TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 21 wrz 2014, o 04:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 328 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2008, o 22:34 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
Dokładnie chodzi Ci o pasek wielorowkowy. Najlepiej kup firmy Bando. Paski te były montowane w Toyotach na pierwszy montaż (przynajmniej w T22). Możesz kupić Contitech - też dobre firma.
Czy warto? To zależy w jakim stanie jest stary pasek. Co do piszczenia - temat już przerabiany na forum - poszukaj :tak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lut 2008, o 13:49 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 maja 2007, o 08:18
Posty: 3
Lokalizacja: Skierniewice
No witam

ja też przerobiłem temat piszczącego paska od osprzętu

Rozwiązaniem okazał się pasek Bando 5 PK 1225 do osprzętu ( klima , wspomaganie ) i pasek do alternatora.

Przed wymianą to uporczywe piszczenie nie dawało mi spać po nocach , silikon w spray'u oczywiście pomaga ale na bardzo krótko.

Całość kosztów wymiany paska
- pasek wieloklinowy BANDO 5 PK 1225 zakupiony na allegro - 37 zł
- pasek do alternatora BANDO ( z resztą w toyocie oryginał też jest marki BANDO - sam taki wyjąłem i sprawdziłem dodatkowo w ASO W-wa włochy - mam tam znajomego) - 17 zł
- koszt przesyłki pasków 6 zł ( UWAGA zakupiłem paski we wtorek a już na piątek miałem przesyłkę)

no i dochodzi ok 2 godziny na wymianę ( jak się ma klucz do poluzowania naciągacza ??? do paska do klimy ) bo jak się nie ma to lepiej nie zaczynać roboty hehe

Dzięki użytkownikowi "Samsung" za pomoc w wyborze pasków


POLECAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwi 2008, o 13:58 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:32
Posty: 40
Lokalizacja: mazowieckie
hydra napisał(a):
Całość kosztów wymiany paska
- pasek wieloklinowy BANDO 5 PK 1225 zakupiony na allegro - 37 zł
- pasek do alternatora BANDO - 17 zł
- koszt przesyłki pasków 6 zł


W planach mam również wymianę.
Dzwonię do serwisu z ciekawości popytać ile cenią a gościu mi mówi: 115+160 czyli razem 275,00 :wow: za dwa paski do Ave D4D z 2002 :glupek:

[ Dodano: 2008-04-15, 09:13 ]
Zamówiłem u gościa paski Bando ale okazało się że nie ma na stanie i pyta mnie czy dać Mitsuboshi które ma czy ma ściagąć Bando. Co radzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2008, o 13:40 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17273
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 190
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ja mam zwykle europejskie paski (marki bez spaceru do auta nie powiem) z pierwszego sklepu i nie ma zadnych problemow z piszczeniem, byl tylko po ok. 2000km, bo sie wyciagnal pasek od alternatora, po korekcie ktora trwala ok. 10 min i zrobilem ja sam jest cicho
cena to kilkadziesiat zl za oba paski :ok: , aso chyba troche zaszalalo :bojesie: , moze to cena z wymiana, wtedy by jakos uszlo
ale skoro to bando takie dobre to zaczekaj na nie

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2008, o 21:04 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 sie 2007, o 14:36
Posty: 361
Lokalizacja: Lubin
hydra napisał(a):
pasek Bando 5 PK 1225 do osprzętu ( klima , wspomaganie ) i pasek do alternatora.


Czy ten pasek pasuje też do 4A-FE ?? (1.6 benzyna) Czy jest jakiś inny ??

_________________
Obrazek
Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2008, o 08:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 maja 2007, o 08:18
Posty: 3
Lokalizacja: Skierniewice
ZMIANA ZMIANA ZMIANA

Napisałem w poprzednim mailu że założyłem pasek BANDO o długości 1225, otóż TO JEST ZA DŁUGI PASEK !!!!!

Założyłem ten pasek i po naciągnięciu jeździłem i wszystko było w porządku DO CZASU - chciałem naciągnąć i naciągnąłem ALE okazało się że spotkało sie koło od wspomagania z kółkiem do naciągu paska . I CO NAROBIŁEM po prostu pasek zaczął strzelać i został porwany.

CO SIĘ OKAZAŁO
- Pasek jaki kupiłem był ZA DŁUGI !!!! dobra długość paska to 1185 - SPRAWDZIŁEM W SERWISIE


Poza tym jak już rozwaliłem pasek to pomyślałem że sprawdzę łożysko od napinacza - no i niestety okazało się ze padło.

Miałem kilka opcji
- kupić oryginalny napinacz w TOYOTA - 836 zł ;(
- kupić zamiennik - 350 zł
- KUPIĆ ŁOŻYSKO I WYMIENIĆ - koszt 60 zł

Postanowiłem zaryzykować.

Kupiłem łożysko , w sklepie sprzedający zagwarantował mnie o jego jakości ? kupiłem jakieś japońskie) podobno "oryginalne" nie mylić z chińszczyzną za 15 zł.

Wymiana łożyska w napinaczu jest banalna, dla średnio doświadczonego mechanika to zaden problem ( jak już sie to robiło)

Wystarczy :
1. wyjąć napinacz
2. zdjąć zabezpieczenie z napinacza ( simering )
3. wybić "środek" łożyska nie potrzeba tu żadnej siły wychodzi delikatnie ale bez luzu
4. na prasie "najlepiej ręcznej" bo wtedy ma się kontrolę siły wycisnać łożysko
5. wcisnąć nowe
6 złożyć włożyć i jeździć.

Jeżeli Ktoś chciałby dowiedzieć się o szczegółach chętnie pomogę, jestem z okolić Skierniewic woj. Łódzkie

mail pioter79@wp.pl

Pozdrawiam

Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2008, o 10:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 sie 2007, o 14:36
Posty: 361
Lokalizacja: Lubin
hydra napisał(a):
ZMIANA ZMIANA ZMIANA

Napisałem w poprzednim mailu że założyłem pasek BANDO o długości 1225 .....

Pasek jaki kupiłem był ZA DŁUGI !!!! dobra długość paska to 1185 - SPRAWDZIŁEM W SERWISIE ......

Pozdrawiam

Piotr


Parę postów wyżej ktoś pisze, że wymienił pasek na Bando 5 PK 1200 .........
Czy ktoś wie jaki ma być właściwy rozmiar tego paska ??

_________________
Obrazek
Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2008, o 21:41 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
Jeżeli masz klimatyzację to będzie dokładnie 1185 mm. Jeżeli kupisz 1200, czyli 5PK1200 nic się nie dzieje. To jest tylko 15 mm. Ja u siebie założyłem 5PK1200 Contitech i jest dobrze. Te 15 mm różnicy wyregulujesz na docisku paska.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2008, o 00:23 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 23:47
Posty: 85
Lokalizacja: kraków
Marka: Avensis_20TD_1999
Model: Avensis Verso 2002
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 VVT-i
Musze wymienic sobie paski klinowe. Mechanik mowi ze jest juz mocno zuzyty. Poza tym piszczy nad ranem czasami zaraz po odpaleniu . Wyczytalem ze najlepsze sa BANDO ale ciezko je zdobyc..Moge miec natomiast paski firmy Contitech 37zl lub Boscha 39zl . Obydwa paski maja dlugosc 1200...
ktora firma robi lepsze paski albo inaczej ktore lepiej pasuja do naszych ave ? :-D

PS.Mam jeszcze pytanie odnosnie tego tanszego paska do alternatora jakie powinien miec oznaczenie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2008, o 07:45 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
Jeżeli nie znalazłeś Bando spokojnie możesz wziąć Contitech (ja mam taki u siebie). Jakościowo bardzo dobre paski. Pasek od alternatora ważne, żeby miał odpowiednią długość. Dostaniesz go w każdym sklepie motoryzacyjnym. Nie wiem czy ma on jakieś oznaczenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2008, o 08:34 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2008, o 18:36
Posty: 465
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Honda
Model: Accord
Rocznik: 2004
Silnik: K20A6
org do t22 po fl
90916-02461
cena w aso chyba cos ok 60 pln

_________________
Obrazek

Toyota Avensis T22 kombi ->Honda Civic 5 Gen -> Subaru Justy 1.2 4WD -> Toyota Avensis T22 Sedan -> Honda Accord CL7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2008, o 09:25 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1040
Lokalizacja: Wrocław
adamsi napisał(a):
org do t22 po fl
90916-02461
cena w aso chyba cos ok 60 pln


A ktos moze wie gdzie poza ASO mozna dostac oryginalne paski alternatora i klimy/wpomagania do D4D T22?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2008, o 09:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2008, o 18:36
Posty: 465
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Honda
Model: Accord
Rocznik: 2004
Silnik: K20A6
BoB77 napisał(a):
adamsi napisał(a):
org do t22 po fl
90916-02461
cena w aso chyba cos ok 60 pln


A ktos moze wie gdzie poza ASO mozna dostac oryginalne paski alternatora i klimy/wpomagania do D4D T22?


Ja brałem od kol. sambiego.

[edit]
cena bardzo zblizona do zamienników:D

_________________
Obrazek

Toyota Avensis T22 kombi ->Honda Civic 5 Gen -> Subaru Justy 1.2 4WD -> Toyota Avensis T22 Sedan -> Honda Accord CL7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2008, o 10:08 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1040
Lokalizacja: Wrocław
adamsi napisał(a):
BoB77 napisał(a):
adamsi napisał(a):
org do t22 po fl
90916-02461
cena w aso chyba cos ok 60 pln


A ktos moze wie gdzie poza ASO mozna dostac oryginalne paski alternatora i klimy/wpomagania do D4D T22?


Ja brałem od kol. sambiego.

[edit]
cena bardzo zblizona do zamienników:D


Kolega sambi zablokowal jakis czas temu PW, a na e-maila tez nie odpowiada.
A moglbys powiedziec jaki to koszt? Bede probowal szukac gdzie indziej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2008, o 18:08 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1040
Lokalizacja: Wrocław
grzechu napisał(a):
Nie wiem czemu uparliście się na te paski za ASO. Takie ceny jak podał kolega adamsi są wysokie. Za cenę 100 PLN można mieć dwa paski - do alternatora i klimatyzacji/wspomagania. Jeżeli nie np.Contitech to Bando, a reszta zostanie na piwo :ok:


Naczytalem sie tutaj ze bywaja problemy z niektorymi paskami, np. ze po wymianie piszcza mimo ze sa dobrze napiete. A co sadzicie o paskach Gates polecanych przez mechanikow?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2008, o 18:46 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
Ja też o tych problemach czytałem, ale wydaje mi się, że to nie jest tylko problem paska.
Gates to też dobra firma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: rolka napinacza
PostNapisane: 12 cze 2008, o 09:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 maja 2008, o 14:07
Posty: 288
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Ja miałem taki problem, że zaraz po wymianie obu pasków,
jeden z nich (od alternatora) odwrócił się i całkowicie zniszczył.
No ale może to kiepski jakiś pasek był...

Ponadto u mnie piszczy rolka napinacza. Warto zawsze sprawdzić
w jakim stanie jest rolka, bo po wymianie pasków można się zdziwić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2008, o 11:17 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 kwi 2008, o 11:42
Posty: 76
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1ZZ-FE 1.8 VVT-i
Właśnie jestem po wymianie paska od klimy/wspomagnia, który od jakiegoś czasu piszczał w zimne dni. Usługę wykonywałem w Obzunie ( Łódź). Miło, profesjonalnie i jeszcze przy okazji Panowie zlokalizowali mi męczące od jakiegoś czasu stukanie pod deską, co jak się okazało było wynikiem obijającej się kostki elektrycznej :-D. Pasek firmy Gates + usługa wymiany + rozmontowanie konsoli/deski rozdzielczej celem znalezienia "stukacza" za 120 zł brutto to imho nawet przyzwoita cena.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lip 2008, o 09:41 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1040
Lokalizacja: Wrocław
Wlasnie wymienilem oba paski na Bando. Pojawil sie niestety swist w okolicach 2k-2.5k rpm (chyba z paska klinowego), ktorego wczesniej nie bylo. Paski wydaja sie byc dobrze napiete. Czy jest taka mozliwosc ze pasek sie musi ulozyc lub dotrzec i wtedy przestanie swiszczec?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lip 2008, o 12:10 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17273
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 190
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
BoB77 napisał(a):
Czy jest taka mozliwosc ze pasek sie musi ulozyc lub dotrzec i wtedy przestanie swiszczec?
tak, niekiedy po wymianie albo zdjeciu paska i ponownym zalozeniu musi sie on ulozyc, ja to mialem tez ostatnio, avensis z podwojnym turbo tak swiszczal pasek :tak: , po ok 250 km zamilkl

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lip 2008, o 12:27 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1040
Lokalizacja: Wrocław
wrc napisał(a):
BoB77 napisał(a):
avensis z podwojnym turbo tak swiszczal pasek :tak: , po ok 250 km zamilkl

pozdr :-D


No wlasnie to jest dokladnie taki dzwiek :tak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lip 2008, o 19:37 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17273
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 190
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
BoB77 napisał(a):
No wlasnie to jest dokladnie taki dzwiek

no to posmigaj troche i powinno przejsc, ja to mam nie pierwszy raz, znam to tez z golfa ktorego kiedys mialem,
swoja droga na moje ucho to robil to pasek od wspomagania, a teraz zostalo tylko jedno turbo :jupi:

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sie 2008, o 23:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 maja 2008, o 14:07
Posty: 288
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Czy ktoś może opisać w jaki sposób naciągnąć paski w silniku D4D?
Moje były wymienione 5k km temu, ale jak przejadę bo dużych kałużach to znowu zaczynają głośno piszczeć.
Znalazłem jedną śrubę którą prawdopodobnie można naciągnąć pasek wieloklinowy,
ale nie jestem pewiem czy wystarczy ją dokręcić czy trzeba gdzieś jeszcze poluzować.
Nie wiem natomiast jak się naciąga pasek od alternatora. Cieżkie jest tam dojście.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sie 2008, o 08:42 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17273
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 190
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
pasek od alternatora: poluznic musisz srube blokujaca alternator (najlepiej od strony prawego nadkola przy skreconych w prawo kolach, klucz chyba 12), a potem napinac pasek sruba naciagowa (jest pod alternatorem), sruby naciagowaj (tez chyba 12) nie widac patrzac z gory na alternator, trzeba ja wyczuc i manewrowac kluczem pomiedzy alternatorem, przegroda i turbo (wiec silnik nie moze byc goracy), potrzebujesz klucz nasadowy z przedluzka, przyda sie tez grzechotka nasadowa
wieloklinowy: napinacz jest obok pompy wspomagania, bardzo prosta operacja :jupi:
cala operacja napinania paskow to 15-20 minut :jupi:

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sie 2008, o 13:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 maja 2008, o 14:07
Posty: 288
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Dzięki wielkie za pomoc.

[ Dodano: 2008-08-28, 14:11 ]
Faktycznie po naciągnięciu paska od alternatora mniej piszczy.
Inna sprawa, że strasznie ciężko się dostać do tych śrub i musiałem się też nieźle namęczyć, aby odkręcić śrubę mocowania alternatora.
Jeśli ktoś to robi bez kanału to najlepiej odkręcić prawe koło i nurkować od spodu. :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 wrz 2008, o 10:36 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 30 lip 2008, o 10:56
Posty: 65
Lokalizacja: Twierdza_Modlin
Marka: Toyota
Model: RAV4
Rocznik: 2004
Silnik: D-4D 2.0
Właśnie dzisiaj mechanik uciszył mi piszczący pasek od alternatora. Miesiąc temu wymieniony był rozrząd i paski klinowe. Ten od alternatora zaczął piszczeć po kilkuset kilometrach, a dziś już piszczał co chwilę. Był bardzo luźny. Po naciągnięciu błoga cisza :)

_________________
Nikt nam lekkiego życia nie obiecywał
i słowa danego dotrzymał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 wrz 2008, o 11:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 lut 2008, o 00:14
Posty: 15
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
bisurman napisał(a):
Właśnie dzisiaj mechanik uciszył mi piszczący pasek od alternatora. Miesiąc temu wymieniony był rozrząd i paski klinowe. Ten od alternatora zaczął piszczeć po kilkuset kilometrach, a dziś już piszczał co chwilę. Był bardzo luźny. Po naciągnięciu błoga cisza :)


Oby Ci pomogło.Ja już wymieniłem dwa paski,luzowałem je,przekładałem,naciągałem i...nic.Ostatnio mechanicy(kolejni bo pierwotny powiedział,że to koło pasowe wału korbowego :wow: ) dopatrzyli się i doszli do wniosku,że źródłem pisku jest taka blaszka(maskująca?) za rolką napinającą.Zdjęli ją i POMOGŁO....na 400km.Teraz znowu piszczy a mi już ręce opadają.Następnym moim krokiem jest wymiana rolki napinającej.Zobaczymy.

Najdziwniejsze jest to,że pisk milknie gdy wcisnę gaz.Zaraz po zdjęciu nogi z gazu zaczyna się KONCERT ;-(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 wrz 2008, o 11:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 maja 2008, o 14:07
Posty: 288
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
No to chyba normalne. Jak dasz w palnik i słyszysz silnik to nie słychać pisków. :)

Ja już stwierdziłem, że piski są od pasków, ale głośny rzękot od rolek.
Pewnie to rolka napinająca. Wymiana jest droga. Można jedynie samo łożysko wybić i wymienić jak już ktoś pisał.
Na razie czekam aż ktoś opisze dokładnie jak to się robi. :0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 wrz 2008, o 10:03 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 30 lip 2008, o 10:56
Posty: 65
Lokalizacja: Twierdza_Modlin
Marka: Toyota
Model: RAV4
Rocznik: 2004
Silnik: D-4D 2.0
Przejechałem już 600km i cisza.
Jeździłem wieloma samochodami, i zawsze zbyt luźny pasek alternatora piszczał, szczególnie gdy złapał trochę wilgoci.
Mechanicy boją się mocniej naciągnąć, żeby nie uskodzić łożyska alternatora. Miałem Corollę E10 i też piszczała. Mechanik twierdził, że pasek jest odpowiednio naciągnięty. W końcu sam go napiąłem i ucichł jak ręką odjął. A łożysko cieszy się nadal dobrym zdrowiem.

_________________
Nikt nam lekkiego życia nie obiecywał
i słowa danego dotrzymał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2008, o 15:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 11:10
Posty: 6
Lokalizacja: UK
Witam
Niedawno zakupiłem Toyote Avensis 2004 T3-X D-4D, 1995cm3 Silnik 1CD–FTV (1CDU118651 CDT250L 3/03), 85 kW (116 kM). Stan licznika powyżej 60 000 mil wiec wymieniłem pasek rozrządu, napinacz i rolkę prowadzącą wraz z pompą wodną, został tylko pasek klinowy. Może wiecie jaki ma symbol albo wymiary.. nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedniego. Pozdrawiam serdecznie . :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 328 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal