TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 29 sie 2014, o 05:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 264 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 sty 2008, o 22:34 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Witam, mam pytanie do posiadaczy Ave T22 2.0 D4D którzy wymieniali już świece żarowe. Po jakim przebiegu to zrobiliście, gdzie kupowaliście świece i jakiej firmy?
Samochód pierwszy start po nocy ma dość ciężki i wydaje się że to świece właśnie, kręci dość długo, najpierw normalnie potem już prawie łapie, aż w końcu zaskakuje. Zrobiło się to tuż po tym jak temperatura spadła poniżej zera. Na pewno to nie akumulator, próbowałem również podpompować paliwo pompką ale to nie zmienia niczego. Jako że w lato również dość długo kręci mogę podejrzewać rozrusznik, ale teraz trwa to zdecydowanie dłużej
Z tego co się zorientowałem, można rozpatrywać trzy firmy świec:

ASO (ale to chyba Denso robi dla nich?)
DENSO
NGK

proszę o podzielenie się doświadczeniami związanymi z wymianą świec, ewentualnie innymi rozwiązaniami problemu ciężkiego porannego rozruchu w zimie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2008, o 16:02 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 838
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Powiem tak: objawy zdecydowanie wskazują na świece. Spróbuj jeszcze przed porannym rozruchem 2-3 razy włączyc zapłon i wyłączyc. W ten sposób podgrzewasz mocniej tym co jeszcze grzeje. Przerabiałem ten temat w mojej Felicji 1,9D. Kpl Bosh z wymianą to ok. 250,00 PLN, ale nie oszczędzaj na jakieś włoskie albo inne cuda - za 2-3 miesiące będzie to samo, czyli jeszcze raz robocizna, i te same problemy od nowa.
Pozdro
Darek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2008, o 16:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
w Dieslu za rozruch odpowiadają 3 rzeczy:
- aku (naładowany, sprawdzony?)
- świece (można sprawdzić w warsztacie ich wydajność-sprawdzone?)
- rozrusznik

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2008, o 16:54 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17108
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 186
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
w wielu autach spalenie swiec sygnalizuje kontrolka, po zapaleniu silnika mruga kontrolka swiec, mi silnik zaskakiwal bez najmniejszych problemow przy ok -2 stopniach (mial spalona jedna swiece), koniecznie wymien filtr oleju napedowego, bez tego w zimie zawsze sa problemy

pozdr :cfaniak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2008, o 00:53 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
W tym widocznie kontrolka tego nie sygnalizuje, przy zapłonie swieciła się normalnie i gasła po normalnym czasie, a okazało się dzisiaj że dwie świece już nie działają... I nie pomaga tu grzanie kilkukrotne. Czyli z moich obserwacji wynika że przy jednej niesprawnej świecy samochód odpala trochę dłużej, ale nieazuważalnie, przy dwóch niesprawnych i -10 C trzeba kręcić kilka razy, więc jak padnie kolejna to już się nie uruchomi... Jutro wstawiam nowe świece i podzielę się wrażeniami. Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-01-04, 23:55 ]
oczywiście teraz by nie męczyć samochodu rano trzeba co kilka godzin go odwiedzać i uruchamiać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2008, o 21:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
bobikos napisał(a):
oczywiście teraz by nie męczyć samochodu rano trzeba co kilka godzin go odwiedzać i uruchamiać...

kiedys w służbowej T4 teżn musiałem raz na 1h inaczej nie odpalał, ale miał problemy z kompresją i bez NG się nie obeszło.

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sty 2008, o 00:54 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Świece wymienione na DENSO, jedyne 100 zł/szt, w ASO chcieli po 130 i nie było od ręki. Jeszcze nie wiem jak bardzo poprawiło się uruchamianie poranne bo samochód nie miał okazji stać na tyle długo. Zobaczymy w najbliższych dniach.
Kupowałem w JC, swoją drogą okazuje się że intercars i JC połączyło się... tak przynajmniej mi się wydaje bo niby skąd mogli mieć dane z intercarsu panowie w JC.
Były też świece HKT za 65 zł/szt ale DENSO brzmiało sensowniej. Jak sprawdzę efekty tej wymiany to opiszę je tutaj.

Odnośnie T4 i nocnego grzania, to też mam takie doświadczenia, nie dalej jak zeszłej zimy (chyba zeszłej) gdy temperatura spadała poniżej -20 a trzy świece nie działały... co 4 godziny odwiedzałem samochód... Że też niesprawne świece zawsze muszą wychodzić w zimę :jacipokaze:

[ Dodano: 2008-01-09, 18:22 ]
Po wymianie świec samochód uruchamia się trochę lepiej, ale nadal trzeba troszkę pokręcić żeby zaskoczył. Na pewno nie jest już tak ciężko jak z dwiema niesprawnymi świecami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 mar 2008, o 17:38 
a może wtryskiwacz?? Ja tak miałem na początku ciężko kręcił a po jakichś 2 miechach przestał zapalać okazało się, że to jeden wtryskiwacz nie działał koszt bagatela 1700 z robocizną nie w ASO ale wtryskiwacz oryginalny


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 wrz 2008, o 10:57 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 lis 2007, o 14:20
Posty: 68
Lokalizacja: Poznań
W takim razie jakie świece do 2C TE bo w żadnym z katalogów w tym temacie nie znalazłem ???


_______________________________________
Scaliłem z tematem o świecach do D-4D, zmieniając temat - nie mieszajmy zapłonowych z żarowymi

Portal

_________________
Najcięższe zadania przydzielaj najbardziej leniwym ponieważ znajdą najprostsze rozwiązanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 wrz 2008, o 11:02 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
Oryginalnie były montowane Denso (tak mi się wydaje) i z tego co znalazłem o oznaczeniu DG-214.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 wrz 2008, o 11:09 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 lis 2007, o 14:20
Posty: 68
Lokalizacja: Poznań
Dzięki grzechu!!!

_________________
Najcięższe zadania przydzielaj najbardziej leniwym ponieważ znajdą najprostsze rozwiązanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 wrz 2008, o 19:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 mar 2007, o 12:35
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Ja mam platynowe NGK. Zrobily juz ponad 80.000km i nie ma objawow tfu tfu zuzycia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lis 2008, o 18:13 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 10 lip 2008, o 12:03
Posty: 44
Lokalizacja: Małopolska
Marka: Avensis
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 diesel
Mi w niedziele zapaliła sie kontrolka od silnika (pierwszy raz auto żeby odpalić musiałem przytrzymać na rozruszniku jakieś 5-7 sekund), czytając tematy na forum doszedłem do wniosku że to świece żarowe i dziś mi mechanik sprawdził i niestety wszystkie padniete

;-(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lis 2008, o 20:26 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Dziwne. Przy wszystkich padniętych to byś chyba auta nie uruchomił. Dwie uszkodzone to maks przy ilu zapala auto, i nie jest to jedno kręcenie 5 - 7 sekund ale kilka po znacznie dłużej. Przynajmniej ja mam takie doświadczenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lis 2008, o 13:45 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 10 lip 2008, o 12:03
Posty: 44
Lokalizacja: Małopolska
Marka: Avensis
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 diesel
bobikos napisał(a):
Dziwne. Przy wszystkich padniętych to byś chyba auta nie uruchomił. Dwie uszkodzone to maks przy ilu zapala auto, i nie jest to jedno kręcenie 5 - 7 sekund ale kilka po znacznie dłużej. Przynajmniej ja mam takie doświadczenia.


no to faktycznie dziwne, ale mechanik wyciągnął wszystkie i podłączał i żadna nie grzała, a może dlatego odpala bo auto na noc stoi w garażu (murowany wolnostojący nie ogrzewany) i zawsze tam jednak jest temperatura dodatnia.

albo źle je sprawdzał :help:

na jutro ma mieć świece dwóch różnych firm i zobaczymy jak one grzeją


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lis 2008, o 15:41 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17108
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 186
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
duken napisał(a):
no to faktycznie dziwne, ale mechanik wyciągnął wszystkie i podłączał i żadna nie grzała, a może dlatego odpala bo auto na noc stoi w garażu (murowany wolnostojący nie ogrzewany) i zawsze tam jednak jest temperatura dodatnia.

w takich warunkach sprawny diesel zapala bez swiec zarowych (prowadzilem juz takie eksperymanty z zapalaniem diesla bez podlaczonej listwy pradowej do swiec :diabel: ), dobre wtryski, kompresja i silniczek od razu zagaduje, a brak swiec to widac jak temperatura na dluzej spada ponizej zera

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lis 2008, o 16:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 sie 2008, o 23:07
Posty: 1
Lokalizacja: Nowy Sacz
witam ja tez mialem problem ze swiecami zarowymi. najpierw w czasie rozruchy zapalila sie kontrolka awarii wiec pojechalem do serwisu i ocenili ze to z powodu swiec gdy uslyszalem cene wymiany dalem dyla pojechalem do kumpla i tam sprawdzilis my czy to napewno swieczki (spr. za pomoca probowki z przewodem po odlaczeniu listwy zwierajacej swiece , przykladalem do swieczki probowke a koniec kabla do + w akumulatorze jezeli pobowka swieci to jest dobra swieca. okazalo sie ze sa dwie do wymiany . kupilem 4 orginalne=400zl i wymienilem teraz jest juz dobrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lis 2008, o 13:02 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 10 lip 2008, o 12:03
Posty: 44
Lokalizacja: Małopolska
Marka: Avensis
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 diesel
wymieniłem świece, kontrolka od silnika już się nie świeci i auto ładnie odpala.

załozyłem NGK 55zł/szt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2008, o 09:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 16:55
Posty: 161
Lokalizacja: kozienice
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1CDFTV-D4D
T22 D4D 2.0 w którym miejscu są świece żarowe ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2008, o 10:32 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1040
Lokalizacja: Wrocław
robsonslowik napisał(a):
T22 D4D 2.0 w którym miejscu są świece żarowe ?


Trzeba zdjac plastikowa oslone silnika. Beda tuz ponizej rurek zasilajacych wtryskiwacze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2008, o 20:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 paź 2007, o 21:00
Posty: 310
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: T25 / T27 KOMBI
Rocznik: 2011
Silnik: D4D
I w mojej dziś były sprawdzane . 1 szt padła jutro wymiana. Puki co nic mi tego na pulpicie nie zasygnalizowało . Gdy temp spadała poniżej zera to grzałem 2-3 razy i START. Ale mimo to auto nieraz odpalało opornie po 2-4 sekundach. Koszt świecy 60zł.Jutro wymiana. I mam takie pytanie , czy świece mają tyle czasu zasilanie co kontrolka na pulpicie??? Ale jutro rano sam to sprawdzę bo kolega nie zakładał pokrywy na silnik ( bo rano wymiana świecy ) podłączę więc ;-) żarówkę pod listwę i zobaczę czy będzie świeciła tyle samo co kontrolka na zegarach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2008, o 20:45 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17108
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 186
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ZORBA napisał(a):
I mam takie pytanie , czy świece mają tyle czasu zasilanie co kontrolka na pulpicie???
nie, czesto dluzej, zgasniecie mowi ze mozna silnik uruchamiac (tzn, komora jest wystarczajaco podgrzana) a w wielu autach grzeja dalej po uruchomieniu motoru

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2008, o 21:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 paź 2007, o 21:00
Posty: 310
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: T25 / T27 KOMBI
Rocznik: 2011
Silnik: D4D
Tzn że jest jakiś czujnik temp w komorze spalania?[/quote]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2008, o 22:18 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17108
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 186
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
z tego co wiem komp reguluje to w zaleznosci od temp. otoczenia, czujnika w komorze spalania nie ma

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 gru 2008, o 12:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 paź 2007, o 21:00
Posty: 310
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: T25 / T27 KOMBI
Rocznik: 2011
Silnik: D4D
I wymieniłem 1 świece. Koszt 55zł , ale przed wymianą na zimnym silniku sprawdziłem ich czas grzania. Więc jest tak , że po włączeniu zapłonu kontrolka grzania świec świeci przez 3 sek ale świece mają jeszcze zasilanie przez około 10 sek ( ich wyłączenie słychać przez rozłączenie przekaźnika takie głośne pyk w puszce elektrycznej pod maską po stronie kierowcy ) . Natomiast po uruchomieniu silnika znów załączają się świece na około 2 minuty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2009, o 23:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 23 lip 2008, o 11:24
Posty: 164
Lokalizacja: Trzebinia
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: D-4D
Szukałem, ale nie mogę znaleźć. Chociaż nie wydaje mi się, żeby takiego pytania nie było jeszcze na forum, to jednak poproszę Was jeszcze raz o podpowiedź: jak sprawdzić świece żarowe w D4D w VE T25 z 2004 roku?

Po zdjęciu osłony silnika są one umieszczone w po przeciwnej stronie niż wtryskiwacze, połączone jedną listwą z plastikowymi nakładkami? Są na 12V? Bo jeśli tak, to po odpięciu listwy mogę podac na nie bezpośrednio prąd z akumulatora i zaobserwować, czy iskrzy między kabelkiem a świecą, co oznaczałoby przepływ prądu? Można też wykręcić i sprawdzić jak się rozgrzewają. Można ewentualnie sprawdzić oporność?

Mam nadzieję, że wykażecie się cierpliwością i pokażecie odpowiedni link, lub odpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2009, o 20:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 paź 2007, o 21:00
Posty: 310
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: T25 / T27 KOMBI
Rocznik: 2011
Silnik: D4D
Tak ta listwa jest od zasilania świec. Musisz ją zdjąć ze świec ( ale nie odpinaj z niej przewodu zasilającego bo niema takiej potrzeby ) i do każdej świecy podając prąd z (+ akumulatora auta (12V)) zobacz czy iskrzy to najprostszy sposób . Świeca sprawna pobiera około 9 A ( amper).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2009, o 21:22 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1040
Lokalizacja: Wrocław
ZORBA napisał(a):
Tak ta listwa jest od zasilania świec. Musisz ją zdjąć ze świec ( ale nie odpinaj z niej przewodu zasilającego bo niema takiej potrzeby ) i do każdej świecy podając prąd z (+ akumulatora auta (12V)) zobacz czy iskrzy to najprostszy sposób . Świeca sprawna pobiera około 9 A ( amper).


Niech tylko kolega nie probuje przekrecac stacyjki po odlaczeniu stacyjki, bo jesli dotknie ona gdzies masy to podczas proby zalaczenia swiec zrobi zwarcie.

P.S.
Jednostki odnoszace sie do wielkosci elektrycznych (analogicznie jak wszystkie inne) w polskim jezyku sie odmieniaja - ampery, wolty, waty, omy, farady, simensy, tesle, henry etc.
1A - jeden amper, 9A - dziewiec amperow :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2009, o 22:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 paź 2007, o 21:00
Posty: 310
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: T25 / T27 KOMBI
Rocznik: 2011
Silnik: D4D
Niech tylko kolega nie probuje przekrecac stacyjki po odlaczeniu stacyjki . Co to znaczy kolego BoB77 ??? Odnośnie odmiany " amper " to przepraszam ale w szkole elektrycznej nawet wykładowca na " PRACOWNI ELEKTRYCZNEJ" nie odmieniał . I tak mi też zostało :nuda:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2009, o 23:24 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1040
Lokalizacja: Wrocław
ZORBA napisał(a):
Niech tylko kolega nie probuje przekrecac stacyjki po odlaczeniu stacyjki . Co to znaczy kolego BoB77 ???

Odnośnie odmiany " amper " to przepraszam ale w szkole elektrycznej nawet wykładowca na " PRACOWNI ELEKTRYCZNEJ" nie odmieniał . I tak mi też zostało :nuda:


To znaczy ze jak zasili ta listwe a ona bedzie dotykala silnika na przyklad to przy prezkreceniu kluczyka komp bedzie chcial wlaczyc swiece, zasili listwe a obwod sie zamknie przez mase palac bezpiecznik w najlepszym przypadku.

A odnosnie odmiany, to pewnie Walesa tez nie odmienia, ale na przyklad na Wydziale Elektrycznym Politechniki Wroclawskiej karcili i zapewne dalej karca za poslugiwanie sie jezykiem pana z blyskawica na plecach kombinezonu. A niech reka boska kogos broni, aby napisal amper w pracy magisterkiej majac na uwadze wieksza liczbe niz 1. :tak:

Podobnie jest z gramami, newtonami, metrami. Tez sie odmieniaja :chytry:

Sorry za OT.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 264 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal