TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 16 wrz 2014, o 02:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6150 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 205  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 lut 2007, o 14:38 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2608
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 49
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Trochę teorii...

Właściwy dobór oleju silnikowego jest kluczową sprawą dla bezpiecznej i niezawodnej eksploatacji każdego samochodu. Nie tylko wpływa na jego bezawaryjną pracę, ale powoduje zmniejszenie zużycia paliwa i oleju.

Współczesny olej silnikowy powinien w szczególności:

- dobrze smarować współpracujące ze sobą części silnika, głównie łożyska wału korbowego, układu rozrządu, układu tłok-cylinder
- uszczelniać przestrzenie pomiędzy tłokiem a cylindrem
- chronić elementy silnika przed korozją, neutralizować kwaśne produkty spalania paliwa
- utrzymywać silnik w czystości, zapobiegać powstawaniu laków i osadów
- dobrze odprowadzać ciepło ze wszystkich miejsc w silniku, gdzie wzrasta temperatura na skutek tarcia
- posiadać odpowiednią lepkość, aby zmniejszyć opory tarcia, a tym samym umożliwić łatwiejszy start zimnego silnika.

Oprócz generalnej zasady doboru oleju zgodnie z zaleceniem producenta silnika należy również uwzględnić poniższe uwagi:

- w samochodach o znacznym przebiegu nie należy dokonywać zmiany oleju na olej o wyższej jakości niż był używany. Olej wysokiej jakości będzie wymywał nagromadzone laki i nagary, odłożone w silniku w poprzednim okresie. Rozpuszczone osady "rozszczelnią" układ i może wystąpić spadek ciśnienia sprężania oraz wycieki na zewnątrz.
- oleje syntetyczne i półsyntetyczne przeznaczone są do samochodów nowych lub o niewielkim przebiegu. Z podobnych powodów co w pkt.w/w nie należy ich stosować w starych, wyeksploatowanych silnikach.
- mieszania olejów dokonywać powinno się tylko wtedy, gdy dolewka wymuszona jest brakiem odpowiedniego oleju. Zmieszanie dwóch olejów różnych klas jakościowych powoduje obniżenie jakości oleju wyższej klasy-wypadkowa jakości jest w przybliżeniu proporcjonalna do składu mieszaniny olejów.
- dla użytkownika dodatkową gwarancją rzetelności deklarowanej jakości oleju jest wybór znanego, renomowanego producenta oleju.


KLASYFIKACJA LEPKOŚCIOWA

Aby ułatwić optymalny dobór lepkości oleju do smarowania określonego typu silnika i warunków klimatycznych jego eksploatacji amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych (SAE - Society of Automotive Engineers) opracowało system klasyfikacji lepkościowej SAE J MAR 93. Klasyfikacja lepkościowa dzieli oleje silnikowe na 11 klas.

Oleje przeznaczone do smarowania silników w okresie zimowym podzielono na 6 klas i oznaczono symbolami liczbowymi przy których umieszczono literę W (winter-zima) tj. SAE, 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W. Im niższa cyfra przed literą W, tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia.

Dla olejów letnich - 5 klas lepkości (SAE 20, 30, 40, 50, 60). Bardzo istotne są tu lepkości wysokotemperaturowe oznaczone w temp. 100 oC i 150 oC.

Olej silnikowy, który posiada zarówno cechy oleju zimowego jak i letniego nazywamy olejem wielosezonowym (na etykietach opakowań olejów zachodnich można spotkać dodatkowy napis multigrade. Oleje takie są oznaczone podwójną symboliką np. 15W/40, 10W/40, 5W/50 itp. Główną zaletą olejów wielosezonowych jest możliwość ich eksploatacji niezależnie od pór roku.

KLASYFIKACJA JAKOŚCIOWA

Klasyfikacja jakościowa określa własności użytkowe oleju i jego przydatność do smarowania danej klasy. Aby w pełni ocenić własności użytkowe oleju nie wystarczą testy laboratoryjne. Klasyfikacja jakościowa oparta jest przede wszystkim na testach silnikowych. Istnieją dwa rodzaje klasyfikacji jakościowych: Amerykańskiego Instytutu Naftowego - API i Europejskiego Stowarzyszenia Producentow Silników - ACEA. Podstawą do powstania tych dwóch odrębnych podziałów były różnice w konstrukcji silników i warunków eksploatacji pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Europą. Każda z nich dzieli oleje na dwie zasadnicze grupy: oleje do silników benzynowych i oleje do silników wysokoprężnych.

Klasyfikacja jakościowa wg. API: oleje do silników benzynowych są tu oznaczone literą S, a oleje do silników wysokoprężnych oznaczono literą C. Druga litera w każdej grupie odnosi się do poziomu jakości oleju i jest przydzielana w kolejności alfabetycznej od A - klasa najniższa do J dla silników benzynowych (SA,SB,SC,SD,SE,SF,SG,SH,SJ,SL) i do G dla silników wysokoprężnych (CA,CB,CC,CD,CE,CF-4,CG-4).

Oleje spełniające zarówno wymagania dla silników wysokoprężnych jak i benzynowych mają charakter uniwersalny i oznaczane są podwójną klasą jakościową np. SG/CD, CE/SF. Priorytet w zastosowaniu określa pierwszy człon oznaczenia jakości.

* na podstawie materiałów Lotos Oil www.lotos.pl


Najbardziej znani producenci olejów silnikowych:

ARAL
BP
CASTROL
ELF
LIQUI MOLY
LOTOS
MIDLAND
MOBIL
ORLEN
PETRO-CANADA
SELENIA
SHELL
TEXACO
TOTAL
VALVOLINE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lut 2007, o 14:48 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2608
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 49
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Oleje silnikowe Mobil
www.mobil.pl

Oleje syntetyczne
Oleje syntetyczne otrzymywane są na drodze syntezy chemicznej. Charakteryzują się dużo większą odpornością na utlenianie w wysokich temperaturach niż oleje mineralne, dzięki czemu mają mniejszą skłonność do tworzenia szlamów i osadów w silniku. Ułatwiają także rozruch silnika w niskich temperaturach i szybciej docierają do poszczególnych punktów smarowania.

- Mobil 1 ESP Formula 5W-30
- Mobil 1 0W-40 Protection Formula
- Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40
- Mobil 1 0W-30 Fuel Economy Formula
- Mobil Synt S Special V 5W-40
- Mobil Synt S 5W-40

Oleje półsyntetyczne
W skład olejów półsyntetycznych wchodzą zarówno mineralne jak i syntetyczne oleje bazowe. Charakteryzują się pośrednimi właściwościami eksploatacyjnymi pomiędzy olejami syntetycznymi a mineralnymi. Zapewniają one lepszą ochronę silników i smarowanie niż oleje mineralne.

- Mobil Super S 10W-40
- Mobil Super S Turbo Diesel

Oleje mineralne
Oleje mineralne oparte są na olejach bazowych otrzymanych na drodze rafinacji ropy naftowej. Dodatkowo zostają wzbogacone starannie dobranym pakietem dodatków uszlachetniających. Zapewniają odpowiedni poziom ochrony przeciwzużyciowej.

- Mobil Super M 15W-40
- Mobil Super M Diesel 15W-40
- Mobil Multigrade 15W-40


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Liqui Moly
PostNapisane: 11 lut 2007, o 15:00 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2608
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 49
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Obrazek

http://www.liqui-moly.pl

Dobierz olej do swojego samochodu: Katalog doboru oleju
Poradnik LIQUI MOLY pomoże Ci wybrać właściwy olej dla Twojego silnika!

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lut 2007, o 15:17 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2608
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 49
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Oleje silnikowe Castrol
www.castrol.pl

Castrol EDGE
- Castrol EDGE 0W-30
- Castrol EDGE 5W-30
- Castrol EDGE Sport 0W-40
- Castrol EDGE Sport 10W-60
- Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40

Castrol Magnatec
- Castrol Magnatec 5W-40
- Castrol Magnatec Diesel 5W-40
- Castrol Magnatec 10W-40
- Castrol Magnatec Diesel 10W-40
- Castrol Magnatec 15W-40 Castrol GTX

Castrol GTX
- Castrol GTX High Mileage - Zaawansowany technologicznie olej mineralny dostosowany do silników z przebiegiem powyżej 100 000 km.

Castrol Motor Oil
Castrol Motor Oil to mineralny (z zestawem dodatków uszlachetniających, neutralizujących niską jakość paliwa), wielosezonowy olej o powszechnym zastosowaniu.
Zapewnia podstawową ochronę silnikom benzynowym oraz wolnossącym silnikom diesla.

- Motor Oil: ACEA B3/E2, API SG/CD
- Diesel Motor Oil: ACEA B2, API CF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lut 2007, o 15:37 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2608
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 49
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Oleje silnikowe Orlen
www.orlenoil.pl

- PLATINUM MAXENERGY EURO4 5W/30
- PLATINUM SYNTHETIC SM/SL/CF 5W/40
- PLATINUM MAXPOWER SL/CF 5W/50
- PLATINUM RALLY SPORT SL/CF 10W/60
- PLATINUM SYNTHETIC SL/CF 0W/30
- PLATINUM TURBO DIESEL CF 5W/40
- PLATINUM SEMISYNTHETIC SL/CF 10W/40
- ORLEN OIL ENERGY SL/CF 5W/30
- PLATINUM MINERAL SL/CF 15W/40
- ORLEN OIL EXTRA SYNTHETIC SL/SJ/CF 5W/40
- ORLEN OIL SUPER SEMISYNTHETIC SJ/CF 10W/40
- ORLEN OIL CLASSIC SJ/CF 15W/40
- ORLEN OIL LUBRO SF/CC 20W/50
- ORLEN OIL UNIWERSALNY SF/CC 15W/40
- SELEKTOL SPECIAL SD 20W/40
- SELEKTOL SC 20W/30
- LUX 10


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lut 2007, o 16:19 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2608
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 49
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Oleje silnikowe Total
www.lubricants.total.com

Low SAPS
- QUARTZ INEO MC3 5W30
- QUARTZ INEO 504-507 5W30
- QUARTZ INEO ECS 5W30

Fuel saving range
- QUARTZ Future 9000 5W-30

Synthetic
- QUARTZ 505.01
- QUARTZ 9000 0W-40
- QUARTZ RACING
- QUARTZ ENERGY 9000 0W30
- QUARTZ 9000 0W-30
- QUARTZ 9000 5W-40

Semi-synthetic lubricants
- QUARTZ 7000 10W-40
- QUARTZ 7000 15W-50
- QUARTZ DIESEL 7000 10W-40

Mineral technology
- QUARTZ 5000 15W-40
- QUARTZ 5000 20W-50
- QUARTZ 3000 15W-40
- QUARTZ 3000 20W-50
- QUARTZ 3000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lut 2007, o 16:45 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2608
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 49
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Oleje silnikowe BP
www.bp.pl

VISCO 7000 0W/40
VISCO 5000 5W/40
VISCO 5000 FE 5W/30
VISCO 3000 10W/40
VISCO 2000 15W/40
VISCO DIESEL 15W/40
MOTOR OIL 15W/40


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lut 2007, o 16:52 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2608
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 49
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Oleje zalecane do Avensis T22

Sinik o zapłonie iskrowym (3ZZ-FE, 1ZZ-FE, 1AZ-FSE, 3S-FE):
Olej wielosezonowy klasy API SH "Energy Coserving II" lub SJ "Energy Conserving" lub olej wielosezonowy z certyfikatem ILSAC.

Silnik o zapłonie samoczynnym (1CD-FTV):
Olej wielosezonowy klasy API CF-4 lub CF. Dopuszczalny jet też API CE lub CD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lut 2007, o 16:58 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2608
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 49
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Ilości oleju (pojemność układu) niezbędne do wymiany w Avensis T22:

Silnik 3ZZ-FE i 1ZZ-FE - 3,7 litra
Silnik 1AZ-FSE - 4,2 litra
Silnik 3S-FE - 3,9 litra
Silnik 1CD-FTV - 6,4 litra

* wymiana oleju razem z filtrem oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2007, o 18:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 19:12
Posty: 16
Lokalizacja: lubań
Witam
Przeszukałem forum i nie znalazłem tematu o olejcha (może źle szukałem :))
I mam takie pytanie jaki olej przy takich parametrach:
rok 98
silnik 1,8
przebieg 220000
nie wiem co było lane (czy jest sposób żeby to sprawdzić ??)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2007, o 18:41 
masz przebieg wiekszy od mojego o 15 kkm ;)
Ja mialem wlewany od poczatku Mobil 1 5w40, jednak jak przekroczylem 200 kkm to wlewam 5w50 ... Ponoc jest to najlepsza seria Mobila 1. Taka bym radzil zalewac.


Góra
  
 
PostNapisane: 16 kwi 2007, o 21:11 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1480
Lokalizacja: 3M
flimon napisał(a):
Witam
Przeszukałem forum i nie znalazłem tematu o olejcha (może źle szukałem :))
I mam takie pytanie jaki olej przy takich parametrach:
rok 98
silnik 1,8
przebieg 220000
nie wiem co było lane (czy jest sposób żeby to sprawdzić ??)

Powiem tak - wszystko zależy... SIlnik 7A-FE /taki jak u Ciebie/ specjelnie nie był/jest podatny na problemy ze znikającym olejem - czyli mógłbyś wybrać olej syntetyczny pomimo nie najmniejszego przebiegu - dzięki tamu miałbyś lepsze smarowanie, itp, itd oraz wyższe koszty... Oleje półsyntetyczne to taka próba zrobienia 2w1 - choć w efekcie nie są ani tak "dobre" jak oleje syntetyczne ani tak "złe" jak mineralne... Ale tak jak napisałem - jest to próba z gatunku "mieć ciasto - zjeść ciastko" - nie da się...

Najlepiej, jeśli jednak ustalisz, jaki olej znajduje się w silniku. Książka gwarancyjna, naklejki pod maską czy na boku deski rozdzielczej, telefon do stacji serwisowej, kontakt z poprzednim właścicielem - tak na szybko kilka sposobów, żeby się czegoś dowiedzieć...

Ostatecznie zawsze możesz zalać mineralny - ale z tej drogi już nie ma powrotu i oleje "lepsze" po zalaniu mineralnym "w zasadzie" już nie będą mogły być zalewane do silnika - w skrócie ze względu na ich znacznie lepsze właściwości myjące w stosunku do mineralnych...

Ja mam 4A-FE od zawsze /za wyjątkiem 15 tys. km - Mobil1 - fuj! - powód moch jedynych kłopotów z Avensis/ leję syntetyczny Castrol i nie powiem o nim słego słowa. Aktualnie 5W-30. Przebieg - sporo wyższy od Twojego... :jezyk: :jezyk: :jezyk:

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2007, o 21:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
spróbować wpierw na 5W a jak zacznie ciut brać to później przejdziesz na 10W, nie ma mądrego na ten temat, ja w swoim przy tym przebiegu lałem przed NG 10W60 a po NG 0W :)

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2007, o 21:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 19:12
Posty: 16
Lokalizacja: lubań
poszperam jutro po samochodzie i książce serwisowej może znajdę jakąś informacje co było lane, kontakt z właścicielem i serwisem raczej niemożliwy nie znam duńskiego : :-D dzięki za info
p.s fajne takie forum jak człowiek jest lamerem w tej dziedzinie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2007, o 07:55 
ayrsen napisał(a):
za wyjątkiem 15 tys. km - Mobil1 - fuj! - powód moch jedynych kłopotów z Avensis


A co Ci nie pasuje w Mobilu ? Ja uwazam, ze to jedyny sluszny olej do mojego silnika.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2007, o 08:15 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1480
Lokalizacja: 3M
blue_point napisał(a):
A co Ci nie pasuje w Mobilu ?

W moim 4A-FE po prostu się nie sprawdził i spowodował spore koszty... :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly:

blue_point napisał(a):
Ja uwazam, ze to jedyny sluszny olej do mojego silnika.

Nie ma czegoś takiego - ale każdy może mieć swoje własne zdanie... :jezyk:

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2007, o 13:25 
ayrsen napisał(a):
Nie ma czegoś takiego - ale każdy może mieć swoje własne zdanie...


Moze zle sie wyrazilem. Moj 7a-fe jezdzi caly czas na Mobilu. Nie bierze nic oleju (na zmianie wiecej wylewam niz wlewam :-) ) i boje sie zmienic na Castrol, ktory jest tak chwalony. Spotkalem sie juz z wieloma opiniami na temat Castrola ... i pozytywnymi i negatywnymi i nie sadze zebym zaryzykowal i zmienil olej na jakis inny.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2007, o 14:15 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1480
Lokalizacja: 3M
No to pięknie, że jeździsz na Mobil1 - i niech dalej tak dobrze się trzyma! :ok: Choć wydaje mi się, że ostatnio pisałeś coś o swoim silniku, uszczelce, naprawie itp, itd więc chyba aż tak pięknie z tym 7A-FE nie jest... :jezyk: :jezyk: :jezyk:

blue_point napisał(a):
Nie bierze nic oleju (na zmianie wiecej wylewam niz wlewam :-) )

Z zasad fizyki oraz budowy silnika wiadomo generalnie, że taki stan jest niewłaściwy... Ale teraz po wymianie uszczelki przyjamniej wiesz, dlaczego tak było... :czytaj:

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2007, o 14:50 
po ponad 200 kkm juz te wszystkie uszczelki moga sie wypalac itp.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2007, o 15:24 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1480
Lokalizacja: 3M
blue_point napisał(a):
po ponad 200 kkm juz te wszystkie uszczelki moga sie wypalac itp.

Nie - nie mogą... :nie: :nie: :nie: Podobnie jak nie może ubywać oleju w silniku, nie mogą sie notorycznie przepalać bezpieczniki czy ulegać awarii inne układy...
Ale jaki to ma związek z wyborem oleju ??? Wg. mnie żaden - więc bez dalszego OT proszę... :czytaj:

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2007, o 11:26 
w moim ave jest mobil 5w-50 i nie ma problemu więc nie wiem jakie on koszty mógł wygenerować u Was , bo u mnie oleju nie zżera od wymiany do wymiany no może z 2 mm na bagnecie ale to raczej błąd pomiaru. u ojca w octavii też od nowości 5w50 mobila i tak samo żadnego problemu i absolutnie żadnego spalania oleju od wymiany do wymiany.
Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2007, o 17:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2007, o 02:09
Posty: 201
Lokalizacja: 100-lica
Marka: TOYOTA
Model: T22
Rocznik: 1999
Silnik: 3S-FE
Marian napisał(a):
w moim ave jest mobil 5w-50 i nie ma problemu więc nie wiem jakie on koszty mógł wygenerować u Was , bo u mnie oleju nie zżera od wymiany do wymiany no może z 2 mm na bagnecie ale to raczej błąd pomiaru. u ojca w octavii też od nowości 5w50 mobila i tak samo żadnego problemu i absolutnie żadnego spalania oleju od wymiany do wymiany.
Pozdrawiam


Jak najbardziej preferuję ten olej.
Jeżdziłem na nim przezok 10 lat w poprzednim moim nissanie i przyznaję to chyba najlepszy lub jeden z najlepszych olejów na rynku. Zaznaczam że jest to tylko moja opinia z mojej praktyki. :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2007, o 09:07 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 maja 2007, o 17:21
Posty: 58
Lokalizacja: Kraków
witajcie, mam pytanko dot. oleju i mieszania oleju. Póki nie odbiorę swojego Avensisa D-4D z salonu - jeżdżę pożyczonym od teściów T22 z 2001r. i pojawił sie mały problem.
Sprawdziłem poziom oleju w niedzielę i ... było poniżej kreski. Łapie więc za telefon i dzwonię żeby się dowiedzieć czym jest zalany silnik, teściu mówi że full syntetyk ale nie pamięta jaki (5W40 cz 0W40) :-( . Kupiłem 0W40, wlałem litr, ale nie wiem czy w przypadku gdyby wcześniej był wlany 5W40 nie będzie jakiegoś problemu z mieszaniem tych dwóch syntetyków.
Zastanawiam sie czy nie zmienić mu oleju na półsyntetyk 10W40 żeby się nie stresować, tym bardziej że auto ma przejechane już 180tys km, więc gęstszy olej chyba będzie lepszy.

pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2007, o 09:26 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1480
Lokalizacja: 3M
jawor napisał(a):
Kupiłem 0W40, wlałem litr, ale nie wiem czy w przypadku gdyby wcześniej był wlany 5W40 nie będzie jakiegoś problemu z mieszaniem tych dwóch syntetyków.

Nie będzie... ;-)
1.6 VVT-i 2001 - typowy "pacjent" jeśli chodzi o nadmierne zuzycie oleju... :-(
Jeśli przebieg wynosi 180 tys. km, to właśnie trzeba wymieniać olej - można przejść na półsyntetyk skoro syntetyk przelatuje przez silnik jak woda przez sitko... Nie poprawi to zasadniczo sytuacji /olej i tak będzie znikał/ ale przynajmniej będzie taniej... ;-)

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 cze 2007, o 11:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2007, o 22:30
Posty: 125
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0 diesel
jawor napisał(a):
Zastanawiam sie czy nie zmienić mu oleju na półsyntetyk 10W40 żeby się nie stresować, tym bardziej że auto ma przejechane już 180tys km, więc gęstszy olej chyba będzie lepszy.


Ja po sprowadzeniu swojego autka T22 (178 kkm) również nie wiedziałem jaki olej jest zalany do silnika. Po rozmowie z gościem znającym się na swojej robocie kupiłem Midland 10W40 - półsyntetyk Midland - dawniej Quaker . Przejechałem na nim ponad 1 kkm i jak na razie maszynka chodzi bez zastrzeżeń.

_________________
Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2007, o 23:25 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1040
Lokalizacja: Wrocław
Jaki mam wlac olej do swojego nowego nabytku? Mam dobre doswiadczenia z olejami Castrol i teraz nie wiem czy do silnika 1CD-FTV dobry bedzie EDGE Turbodiesel 5W40 czy Magnatec DIESEL 5W40. Pomoze ktos kompetentny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2007, o 23:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
MOTUL 8100 X-cess, zmniejsza temp. oleju (sprawdzone nie tylko u mnie) innych rzeczy nie będe opisywał, bo jest ich zbyt dużo, olej do tanich nie należy bo 250zł/5l, ale naprawde warto. Dlaczego? W Tdi jednego z tunerów po 250kkm i wymianach co 10kkm, żadnych oznak zużycia. Ja go leje od 3 lat w Ysarisku i od roku w Hiluxie :-)

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lip 2007, o 13:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 17 lip 2007, o 10:13
Posty: 300
Lokalizacja: Kraków
Marka: toyo
Model: T 22
Rocznik: 1998
Silnik: 2CTE
Panowie pomóżcie bo nie wiem co mam nalać nowego do silnika :-( Znalazłem nalepkę pod maską i na niej jest napisane ze przy 110kkm(moim zdaniem obecny przebieg 124kkm jest realny, bo są inne oznaki tego) został wlany olej marki Elf TD. Szukałem czegoś na necie i znalazłem takie cuś
Kod:
http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php

Poradźcie co mam kupić? Tego samego Elfa czy może jakiś inny olej? I czy w ogóle syntetyka, pólsyntetyka czy mineralke?

PS. autko z '98, 2.0TD

PS2. ile wchodzi litrów oleju do tego silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lip 2007, o 14:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 maja 2007, o 22:17
Posty: 457
Lokalizacja: Gdańsk
Disaster napisał(a):
Poradźcie co mam kupić? Tego samego Elfa czy może jakiś inny olej? I czy w ogóle syntetyka, pólsyntetyka czy mineralke?

PS. autko z '98, 2.0TD

PS2. ile wchodzi litrów oleju do tego silnika?

Wchodzi prawie 5 litrów.
Ja wlałem pełny syntetyk Castrol GTD Magnatec a mam większy przebieg. I ubytki na 10kkm są prawie żadne. Ale tak jest w moim wypadku.
Ja wlałbym syntetyk, jeśli wcześniej taki był, pół syntetyk jeśli nie masz żadnej informacji co było wlane.

No i jeszcze jedno, zmieniaj olej co 10kkm :ok: a nie co 15 :nie:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lip 2007, o 20:24 
Dlaczego co 10 a nie jak zalecane 15?


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6150 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 205  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal