TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 22 sie 2017, o 03:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 mar 2017, o 19:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2016, o 23:40
Posty: 24
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 d4d 126km
Panowie, jest na tym świecie kilka rzeczy, których niecierpie, a jedną z nich jest pomarańczowy kolor podświetlenia kokpitu w moim pięknym Aviku T27. Dlatego kiedy spaliła się jedna dioda w licznikach podjąłem się wymiany całości na niebieski. Pytałem nikt nie chciał mi na forum pomóc w temacie więc sam do wszystkiego doszedłem. Czy jest ktoś zainteresowany opisem jak to zrobić? To mogę krok po kroku przedstawić co i jak :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2017, o 20:00 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwi 2009, o 14:28
Posty: 719
Lokalizacja: Głogów
Pochwały: 49
Marka: Toyota
Model: Whajt Bijacz
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: D4D+TTE Box
Zrób w takim razie manuala dla całego forum na pewno znajdzie się ktoś kto z tego skorzysta.

Wysłane z mojego SM-G930 przy użyciu Tapatalk

_________________
;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2017, o 20:27 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 29 mar 2015, o 01:03
Posty: 52
Lokalizacja: WLKP / IS
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2ZR-FAE
Dawaj stary ;) Sam jestem zainteresowany "odpomaranczowieniem" kokpitu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2017, o 15:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2016, o 23:40
Posty: 24
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 d4d 126km
Temat nie trudny, ale pracochłonny i dla ludzi o zdrowych nerwach. Mam nadzieję, że dzisiaj skończę, zostały mi tylko przyciski z lewej strony kokpitu i guziki w drzwiach, a no i w kierownicy jedna dioda coś się źle przylutowała ;/ polecicie jakiś serwis gdzie dużo zdjęć mógłbym wrzucić i tutaj Wam zapodać na forum?

Takie zdjęcie na zachętę :)

https://goo.gl/photos/JUXRfFB74MjUuqmXA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2017, o 14:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 maja 2015, o 23:05
Posty: 160
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 diesel
supet prosimy o wiecej


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2017, o 17:45 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 11 cze 2016, o 16:48
Posty: 37
Lokalizacja: Peterborough
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 d4d
czekam! Mnie w też irytuje ten kolor.. jak na auto z 2011r to ten kolor niezbyt mnie pasuje.

Opisz jak dla laika.. :) jakie narzędzia, jakie diody, itp itd ..

apropo zdjęć to google ma chyba nolimit na zdjęcia

https://photos.google.com/

ps.
co tam masz za radio? nie wygląda na stockowe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2017, o 00:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2016, o 23:40
Posty: 24
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 d4d 126km
Radio nie ori, Panowie powolutku kończę bo z racji wykonywanej pracy mam czasem czas wieczorem czasem rano. Robię po max 2h dziennie, a że jestem pierwszy to muszę coś rozebrać wziąć części do domu, rozebrać części znaleźć diody, iść do samochodu zmierzyć na nich napiecie, czasem znaleźć gdzie jest plus gdzie minus i potem lutowanie do samochodu sprawdzić potem poprawki złożyć. Niestety z tym schodzi. Zostały mi klawisze we wszystkich drzwiach od szyb i jedna dioda w klawiszu w kierownicy coś przestała świecić. Obiecuję że najdalej w święta siądę i coś napiszę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2017, o 18:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2016, o 23:40
Posty: 24
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 d4d 126km
Panowie więc zaczynamy, walkę z ohydnym kolorem pomarańczowym! Co będzie Wam potrzebne?
1. Stacja lutownicza (w żadnym wypadku nie zwykła lutownica transformatorowa!) ja kupiłem WEP 936 kosztuje tylko 70zl w sklepie hot air na allegro. Proponuję od razu zamówić 2 grzałki na ewentualną wymianę i kilka grotow.
2. Cyna z kalafonia
3. Druciak do mycia garów taki za 1zl z Auchan do czyszczenia grota z nadmiaru cyny
4. Diody, diody w dużej ilości. Im mniej jesteś zaawansowany w tym temacie tym więcej diod kup, bo łatwo je spalić, a koszt diody to średnio 10gr sztuka na allegro.
W większości używa się diod SMD 3528 w liczniku mamy ich 8 do podświetlenia wskazówek, 22 do obu monitorów w liczniku, 4 do cyferek w liczniku i 4 do tych kolorowych obręczy. W panelu klimatyzacji mamy łącznie około 30 diod, w panelu od poduszek powietrznych tych co jest pod panelem klimy 4 smd 3528, w guziku hamulca ręcznego mamy jedną. Jeżeli ktoś ma guzik do odpalenia samochodu to w środku znajduje się dioda zwykła 3mm ale uwaga na 12v! Normalnie diody są na 3.3V tu trzeba zwrócić uwagę żeby była na 12v bo nie ma miejsca na opornik. Dalej w tych guzikach po lewej stronie klimy mamy diody smd mniejsze chyba 0612, a do klawiszy w kierownicy spokojnie wejdą smd 3020. Na chwilę pisania tekstu nie dokopalem się do diod w klawiszach od szyb.
5. Penseta, dwie proste o szerokim chwytaku (te zabrałem swojej narzeczonej taka standardowa do brwi) druga z cienkim chwytakiem i jedna kontowa.
6. Szczypce
7. Tak zwana trzecia reka która znacznie ułatwia pracę

UWAGA! JEŚLI NIGDY NIC NIE ROBILES NIC PRZY SAMOCHODZIE, JEŻELI NIGDY NIE TRZYMAŁEŚ W RĘKU LUTOWNICY DAJ SOBIE SPOKÓJ. NAROBISZ SOBIE WIĘCEJ PROBLEMU JAK POŻYTKU.

Zaczynamy jak komu wygodniej. Zaczniemy od licznika. Wkładamy palce po bokach licznika i między nim a tą plastikowa obudowa mamy miejsce na palce. Wyjmujemy ten plastik. Mamy dostęp do licznika, na górze trzyma się na dwóch śrubach gwiazdkach a na dole na dwóch zaczepach które ładnie puszczają, z tyłu jest kostka którą odpinamy i voila mamy licznik, zabieramy go do domu.
1. Wykrecamy śrubki, które są z tyłu wszystkie.
2. Zakładamy gumowe rękawiczki (chyba że chcesz zostawić ślady tłustych palców)
3. Zdejmujemy przednią szybkę przezroczystą, trzyma się na kilku zatrzaskach
4. zdejmujemy z takich samych zatrzasków czarną obudowę wierzchnią
5. zdejmujemy te oringi znajdujące się nad cyferkami
6. bierzemy widelec, tak zwykły widelec do jedzenia i podważamy wskazówki
7. pod wskazówkami znajdują się takie zaślepki, każde ma 4 wcięcia. W to wcięcie wkładamy malutki śrubokręt i one ładne wyskoczą
8. wyjmujemy resztę licznika z czarnej obudowy, która zajmuje się pod spodem i kładziemy ją na ręczniku, żeby czegoś nie popsuć.
9. zdejmujemy tę czarną kartkę na którą jest nadrukowane liczby i kontrolki i odkładamy na bok
10. zdejmujemy 3 znajdujące się na dole płytki, lekko wychodzą, następnie zdejmujemy monitorki i znajdujące się pod nimi folie o kładziemy też na jakimś reczniku
11. zdejmujemy białą obudowę
12. dokopaliśmy się do płytki drukowanej
13. zaczynamy demontaż, na zdjęciach widać które diody po rozłożeniu świecą się u mnie na niebiesko, te wszystkie diody albo wylutowujemy albo robimy jak ja czyli cienkimi szczypczykami przekręcamy, wtedy zostają tylko wlutowane nóżki a reszty się pozbywamy
14. rozgrzewamy lutownicę do około 400 stopni i bierzemy cynę, cynujemy te miejsca gdzie pozostały nóżki, a następnie rozgrzewamy te miejsca i po rozgrzaniu przykładamy odsysacz do cyny i wciągamy pozostałe nóżki i cynę (bez zacynowania na świeżo, ciężej schodzi jest potrzebna większa temperatura lutownicy, a przez to możemy uszkodzić elektronikę)
15. cynujemy ciutkę po jednym miejscu na każdą diodę TYLKO JEDNYM
16. teraz najtrudniejsza część, bierzemy diodę. Na diodzie smd zaznaczony jest minus poprzez jeden ścięty róg. Na liczniku oznaczone jest gdzie jest plus, a gdzie minus strzałką. Kierunek strzałki wyznacza, że z jednej strony jest plus, a tam gdzie jest strzałka zwrócona jest minus. Guzik prawdą jest, że pod monitorami znajdują się diody na 6v z matryc TV. Są to zwykle diody SMD 3528.
Przykładamy diodę i po kolei cynujemy tę jedną nóżkę tak aby przywarło, po przylutowaniu wszystkich tych smd lecimy i cynujemy drugą stronę. Na YouTube jest pełno filmów jak lutować diody SMD trzeba sobie obejrzeć
17. Następnie bierzemy kolejne 3 płytki, które zostały wypięte. Te diody dalsze świecą na biało i podświetlają cyferki. Nawet jeżeli chcecie zostawić, żeby świeciły na biało proponuję je wymienić. Każdy ileś czasu ma samochód i żywotność tych diód za chwilę może się skończyć, więc po co znow rozbierać licznik. Bliższe diody podświetlają te oringi naokoło.
18. Wtykamy te trzy płytki w resztę licznika, NIE SKŁADAJĄC PLASTIKÓW
19. Idziemy do samochodu, podłączamy tę płytkę z licznika, tak jak by się cały licznik podpinało i sprawdzamy czy wszystkie diody świecą, jeśli nie wracamy do poprawek lutowania i aż do skutku. Jeżeli świecą wszystkie składamy licznik
20. Nie zróbcie tak że wlutujecie nie wszystkie i pójdziecie sprawdzić bo diody są połączone w szeregi i zrobienie np tylko jednego szeregu i podłączenie go spowoduje spalenie kilku diód.
21. Wskazówki, trzeba je rozłożyć (trzymają się na mikroskopijnych plastikowych kołkach) nożykiem do tapet zdrapujemy z nich farbę i mimo podłożenia diód o wymarzonym kolorze trzeba je pomalować na kolor tych diód by ładnie w dzień się zachowywały. Nie wierzcie co piszą na forach astry gdzie wymiana podświetlenia jest nagminna by pomalować je farbą fluorescencyjną, albo jaką kolwiek inną. Moja narzeczona jest plastykiem i wymyśliła farbę witrażową - do szkła (zapłaciłem 6zł za nią) tylko ta farba pasuje do tego idealnie.
22. Składamy licznik, zakładamy białą obudowę, wpinamy te trzy płytki drukowane zakładamy tę czarną kartkę z nadrukami, zakładamy wskazówki, zakładamy oringi, ustawiamy je na 0, wkładamy w czarnąobudowę i zakładamy czarną obudowę i resztę części.

Dla wprawionej osoby jest to około 2h pracy, jeżeli ktoś będzie lutować takie rzeczy po raz pierwszy zejdzie mu cały dzień albo lepiej i takiej osobie proponuję kupić sobie licznik od anglika (30zł) do ćwiczeń.

Panel klimy

1. Rozbieramy środkowy kokpit, jeżeli ktoś nie wie jak to instrukcje są dostępne na Toyota tech. Wyjmujemy panel klimy, popielniczke, następnie mamy dostęp od tyłu do guzika odpalania samochodu, trzyma się od tyłu na dwóch zatrzaskach trzeba je tylko lekko scisnac, hamulec ręczny trzyma się na 3 srubach 10, trzeba go wykręcić.
2. Bierzemy panel klimy, tylna klapka trzyma się twardo na 7 albo 8 zawiasach. Bierzemy płaski wkrętak i wciskamy je i zdejmujemy
3. Bierzemy śrubokręt torx chyba rozmiar 4. Odkrecamy płytkę drukowaną.
5.zakladamy rękawiczki
6. Wyjmujemy płytkę, nie wystraszcie się jak z nią wyleci monitorek bo jest zapieczony ale to w niczym nie przeszkadza.
7. Składamy monitorek bo do niczego nie będzie potrzebny w tej akcji. Wkładamy monitorek, następnie te "karteczkę" i na to plastik otworkami do góry.
8. Bierzemy płytkę i usuwamy wszystkie diody. W kółkach po obu stronach mamy takie czarne gumki zdejmujemy je.
UWAGA! z panelem klimy obchodzimy się delikatnie gdyż łatwo przypadkiem zetrzeć smar znajdujący się na tych kółkach od temperatury przez co panel jest do wymiany. Ja tak zrobiłem i potem cudowalem na wszystkie strony i nie chciał działać.
9. Wymieniamy diody, lutujemy diody, ekran może świecić się na inny kolor, kółka na inny klawisze na inny. Każda sztuka diody jest odseparowana. Tutaj też mamy zaznaczony kierunek lutowania, gdzie jest + a gdzie -.
10. Po zlutowaniu idziemy do samochodu sprawdzić czy wszystko świeci.
11. Składamy wszystko do kupy i już.

Guzik hamulca ręcznego
1. Zdejmujemy ramkę znajdująca się na przodzie
2. Wyjmujemy ten biały plastik wtedy wychodzi nam płytka od guzika.
3. Na płytce jest ciut gumek i plastiku delikatnie to zdejmujemy.
4. Na płytce jest jedną dioda wymieniamy ja, idziemy do samochodu i sprawdzamy.
5. Składamy jeśli wszystko działa w odwrotnej kolejności

Guzik odpalania samochodu.
1. Najbardziej się bałem to robić, nawet chciałem go zostawić bo jak się popsuje to jesteśmy w czarnej d...bo w tym guziku jest immobiliser.
2. Zdejmujemy czerwony plastik znajdujący się na guziku, przy mocowaniu gniazda są dwa zawiasy które trzeba podważyć
3. Bierzemy lutownice i na widocznej płytce są dwie duże kropki cyny podpisane ANT1 I ANT2. rozpuszczamy je i odciągamy odsysaczem do cyny aż do czystości, powinniśmy ujrzeć dwa małe druciki, są to anteny od immobiliser.
4. Po bokach płytki wkładamy dwa cienkie wkrętarki i podwazamy płytkę powinna wyjść z plastikiem na którym są zamocowane 2 diody.
5. Interesuje nas dioda która ma 2 nóżki, tej która ma 3 nie ruszamy.
6. Wylutowujemy ją
7. Bierzemy diodę Led 3mm na 12V! I uwaga jest ciekawostka. W takich diodach dłuższa noga to plus. W tym. Guziku plus jest krótszy. Plus mamy po lewej stronie minus po prawej.
8. Lutujemy diodę
9. Wkładamy plytke
10. Lutujemy anteny, stawiając kropkę cyny
11. Składamy resztę
12. Guzik powinien działać i powinien świecić na wybrany kolor
Uwaga dla perdekcjonistow, przez założeniem diody proponuję jej czubek lekko zeszlifowac zwykłym pilnikiem żeby światło się ładnie rozpraszalo.

Składamy całość plastików. Nie wymieniłem diod w radiu bo prócz wymiany diod założyłem radio nie oryginalne i obszylem kierownicę.

Kierownica.
1. Dla bezpieczeństwa odpinamy akjmulator
2. Po bokach kierownicy są dwie zaślepki, które wyjmujemy,
3. Są w kierownicy dwa zatrzaski które trzymają poduszke
4. Wyjmujemy ja, odpinamy kabelki i Odkrecamy plastiki w których są llawisze
5. Polecam instrukcje z Toyota tech w której jest dokładnie ta procedura opisana.
6. Odkrecamy obudowy które są przykrecone na malutkie śrubki i mamy dostęp do płytki drukowanej
7. Pozbywamy się diod które tam są
8. Lutujemy diody smd 3020 są ciut większe od oryginalnych ale dużo lepiej świecą. Fakt ciut jest zabawy ale efekt 3 razy lepszy.
9. Przykrecamy na miejsce płytki, podłączamy wtyczki bez zakładania jeszcze na miejsce tej obudowy z kierownicy
10. Podłączamy akumulator na chwile
11. BROŃ BOŻE NIE WŁĄCZAMY ZAPŁONU
12. włączamy postojowki i widzimy czy wszystko świeci
13. Jeśli wszystko działa składamy wszystko na miejsce
14. Skończone


Przyciski po lewej stronie kierownicy.
1. Zdejmujemy plastik który znajduje się na boku od strony drzwi
2. Wyjmujemy panel znajdujący się pod guzikami
3. Odpinamy wszystkie guziki
4. Pod spodem tam gdzie jest klawisz od otwierania baku wypychamy od tyłu, ładnie wyskoczą i odpinamy je
5. Bierzemy do domu
6. Rękami zdejmujemy kapturki na których są ikony wydrukowane
7. Wyjmujemy środki guzików, po bokach są zatrzaski odpinamy je i ładnie wyskoczą
8. Widzimy diodę, tu niestety nie wiem gdzie jest plus gdzie minus. Każdy rozebrany guzik brałem do samochodu podłączyłem bez obudowy, włączyłem podświetlenie i miernikiem sprawdzałem gdzie jest +/- i zaznaczyłem, ale nie zapisałem tego niestety :(
9. Pozbywamy się diod
10. Lutujemy nowe, najprawdopodobniej SMD 0612 ale. Wielkości pewien nie jestem
11. Składamy w odwrotnej kolejności

Klawisze podnoszenia szyb są dopiero przede mną :)

Zdjęcia będą jak będę miał chwilę czasu, wtedy też rzucę filmy o lutowaniu


Pochwały przyznane za post: 2

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2017, o 14:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2016, o 23:40
Posty: 24
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 d4d 126km
Kolejna dawka zdjęć :)

https://goo.gl/photos/TSVTdLcGSMFoS71C6


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2017, o 19:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 maja 2015, o 23:05
Posty: 160
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 diesel
Ale konkret poradnik i robota !!! Gratki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2017, o 09:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2016, o 23:40
Posty: 24
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 d4d 126km
Wczoraj zakończyłem akcję mam już wszystko na niebiesko. Postaram się przez weekend wrzucić fotki. Efekt? Wszystkim się podoba, wyszło zajebiście. Są też ofiary w ludziach. Niestety najtrudniejszy do lutowania jest przycisk od spryskiwaczy ksenonów, coś zepsułem bo ani nie świeci, ani nie działa. Muszę go wymienić :(
Ostatnim etapem była wymiana diod w klawiszach od otwierania szyb.
Bierzemy możliwie jak najcieńszy wkrętaczek płaski.

1. Podkładamy go pod wierzchni plastik i delikatnie podważamy. Plastik trzyma się na chyba 3 zatrzaskach
2. Wyjmujemy, odpinamy wtyczkę i tak na wszystkich drzwiach
3. Ze wszystkich plastików, wyjmujemy moduł sterowania szyb. Trzyma się na około 2 zatrzaskach
4. Ze wszystkich modułów zdejmujemy klawisze (ja tego nie zrobiłem na pierwszym i potem przy składaniu połamałem taką plastikową nóżkę, która otwiera szyby i musiałem iść do sklepu po kropelkę.
5. Wyjmujemy z obudowy płytkę drukowaną (w większości avensis obudowa jest niebieska a spód jest czarny, trzeba jedno od drugiego oddzielić)
6. Ukazuje się naszym oczom płytka, zbieramy z niej znajdujące się tam gumki i blaszki, zapamiętując ich ułożenie
7. Niestety jakiś idiota wymyślił, że dioda znajduje się pod spodem. Trzeba wyjąć płytkę z tej czarnej podstawki. O ile jest to proste w klawiszach pasażerów bo jest z boku miejsce na wkrętaczka i wystarczy podważać z różnych stron, tak w panelu kierowcy trzeba się namęczyć. Odpowiadam na pytanie które się pojawi, żadna z tych płytek nie jest przylutowana do tych metalowych wystających bolców. Wystarczy powolutku podważać. W przypadku panelu kierowcy, po bokach są zatrzaski. Najpierw zdejmujemy niebieską uszczelkę znajdującą się na bokach, potem delikatnie odchylamy te zawiasy, a następnie powolutku ze wszystkich stron podważamy płytkę. W końcu wyjdzie, ja się bałem więc zeszło mi z tym pół godziny, ale jak bym to jeszcze raz robił to w 5 minut bym to zrobił.
8. Pod spodem widzimy po jednej diodzie w panelach pasażerów, 5 w panelu kierowcy. Wszystkie to SMD 3528.
9. Wylutowujemy i zakładamy nowe.
10. Składamy w odwrotnej kolejności
UWAGA! W panelach pasażerów są te wystające chyba 4 bolce. Podczas wyciągania płytki mogą pójść do góry, przez co nie będą stykać z wtyczką w drzwiach. Długo szukałem rozwiązania jak je naprostować, żeby nie pokrzywić. Bierzemy ręcznik. Składamy na 4, na nim kładziemy czarną obudowę z włożoną już płytką. Kładziemy płytką do dołu a plastikiem do góry NIE INACZEJ i delikatnie uderzamy małym młoteczkiem w mocowanie na wtyczkę. Powolutku bolce, wrócą na swoje miejsca

:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2017, o 10:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2016, o 23:40
Posty: 24
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 d4d 126km
Podrzucam kilka linków dla większych i mniejszych laików:

https://www.youtube.com/watch?v=zMX5ivEuCoU

https://www.youtube.com/watch?v=tUKVgxiBNkY

https://www.youtube.com/watch?v=vH9eiGzn6vk

https://www.youtube.com/watch?v=y68gQeeLYMQ

https://www.gitmarket.pl/porownanie-i-r ... -mcob.html

Nie wytłumaczyłem jeszcze bo piszę, ze tutaj używacie SMD 3528 tutaj znowu SMD 3020. SMD jest to oznaczenie rodzaju diody, a te cyferki np 3528 to oznaczenie wielkości czyli 3528 to 3,5mm na 2,8mm.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 kwi 2017, o 20:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2016, o 23:40
Posty: 24
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 d4d 126km
Ktoś planuje to zrobić u siebie ? :)

Dołożyłem jeszcze światła dzienne w halogeny, tyle co fajne że w jednej lampie są halogeny i dzienne i dołożyłem jeszcze oświetlenia bagażnika bo ciemno mi było jak coś też mogę wrzucić poradniki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 kwi 2017, o 16:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 maja 2015, o 23:05
Posty: 160
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 diesel
adam25 napisał(a):
Ktoś planuje to zrobić u siebie ? :)

Dołożyłem jeszcze światła dzienne w halogeny, tyle co fajne że w jednej lampie są halogeny i dzienne i dołożyłem jeszcze oświetlenia bagażnika bo ciemno mi było jak coś też mogę wrzucić poradniki :)


Prosty temat z podświetleniem kokpitu to nie jest ;) na pewno czasochłonny i czasem mocno stresujący ;) ciekawi mnie jakie te światła masz podwojne , drogi temat chyba kiedys ogladalem



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 kwi 2017, o 09:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2016, o 23:40
Posty: 24
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 d4d 126km
założę wkrótce post gdzie będą tylko moje mody, temat ciut drogi dałem 150 euro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda