TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 18 lis 2017, o 01:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 kwi 2009, o 09:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 09:00
Posty: 8
Lokalizacja: 3City
Witam,
Po dluzszym czasie przegladania tego forum postanowilem napisac posta :)
Jezdze samochodem jak w opisie tematu (Toyota Avensis T25 2004 r. 2.0 VVT-i), chcialbym sie dowiedziec czy istnieja sposoby na delikatne podniesienie mocy (przy dosc skromnym studenckim budzecie), jesli tak to jakie sprawdzone moglibyscie polecic. Wiem, ze byl juz podobny temat (o 1.8 VVT-i), ale powstal tam spory offtop, poza tym zaznaczam, ze to co mnie interesuje to lekki przyrost mocy bez drastycznych zmian (czyt. zeby nie ryczal jak pierwszy lepszy Golf III), innymi slowy chcialbym dodac troche kuca do mojego kanapowca. Mieszkam w 3miescie, jak narazie znalazlem taka oferte: http://sklep.strefatuningu.pl/product_i ... cts_id=653 czy jest to dobry a zarazem jedyny sposob na polepszenie osiagow umiarkowanie niskim kosztem ?

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwi 2009, o 10:09 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
witaj
czyzby Cie jakis golf badz astra objechala, ze chcesz tuningowac :P ???

tak naprawde silniki wolnossace nie daja zbyt duzego pola do popisu w kwestii podniesienia mocy.
jednymi z najpostszych sposobow na podniesienie mocy bez znacznej ingerencji w mechanike jest:
- zalozenie filtra stozkowego (czasami pomaga, czasami zaszkodzi jesli filtr umiescimy w zlym miejscu), moc powinna wzrosnac w granicach 5-10km
- zalozenie sportowego ukladu wydechowego tez ok 5-15km (przy przy pozbyciu sie katalizatora ale w d4 nie wchodzi to w gre)
- chiptuning (zmiana oprogramowania) (ok 10-12% wiecej fabrycznej mocy wyjsciowej)
nie wiem jak sprawdzaja sie wynalazki typu magnetyzer, strumienica wiec nie pisze o tym

jesli myslalbys o powazniejszych zmianach to w gre wchodzi planowanie glowicy, danie cienszej uszczelki i podniesienie przez to stopnia sprezania
w gre wchodzi tez montaz kompressora, turbiny i intercooler i dopiero odpowiedni chip. jednak przy montazu tych elementow wskazane jest wymienienie tlokow, walkow i zaworow na bardziej wytrzymalsze

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwi 2009, o 10:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 mar 2009, o 22:47
Posty: 8
Lokalizacja: Elbląg
Witam. Jakbyś się zdecydował na "strefe tuningu" to daj znać na gg to bysmy razem podjechali. Może dałoby się wytargować jakąś zniżkę na dwie fury... bo ja jestem zdecydowany.pozdro

_________________
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwi 2009, o 14:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 09:00
Posty: 8
Lokalizacja: 3City
Dzieki za odpowiedz tomek85_85 :) piwko dla Ciebie.

Cytuj:
- zalozenie filtra stozkowego (czasami pomaga, czasami zaszkodzi jesli filtr umiescimy w zlym miejscu), moc powinna wzrosnac w granicach 5-10km

Czy istnieje mozliwosc, ze jesli bede to robil np. w strefie tuningu to Panowie zainstaluja mi w zlym miejscu ??

Dziadekblack mam zamiar zrobic to na poczatku maja, w razie czego bede pisal na pw.

Jesli ktos ma jeszcze jakis pomysl to prosze pisac, bede wdzieczny :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwi 2009, o 14:35 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
mysle, ze jesli panowie znaja sie na rzeczy to nie powinni popenic takiego bledu

inne rzeczy??
moze czego nie polecamy:
usuwanie katalizatora
rezystor tuning

z rzeczy ktorych montaz nie wymaga ingerencji w silnik wypisalismy juz chyba wszystko
od tej pory zaczynaja sie juz rzeczy pochlaniajace wiecej umiejetnosci, czasu i pieniedzy

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2009, o 22:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 mar 2009, o 22:47
Posty: 8
Lokalizacja: Elbląg
Dziś byłem w strefie tuningu w Gdyni. Akurat nie mieli boxa do mojej Ave i bede musial przjechac jeszcze raz ale pytałem się o twój 2.0VVT-i i gościu powiedział że nie będzie za dużych przyrostów w sensie że nie poleca. To już twoja decyzja co z tym zrobić ale to jest jego wersja. pozdro.

_________________
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2009, o 22:19 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
prawde powiedzial, uzyskasz ok 10% wiecej mocy fabrycznej czyli ok 15KM. czy 15KM warte jest 1500zl??wg mnie nie

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2009, o 22:24 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20405
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
wzmacnianie w sumie i tak juz dosc mocnej benzyny boksem to raczej kiepska sprawa, kup camry 3.0 (chociaz pisales o skromnym studenckim budzecie ale jaki student jezdzi avka 2.0 ??? )

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2009, o 23:16 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
widze, ze masz t25...wypchnij ja i kup celice gt4 np z roku 97...zobaczysz co to moc, naped 4x4 i skwaszona mina dresowozu

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2009, o 22:15 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 sty 2009, o 00:46
Posty: 91
Lokalizacja: Warszawa
Z wolnossącym avensis 2.0 niskim budzetem nic nie zrobisz.

Możesz:

a) zamontować pseudo box, który będzie emulował jakby silnik był zimny. Po wciśnieciu gazu pseudo ssanie. Duzo benzyny, niszczenie silnika.

b) zamontować sportowy filtr. Żaden przyrost mocy lub utrata. Więcej huku zasysanego powietrza i banan na buzi, WOW ale idzie.


Generalnie powinieneś się pogodzić z tym.
To nie są silniki do strojenia. Montując box, czy nawet zmieniając program najszybciej zawalisz kanały, przepustnicę, przepływomierz, będzie Ci kulał, wariował, więcej problemów niż radości. Gwarantuję Ci to w tym aucie.

_________________
Halo ?! byłeś w klubie audi 80 i audi a6 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2009, o 10:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 mar 2009, o 11:05
Posty: 111
Lokalizacja: zewsząd
Marka: Toyota
Model: Verso
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 D4D
Tjuningi ktore spowoduja wydanie sporej kasy i przyrost w sumie liczac do 10 km.
Sprzedac, kupic diesla i zaboxowac

_________________
Verso z Boxem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2009, o 19:09 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20405
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Marcin07 napisał(a):
Sprzedac, kupic diesla i zaboxowac
no to akurat chyba zadna alternatywa :hihihi:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2009, o 20:03 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2008, o 20:31
Posty: 2190
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pochwały: 56
Marka: TOYOTA
Model: Corolla E16
Rocznik: 2015
Silnik: 1ZR-FAE 1.6 VVTi
Tu jest ciekawy link... http://www.insomnia.pl/!New!:_Toyota_Av ... 68114.html

A swoją drogą, jeśli tuning, to tylko w Japonii. Tam by Ci z avki zrobili rakietę. Może z silnikiem 2JZ GT. Wygrałbyś z każdym. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2009, o 23:06 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
a moze 2jz-gte (ge jest bez turbo,ma tylko 230km)
wiesz moc jak moc liczy sie ale najbardziej liczy sie zdrowy rozsadek i umiejetnosci (jesli ktos tego nie ma to potem laduje w naszej zgadywance)

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2009, o 23:58 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2744
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
Nie tylko moc ale i przeniesienie napędu. Powyżej 250 koni na przednią oś to marnotrawstwo energii, bo wszystko idzie w poślizg kół przednich. Jak już robić to po maksie czyli turbo i wałek do tyłu :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwi 2009, o 00:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 00:59
Posty: 21
Lokalizacja: W-wa
tomek85_85 napisał(a):
a moze 2jz-gte (ge jest bez turbo,ma tylko 230km)
wiesz moc jak moc liczy sie ale najbardziej liczy sie zdrowy rozsadek i umiejetnosci (jesli ktos tego nie ma to potem laduje w naszej zgadywance)


ani 2jzge ani gte nie weszłoby poprzecznie ;-) z reszta w 3sgte radzi sobie zupełnie wystarczajaco :-D i nie ma wiekszego fanu niz avensis z dzwiekiem blow offa :-D
btw. nigdy nie zapomne widoku pana w TT ktory został na 2 długosci smigniety :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwi 2009, o 22:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 mar 2009, o 11:05
Posty: 111
Lokalizacja: zewsząd
Marka: Toyota
Model: Verso
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 D4D
wrc napisał(a):
Marcin07 napisał(a):
Sprzedac, kupic diesla i zaboxowac
no to akurat chyba zadna alternatywa :hihihi:

pozdr :-D
No jest spora alternatywa. Silnik daje o wiele wieksza elastycznosc i ekonomie. Pozatym przy porownywalnej mocy prawie dwa razy tyle momentu obrotowego. Jesli wyrosnie sie z piszczenia oponami mozna docenic nadmiar Nm

_________________
Verso z Boxem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2009, o 09:57 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20405
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
klekot klekotem pozostanie, turbobenzyna to jest auto dla osob szukajacych osiagow, turboklekot to taki srodek zastepczy, moment dobry ale w krotkim zakresie obrotow, prace motoru zupelnie nierasowa, odejscie z miejsca kiepskie, to zadna alternatywa
niestety ostatnio toyota ma w ofercie malo takich (benzyna+ turbo) aut, a tradycje w ich produkcji niezla :ok:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwi 2009, o 19:03 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 55
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
wojtasgt4 napisał(a):
3sgte radzi sobie zupełnie wystarczajaco

Tylko skąd taki wziąć w dobrym stanie gotowy do przekładki (czyli z kompem, itd.) za rozsądne pieniądze ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwi 2009, o 21:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 00:59
Posty: 21
Lokalizacja: W-wa
Robimy takie rzeczy. Jezeli jestes zainteresowany to daj znac na PW. Mozesz tez przyjechac obejrzec i zobaczyc jak jezdzi sie avensisem ktory ma 280 koni :-D
I nie ma czegos takiego jak gotowośc do konwersji bo nie ma czegos takiego plug&play ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwi 2009, o 22:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 mar 2009, o 11:05
Posty: 111
Lokalizacja: zewsząd
Marka: Toyota
Model: Verso
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 D4D
Co przy okazji konwersji na 3sgte nalezy wymienic?
skrzynia?
polosie?
hamulce?

_________________
Verso z Boxem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwi 2009, o 22:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 00:59
Posty: 21
Lokalizacja: W-wa
skrzynie i półosie -tak. Hamulce sie zmienia kiedy seryjne nie wytrzymuja. Ale takiej potrzeby nie zauwazylem w aucie drogowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwi 2009, o 23:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 20:38
Posty: 132
Lokalizacja: śląsk
Jeśli tuning benzyniaka to tylko turbina intercooler i wzmocniony układ tłokowo korbowy do tego wydajniejsza pompa paliwa i nowe wtryski. Żadne gadżety typu stożek i power box plus usunięcie kata i do tego magnetyzer :) te wynalazki działają na naszą psychikę i kieszeń nie dając żadnych efektów. Oczywiście w dalszej części zabawy z motorem wiąże się kasa ze sprzęgłem ze spieków i mocniejszymi hamulcami więc studencki budżet nic tu nie zaradzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sty 2010, o 23:39 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 lip 2009, o 16:28
Posty: 4
Lokalizacja: Marienwerder
No więc chodzi o to, że 147KM okazuje się trochę za słabe :diabel: w stosunku do masy auta z wyposażeniem... marzy mi się tak min. 15% więcej... robił ktoś? Jeśli tak to gdzie, co i za ile?

Dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2010, o 03:23 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2744
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
15% więcej z wolnossącej benzyny? To nie diesel kolego :jezyk:

Jedyny sposób to swap albo uturbienie. Sam nie wiem co więcej wyniesie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2010, o 09:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 lip 2009, o 16:28
Posty: 4
Lokalizacja: Marienwerder
nawet się zastanawiałem, kupując, nad tym 2,4 ale on tylko z automatem był, więc padaka...

od czego tajle do uturbienia? tłoki trzeba wymieniać, czy seryjne dadzą radę, jak się lekko dmuchnie? zmieszczę się w 10 kpln? robił ktoś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2010, o 10:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2009, o 14:51
Posty: 152
Lokalizacja: Milton Keynes, UK
Marka: Toyota
Model: T25 T180, T22 GS
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD-FHV, 1CD-FTV
A może tak zrobić ??? Sprzedać 2.0 VVT-i, kupić 2.2 D-CAT. Seria daje Ci jakieś 165 koni :tak: . Do tego spróbować boxa z niemieckiego ebaya co to deklaruje 212 koni i około 470 Nm i pewnie jeszcze taniej Cię to wyniesie niż próba turbienia. :jupi:

_________________
Pozdrawiam

Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2010, o 12:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 lut 2009, o 13:29
Posty: 108
Lokalizacja: czestochowa/warszawa
viper79 napisał(a):
A może tak zrobić ??? Sprzedać 2.0 VVT-i, kupić 2.2 D-CAT. Seria daje Ci jakieś 165 koni :tak: . Do tego spróbować boxa z niemieckiego ebaya co to deklaruje 212 koni i około 470 Nm i pewnie jeszcze taniej Cię to wyniesie niż próba turbienia. :jupi:



te 212 KM to chyba w erze :)... cos mi ciezko uwierzyc zeby po boxie auto osiagnelo przyrost rzedu 50KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2010, o 12:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 mar 2009, o 21:39
Posty: 210
Lokalizacja: WF
Marka: Aven
Model: Sedan
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 PB
viper79 napisał(a):
A może tak zrobić ??? Sprzedać 2.0 VVT-i, kupić 2.2 D-CAT. Seria daje Ci jakieś 165 koni :tak: . Do tego spróbować boxa z niemieckiego ebaya co to deklaruje 212 koni i około 470 Nm i pewnie jeszcze taniej Cię to wyniesie niż próba turbienia. :jupi:

do tego spalanie będzie oscylować na poziomie 5l na 100km... :hihihi:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2010, o 18:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 lip 2009, o 16:28
Posty: 4
Lokalizacja: Marienwerder
viper79 napisał(a):
A może tak zrobić ??? Sprzedać 2.0 VVT-i, kupić 2.2 D-CAT. Seria daje Ci jakieś 165 koni :tak: . Do tego spróbować boxa z niemieckiego ebaya co to deklaruje 212 koni i około 470 Nm i pewnie jeszcze taniej Cię to wyniesie niż próba turbienia. :jupi:


nie no super rada... a może mi jeszcze ktoś zaproponuje założenie LPG, tylko pewnie to nie w tym wątku... o matko... "mowa srebrem..."

tłumaczę: kupując to auto byłem świadomy istnienia czegoś takiego, jak diesel i gdybym chciał to miałbym diesel'a...

myślałem, że na tym forum spotkam jednak inteligentniejszych ludzi, a tu widzę tzw. średnia internetowa


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda