TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 lis 2017, o 03:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1953 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 62, 63, 64, 65, 66  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 lut 2017, o 09:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 mar 2012, o 21:25
Posty: 131
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 1CD-FTV
I ja mam podobny problem. Rano gdy jest zimno zapala niechętnie. Jak już odpali to słychać jakieś stuki. Jak się rozgrzeje chodzi cichutko. Ale jak go odpalę i zgaszę np. po minucie to już odpala z łatwością.
Dodam że przy porannym odpaleniu na początku chodzi jak ursus c330. Dolewam mannol 2t + Black skyde Arrow

Pozdrawiam

_________________
-------------------------
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/46026
http://www.ermail.pl/dolacz/UXZeamUM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2017, o 09:49 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 lut 2017, o 15:07
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 D4D
Panowie skąd mogę zamówić zmodyfikowany zawór scv denso 0422626020 (niekoniecznie ASO), strasznie ciężko to znaleźć.
Czy po samodzielnej wymianie scv jest potrzebna ingerencja w komputer (mam już wgrane najnowszy soft)?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2017, o 12:00 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6997
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 826
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Ingerencja w komputer nie potrzebna


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2017, o 22:42 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 mar 2009, o 00:20
Posty: 72
Lokalizacja: Wrocek
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 2000
Silnik: D4D
Siema
Wiem, że temat trudności z odpaleniem był poruszany już w różnych wątkach i różne było porady, ale mimo to proszę o radę.

Od jakiegoś czasu pomimo kręcenia rozrusznika (baaaardzo długo) odpala za 3-6 razem. Kręci świetnie tylko nie odpala. Nie dzieje się tak za każdym razem. Przykład. Wczoraj rano dupa, a w ciągu dnia ok. Dzisiaj rano dupa, potem kilkakrotnie w ciągu dnia ok, zaparkowałem o 13 i odpaliłem o 21 i również ok.

Oddałem autko do moich mechaników, był u nich tydzień. Na pewno wymienili świece i czujnik położenia wału oraz sprawdzili wszystko co związane z samymi świecami. Ponadto miałem wcześniej problem z zaworkami SCV i aktualnie od roku mam nowy komplet. Wymienili mi na stary (są aktualnie włożone) i nic to nie dało, tyle , że pojawia się chwilami kontrolka silnika i zdarzyło się dwa razy brak mocy (wymienię z powrotem na nowe). Rozłożyli ręce i uczciwie powiedzieli, że nie wiedzą co mu jest.

Nie wiem co dalej. Odnoszę wrażenie, że to jest związane z paliwem. Może pompa paliwa, może wtryski, a może jeszcze co innego (podpowiedzi, że EGR, czujnik temperatury i coś tam jeszcze). A k....ica mnie bierze, co dzień martwić się czy odpali.

Ludzie ratujcie :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2017, o 22:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 417
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 23
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Kolego DOBRA diagnostyka czego brakuje w czasie rozruchu . We Wrocku masz TAKICH szpeców więc udaj się do naj lepszych .http://toyota-wroc.pl/2-uncategorised/6 ... japonskich


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2017, o 23:32 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 maja 2014, o 21:48
Posty: 86
Pochwały: 3
Marka: toyota
Model: avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna, gaz
Ja wziąłbym "pod lupę" nieszczelności w zasilaniu. Z tego co Kolego opisujesz problem leży w funkcji czasu i temperatury!!! Na ciepło i bez nocnego postoju odpala ! Może jakiś "zmęczony życiem" o-ring lub uszczelka podsysa powietrze i problem z odpalaniem po dłuższym postoju. Sorki, ale auto prawie pełnoletnie i może gdzieś łapać powietrze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2017, o 23:37 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 maja 2014, o 21:48
Posty: 86
Pochwały: 3
Marka: toyota
Model: avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna, gaz
Ostatnio miałem delikwentów którzy w dieslu aż spalili rozrusznik ( nie Toyota) Po wymianie filtra paliwa wraz z uszczelkami i or-ringami w przyłączkach autko pali od strzału


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2017, o 23:43 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 maja 2014, o 21:48
Posty: 86
Pochwały: 3
Marka: toyota
Model: avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna, gaz
Nawet po tygodniowym postoju, więc to bym zrobił. Troszkę roboty jest chociaż koszty znikome


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 18:26 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 mar 2009, o 00:20
Posty: 72
Lokalizacja: Wrocek
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 2000
Silnik: D4D
ANDRZEJ104 zgodnie z Twoją poradą udałem się na Karmelkową. Po odpaleniu Sebastian (ten mechanik diagnozował) wskazał na dwa elementy do naprawy. Pierwszy to wymiana rozrusznika, a drugi to kompresja na wtrysku i konieczność wymiany iluśtam uszczelek. Wizyta umówiona za kilka dni, zobaczymy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 11:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 mar 2017, o 13:40
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2,0 diesel
Witam mam problem z avensis 2.0 D4D, problem polega na rozruchu silnika, jak jest temperatura w okolicach 0 to musze krecic rozrusznkiem co najmniej 30 s zeby sinik zapalil, jak jest troszke cieplej to okolo 10 s. po zapaleniu juz auta pozniej kreci okolo 3 s i silnik chodzi. Swiece wymienione, akumulator naladowany, po za paleniu auta za samochodem jest czarno i czuc paliwo jakby bylo nie wypalone do konca, do tego dochodz duze spalanie bo w okolicach 10 litrów, pomocy!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2017, o 21:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 sty 2016, o 13:52
Posty: 17
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Corolla
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2003
Silnik: d4d 2.0 116km
Chciałem się podzielić się wskazówkami dla tych wszystkich co mają problem z odpalaniem swojej Toyoty w zimę. Dla niektórych porady mogą się wydawać śmieszne, ale wiele osób pyta o to samo, i często nie wiedzą takich rzeczy. Ja już przez to wszytko przeszedłem i chciałem się tymi uwagami podzielić. Nie każdy może się z tym zgodzić ale to jest zebranie w parę zdań to co przeczytałem na internecie i to co udało mi się dowiedzieć z różnych źródeł.


Poniżej podaje podstawową diagnostykę co należy sprawdzić w przypadku diesla:

1. Olej napędowy – upewnić się, że mamy na pewno ropę zimową, bo można mieć jeszcze przejściową a nawet letnią, co może powodować wytrącenie się parafiny i zatkanie przewodów czy filtra paliwa.

2. Filtr paliwa – dobrze jest wymienić przed zimą, jak tylko przyjdą pierwsze mrozy. Często może być już brudny, zatkany brudem, parafiną czy zebrała się w nim woda. Polecam kupić jakiś markowy.

3. Akumulator – należy podjechać do punktu serwisowego akumulatorów i tam sprawdzą wam akumulator pod obciążeniem, oraz ładowanie (przeważnie usługa bezpłatna). To, że akumulator „kręci” nie oznacza, że jest sprawny w 100%, może nie mieć siły aby dobrze „ruszyć” rozrusznikiem. Samo sprawdzenie multimetrem za 15zł nie powie nam dużo z racji tego, że te multimetry chińskie często mają duży błąd pomiaru oraz nie sprawdzą nam akumulatora pod obciążeniem. Owszem sprawdzi się nim poziom naładowania i czy alternator pracuje.

4. Rozrusznik – najprostsza metoda chałupnicza to włączyć youtube i sprawdzić jaki dźwięk, i jak się zachowuje sprawny rozrusznik w takim samym modelu jak mamy, to, że nasz kręci nie oznacza, że jest sprawny. Może kręcić ale ma za małą ilość obrotów, a to idzie sprawdzić dokładnie dopiero po jego demontażu. Spodziewajmy się, też, że jak nasze auto ma więcej jak 200tyś to może mieć już wyrobione tulejki oraz starte szczotki, brak smarowania itp. Jeśli kręci za słabo można oddać do regeneracji koszt około 300-500zł lub kupić nowy.

5. Świece żarowe – I tu jest kilka metod. Najpierw trzeba zdjąć, plastikową osłonę a potem odkręcić metalową listwę łączącą wszystkie, świece żarowe. Następnie miernikiem przełączonym na rezystancje dotykamy bloku silnika i górnej części świecy z gwintem, jeśli wskazanie jest około 1,5 ohm prawdopodobnie oznacza to, że świeca jest sprawna. Jeśli miernik nie pokazuje nic prawdopodobnie jest spalona. Metoda druga to grubym przewodem dotykamy górnej części świecy tej z gwintem i plusa na akumulatorze. Jeśli po dotknięciu przewodu iskrzy się prawdopodobnie świeca jest sprawna, jak nie iskrzy to prawdopodobnie spalona. I trzecia metoda należy wykręcić świece i sprawdzić przewodami do akumulatora. Z tym, że tu mocno ostrzegam. Proponuje nie robić tego samemu, bo świeca może być zapieczona i można ją ukręcić, co może spowodować, naprawę od 350zł za jedną ukręconą świecę aż do otwierania całego bloku silnika i wymiany uszczelki pod głowicą (potężne koszta). To lepiej zostawić komuś co robił to wielokrotnie, jakiemuś specjaliście.

6. Czujniki temperatury – dobrze jest podpiąć auto poprzez OBDII pod komputer (Techstream) i sprawdzić czy czujniki między innymi temperatury na zewnątrz, temperatury silnika, temperatury płynu chłodzącego itp., przed odpaleniem na mrozie wskazania mają podobne. Czyli jak jest na dworze -10 stopni to czujniki po nocy też powinny tyle około pokazać. Nie może być tak, że któryś czujnik np. temp silnika pokazuje, że silnik po długim postoju np. z nocy ma 30 stopni a na dworze jest -15.

7. Ciśnienie paliwa na szynie Common Rail – tu także, trzeba podpiąć auto pod komputer i sprawdzić czy podczas rozruchu paliwo podawane jest na szynę (jego ciśnienie), jeśli jego nie ma może to oznaczać kila rzeczy między innymi, nieszczelność w układzie między bakiem a listwą CR albo uszkodzenie np. pompy czy problem elektryczny itp. Można przed rozruchem także próbować podpompować paliwo ręcznie pompką umieszczoną na filtrze (taki grzbek). Jeśli z rana pompka pozwala wcisnąć się wielokrotnie może oznaczać, że mamy gdzieś nieszczelność. U mnie można ją po nocy wcisnąć max 2 razy.

8. Podkładki pod wtryskami – do tego doszedłem dopiero po wyeliminowaniu poprzednich podpunktów. Mianowicie w moim przypadku Corolla odpalała prawie minutę kręcąc i kręcąc i silnik z każdą sekundą zaskakiwał coraz bardziej, aż zapalał. Działo się tylko tak po nocy. Nawet po 8 godzinach odpalał normalnie. Podstawowa diagnostyka to na pracującym silniku odkręcamy korek od wlewu ojeju, jeśli z otworu buchają spaliny może oznaczać to, że mamy zużyte już podkładki pod wtryskami i mamy tak zwane „przedmuchy”. Naprawa około 600zł.

9. Wtryski – tu także diagnostyka komputerowa, jeśli wtryski mają bardzo dużą korekcję różne źródła różnie podają, jedni mówią, że powyżej 2 a niektóry, że powyżej 3, może oznaczać, że któryś już "leje" i może powodować problemy z rozruchem, lecz metoda na sprawdzenie tego dokładnie to niestety wyjęcie ich i oddanie do sprawdzenia, ale to traktujemy już jako ostateczność. Bo raz, że jest to inwazyjne dosyć i kosztowne około 50zł sprawdzenie jednego wtrysku + cena demontażu, a potem uszczelki, podkładki itp. jakieś 800zł za całość + ewentualna naprawa wtrysku około 650 zł sztuka w mojej d4d e12.

Punkty 8 i 9 są od siebie mocno zależne. Przy punkcie 8 także wyjąć trzeba wtryski.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Chciałem zaznaczyć, że nie jestem mechanikiem i moje wskazówki należy traktować poglądowo i nie każdy się musi z nimi zgadzać. Opisane powyżej punkty są tylko moimi skrótami myślowymi. Dobrze jest także pojedyncze punkty posprawdzać na internecie - fora, YouTube, zapytać fachowców itp. Jest zapewne jeszcze więcej przyczyn nie odpalania auta, ale te należą do podstawowych z którymi ja się spotkałem. Jeśli nie jesteś na siłach aby się za to brać, zleć sprawę specjalistom, aby nie zepsuć auta i nie zrobić sobie krzywdy i innym.
Celowo w tekście pisałem "może" bo wszystkie te problemy mogą ale nie muszą powodować słaby rozruch auta lub jego brak.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystkie czynności są tylko wskazówkami, wykonujesz je na własną odpowiedzialność. Autor czyli ja, nie ponoszę odpowiedzialności.


Pochwały przyznane za post: 5

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2017, o 07:25 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6997
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 826
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Dobre zestawienie i dobre wskazówki do poszukiwań :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2017, o 13:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 kwi 2017, o 13:45
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 D4D
Witam
W piatek po zatankowaniu do pelna na stacji, ktorej zawsze tankuje, moje avka po dojechaniu do domu zgasla przed garazem na biegu jalowym i juz niestety nie odpalila. Wczesniej zdarzaly sie takie przypadki jak gasniecie na swiatlach na wolnych obrotach jednak od razu odpalala i do przodu. Nie bylo zadnego spadku mocy jedynie falujace obroty na jalowym. Przeszukujac forum padlo na zawor SCV, wyciagnalem przeczyscilem co prawda nie w nafcie bo nie mam pod reka tylko w ropie, podpinajac napiecie z prostwnika. Niestety nie pomoglo. Z banki z inna ropa tez nie odpala.
Objaw jest taki: zaskakuje na 1-3 s i gasnie, nie wazne jak dlugo krece i czy dam gazu czy nie... nie mam kompa a jutro pilny wyjazd na swieta, jakas porada??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 11:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 152
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
Jestem po wymianie zaworka SCV( stary w czasie czyszczenia w nafcie poprzez zasilacz z timerem zablokował się parę razy). Zamiast kupić nowy zaworek za 800zł to kupiłem całą pompę CR z zaworkiem za pół ceny z T27 po FL z małym przebiegiem. Wymiana banalna. Wymienione uszczelki na nowe z ASO. Po wymianie pompy nie mogłem odpalić auta, rozrusznik kręcił aż miło a silnik nie gadał. Pompowałem pompką na filtrze przez kilka godzin, guzik się nie utwardził a ja mam rozwalone nerwy w palcu. Odkręciłem SCV i okazało się że zawór się zastał od leżenia na sucho. Po potraktowaniu środkiem LM do styków elektrycznych od razu puścił i ładnie działa. Silnik odpalił od razu. Niestety od tego czasu guzik na filtrze nie może się utwardzić. Tzn. po podpompowaniu do twardego za chwilę robi się miękki. Auto odpala dłużej niż jeszcze rok wcześniej jednak problem z dłuższym rozruchem pojawił się jeszcze zimą na starej pompie CR. Przed odpaleniem jak podpompuję paliwo ręcznie to zapala idealnie. Dodatkowo przy mocnym wciśnięciu pedału auto zamula na chwilę. Podejrzewam zapowietrzanie pompy CR właśnie przez tą pompkę na filtrze paliwa. Nie wiem czy w niej są zaworki zwrotne. Na przewodach paliwowych mam założone opaski skręcane, brak widocznych wycieków. Czy ktoś spotkał się z awarią tej pompki? Do Fordów widzę że są dostępne zestawy naprawcze pompki a w Toyocie jak mantrę powtarzają " te auta się nie psują!".

Dodam że jeżdżę na filtrach OE a ten od paliwa nie ma więcej niż 5000km. Pomysł o wymianie całej pompy Cr padł po tym jak ona padła. Od początku roku systematycznie średnie spalanie rosło. W czasie powrotu z trasy słychać było wyraźny hałas z okolic pompy CR, spalanie na pasku skakało jak głupie a komp pokazywał średnie 10-11l/100km. Po wymianie pompy nie słychać, spalanie na trasie wyświetlane spadło z 7,8-8 do 7-7,1 na tej samej trasie. Zapowietrzanie pompy przez tą pompkę chyba ją dobiło...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 17:59 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1066
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Gdzieś masz nieszczelność w układzie paliwowym. O zestawach regeneracyjnych do pompki przy filtrze nie słyszałem. Proponuję wymienić całą podstawę filtra paliwa z pompką, myślę ze cena nie będzie zaporowa a robota łatwiejsza. Ja całą podstawę z podgrzewaczem elektrycznym do T25 kupiłem za 100 zł z przesyłką. Pompka przy filtrze musi mieć zaworek kierunkowy bo inaczej pompowałbyś w nieskończoność bez efektu.

A najłatwiej będzie przed filtrem paliwa zastosować taki zawór:
http://allegro.pl/zawor-zaworek-zwrotny ... 78009.html

pierwsza aukcja z rzędu, żeby nie było.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 17:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 kwi 2017, o 13:45
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 D4D
U mnie wymiana zaworu pomogła pali na dotyk, jednak od razu wpadł w tryb awaryjny 1200 obr i swieca sie bledy. Czy trzeba adaptowac ten czujnik? Samochód stoi juz tydzien i nie mam czasu podjechac na komputer...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 20:15 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 670
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Teoretycznie jest adaptacja ale wiele osób jej nie wykonuje i jeździ odepnij klemę akumulatora na dłużej i zobacz czy pomoże.
Może przyciąłeś uszczelkę warto by jednak sprawdzić ten kod żeby wiedzieć na czym się stoi.

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2017, o 15:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 kwi 2017, o 15:29
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2,2 diesel 150km
Witam, dzisiaj zastałem niemiły problem z moja Toyka 2,2 d-4d 150km. Byłem już u mechanika podłączył mnie pod komputer a ten nic nie wykazał. Wcześniej nie miałem takich problemów aż tu nagle pojawił się dziwny objaw podczas uruchamiania samochodu. Przeglądając forum parę stron wstecz słyszałem już podobny dźwięk jednak nie pomogło mi to w diagnozie. Czy mają Panowie i Panie jakieś pomysły? Dzieje się tak na ciepłym jak i zimnym silniku. A temp. w nocy nie spadła poniżej 0.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2017, o 19:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 mar 2017, o 15:19
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2
podbijam. Mam taki sam problem jak na filmiku


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2017, o 10:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 maja 2017, o 09:43
Posty: 3
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 d cat
Witam. Kupiłem niedawno toyotke avensis T25 z silnikiem 2.2 d cat 177 km i mam nieco problemów, może uda mi się uzyskać kilka odpowiedzi na moje pytania?! Pierwszy problem jest taki, ze kiedy jest zimna bez względu na temp na zewnątrz ciężko odpala z 2-3 razy trzeba ją zakręcić i przez jakiś czas chodzi na 1.200 obrotów (Świece czy coś z paliwem).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2017, o 10:36 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 07:12
Posty: 79
Pochwały: 3
Marka: Avensis
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
mario-pliszka napisał(a):
Witam. Kupiłem niedawno toyotke avensis T25 z silnikiem 2.2 d cat 177 km i mam nieco problemów, może uda mi się uzyskać kilka odpowiedzi na moje pytania?! Pierwszy problem jest taki, ze kiedy jest zimna bez względu na temp na zewnątrz ciężko odpala z 2-3 razy trzeba ją zakręcić i przez jakiś czas chodzi na 1.200 obrotów (Świece czy coś z paliwem

Na pierwsze pytanie, niechce straszyć i podłącz maszyne komputer. Nie musza, ale moga byc padajace wtryski, ale.tez wiele innych przyczyn np. Brudny filtr paliwa ( fajnir jakbys cos wiecej napisal np kopcenie, smrod nie dopalonej ropy, spadek mocy itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2017, o 11:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 maja 2017, o 09:43
Posty: 3
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 d cat
Jeżeli chodzi o ad.1 to filtr paliwa był wymieniony, na świecach niby prąd jest, zapachu ropy nie czuć i nie kopci moc ma jak już odpali to chodzi super bardziej myślałem, że może jakiś zaworek zwrotny czy coś bo jak podpompuje ręcznie przed odpaleniem to łapie lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2017, o 12:09 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 07:12
Posty: 79
Pochwały: 3
Marka: Avensis
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
mario-pliszka napisał(a):
Jeżeli chodzi o ad.1 to filtr paliwa był wymieniony, na świecach niby prąd jest, zapachu ropy nie czuć i nie kopci moc ma jak już odpali to chodzi super bardziej myślałem, że może jakiś zaworek zwrotny czy coś bo jak podpompuje ręcznie przed odpaleniem to łapie lepiej.

Sprawdz zaworki csv, ale z tego co sie orietuje to przy awari tych zaworkow pojawia sie tez problem ze spadkuem mocy przy obrotach powyzej 3000. Sprawdz szczelnoac układu paliwowego. Ale przed tym akymulator i rozrusznik. Jesli nie czuc niedopalonej ropy i auto rowno pracuje oraz trzyma plyny, to jesli nie jestes pewien a z twojej wypowiedzi wnioskuję ze nie jestes swiec pewny, sprawdzil bym dokladnie swiece i ewentualnie wymienilbym świece.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2017, o 17:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 maja 2017, o 09:43
Posty: 3
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 d cat
Dobra dzięki śliczne, z tymi świecami też tak myślałem bo na pewno nie zaszkodzi a może rozwiąże problem a jak nie to będę szukał dalej. No i co to są te zaworki csv ?Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2017, o 17:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2016, o 21:28
Posty: 134
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
Ale co mają świece o tej porze roku do odpalania?? Od czyszczenia bym zaczął scv, lub wymiany (podmiany jak jest możliwość). U siebie po kilku błędnych diagnozach w końcu wymiana scv pomogła. Używka zdaje sie za 2 stówy i działa. Tak tylko napomknę że podmieniałem listwę wtryskową z czujnikiem, czujniki położenia wału i wałka rozrządu i sterownik wtryskiwaczy co o dziwo jeden pomógł na 10 dni, nie wiem do dziś co to było. O filtrze nawet nie wspominam. :-) Zapomniałem o rozruszniku ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2017, o 23:03 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 kwi 2017, o 13:45
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 D4D
Wracajac do mojego problemu... zawor wymieniony lecz tryb awaryjny, komp pokazuje:
- blad za niskiego cisnienia choc na wykresie wychodzi ono za skale czyli jest za wysokie,
- duzy wyciek choc takowego nie ma
- i blad zaworu scv na pompie
jeden wtysk przelewa i stad chyba ten "wyciek"
zawor na szynie szaleje i nie potrafi sie "dogadac" z scv...
teraz pytanie: czy to uszkodzona pompa, stad to cisnienie? moze winny jest przelewajacy wtryskiwacz? to i to?
dziwne, ze wczesniej nie mialem zadnych objawow z moca ani bledow...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2017, o 23:36 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 700
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
wywala blad bo jest za duża różnica miedzy zadanym cisnieniem (target) a tym co pompa/osprzet ustawił...
SCV był wymieniony na 100% sprawny ?
raczej przy takich objawach to skłaniać sie mozna albo na zawór SCV albo na listwe wtryskowa.....
wtryskiwacze to raczej musialyby byc konkretnie padniete zeby przy uruchamianiu auta nie ruszyc...... wiec korekcje powinny cos juz pokazac...... - ktore wygladaja jak ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2017, o 12:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 maja 2011, o 16:58
Posty: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 D4D
Cześć.
Od jakiegoś czasu mam problem z kontrolką silnika. Zaczęło się kiedyś na trasie jak depnąłem mocno gaz. Wtedy pojawiła się ale nie było żadnych odczuwalnych objawów z tego powodu. Za jakiś dłuższy czas jadąc na trasie przy delikatniejszym wciśnięciu gazu znowu się zaświeciła. Dodatkowo problemem było rozpędzanie się bo do 1190129km/h było ok. Przy 120km/h z gazem w podłodze kompletnie nic się nie działo i nagle po kilku sekundach kop w plecy i nabieranie prędkości i obrotów.
Zatrzymałem się na stacji żeby zgasić auto i odpalić ponownie w celu sprawdzenia czy kontrolka zniknie. I tu problem bo nie mogłem już odpalić. Dla zobrazowania sytuacji załączam filmik z objawami(gdyby komuś chciało się zerknąć):
https://www.dropbox.com/s/g3spwhtn6zz1bnd/toyo.mp4?dl=0

Odpiąłem klemy i po jakichś 40 minutach podpiąłem dzięki czemu udało się odpalić (kontrolka przestała świecić ale ponownie za kilka km zapaliła się tylko już nie zatrzymywałem auta żeby nie stać 300km od domu.
Później długo nie było problemu ale ostatnio podczas jazdy po mieście i drugiego postoju/odpalania problem powrócił. Tzn. kontrolka tym razem się nie zapaliła wcześniej jednak brak możliwości odpalenia powrócił dokładnie tak samo jak na filmiku.
Moje standardowe pytanie co może być przyczyną?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2017, o 09:52 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20411
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Standardowa odpowiedz: odczytaj blad. Problem wyglada znajomo. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 paź 2017, o 15:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 maja 2011, o 16:58
Posty: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 D4D
wrc napisał(a):
Standardowa odpowiedz: odczytaj blad. Problem wyglada znajomo. pozdr


Gdybym miał co odczytać to nie byłoby mnie tutaj. Nie mam żadnych błędów(sprawdzałem 3 razy w różnych odstępach czasowych). A i przenośnego komputera do podłączania gdy problem się pojawi też nie posiadam stąd przychodzę i zadaję pytanie :-)
Jakaś cenniejsza wskazówka niż " Problem wygląda znajomo"?
Dzięki ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1953 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 62, 63, 64, 65, 66  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda