TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 lis 2017, o 13:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 kwi 2016, o 03:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2015, o 19:12
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław/Landsberg Am Lech
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.2 D-CAT/177KM
exit72 napisał(a):
tak a propo odświeżenia tematu. Zaczęło się niewinnie:

- od czasu do czasu wyskakiwał komunikat "PARKING BRAKE INOPERABLE" .Szczególnie w porze deszczowej.Jak nie padał deszcz to wszystko wracało do normy
- po wyłączeniu zapłonu hamulce same się zaciągały po ruszaniu odpuszczały ( wcześniej automatycznie się nie włączały)
- komputer pokazywał błędy przycisku hamulca
- po rannym odpaleniu zapaliła się choinka praktycznie wszystkich kontrolek a prędkościomierz raz działał a raz nie jak i również wspomaganie kierownicy.

Podczas wizyty u mechanika nie można było się podłączyć komputerem ( brak łączności).Przeczyszczenie wtyku do modułu hamulca oraz odłączenia akumulatora nic nie dało.

Dopiero odłączenie modułu hamulca spowodowało,że wszystko wróciło do normy ( poza jedną kontrolką)
Mechanik doradził aby zabezpieczyć wtyczkę do modułu hamulca i jeździć tak do momentu kiedy nie kupi się okazyjnie modułu.

Czy ktoś spotkał się z takimi objawami i czy kalibracja mogła by pomóc i czy faktycznie moduł jest do wywalenia?


A przed FL był automatyczny ręczny po wyłączeniu zapłonu bo chyba nie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2016, o 07:45 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1952
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Nie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2016, o 10:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 441
Pochwały: 33
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
Hamulec awaryjny/ręczny/postojowy zawsze zwalnia się przed ruszeniem obojętnie czy jest na "wajchę" czy na "guzik" (nie dotyczy ruszania na wzniesieniu). Samochody coraz więcej robią za kierowcę ale nie zawsze dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sie 2016, o 08:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 19:15
Posty: 146
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Rocznik: 2013
Silnik: 1.6 benzyna
Czy przy uruchomieniu hamulca ręcznego podczas jazdy blokuje się jedno koło czy dwa?

Ostatnio mam problem z hamulcem i przy sprawdzaniu go podczas jazdy, blokuje mi tylko jedno koło, przez co znosi samochód na jedną stronę. Problem polega na tym, że co jakiś czas hamulec ręczny nie zwalnia. Można go tylko zaciągać (słychać dźwięk zaciągania), natomiast nie chce puścić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2016, o 08:13 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1952
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Oczywiście że oba.
W odróżnieniu od VW w Toyocie jest centralny silnik naprężający.
Nie eksperymentuj tylko na warsztat, sprawdzić silnik, lewą stronę prawa stronę mechanizmów , tłoczki, a jak nie działa to znaczy że linka stanęła w oplocie, albo do czyszczenia albo do wymiany.
Prosta robota tylko trochę czasu trzeba mieć no i kanał by się przydał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2017, o 22:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 14:35
Posty: 114
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 SOL
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 D-4D 126KM DPF
Mam pytanie, czy na okresowym badaniu technicznym diagnosta sprawdzał Wam działanie elektrycznego hamulca postojowego na rolkach? Jeśli tak to napiszcie w jaki sposób? Bo mam obawy żeby na zbliżającym się badaniu okresowym diagnosta nie wpadł na jakiś wspaniały pomysł kontroli działania elektrycznego hamulca postojowego i najzwyczajniej czegoś nie uszkodził a sami wiecie że ten hamulec to delikatne urządzenie i do tanich nie należy.
Czekam na Wasze spostrzeżenia podczas badania okresowego i kontroli działania hamulca postojowego.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2017, o 00:16 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9454
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 504
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Auto wjeżdża na rolki i zaciąga hamulec. Tak jak przy tradycyjnym ręcznym.

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2017, o 15:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 14:35
Posty: 114
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 SOL
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 D-4D 126KM DPF
Oby pafcio miał racje ale wyczytałem oto poniższe informacje które dotyczą Passata i elektronicznego hamulca postojowego badanego na rolkach

Źródło artykułu
http://www.fota.pl/system/public/fota/F ... str_34.pdf

Test na rolkach ( na przykładzie VW Passata)
Ważnym tematem związanym z elektrycznym hamulcem postojowym jest kontrola systemu na stacji diagnostycznej – test na rolkach hamulcowych.

Do tego celu VW Passat został wyposażony w automatyczne rozpoznanie funkcji testu na rolkach hamulcowych. Układ hamulcowy zostaje przełączony w modus „HU/TÜV Modus“, gdy rolki zaczynają kręcić się z prędkością 2,5 km/h do 9 km/h i równocześnie oba koła przednie pozostają w stanie spoczynku. Moduł kontrolny sygnalizowany jest również na desce rozdzielczej poprzez błyskającą kontrolkę układu hamulcowego.

Następnie należy 5 razy uruchomić przycisk elektrycznego hamulca postojowego – co również można skontrolować wzrokowo na desce rozdzielczej. Przy ostatnim naciśnięciu powinno nastąpić otwarcie hamulca postojowego. Po wyjechaniu z rolek należy koniecznie skontrolować działanie elektrycznego hamulca postojowego poprzez wciśnięcie przycisku i ponowne jego zwolnienie.

Podobne moduły kontrolne posiadają inne pojazdy wyposażone w elektryczny hamulec postojowy, jednakże mogą różnić się w szczegółach. Z uwagi na te niewielkie czasami a jednak istotne różnice należy zapoznać się ze wskazaniami producenta danego pojazdu przed rozpoczęciem prac serwisowych pojazdu.

Czy Avensis też jest wyposażony w taki moduł?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2017, o 01:02 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Nie wiem, czy moje auto ma moduł kontrolny, czy nie. Wiem, że na przeglądzie rejestracyjnym i w ASO sprawdzano mi działanie tego hamulca. Hamulec działa nadal poprawnie.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2017, o 11:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 sty 2015, o 10:58
Posty: 120
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2012
Silnik: 2ZR-FAE
Diagności się trochę boją ruszać te hamulce postojowe na tych swoich stanowiskach pomiarowych, bo jak coś uwalą to na ich koszt pójdzie, i dlatego często pomijają ten punkt.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lip 2017, o 21:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 271
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Ok panowie, a czy możecie mi powiedzieć w jaki sposób należy dbać/konserwować elektroniczny hamulec postojowy? Jakieś smarowanie czegokolwiek? Chodzi o to aby to wszystko działało możliwie jak najdłużej bezawaryjnie.

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2017, o 01:01 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2013, o 18:04
Posty: 91
Lokalizacja: Zależy gdzie zaparkuje
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 D-CAT
Nie używaj go to nic się nie popsuje... a tak serio to jest on bezobsługowy. Ktoś mi kiedyś mówił, że przy elektrycznym to najpierw hamulec w podłodze - ręczny - i puszczamy hamulec.
Swoja drogą, jak coś się stanie to najważniejszy jest imbus w bagażniku, 600 obrotów na koło i jedziesz dalej po kilkunastu godzinach :hahaha:

_________________
Toyota Avensis T27 2.2 D-CAT


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2017, o 11:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 271
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Kondziu93 napisał(a):
Nie używaj go to nic się nie popsuje... a tak serio to jest on bezobsługowy. Ktoś mi kiedyś mówił, że przy elektrycznym to najpierw hamulec w podłodze - ręczny - i puszczamy hamulec.
Swoja drogą, jak coś się stanie to najważniejszy jest imbus w bagażniku, 600 obrotów na koło i jedziesz dalej po kilkunastu godzinach :hahaha:

Hahah spoko, nie używać się nie da niestety. Imbus w bagażniku jest więc spoko.

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sie 2017, o 00:01 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
kierownik napisał(a):
Ok panowie, a czy możecie mi powiedzieć w jaki sposób należy dbać/konserwować elektroniczny hamulec postojowy? Jakieś smarowanie czegokolwiek? Chodzi o to aby to wszystko działało możliwie jak najdłużej bezawaryjnie.


Wyłącz automatyczne włączanie tego hamulca. Będziesz go używał tylko wtedy, kiedy to będzie potrzebne. Mniej używany - mniej się będzie psuł. ;-) Nie jest to wariant "zerowy", ale zawsze coś.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sie 2017, o 08:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 271
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Barbapapa napisał(a):
kierownik napisał(a):
Ok panowie, a czy możecie mi powiedzieć w jaki sposób należy dbać/konserwować elektroniczny hamulec postojowy? Jakieś smarowanie czegokolwiek? Chodzi o to aby to wszystko działało możliwie jak najdłużej bezawaryjnie.


Wyłącz automatyczne włączanie tego hamulca. Będziesz go używał tylko wtedy, kiedy to będzie potrzebne. Mniej używany - mniej się będzie psuł. ;-) Nie jest to wariant "zerowy", ale zawsze coś.

Automatyczne włączanie? Nawet nie wiedziałem, że takie coś jest. U mnie nic się automatycznie nie włącza.

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sie 2017, o 09:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2017, o 21:17
Posty: 145
Lokalizacja: Podkarpacie/ DE
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
W T27FL hamulec ręczny załącza sie zawsze automatycznie po wyłączeniu zapłonu. Jak już było wspomniane na forum jest możliwość wyłączenia tej opcji i wtedy na desce rozdzielczej kolo prędkościomierza powinna świecić sie żółta lampka z przekreślonym "P".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sie 2017, o 11:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 271
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
nettwork napisał(a):
W T27FL hamulec ręczny załącza sie zawsze automatycznie po wyłączeniu zapłonu. Jak już było wspomniane na forum jest możliwość wyłączenia tej opcji i wtedy na desce rozdzielczej kolo prędkościomierza powinna świecić sie żółta lampka z przekreślonym "P".

Sprawdzę u siebie. Ale u mnie hamulec nie załącza się automatycznie. No chyba a że poprzedni właściciel to wyłączył.

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sie 2017, o 12:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2017, o 21:17
Posty: 145
Lokalizacja: Podkarpacie/ DE
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
Jeśli świeci ci sie kontrolka "P Auto" po uruchomieniu zapłonu jak u mnie to oznacza ze masz wyłączona funkcje automatycznego załączania hamulca ręcznego po zgaszeniu silnika.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sie 2017, o 13:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 271
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
nettwork napisał(a):
Jeśli świeci ci sie kontrolka "P Auto" po uruchomieniu zapłonu jak u mnie to oznacza ze masz wyłączona funkcje automatycznego załączania hamulca ręcznego po zgaszeniu silnika.

Nic takiego się nie świeci. Ale ja mam automat skrzynie biegów, może to ma znaczenie. Bo jak dam lewarek w pozycje P wyłączenie zapłon hamulec się nie włącza sam.

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sie 2017, o 20:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 sty 2015, o 22:19
Posty: 236
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna CVT
Właśnie, przy automacie nie ma takiej opcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda