TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 3 wrz 2014, o 01:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwi 2009, o 13:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 lis 2008, o 22:44
Posty: 153
Lokalizacja: Rotterdam
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Na belce przy dzwiach kierowcy powinna byc naklejka i tam jest opisane jakie powinienes mieć cisnienie w kolach do jakiej predkosci i z jakim zladunkiem
zobacz i bedzies wiedzial

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2009, o 10:32 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
kogut napisał(a):
Pan fachura wulkanizator musi posiadać homologowany ciśnieniomierz by prawidłowo pompować koła i żaden gadźet z hipermarketu tego nie zastąpi.

Prawda, każdy hipermarketowy sprzęt trzeba traktować z rezerwą. Tyle że ja ostatnio przetestowałem swój lekko badziewny ciśnieniomierz (właściwie też marketowy - na Allegro kosztuje od 25 zł i chyba tyle mniej więcej za niego dałem, ale w zależności od nalepki, z jaką jest sprzedawany, potrafi też kosztować 60 :wow: ). "Pan fachura" przy wymianie opon zapodał mi 2.4bar, a ja wieczorem, po paru godzinach postoju zmierzyłem dokładnie tyle samo (wskazanie z dokładnością do 0.05bar). Co nie zmienia faktu, że ogólnie tego typu urządzenia mogą się mylić i to sporo. Natomiast ja wiem, że mojemu mogę ufać i tym bardziej zastanawia mnie, dlaczego na każdej stacji benzynowej, na której dopompowywałem koła, wskaźnik na kompresorze pokazywał zawsze o 0.2-0.3bar więcej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2010, o 10:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 maja 2008, o 14:07
Posty: 288
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Koledzy takie pytanko.
Jaka może być różnica w ciśnieniu w kołach przy zmianie temperatury o 20-25 stopni?
Chodzi mi o to, że w garażu mam temp +12, a na dworze -10 lub mniej.
O ile więcej należałoby napompować koła, aby potem na mrozie nie wyszedł flak.
Raz już tak miałem, że przed wyjazdem na narty wszystko sprawdziłem i było ok,
a na miejscu temp była -15, -20 i koła wyglądały jak flaki.

Oczywiście można sprawdzać na mrozie, ale powiedzmy, że nie jest to komfortowe...

Jakieś sugestie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2010, o 11:00 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
charlie_spooki napisał(a):
O ile więcej należałoby napompować koła, aby potem na mrozie nie wyszedł flak.

Z tego co wiem, zimą zalecana jest korekta o 0,2-0,3bar. Ale nie wiem, jakiej zimy to dotyczy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2010, o 20:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 lip 2009, o 13:08
Posty: 14
Lokalizacja: Opole
charlie_spooki napisał(a):
Koledzy takie pytanko.
Jaka może być różnica w ciśnieniu w kołach przy zmianie temperatury o 20-25 stopni?
Chodzi mi o to, że w garażu mam temp +12, a na dworze -10 lub mniej.
O ile więcej należałoby napompować koła, aby potem na mrozie nie wyszedł flak.
Raz już tak miałem, że przed wyjazdem na narty wszystko sprawdziłem i było ok,
a na miejscu temp była -15, -20 i koła wyglądały jak flaki.

Oczywiście można sprawdzać na mrozie, ale powiedzmy, że nie jest to komfortowe...

Jakieś sugestie?


Ja swoją T25 combi pompuję 2,4 lato 2,5 zima. Dla sedana można o 0,1 mniej. Nie zauważam nadmiernego zużycia, ząbkowania itd. Ciśnieniomież powinien posiadać homologację i końcówkę pompowania należy dokładnie przycisnąć do wentyla. Z azotem to w samochodach osobowych całkowita bzdura. Dużo by pisać na ten temat i pewnie będzie moja wypowiedź krytykowana. Niemniej dlaczego fabrycznie żaden Mercedes, Toyota czy też Ferrari nie jest pompowane azotem? Bo nic lepszego niż powietrze atmosferyczne jeszcze nie wynaleziono!
Pozdrowienia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2010, o 21:14 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2592
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 48
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Portal napisał(a):
Z tego co wiem, zimą zalecana jest korekta o 0,2-0,3bar.

Wg. Michelin 0,2 bara :tak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sty 2010, o 17:03 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 13:55
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Ja odebrałem w ub. tygodniu nowego Avensisa i któregoś dnia stanąłem kołem na zmarzniętej grudzie śniegu. Koło wyglądało, jak flak. Pojechałem do wulkanizatora, okazało się, że mam ciśnienie 1,9. Instrukcja zaleca 2,4. Generalnie warto czasem to sprawdzić, bo jak widać nawet fachowcy w serwisie potrafią babola strzelić...


Pzdr
M


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sty 2010, o 22:56 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 02:18
Posty: 1623
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
Też trzeba wziąść pod uwagę temperaturę otoczenia a przy tych mrozach mogło trochę zniknąć. :)

_________________
Pozdr
Krzysiek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2010, o 08:32 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
temperaturki się zmieniły - posprawdzajcie ciśnienie - miesiąc temu dopowietrzyłem na zadane 2,4 - a wczoraj już było na wszystkich po 2,1.
a oczywista swój cisnieniomierz koniecznie, bo na stacyjnym wskazywał a jakże wszystko w porządeczku 2,4 a na trzecim kole padł :wsciekly: , a za mną przyjechała pani bełgocikiem 205ką - na kapciach i tak se podpompowała na oko , a że strasznie brzydka była to nie zaproponowałem jej swojego sprzętu unikając wszelkich dwuznaczności, hej ;-)

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2010, o 09:09 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 4727
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 279
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
No tak nie wypada na stacji paliw pokazywać swój sprzęt ;-) Co do ciśnienia to faktycznie pompowałem na 2.4 a po dwóch dniach na tym samym kompresorze było już po 2.2.Zastanawiam się czy zimą pompować też po 2.4 czy to trochę" za bogato"?Felgi 17' opony 215/45.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2010, o 09:24 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1391
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 3
Proponuję ciśnienie kontrolować na jakiejś stacji diagnostycznej (np. tam, gdzie robimy przegląd techniczny - w końcu jesteśmy stałymi ich klientami). Na tych stacjach manometry mają kontrolowane co najmniej 2 razy w roku. Ostatnio dopompowałem u zaprzyjaźnionego wulkanizatora, a tydzień później przy przeglądzie skontrolowałem - cuda były. W każdym kole za dużo i w każdym kole inaczej.

_________________
Piszę poprawnie po polsku, a przynajmniej się staram.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2010, o 12:18 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
gregor napisał(a):
miesiąc temu dopowietrzyłem na zadane 2,4 - a wczoraj już było na wszystkich po 2,1.
a oczywista swój cisnieniomierz koniecznie, bo na stacyjnym wskazywał a jakże wszystko w porządeczku 2,4 a na trzecim kole padł :wsciekly:

Też ufam tylko swojemu ciśnieniomierzowi. U mnie ogólnie sprawdza się zasada (i to na której stacji bym nie sprawdzał - przynajmniej na tych typu Shell, Statoil itp.), że kompresor wskazuje o 0,2 więcej, niż jest naprawdę. Ale i tak najlepszy był kompresor na którymś Orlenie - taki bajerancki, który wskaźnik ciśnienia i przyciski do pompowania/spuszczania miał w samej końcówce. Wygoda jak cholera, tylko przy wciśnięciu dowolnego przycisku powietrze uciekało bokiem, a ciśnieniomierz pokazywał jakieś kosmosy. W ten sposób miałem w jednym kole poniżej 2,0 i musiałem natychmiast jechać gdzie indziej :nuda:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2010, o 12:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 lis 2007, o 12:02
Posty: 439
Lokalizacja: Tychy
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV
Ja się zaopatrzyłem w kompresor i manometr i mam spokój. (wydatek około 350zł)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lis 2010, o 13:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 maja 2009, o 09:54
Posty: 340
Lokalizacja: POZnan*/Komorniki
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1CD-FTV
Znalazłem link takie oto dane: (źródło: http://www.samochody.mojeauto.pl/toyota ... ensis.html )

Silnik(i): 1.6 (81 kW), 1.8 (81 kW), 2.0 D-4D (81 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
185/65R14 86 H 2.2/2.2 - 2.6/2.7


Pasujące rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
195/60R15 88 H 2.2/2.2 - 2.4/2.6

Silnik(i): 1.8 VVT-i (95 kW), 2.0 (94 kW), 2.0 VVT-i (110 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
195/60R15 88 H/V 2.2/2.2 - 2.4/2.6

Toyota Avensis (T25) 03-08
Silnik(i): 1.6 VTT-i (81 kW), 1.8 VTT-i (95 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
205/55R16 91 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6


Pasujące rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
195/65R15 91 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6
215/50R17 91 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6
215/45R17 87 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6
225/40R18 88 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6

Silnik(i): 2.0 D-4D (85 kW), 2.2 D-CAT (130 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
205/55R16 91 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6


Pasujące rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
215/50R17 91 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6
215/45R17 87 W 2.3/2.4 - 2.4/2.6
225/40R18 88 W 2.3/2.4 - 2.4/2.6

Silnik(i): 2.0 VTT-i (108 kW), 2.4 VVT-i (120 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
205/55R16 91 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6


Pasujące rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
215/50R17 91 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6
215/45R17 87 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6
225/40R18 88 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6

Toyota Avensis (T27) 09-
Silnik(i): 1.6 (97 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
205/60R16 92 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6


Pasujące rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
215/55R17 94 W 2.3/2.4 - 2.4/2.6

Silnik(i): 1.8 (108 kW), 2.0 (112 kW), 2.0 D-4D (93 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
205/60R16 92 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6


Pasujące rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
215/55R17 94 W 2.3/2.4 - 2.4/2.6
225/45R18 95 W 2.3/2.4 - 2.4/2.6

Silnik(i): 2.2 D-4D (110 kW), 2.2 D-CAT (130 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
215/55R17 94 W 2.3/2.4 - 2.4/2.6


Pasujące rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
225/45R18 95 W 2.3/2.4 - 2.4/2.6

Toyota Avensis Combi (T22) 98- / 00-03
Silnik(i): 1.6 (81 kW), 1.8 (81 kW), 2.0 D-4D (81 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
185/65R14 86 H 2.2/2.2 - 2.6/2.7


Pasujące rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
195/60R15 88 H 2.2/2.2 - 2.4/2.6

Silnik(i): 1.8 VVT-i (95 kW), 2.0 (94 kW), 2.0 VVT-i (110 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
195/60R15 88 H/V 2.2/2.2 - 2.4/2.6

Toyota Avensis Combi (T25) 03-08
Silnik(i): 1.8 VVT-i (95 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
205/55R16 91 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6


Pasujące rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
195/65R15 91 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6
215/45R17 87 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6

Silnik(i): 2.0 D-4D (85 kW), 2.2 D-CAT (130 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
205/55R16 91 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6


Pasujące rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
215/45R17 87 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6

Silnik(i): 2.0 VVT-i (108 kW), 2.4 VVT-i (120 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
205/55R16 91 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6


Pasujące rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
215/45R17 87 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6

Toyota Avensis Combi (T27) 09-
Silnik(i): 1.6 (97 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
205/60R16 92 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6


Pasujące rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
215/55R17 94 W 2.3/2.4 - 2.4/2.6

Silnik(i): 1.8 (108 kW), 2.0 (112 kW), 2.0 D-4D (93 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
205/60R16 92 V 2.3/2.4 - 2.4/2.6


Pasujące rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
215/55R17 94 W 2.3/2.4 - 2.4/2.6
225/45R18 95 W 2.3/2.4 - 2.4/2.6

Silnik(i): 2.2 D-4D (110 kW), 2.2 D-CAT (130 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
215/55R17 94 W 2.3/2.4 - 2.4/2.6


Pasujące rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
225/45R18 95 W 2.3/2.4 - 2.4/2.6

Toyota Avensis Verso (M2) 01-
Silnik(i): 2.0 D-4D (85 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
205/65R15 94 H 2.3/2.3 - 2.3/2.3


Pasujące rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
215/60R15 94 H 2.3/2.3 - 2.3/2.3
225/60R15 96 H 2.3/2.3 - 2.3/2.3

Silnik(i): 2.0 VVT-i (110 kW)

Oryginalne rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
205/65R15 94 H 2.3/2.3 - 2.3/2.3


Pasujące rozmiary opon:Rozmiar Indeksy Ciśnienie
215/60R15 94 H 2.3/2.3 - 2.3/2.3
225/60R15 96 H 2.3/2.3 - 2.3/2.3

Myślę, że to wyczerpuje temat.

_________________
usługi informatyczne, monitoring, strony www


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lis 2010, o 15:04 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 21:14
Posty: 448
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 8
Marka: Renault
Model: Mégane 220 GT
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 TCE
No to by się zgadzało z tym co mi nakichał mój wulkanizator - 2,4 przód i tył. :-)

Zastanawia mnie tylko dlaczego w "zwykłym" Ave podają 18tki a w kombi nie ??? (w instr. też mam podane tylko 16 i 17tki).

Nie żebym chciał zmieniać rozmiar, ale ciekawi mnie co to za różnica. :nuda:

_________________
Benzin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lis 2010, o 20:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 paź 2008, o 17:01
Posty: 260
Lokalizacja: Pacanów
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 1.8 7A-FE+LPG
Schwefel napisał(a):
Ja dzisiaj wyrównałem wszędzie to 2,0. Do zimówek daję według zaleceń starego speca od opon od 1,8 do 2,0 zależnie od tego czy jadę w kopnym śniegu czy na trasie.


no nie wiem czy to dobry pomysł z tym obniżaniem ciśnienia ???
na necie wyczytałem że im większy mróz w zimie tym w oponkach robi się mniejsze ciśnienie i powinno się dopompowywać oponki o 0.2 bara... ja tam zawsze jeżdże na 2.4 :-D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lis 2010, o 23:01 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 01:10
Posty: 3906
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 168
Marka: Avensis
Model: T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 147KM
ja mam 2.5 bo tak mi znajomy wulkanizator polecil odnośnie mrozów i zimowego czasu i jak dotej pory wszystko gra :ok:

_________________
http://avensis.info/viewtopic.php?f=64&t=6686 -----------Zaglądnij do mojego tematu tutaj
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2013, o 11:07 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2008, o 14:29
Posty: 736
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 23
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
Drodzy,

sorry ale zabawiłem sie w archeloga :P (lepsze to niz nowy post) wlasnie zastanawia mnie troche kwestia ciśnienia w oponach. Kupilem nowe oponki Dunlopy SP Blueresponse 205/55 R16 91V, samochod mam T25 2.0 VVT-i (147 KM) sedan. I teraz tak na slupku mam informacje ze jesli <160km/h (tak zwykle jezdze) to powinienem miec wszedzie 2.2 .Wiem ze cisnienie zmienia sie wraz z nagrzaniem opony i w roznych temp. na zewn tez jest inne. Niestety zanim rusze sie z miejsca (parkingu) nie mam jak po dluzszym postoju sprawdzic jakie jest cisnienie (tutaj bedzie pozniej kolejne pytanie), wiec powoli sie turlam (40-50km/h) do najblizszej stacji benzynowej (zeby za bardzo nie rozgrzac opon) wyposazonej w kompresor i biore lekką poprawkę i pompuje wszystkie 2.3. Tylko te opony nie maja rantu ochronnego na felge i ogolnie maja chyba miekszą boczna scianke niz moje poprzednie (Toyo Proxes). Niby na stacji nawet kontrolnie jak jade sprawdzic czy jest ok i zwykle jest te 2.2 czy 2.3 to ma wrazenie jakbym na flaku jezdzil.
I teraz mam kilka wątpliwosci, mimo ze jade wolniutko do stacji to i tak pewnie opona sie rozgrzeje i juz bedzie przeklamanie na cisnienie (bedzie wieksze niz faktycznie jak jest po dluzszym postoju), drugie to mozliwe ze ten kompresor moze byc zle skalibrowany. Faktem jest ze nawet zanim dojade do stacji diagnostycznej na ktorej moze i maja lepsze kompresory to i tak po jezdzie cisnienie bedzie juz wyzsze (nie wiadomo o ile) wiec nie wiadomo ile dopompowywac.

Jakie Wy macie/stosujecie cisnienie w oponach glosnie chodzi mi o uzytkownikow T25 2 Litry PB sedan?

No i wracajac do powyzszego, jaki z tych porządniejszych cisnieniomierzy kupic, zeby zanim rusze to sobie sprawdzic na parkingu ile jest. Wtedy moge podjechac na stacje i bez wzgledu jakie mi cisnieniomierz pokaze cisnienie na stacji dopompowac tylko tyle 0.X powietrza zeby sie zgadzalo z pomiarem na parkingu.

z gory dzieki za informacje.

Pozdr.,
disaster3

_________________
coco Jumbo i do przodu (Gra Muzyczka)
Mój Dźwiękowóz T25


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2013, o 11:59 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17131
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 186
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
2,2 do 2,3 jest ok, jak masz wrazenie ze to malo to sprawdz na innej stacji, moze bedzie roznica, wlasnych cisnieniomerzy juz nie mam, mam watpliwosci to jade przez 3 stacje, pozdr

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2013, o 12:35 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 5752
Pochwały: 583
Marka: Toyota
Model: T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: D4D ДT+2T
Kup sobie "tani" ciśnieniomierz. Porównasz jego wskazania z tym na stacji lub u wulkanizatora i będziesz sam sobie mierzył dokładnie swoim tanim ciśnieniomierzem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2014, o 15:11 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 19:15
Posty: 41
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Rocznik: 2013
Silnik: 1.6 benzyna
W instrukcji do nowej Toyoty (2013) jest napisane:
Cytuj:
Ciśnienie należy sprawdzać wyłącznie przy zimnym ogumieniu. Odczyt będzie prawidłowy, jeżeli samochód stał zaparkowany przez co najmniej 3 godziny, a po ruszeniu przejechał nie więcej niż 1.5 km


A w poprzednim samochodzie (colt) w instrukcji było napisane, że ciśnienie należy sprawdzać po przejechaniu kilku km :)

_________________
moje ex: Colt'09, Megane'96


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2014, o 15:19 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 6665
Lokalizacja: WI/WS
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2ZR
Jak widać wszystko się zmienia... ;-)

Jak zmierzyć ciśnienie w oponach?
1. Ciśnienie w oponach należy sprawdzać przynajmniej raz w miesiącu i przed każdą dłuższą podróżą.
2. Zalecane wartości ciśnień znajdują się w instrukcji obsługi pojazdu, na słupku bocznym, po wewnętrznej stronie drzwi, na wlewie paliwa lub w schowku.
3. Ciśnienie trzeba sprawdzać „na zimno", tzn. co najmniej po godzinie od momentu zatrzymania lub po przejechaniu 2-3 kilometrów przy niewielkiej prędkości.
4. Kiedy opony są rozgrzane, do rekomendowanych wartości ciśnień należy dodać 0,3 atmosfery w każdej oponie.
5. Do jazdy na autostradzie oraz przy dużym obciążeniu należy stosować maksymalne zalecane wartości ciśnień lub w razie braku zaleceń producenta podnieść ciśnienie w oponach o 0,3 atmosfery w każdej oponie.
6. Trzeba pamiętać o napompowaniu koła zapasowego – do wartości 2,5 atmosfer.
7. Gdy ciągnie się przyczepę, należy podnieść ciśnienie tylnych opon samochodu o 0,4 atmosfery na zimno w stosunku do ciśnienia „użytkowego”.


http://www.motocaina.pl/Jak_mierzyc_cis ... 765,0.html

_________________
Toyota Avensis Warrrrrrrrrrgon & Avik T27 by pafcio
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2014, o 20:05 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17131
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 186
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
I bez przesady z ciśnieniem, szczególnie w oponach na tylnej osi, bo bedzie ząbkowanie i opony bada pięknie i bardzo głośno wyły...

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sty 2014, o 14:29 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 19:15
Posty: 41
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Rocznik: 2013
Silnik: 1.6 benzyna
Dopompowanie w garażu kół o 1 bar więcej niż zalecane (temperatura 3 stopnie).
Sprawdzenie ciśnienia po powrocie po przejechaniu paru km: ciśnienie mniejsze o ten 1 bar (temperatura na zewnątrz -9 stopni).

_________________
moje ex: Colt'09, Megane'96


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2014, o 10:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2014, o 23:31
Posty: 23
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 Wagon
Rocznik: 2013
Silnik: 2,0 D-4D M/T (DPF)
Hej. Mam letnie Michelin Primacy HP 205/60 R16 92V. Jakie proponowalilibyście ciśnienie. Lubię mocno napompowane koła, ale nie chce przesadzać, aby nie zniszczyć opony, czy też zawieszenia. Zazwyczaj jeżdżę sam bez obciążenia. Co proponujecie?
Dzięki

_________________
krzysbond007


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal