TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 26 maja 2018, o 21:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lis 2008, o 20:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 sie 2008, o 19:15
Posty: 31
Lokalizacja: Białystok
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS TD Liftback
Rocznik: 1999
Silnik: 2,0 td 90KM
Ok sprawdzam bezpieczniki od tego zaczynam SĄ OK POWYJMOWAŁEM KAŻDY SPRAWDZONY MIERNIKIEM - NIC
potem sprawdzam przekażniki hmmm jak się sprawdza przekażniki ?? czy mogę zamienić jeden z drugim ( tzn te od ogrzewania) - oba pstrykają jak włączam przycisk ogrzewania tylnej i przedniej szyby. czy miernikiem można sprawdzić te przekAŻNIKI?? CO TY NA TO.
kTÓRY TO TEN PRZEWÓD MASOWY I JAK GO SPRAWDZIĆ - PROSZĘ O PODPOWIEDZ .
DZIĘKI

_________________
adambah


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lis 2008, o 21:51 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
Przekaźnik sprawdzasz za pomocą ohmomierza. Jeśli sprawdzałeś bezpieczniki to wiesz że przy sprawnym bezpieczniku jest przejście i miernik wskazuje coś w okolicach 0. Przekaźnik ma 4 nóżki - dwie od cewki która przeciąga blaszkę wierającą dwie pozostałe nóżki. Tak więc na obwodzie cewki rezystancja jest rzędu kohm, nie pamiętam dokładnie natomiast nie może być w okolicach 0 ani nie może być bardzo duża (rzędu kilkadziesiąt Mohm) bo to oznacza przerwę w obwodzie. Więc wiesz jak sprawdzić obwód cewki. obwód załączany to znowu coś w okolicach 0 w momencie załączenia przekaźnika - normalnie jest otwarty i wtedy przejścia nie ma.
Wiesz już jak sprawdzić przekaźnik.
Jednak w Twoim przypadku najlepiej będzie mierzyć napięcia. Jedna końcówka miernika przyłożona do masy samochodu (praktycznie każdy metalowy element w samochodzie, oczywiście niepomalowany), a drugą latasz i sprawdzasz w których miejscach masz napięcie. Zakres 20V bo mierzysz napięcie rzędu 11 - 14 V. Tak więc mierzysz napięcie w gniazdach przekaźnika. Jeśli mówisz że obydwa pykają to znaczy że obwód cewki jest sprawny, więc pozostaje obwód załączany. Na nóżce przyjściowej powinieneś mieć +12V to znaczy że zasilanie dochodzi o nóżki przekaźnika. Po załączeniu obwodu również na drugiej nóże powinno pojawiać się +12V - to znaczy że przekaźnik działa i załącza obwód. Jeśli to działa to kwestia leży po stronie obwodu za przekaźnikiem.
Sprawdzanie tego obwodu najlepiej zacząć od pomiaru rezystancji pomiędzy masą a nóżką wychodzącą obwodu załączanego. Powinna być rzędu ohm (nie wiem ile dokładnie ale ohm a nie kohm). Nóżka wyjściowa to ta na której nie ma napięcia gdy przekaźnik nie jest załączony. Jeśli nie ma tu rezystancji o jakiej pisałem to znaczy że jest przerwa w obwodzie i wtedy najpierw wybierz się do tylnej szyby i sprawdź czy jest połączenie z masą czyli: na jednej końcówce podłączonej do szyby rezystancja powinna być rzędu 0 ohm i to jest bezpośrednie podłączenie do masy a z drugiej powinna być rzędu ohm ( rezystancja pasków na szybie) wszystko względem masy. Jeśli tutaj jest przejście to wina leży gdzieś na odcinku między przekaźnikiem a szybą i należy szukać na zasadach pomiaru rezystancji, czyli to co opisywałem.
Już mi się nie chce więcej pisać. Próbuj lub idź do elektryka.

[ Dodano: 2008-11-21, 21:04 ]
W skrzynce bezpieczników pod kierownicą sprawdziłeś ten duży bezpiecznik 40 A po lewej trzeci od góry? On jest od ogrzewania tylnej szyby. Sprawdź też czy na jego stykach względem masy masz napięcie. Na jednym powinieneś mieć. Jeśli nie ma to smutna sprawa.
Co do lusterek to nie wiem. To są osobne obwody podłączone pod przycisk podgrzewania przedniej szyby.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lis 2008, o 11:50 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 sie 2008, o 19:15
Posty: 31
Lokalizacja: Białystok
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS TD Liftback
Rocznik: 1999
Silnik: 2,0 td 90KM
Wielkie Dzięki za pomoc
Super - sprawdzam wszystko tak jak opisałeś.
dam znać

_________________
adambah


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lis 2008, o 19:15 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 cze 2008, o 20:24
Posty: 79
Lokalizacja: sosnowiec
witam podepne sie do tematu o ogrzewanie lusterka zewnetrznego i pytanie czy po wyciagnieciu wkladu sa tam jakies kable ew wtyczka laczaca wklad z lustrrkiem po prostu na szym polega ogrzewanie lusterek zewnetrznych u mnie nie ma rzadnego kabelka ani wtyczki laczacej wklad lusterka z obudowa pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2008, o 17:05 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
wtyczka powinna byc, i to czy masz ogrzewane czy nie poznasz wlasnie po wtyczce: jezeli jest na 3 przewody to nie masz ogrzewania, jezeli na 5 przewodow to masz ogrzewanie

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2008, o 17:28 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2007, o 23:39
Posty: 1170
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25 Liftback
Rocznik: 2003
Silnik: Tiptronic
Nie pamiętam ale chyba tam są 3 zielone , 1 czerwony i 1 czarny =5 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 gru 2008, o 10:12 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 cze 2008, o 20:24
Posty: 79
Lokalizacja: sosnowiec
witam ponownie to prosze mi powiedziec skoro wklad ma mate grzejna to jak dochodzi prąd do maty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 gru 2008, o 10:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 maja 2008, o 14:07
Posty: 288
Lokalizacja: mazowieckie
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Pytanie z trochę innej beczki, ale w temacie.

Czy naprawialiście może ogrzewanie tylnej szyby w przypadku zniszczenia niektórych nitek?
Mam taki problem, że część nitek mi nie grzeje.
Próbowałem już je poprawiać specjalnym klejem na bazie srebra, ale robota jest mozolna, a efekt niestety marny.
Może ktoś ma jakiś dobry sposób jak to naprawić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 gru 2008, o 11:11 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
Cytuj:
witam ponownie to prosze mi powiedziec skoro wklad ma mate grzejna to jak dochodzi prąd do maty


moze przez wifi :) a tak na powaznie
czy lusterka w Twojej ave sa oryginalne czy moze jakies zamienniki??jezeli sa oryginalne i podgrzewane to tak jak pisalem powinno byc 5 przewodow, jesli masz jednak kostke na 3 przewody i posiadasz mate to czuje tu pewnego rodzaju samorobke (na 99% prad jest podciagniety inna droga,inne nowe przewody)
a czy mata jest gdzies podpieta czy moze tylko naklejona i nic wiecej??

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 gru 2008, o 12:56 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 cze 2008, o 20:24
Posty: 79
Lokalizacja: sosnowiec
nie mozemy sie cos dogadac???? nie wiem co tam bylo robione mam ja od 6 mies wyciagalem wklad i nie ma tam zadnego podpiecia tzn wtyczki zlaczki itd wiec moje pytanie jest takie czy w innych wersjach sa jakies wyjscia czy gniazdko do polaczenia pradu po prostu jak to ma dzialac nawet jak ida mi 3szt przewodów to puszcze sobie dodatkowy i zrobie podgrzewane chcialem sprawdzic miernikiemdokad dochodzi prad wtedy jak próbowalem zlokalizowac awarie sprawdzalem tzw mate i jest pociagnieta taka folia przewodzaca i to jest chyba to co idzie na przelacznik a zewnetrzna czesc na mase czy to tak ma byc dzieki za ew uwagi

[ Dodano: 2008-12-01, 12:05 ]
a wracajac do ogrz tylnej szyby to akurat ja nie mialem problemu z jej naprawieniem mialem chyba z 7 pasków przepalonych problem byl w znalezieniu miejsc przepalenia ale i na to znalazlem rade tak sie ustawilem pod światlo ze widzialem różnice w kolorze paska przepalona u mnie byla brazowsza patrzac pod światlo zajelo mi to troszke czasu ale efekt piorunujacy jeszcze mialem do pomocy miernik najzwyklejszy omomierz chodzi o potwierdzenie przerwy albo probówke ( zrobilem to sam w zime i na mrozie ale bylem zadowolony bo bez szyby ogrzewanej trudno sie jezdzi ) powodzenia ja kupilem klej na bazie srebra toka mala tubka jak zatyczka od dlugopisu moze masz klej do d....y


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 gru 2008, o 13:05 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
seryjnie jest taka kostka, w niej sa przeody zarowno od zasilania elektrycznych silniczkow jak i podgrzewania maty. jesli chcesz sam cos takiego podpiac to mozesz to zrobic, nie ma problemu, podepnij to najlepiej pod podgrzewanie tylnej szyby lub jesli chcesz wiecej zabawy to zrob sobie osobny przycisk itd...

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 gru 2008, o 13:09 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 cze 2008, o 20:24
Posty: 79
Lokalizacja: sosnowiec
i jeszcze robota jest mozolna ale dodam ze jedna nitka moze byc przepalona w kilku miejscach mialem tak a efekt?????u mnie po zrobieniu najpredzej odmarzaly zrobione kawalki nawet zastanawialem sie nad pociagnieciem wszystkich pasków ale wczesniej przyszla pora na zmiane samochodu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 gru 2008, o 13:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 maja 2008, o 14:07
Posty: 288
Lokalizacja: mazowieckie
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
ryszard10-6 napisał(a):
jeszcze mialem do pomocy miernik najzwyklejszy omomierz chodzi o potwierdzenie przerwy


No ja też mam, ale problem jest w tym, że siatka przewodzi przez inne nitki i ciężko jest stwierdzić gdzie dokładnie jest przerwa. Chyba, że jest na to jakiś sprytny sposób.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 gru 2008, o 14:41 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 30 lip 2008, o 10:56
Posty: 66
Lokalizacja: Twierdza_Modlin
Marka: Toyota
Model: RAV4
Rocznik: 2004
Silnik: D-4D 2.0
Trzeba mieć woltomierz, nawet taki za parę złotych, ustawiony na zakres >12V i dwa kawałki folii aluminiowej. Końcówki pomiarowe owijamy folią i trzymając jedną na szynie z brzegu szyby przesuwamy drugą po linijce oporowej w kierunku drugiej szyny. Gdy napięcie rośnie w miarę przesuwania - badana linijka jest OK. Gdy jest 0V i w pewnym momencie skoczy do 12V - w tym miejscu jest przerwa.
Oczywiście ogrzewanie szyby jest włączone w czasie pomiaru.

_________________
Nikt nam lekkiego życia nie obiecywał
i słowa danego dotrzymał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2009, o 14:20 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 sie 2008, o 19:15
Posty: 31
Lokalizacja: Białystok
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS TD Liftback
Rocznik: 1999
Silnik: 2,0 td 90KM
sprawdziłem ktoś chyba majstrował wcześniej w moich lusterkach jest kostka są trzy przewody - przynajmniej w jednym prawym - będzie trochę cieplej to dobiorę się do drugiego i chyba na podstawie tych opisów uda się zrobić - na następną zimę :-)
Dziękuję wszystkim którzy aktywnie rospisali ten temat
Pozdrawiam

_________________
adambah


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lut 2009, o 20:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 paź 2008, o 23:26
Posty: 1
Lokalizacja: Kraków
Witam, Ja mam właśnie problem z odklejonym przewodem od szyby tylnej. Była próba przyklejenia specjalnym klejem ale znów przewód się odczepił i ogrzewanie szyby nie działa(;-<)
Czy Ktoś ma na to dobra radę???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lis 2010, o 23:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 paź 2010, o 21:55
Posty: 6
Lokalizacja: Białe Błota
adambahdaj napisał(a):
ok ale jak dobrać się do tych przewodów na tylnej szybie?czy wystarczy że zdejmę te gumowe osłonki?
czy też jest jakaś kostka w tylnych drzwiach? A jak sprawdzić paski- żeby sprawdzić ich rezystancję muszę mieć oba końce paska - czy muszę wyjąć szybę, zdjąć uszczelki czy jak?
Z miernikiem sobie poradzę ale nie mam pojęcia jak dobrać się do przewodów tuż przy szybie??

Dołączę do pytania kolegi. Ja mam wersję nadwozia liftback T22 FL. Sprawdziłem bezpiecznik - jest OK. Napięcie na jednym ze styków gniazda bezpiecznika - jest OK. Przekaźnik w czasie włączania przycisku ogrzewania szyby pstryka. Pozostaje już chyba tylko powalczyć właśnie z tylną szybą. Tylko jak się do tego zabrać. Mam dokładnie takie same dylematy, jak kolega adambahdaj. Proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2011, o 16:10 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 08:38
Posty: 1822
Lokalizacja: Olsztyn/Rochdale
Pochwały: 147
Marka: Lexus
Model: IS 250 F Sport
Rocznik: 2012
Silnik: 4GRFSE
Witam, podepne sie pod temat, mam problem z ogrzewaniem tylnej szyby, chodzi o styki, urwana jest ta blaszka. Jak to zrobic, juz probowalem na klej elektro przewodzacy i nic, nawet nie klei. Nadwozie Sedan.

_________________
Części Avensis T22, Avensis T25 - priv


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2012, o 18:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 sie 2012, o 18:23
Posty: 6
Lokalizacja: gubin
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: 2,0 d-4d
Witam. Mój problem jaki odkryłem w aucie to brak podgrzewania lusterek i tylnej szyby. Bezpiecznik - pozycja 29 - (Toyota Avensis Verso) sprawdzone (wszystkie są dobre) na panelu załącza się przycisk więc jaka może być przyczyna tej awarii? Po wciśnięciu przycisku podg. słychać jak coś się załącza ale nie daje pożądanego rezultatu... :/ co mam zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2012, o 22:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2009, o 13:39
Posty: 317
Lokalizacja: ok. Konina
Pochwały: 21
Marka: TOYOTA
Model: T22 przed FL
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2000
Silnik: 3SFE 2.0 LPG
Trochę późno , ale może coś pomogę. Najpierw zmierz miernikiem (woltomierzem) czy jest napięcie pomiędzy zaciskami skrajnymi grzałki szyby, sprawdź ich stan połączeń. Jeśli "coś " puka to zapewne przekaźnik załącza prawidłowo. Trzeba by popatrzeć w schemat którędy idzie zasilanie z przekaźnika (może jednak jakiś bezpiecznik)?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2012, o 21:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 lip 2012, o 21:28
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0
Witam,
Chciałbym, jeśli można, powrócić do tematu diagnozowania. Odebrałem furmankę od lakiernika gdzie wymieniane było prawe lusterko. Po tej naprawie lusterka grzeją a szyba tylna nie. Sprawdziłem już bezpieczniki i wszystkie są sprawne. Po wciśnięciu przycisku słychać klik przekaźnika ( pierwszy pod kierownicą opisywany w schematach jako FR DEICER ). Prześledziłem wątek i nie znalazłem informacji, czy do ogrzewania tylnej szyby jest osobny przekaźnik?? i gdzie znajdę punkt przyłączenia kabli do tylnej szyby ( sedan T25) ??

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda