TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 16 gru 2017, o 15:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 404 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 cze 2007, o 12:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 cze 2007, o 10:25
Posty: 11
Lokalizacja: podkarpacie
Witajcie. Od tygodnia jestem szczęśliwym właścicielem Toyoty Avensis d4d 2000r. kombi przed FJ, przebieg podobno 110tyś. Autko suuuper, ale mam nadzieję że nie będę musiał od razu przeprowadzać kosztownych napraw typu wymiana koła dwumasowego. Mam prośbę: zamierzam wymienić rozrząd i na allegro znalazłem: PASEK ROZRZĄDU NIEMIECKI CONTITECH, ROLKA NAPINAJĄCA Z RAMIENIEM JAPOŃSKA SAKURA, ROLKA PROWADZĄCA JAPOŃSKA SAKURA Cena całego kompletu tylko 325 zeta. Czy ten sprzęt w ogóle się do czegoś nadaje, pytam dlatego, że w okolicznych sklepach sam pasek jest droższy niż ten komplet :chytry: Poradźcie proszę co jeszcze wymienić. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 cze 2007, o 21:58 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
Ja zmieniłem na oryginał. Z prostej przyczyny, chcę jeszcze pojeździć tym samochodem... I jeżeli Ty chcesz zrobić kolejne 110 tyś km (mimo że wymienia się co 105 tyś km), to proponuję Ci nie wymieniać na niepewne elementy. Silnik oczywiście jest kolizyjny, więc czy warto ryzykować? Może niekoniecznie muszą to być oryginalne części, ale na pewno sprawdzone.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2007, o 22:11 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1483
Lokalizacja: 3M
Ani o:
LukiTob napisał(a):
CONTITECH


ani o:
LukiTob napisał(a):
SAKURA


nic nigdy nie słyszałem /"Trudno - zdarza się..." ;-) / ale całkowicie zgadzam się z bobikosem - zamierzasz jeździć autem, to wymień na oryginał - oszczędność na odcinku 100 tys. km jest żadna... A koszt, jeśli miałoby sie okazać, że jakość tych produktów jest gorsza niż w Toyocie - zasadniczy... :help:

Odnośnie kolizyjności - z założenia, wszystkie silniki diesel'a są kolizyjne - taka jest ich konstrukcja... :tak:

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 cze 2007, o 23:12 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
LukiTob napisał(a):
CONTITECH

często, w przypadku rozrządu stosowałem w innych markach-dobra firma, mogę polecić, w Carinie GTI również zakładałem rozrząd tej firmy i przejezdzilem bezkolizyjnie 80kkm na pasku rozrządu, a pozniej Cari sprzedałem, nie mniej jednak po 3 m-cach nabywca dzwonił do mnbie, ze zrobił około 10kkm i chciał sie upewnic kiedy był rozrzad zmieniany, bo wyleciało mu z głowy, wiec mozna przyjac ze 90kkm wytrzymał bez problemu :-)

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 cze 2007, o 08:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 cze 2007, o 10:25
Posty: 11
Lokalizacja: podkarpacie
Dzięki za pomoc, zobaczcie sami: http://allegro.pl/item208441023_rozrzad ... 4_d4d.html
Jeszcze nie wiem na co się zdecyduje, ale napewno napiszę o tym. Wiem, że powinno się wymieniać rozrząd co 105 tyś, ale kupiłem ją z przebiegiem 109, więc mie bardzo miałem na to wpływ ;-) Wczoraj kupiłem do niej hak za 245 zeta, dość tanio znalazłem. Pozdrawiam wszystkich.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 cze 2007, o 10:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 22 kwi 2007, o 12:06
Posty: 204
Lokalizacja: Lublin
LukiTob napisał(a):
Wiem, że powinno się wymieniać rozrząd co 105 tyś, ale kupiłem ją z przebiegiem 109, więc mie bardzo miałem na to wpływ

Radzę wymienić rozrząd zaraz po kupnie samochodu. Szczególnie jezeli nie masz 100% pewności do przebiegu. A 100% jest wtedy gdy znasz ten samochód od nowości.

_________________
Piotrek_LU
piotrek_lu@avensis.info


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 cze 2007, o 12:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 cze 2007, o 10:25
Posty: 11
Lokalizacja: podkarpacie
Słuchajcie, właśnie gość mi zaproponował cały rozrząd za 410 zł, w tym pasek oryginalny Toyota + te rolki SAKURY (podobno takie rolki zakładane są od nowości) wiecie coś na ten temat. Drogo czy tanio?? Proszę o radę, pozdrawiam :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 cze 2007, o 14:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2007, o 11:33
Posty: 7
Lokalizacja: Podkarpackie
Ja kupiłem do swojej d4d pasek Contitech i rolki sakura - wymieniłem przy 170 000 teraz mam wykręcone już 15 000 więcej, nie ma żadnych niepokojących oznak, wszystko w najlepszym porządku - za zestaw pasek plus rolki dałem na allegro 360 PLN (wszystko było nowiutkie i zapakowane). Pozdrawiam

_________________
Luxus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2007, o 11:58 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 cze 2007, o 10:25
Posty: 11
Lokalizacja: podkarpacie
lukxus widze że jesteś z Podkarpacia, powiedz prosze gdzie zakładałeś ten rozrząd?? ile to kosztowało itd. Może znasz jakiś dobry serwis toyoty i w miare tani. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lip 2007, o 00:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2007, o 11:33
Posty: 7
Lokalizacja: Podkarpackie
Witaj LukiTob, sprawa jest taka że zakładałem u takiego mechanika, samouka, mam do niego absolutne zaufanie ale ciężko się do niego dostać. Mieszka w okolicach Strzyżowa. Jak już naprawdę nie będziesz miał gdzie to mogę spróbować Ci nagrać wizytę u niego. Pozdrowienia

_________________
Luxus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lip 2007, o 07:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 cze 2007, o 10:25
Posty: 11
Lokalizacja: podkarpacie
Ok dzięki luxus, jak bede potrzebowal to sie do Ciebie zglosze. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2007-07-02, 11:54 ]
Zasięgnąłem informacji i sprawa wygląda następująco: w serwisie przysalonowym części orginalne kosztują 1100 zł :bojesie: i są to te same części co na allegro można kupić za 410 zł(pasek toyoty). Dla toyoty części te produkuje firma NSK i właśnie w pudełkach z oznaczeniami SAKURA znajdują się rolki firmy NSK. A pasek contitechu jest niezłym paskiem, więc cały rozrząd będzie mnie kosztował 325zł + koszty wysyłki :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2007, o 19:10 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 lip 2007, o 22:23
Posty: 72
Lokalizacja: Koszalin
Minał już moment "przepisowej" wymiany paska rozrzadu, a poprzednie autko - Nissan Sunny miał łańcuchy dlatego temat ten jest mi zupełnie nowy.

1. Proszę o info jakie paski, napinacze są warte wstawienia i jakie stosujecie.
2. Ile kosztuje wymiana?
3. Czy silnik 7A-FE jest bezkolizyjny w 100%?

Jezeli temat juz był poruszany to proszę o link, nie chcę "odgrzewać" starego kotleta :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sie 2007, o 22:22 
wymiana rozrzdu przy 150 tys. silnik 1600 wg aso, na 99 % bezkolizyjny
ale lepiej nie czekac, i lepiej to zrobic w aso, domowy mechanik nie zawsze da sobie rade, w aso radom ok 520 zloty


Góra
  
 
PostNapisane: 29 sie 2007, o 09:48 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 848
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Witam, mam pytanie: moja Ave to T22 D4D z 10.2000r (po FL). Mój diagnosta stwierdził, żę te silniki maj już łańcuch rorządu, który powinien wytrzymac do 700kkm. W poprzednich watkach czytałem o wymianie paska i w sumie to już zgłupiałem: w tym silniku jest pasek czy łańcuch? ???
Dzięki za ewentualne odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2007, o 09:59 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 55
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
d15 napisał(a):
sumie to już zgłupiałem

Może chodzi Ci o pasek klinowy, który napędza alternator, klimę i pompę od wspomagania kierownicy ?
Bo to dwie różne bajki :tak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2007, o 10:08 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 848
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Mam na myśli rozrząd - koleś powiedział, że tu jest łańcuch i nie ma potrzeby wymiany po 100kkm (na liczniku mam 108kkm), a Ave w lipcu wjechało na lorce do Polski....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sie 2007, o 10:20 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
d15 napisał(a):
Mój diagnosta stwierdził, żę te silniki maj już łańcuch rorządu, który powinien wytrzymac do 700kkm.


Lepiej zmień pasek i przy okazji diagnostę :chytry: . Łańcuch rozrządu mają dopiero D-4D montowane w Polsce, czyli od bardzo niedawna. Jeżeli pasek nie był wcześniej wymieniany (albo przynajmniej nic o tym nie wiesz), to wymień go jak najszybciej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sie 2007, o 10:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 sie 2007, o 14:36
Posty: 361
Lokalizacja: Lubin
Miquel napisał(a):
Minał już moment "przepisowej" wymiany paska rozrzadu, a poprzednie autko - Nissan Sunny miał łańcuchy dlatego temat ten jest mi zupełnie nowy.

1. Proszę o info jakie paski, napinacze są warte wstawienia i jakie stosujecie.
2. Ile kosztuje wymiana?
3. Czy silnik 7A-FE jest bezkolizyjny w 100%?

Jezeli temat juz był poruszany to proszę o link, nie chcę "odgrzewać" starego kotleta :ok:


1. Rolka + napinacz z katalogu JC (pasek Mitsuboshi 59,00zł + napinacz koyo 68,00zł)
2. Wymiana kosztowała mnie 200,00 zł
3. Wyżej ktoś odpowiedział.

Nadmieniam, że ja wymieniałem w 4A-FE.
Czy są jakieś różnice odnośnie rozrządu w 7A-FE - niestety nie wiem, ale z tego
co widać w katalogu JC to chyba wielkich nie ma. (do 7A-FE widzę, że pasek musi być inny -
Mitsuboshi koszt 66,00zł)

Tu masz linka:
http://moto.sklep.pl/index.php?modules= ... pa=r101130

_________________
Obrazek
Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2007, o 11:10 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 55
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Z tego co wiem, to Avensis 2.0 D-4D (CDT220) silnik 1CD-FTV poj. 1995 cm3 i moc 110 KM ma pasek a nie łańcuch.

Obrazek

Ilość zębów: 178
Długość [mm]: 1695,5
Szerokość [mm]: 25
Rozstaw rowków: 9,525

Orientacyjne ceny:
GoodYear GYG1559H - 514 zł :wow:
CONTITECH CT 1043 - 136 zł

Wymiana co 150 tys. km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2007, o 11:19 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 848
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Nobla dla tego, który wymyślił forum Avensis :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2007, o 11:23 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
Na pewno jest pasek i w przypadku rozrzadu i w przypadku wspomagania i klimy.
Na Allegro niedawno kupilem oryginalny pasek Toyota z rolka i napinaczem NSK/SAKURA (to samo szlo na pierwszy montaz do tych aut) za 420zl. Moge podac namiar.

W ASO w Swiebodzicach wymienili mi za 300zl + 350 za napinacz hydrauliczny, ktory u mnie ponoc za slabo napinal pasek.
We Wroclawiu w ASO chcieli 500zl za wymiane, w garazach od 300 do 400zl.

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2007, o 11:38 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
d15 napisał(a):
Nobla dla tego, który wymyślił forum Avensis :ok:

Na razie możesz mu postawić piwo. :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2007, o 11:40 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 55
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
d15 napisał(a):
Nobla dla tego, który wymyślił forum Avensis

wojtekd3 napisał(a):
Na razie możesz mu postawić piwo.

Właśnie... :-D

BoB77 napisał(a):
Moge podac namiar.

Nie wiem na co czekasz... ;-)
Może komuś się przyda :tak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2007, o 11:58 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
MaŁy_RaDeK napisał(a):
Nie wiem na co czekasz... ;-)
Może komuś się przyda :tak:


http://www.allegro.pl/item230705785_roz ... 4_d4d.html

Za 90zl taniej mozna kupic to samo z paskiem Continentala, ale moim zdaniem gra nie warta swieczki bo on jest chyba do 70kkm przewidziany, a robota droga.

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2007, o 12:00 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 848
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Piwko poszło ;-)
Dzieki za :help:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2007, o 21:57 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 lip 2007, o 22:23
Posty: 72
Lokalizacja: Koszalin
Do 7A-FE kupiłem taki zestaw:

- pasek rozrzadu - Mitsuboshi - 47 złotych
- rolka napinająca KOYO - 68 złotych

a przy okazji:

- świece Denso - 4sztuki - 4 x 47= 188 złotych
- Air Top - filtr kabinowy - 55 złotych

suma: 358 złotych - 8 złotych rabat extra


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2007, o 00:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 sie 2007, o 14:36
Posty: 361
Lokalizacja: Lubin
Miquel napisał(a):
Do 7A-FE kupiłem taki zestaw:

- pasek rozrzadu - Mitsuboshi - 47 złotych
- rolka napinająca KOYO - 68 złotych

a przy okazji:

- świece Denso - 4sztuki - 4 x 47= 188 złotych
- Air Top - filtr kabinowy - 55 złotych

suma: 358 złotych - 8 złotych rabat extra


No, a nie mówiłem ;-)
Z tym, że za te świece to chyba za dużo troszkę dałeś ......

_________________
Obrazek
Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2007, o 02:34 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2744
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
Jak myślicie czy wymieniać pasek po niecałych 70tys.km? Chodzi mi o to, że Ave ma już 8 lat i nie wiem czy pasek dojeździ do tych 150tys.km czy wcześniej się rozleci ze starości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2007, o 08:13 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 55
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Schwefel napisał(a):
Jak myślicie czy wymieniać pasek po niecałych 70tys.km

Jeśli chcesz mieć spokój, to zainwestuje te 100 zł i wymień - na pewno nie zaszkodzi :ok:
A jak nie, to częściej go sprawdzaj (np. co 15 tys. km) :czytaj:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2007, o 20:05 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 lip 2007, o 22:23
Posty: 72
Lokalizacja: Koszalin
pawelek napisał(a):

No, a nie mówiłem ;-)
Z tym, że za te świece to chyba za dużo troszkę dałeś ......


Pawelek, a dużo przepłaciłem? Dasz jakiegoś linka do allegro?


Schwefel napisał(a):
Jak myślicie czy wymieniać pasek po niecałych 70tys.km? Chodzi mi o to, że Ave ma już 8 lat i nie wiem czy pasek dojeździ do tych 150tys.km czy wcześniej się rozleci ze starości.


Schwefel, sam serwisant z ASO powiedział mi że taki wiek nie ma wpływu na pasek, do 10 lat możesz śmiało na nim jeżdzić. Długich tras raczej nie robisz, wychodzi mniej niż 10 k km rocznie (no chyba, że niedawno kupiłeś autko) wiec raczej w polu się gdzieś nie zatrzymasz, a silnik należy do "ponoć bez kolizyjnych".

A jeżeli wydatek rzedu 250-400 złotych nie będzie mocnym ciosem dla Twojej kieszeni i nie chcesz sie nad niczym zastanawiać to wymieniaj pasek.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 404 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda