezeli LM to wydaje sie ze Top Tec 4200 jest lepszy. Wyzsza lepkosc przy 40 i 100°. Przy jednoczesnie nizszej temp plyniecia

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/medi ... 204200.pdf


http://www.liqui-moly.de/liquimoly/medi ... 204300.pdf


tu masz karty produktow. mozna sobie porownac


Daj znać jak zalejesz 4300. Kolega Wtom jest bardzo z niego zadowolony :brewki:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2011, o 11:48 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:39
Posty: 597
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis_T22
Model: Sedan, przed FL
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE, 1,6, PB + LPG
chłopaki pytanko :chytry:

Czy ktoś z mobilków miał podobną sytuację i czy coś dziwnego zaobserwował.

Otóż czy ktoś miał swoja Avensis zalaną Mobilem 10W40, jak mu się sprawdzał ten olej ???
Czy zmieniał ten półsyntetyk na syntetyk, np na Mobil Super 3000 X1 5w40
lub Mobil Super 3000 XE 5W30 albo Mobil ESP Formula Mobil 5W30 ???

Dlaczego pytam, otóż mam aktualnie zalany półsyntetyk i nie bierze mi oleju i chce wrócić do syntetyku, myślałem raczej o 5W30, ale doczytałem się w różnych artykułach, że auta z gazem wytwarzają więcej ciepła, więc chyba najpierw wybiorę 5W40, a jak będzie ok to może wtedy zmienię na 5W30, będzie miał lżej, więc może ciut mniej będzie palił.
Co o tym sądzicie, ktoś podobnie robił w swoje Avensis ???

PS: koledzy w tym temacie wcześniej pytali się o taki schemat działania, ale nie opisali po zmianach jak to wygląda, stąd moje pytanie...

_________________
Pozdrawiam Tomek

Obrazek
Moja Avensis T22, sedan przed FL, Linea LUNA, 4A-FE 1,6 16V 110KM PB+LPG II GEN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2011, o 18:25 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2009, o 23:26
Posty: 3503
Pochwały: 132
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ(A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1 ZR-FAE
JacekKu napisał(a):
Visitor1230 napisał(a):
Jezeli LM to wydaje sie ze Top Tec 4200 jest lepszy. Wyzsza lepkosc przy 40 i 100°. Przy jednoczesnie nizszej temp plyniecia

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/medi ... 204200.pdf


http://www.liqui-moly.de/liquimoly/medi ... 204300.pdf


tu masz karty produktow. mozna sobie porownac


Daj znać jak zalejesz 4300. Kolega Wtom jest bardzo z niego zadowolony :brewki:



Bede wymienial na poczatku marca i zaraz potem bedzie powazna trasa wiec opisze co i jak.

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Biala Corolla 1.6 Valvematic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2011, o 18:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 498
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
Oki to napisz, ja raczej wezmę 4200 , ale jeszcze mam ciut czasu więc nie postanowione na bank :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2011, o 00:15 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 19:50
Posty: 619
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE 2012
arielo88 napisał(a):
Jeżeli olej jest API SM lub SL to mogę śmiało zalać, bez względu na a1/b1 czy a3/b3. Weż pod uwagę, że w Fordzie są inne wymagania ponieważ tam są wymagane HTHS wyższe przy założeniu przeglądów co 30 tys. Rozmawiamy tu o Toyocie i u mnie w instrukcji nie ma nic o HTHS tylko powyższe cytaty. Co innego norma Fordowska.


Ale jest w instrucji ACEA A1/B1 i do tego sie odnosze. Wg. tej normy HTHS jest do 3,5 wiec gdyby to nie bylo istotne, to po co by to pisali? Albo czemu nie napisali A3/B3?

Visitor1230 napisał(a):
Wydaje mi sie ze HTHS to nie lepkosc. Ale parametr informujacy o wytrzymalosci na scinanie filmu olejowego przy 150°C.


HTHS viscosity, a viscosity znaczy lepkosc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2011, o 01:40 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 17:32
Posty: 664
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 26
Marka: Toyota
Model: T25 Luna Business
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
adam_12 napisał(a):
arielo88 napisał(a):
Jeżeli olej jest API SM lub SL to mogę śmiało zalać, bez względu na a1/b1 czy a3/b3. Weż pod uwagę, że w Fordzie są inne wymagania ponieważ tam są wymagane HTHS wyższe przy założeniu przeglądów co 30 tys. Rozmawiamy tu o Toyocie i u mnie w instrukcji nie ma nic o HTHS tylko powyższe cytaty. Co innego norma Fordowska.


Ale jest w instrucji ACEA A1/B1 i do tego sie odnosze. Wg. tej normy HTHS jest do 3,5 wiec gdyby to nie bylo istotne, to po co by to pisali? Albo czemu nie napisali A3/B3?

Visitor1230 napisał(a):
Wydaje mi sie ze HTHS to nie lepkosc. Ale parametr informujacy o wytrzymalosci na scinanie filmu olejowego przy 150°C.


HTHS viscosity, a viscosity znaczy lepkosc.


Ale jest w instrukcji, że mogę SM lub SL i do tego się odnoszę. Tłumaczę sobie to tym, że oleje o wysokim HTHS są przy wydłużonych interwałach i tyle.

http://www.commaoil.pl/olej_warto_wiedziec/

_________________
BLACK MAMBA by ARI <------ kliknij tutaj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2011, o 15:04 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 19:50
Posty: 619
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE 2012
arielo88 napisał(a):
Ale jest w instrukcji, że mogę SM lub SL i do tego się odnoszę. Tłumaczę sobie to tym, że oleje o wysokim HTHS są przy wydłużonych interwałach i tyle.

ale oleje A1/B1 i A5/B5 maja wlasnie niskie HTHS, zalecane przez toyote.

Cytuj:

oficjalna specyfikacja ACEA ma sie nijak do tego co jest w tym linku, ktory moze wprowadzac blad, bo nie sa to klasy jakosci oleju!

http://www.acea.be/images/uploads/files ... uences.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2011, o 00:31 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 17:32
Posty: 664
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 26
Marka: Toyota
Model: T25 Luna Business
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
adam_12 napisał(a):
arielo88 napisał(a):
Ale jest w instrukcji, że mogę SM lub SL i do tego się odnoszę. Tłumaczę sobie to tym, że oleje o wysokim HTHS są przy wydłużonych interwałach i tyle.

ale oleje A1/B1 i A5/B5 maja wlasnie niskie HTHS, zalecane przez toyote.

Cytuj:

oficjalna specyfikacja ACEA ma sie nijak do tego co jest w tym linku, ktory moze wprowadzac blad, bo nie sa to klasy jakosci oleju!

http://www.acea.be/images/uploads/files ... uences.pdf


Ale ja nie mam w książce nic o HTHS :help: ?? więc nie wymagają HTHS,

Jeśli specyfikacja ACEA ma się nijak do linku to wytłumacz mi dlaczego olej Mobil 1 ESP spełnia wymogi A3/A5 i B3/B4/B5 ?? ???

_________________
BLACK MAMBA by ARI <------ kliknij tutaj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2011, o 01:01 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 19:50
Posty: 619
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE 2012
arielo88 napisał(a):
Ale ja nie mam w książce nic o HTHS :help: ?? więc nie wymagają HTHS,


Masz, ACEA A1/B1

Cytuj:
Jeśli specyfikacja ACEA ma się nijak do linku to wytłumacz mi dlaczego olej Mobil 1 ESP spełnia wymogi A3/A5 i B3/B4/B5 ?? ???


Mysle ze nie ma sensu ta dyskusja. Ten olej spelnia te wymogi bo... ma HTHS = 3,5

Z mojej strony EOT bo tylko smiecimy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2011, o 01:40 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 17:32
Posty: 664
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 26
Marka: Toyota
Model: T25 Luna Business
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
jest A1/B1 lub API SL i SM. Sugerujesz mi, że nie mogę mieć oleju API jak książka mówi wyraźnie BĄDŹ. Więc wyskakujesz z HTHS?? Po prostu się nie używa A3/B3 bo to oleje interwałowe, więc sensu to nie ma.

_________________
BLACK MAMBA by ARI <------ kliknij tutaj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2011, o 02:11 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 19:50
Posty: 619
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE 2012
Wiem, mial byc EOT

API SM ok, ACEA A3/B3/B4 nie dokonca ok. To pisalem wiec moze sie nie rozumiemy. A3/B3/B4 sa zalecane przez producentow takich jak BMW, Mercedes, VW, AUDI a wynika to z konstrukcji tych silnikow. Te silniki wola lepsze smarowanie niz szybkie dotarcie oleju w zakamarki/kanaliki. Silniki Toyoty odwrotnie, stad zalecany olej z norma ACEA A1/B1 (A5/B5) i jak juz wczesniej pisalem, tak samo jest u Forda i nie jest to widzimisie producentow aut, tylko wynika z konstrukci silnika - zapewne waskich kanalikow. A1/B1 od A3/B3/B4 rozni sie wlasnie tym ze pierwszy szybciej dociera, a drugi lepiej smaruje (parametr HTHS). Wieksza czesc zuzycia silnika to zimny rozruch, gdzie bardzo wazne jest optymalne smarowanie wszystkiego (A1/B1 A5/B5), a nie tylko doskonale czesci (A3/B3/B4) Mowimy o cywilnych furach, w sporcie jest pewnie zupelnie inaczej.

Oczywiscie jest to moja subiektywna opinia na ten temat, specem nie jestem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2011, o 18:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 498
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
:brewki:
no to wróciłem do początku, bo tak Liqui Moly polecany jest w ich tool 4200, ale jak się okazuje z tego co piszesz, to jednak lepszy będzie 4300 BO JEST A1....

Olej silnikowy Top Tec 4200 SAE 5W-30 Liqui Moly 3706
ACEA A3/B4

Olej silnikowy Top Tec 4300 SAE 5W-30 Liqui Moly 3740
ACEA A1-04/B1-04


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2011, o 22:11 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 19:50
Posty: 619
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE 2012
chyba wiekszosc modeli w wyszukiwarce LM ma zalecany ten olej. Troche dziwne. Nie znalazlem zadnego auta gdzie bylby Top Tec 4300. A z kolei na stronie z Top Tec 4300 jest "Liqui Moly rekomenduje ten olej do samochodów Citroen, Fiat,Honda, Toyota."

Sam sie nad takim zastanawialem ale kupilem pelny syntetyk Millersa, potrzebowalem szybko i akurat byl dostepny, przelatalem 4,5tys ale ze uklad napedowy mam nadal nie w pelni sprawny, to nie moge nic powiedziec. Gorzej nie jest.

Na stronie Millersa wyszukiwarka jest chyba oprata o to samo co na LM, tam z kolei wychodzi dla 1ZZ-FE odpowiednik Top Tec 4600 - XF LONGLIFE C3 5w30 (A3/B4) ja zalalem XF LONGLIFE C2 5w30 (ACEA C2, A5/B5) i tu tez pisza o Toyocie.

Na wiosne albo nowy silnik czeka juz Amsoil ASL 5w30 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2011, o 22:25 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2009, o 16:10
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa-Wawer
Marka: Toyota_Liftback
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1CD-FTV 2.0 D-4D
wrc napisał(a):
mareckw napisał(a):
Podsumowując, Ty wymieniasz filtr oleju, a sam olej tylko dolewasz? Jak to realizujesz? - jedziesz do warsztatu i mówisz im co mają robić? czy wymieniasz filtr samodzielnie?
tez jestem ciekaw takiego eksperymentu, choc raczej jego rezultat jest z gory znany, ale mniejsza o to, kazdy robi jak uwaza i jestem ciekaw ile motor wytrzyma ;-)

pozdr :-D


Wymieniłem olej po 35 kkm na MOTUL semisyntetic, przy wymianie filtra oleju. O motulu czytałem w poprzednich postach że jest to dobry olej. Niestety mój silnik po wymianie pracuje gorzej i moc jego spadła. No cóż trzeba się pogodzić z faktami i znosić je w cierpieniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2011, o 22:34 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 5892
Pochwały: 610
Marka: Toyota
Model: T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: D4D ДT+2T
md_vava napisał(a):
Wymieniłem olej po 35 kkm

Jeździłeś 35tys na tym samym oleju ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6202 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 207  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal